![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Varför skulle de inte gå o köra barfota för att de regnar? det snöar väl inte hoppas jag? :)
|
Kanonväder i Boden nu. Visserligen mulet till och från men väldigt varmt ute. Det har torkat upp rätt bra efter regnet igår. Finns dock risk för att det börjar regna igen ikväll.
Björn Karlsson borde hålla sig nykter när det är V75. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
"Köp en reduceringstjänst, gärna PC-baserat (HPT)" ????? Har absolut ingen aning om detta! Vad är en reduceringstjänst? Nej, snälla bry dig inte om att förklara för tänker inte köpa den. Ordet "köpa" är som ett rött skynke för mig. Jag vill vinna på travet men det får inte kosta, det är faktiskt min slogan.:whistling: Och Snåljåp borde vara mitt nick!:innocent: Good Luck! |
Citat:
Möjligt att det även finns gratisvarianter men jag kör själv med Jokersystemet och har gjort så i säkert 20 år. Du får med fler hästar för samma(eller mindre) peng, du kan sortera bort de rader som inte är spelvärda mm mm. Såklart krävs det ju även en "tidsinvestering" för att lära sig programmet och dess funktioner men de är ganska lätta att förstå sig på och så finns det ju manualer också. Copéma är en annan variant, finns olika för både trav, stryktips och bomben och licensen kostar endast en hundring per år har jag för mig. Jag använder mig av Copéma när jag kör stryktips. :moneybag: |
Jag vill upplysa om att det finns trådar för att diskutera banor såväl som reduceringsprogram.....
Håll er till ämnet.... det blir bara långtråkigt när man vill läsa om dagens tävlingar. |
Till elwiz
Citat:
PS/ Kan väl ändå inte ha tagit så mycket tid att läsa dessa för dig otrevliga inlägg som jag har producerat?/DS |
Nu har det redan börjat regna, lär bli ordentligt blött till i kväll.
|
Kantbollar idag !?
M.T. King of Cash ? 67 % i nuläget på en favorit, Hawk Cliff, som inte startat på 7 veckor. Förvisso en väldigt bra häst och en vassare kusk än vanligt, men kanske lite väl stor favorit, eller ? Jag gillar M.T. King of Cash som också är väldigt bra men hopplöst osäker. Tråkigt spår igen, men lång distans idag och om den vaknat på rätt sida och håller sig på benen samtidigt som Hawk Cliff kanske inte har riktig toppform så kan den nog sitta där till väldigt bra rens, 3,3% i skrivande stund. Special Promise ? Plockade lätt ner Blended Scotch för 3 starter sedan efter ett optimalt lopp i rygg på denne och lucka på upploppet. Jag har i och för sig alltid tyckt att Blended Scotch går bäst bakifrån då den spurtar som ett skållat troll ibland. Näst senast spurtade Special Promise väldigt bra och tog in åtskilliga längder på Rocky Winner över upploppet samtidigt som den andra finska hästen(Victory Bonsai) som stor favorit utgjorde en slät figur. Tufft emot idag, men med ett lopp i ryggen på en årsdebuterande favorit och lucka på upploppet...större mirakel har skett ! Ska i alla fall bli intressant att se hur den presterar mot dagens motstånd nu när den verkar vara i form. När den mötte Nahar, Ed You och och Cool Keeper tidigare i år så var den chanslös, men jag tycker det är svårt att bedöma hur väl 15% på strecken speglar den egentliga vinstchansen. Vad tror ni ? Lycka till ikväll allihop ! :cheers: |
Citat:
Då kliver vi in och spikar Nahar som trivs när det blir jävligt? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Annars håller jag med. |
Sauveur tål tunga banor om det nu skulle bli fallet, så att den inte bara blir kladdig eller hård.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ingen koll på V75 Boden men v64 brukar då inte alltid vara lätt. Kan bli favoritkavalkad i dag men jag tror att det dyker upp ett par riktiga kameler i vinnarcirkeln idag.
|
Citat:
Edit: då talar vi förvisso om avd 5, men de drar ju av material eftersom så blir hårdare mot slutet. |
Senaste väderprognosen talar om skyfall, så smetigt värre och hårt.
|
Citat:
|
OM det blir tung bana så gynnas Tangen Haap startat 7 ggr på tungt vunnit 6 av dem.
|
Whitehouse Express ser riktigt fin ut.
|
fel
|
Citat:
|
Toppfin bana, fast, bra svikt och nästan som på Vincennes enlig Åke Lindblom.
|
Skoändring: Nahar (Boden, V5-5 V75-7 DD-2, från Barfota/Skor till Barfota/Barfota)
Blir det ett sent slå på skorna vill ha möjlighet att köra barfota snack. |
Björn Karlsson tycker att banan är för vass för att han ska köra barfota. Skor på kallblodsfavoriten.
|
Nahar 10/2.75 läggs i påsen med all ny info :KO:
|
Är Anders Lindqvist på drinken i vinnarcirkeln eller försöker han bara prata bred norrländska som han inte gjort på 25 år?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Undrar om inte Eldvin kan ha chans i v75-2 lite streckad !!:)
|
Fint väder nu uppehåll och inget regn. Banan ser fin ut.
|
Citat:
Citat:
|