![]() |
V 75 idag på en något tungsprungen bana.
Finaler, bra fart och skrällar som är tänkvärda. Avd 1- 1 Fire to the Rain 14 %får väl tredje inner och med Örjan i vagnen så öppnar sig en lucka i sista sväng och vinsten är klar med minsta möjliga marginal före en heroisk Sir Ratzeputz. Avd 2- 8 Nakoda Goj 3 %, är mitt stora drag i eftermiddag, blev ju fast bakom trötta hästar sist och var ju fantastiskt bra när den vann och med tanke på att både 14,15 tävlar så ojämnt så sitter skrällen. Avd 3- 11 Fantasy River 7% med Sveriges överlägset bästa storloppskusk B.Goop, hittar väl en bra position och med tanke på att han var en grymt moralisk vinnare i försöket så kommer segern nu. Avd 4- 11 Hawk Cliff 11% Spik. Kommer väl att vinna från alla positioner. Avd 5- 7 MT Insider 2% sparar speeden och har ju fått en kusk som är lite bättre än tränaren,rygg på Whitehouse??!! Avd 6- 9 MT Le Bron 4% Björn Goop igen, kör nog med krav på att Björn ska vinna minst ett lopp av E3-finalerna på joketsystemet. Han är ju ofattbart lite streckad. Avd 7- Är väl omgångens öppnaste lopp, 5Västerbo Exakt 5% känns som en sund vinstkandidat lås med 3 och 12 för den vågade.. |
Citat:
Blir det regn idag som aviseras är det ett minus sa han också i intervjun om jag minns rätt. Ska inte gå in på V75 spelet idag men om jag gjort det hade jag inte spikat den som storfavorit tror jag. |
Vädret
Det har regnat över Sundbyholm. Just nu uppehåll. Svarta moln. Det blir säkert mer regn. En del experter säger att banan blir tung. Men de flesta bedömer, att den blir hård och skitig. Sådant kan ställa till det främst för oerfarna unghästar. Nurmos sa igår, att regn är minus för Ratzeputz. Olle säger, att Lövgren säger samma om Alfas da Vinci. Bra om fler sharpsare har sådan info - tack! |
Ruskigt svårt idag tycker jag. Tankar hittills:
1: 3 klar förstahäst. Men för ojämn för att vara spik. Kanske utgång. Känns heltäckt med 1,5,8 som gardering. 2: Bör vara fördel de längst bak och för mig är Amaru första strecket. Men många roliga motbud och roligast är 3 och 8. Även 5,7 bör väl med. Sedan pratas det om barfota på Officer men det är väl knappast första gången?? 3: Lutar åt utgång på Rhyme, kanske spik. Men känns som det kan skrälla här. 5,9,11 känns mest prisvärda. 4: Tror på körning där fram och är inne på att spika Örjan därför. Var tidigt inne på Faloria men känns tuffare nu. 5: Tycker inte 9 är ngn spik till över 50% från detta läge. Samtidigt borde det räcka långt om man täcker upp med 2,4,5 från bra lägen och med bästa kuskarna. 6 och 12 om man streckar vidare. Kanske även 7 som var bra senast och är ruggig ut. 6: Hopplöst lopp. Men 1-5 borde väl räcka långt, kanske kompletterat med 12 som ostreckad och 9 med Björn. Med annan kusk hade 1 kunnat vara en chansspik. 7: Också svårt. Men tror inget på favoriten. 4 är mitt första streck och kan bli spik i brist på annat. 1,3,5 känns hetast bakom. Mkt Erik i ovan tankar och det stör mig lite då han svikit mig så mkt på slutet, senast förra veckan. |
Det har inte regnat så mycket i Eskilstuna som jag hoppats. vart uppehåll i bra många timmar. Blåser ganska mycket så torkar nog upp ganska bra tyvärr. Regnade inte speciellt mycket i går heller men troligen kommer det att komma mer regn under dagen. Skulle tro att det blir speedway i vanlig ordning men får hoppas att det tokvräker i eftermiddag så att det blir lite avvikande resultat.Tror dock inte att den hinner bli tung,möjligtvist kladdig. Inte bra för stänkrädda hästar.
|
Citat:
Det brukar bli hästar som underpresterar vid dåligt väder. Inte bara pga sämre bana utan kan vara hästar med känsliga halsar mm. Det är dock inte lätt som spelare att få en överblick över det. |
Prognosen talar om 14-15mm regn mellan kl 14-17 och sedan avtagande, det blir lerigt med hårt under. Alfas missgynnas kraftigt av detta. Misstänker att fler spetshästar missgynnas i vanlig ordning, spår 1 är dessutom dåligt i förväg! 6 Tellmeastory avd7 gynnas däremot, stark och inte snabb ut. Sedan bör det finnas en hel del stänkrädda, har tyvärr inte den infon!
|
Finaler och det ser inte ut att bli någon större utdelning. Femsiffrigt får man hoppas på. Sir Ratzeputz har en fin chans om han bibehåller formen. Officer C.D. är rensaren i stayerloppet. Undine måste jag nästan singla, då det är lite svårt att hitta en tredje spik. Vettig chans på den. Ceasar Sisu blir svårslagen från läget, men jag testar att gardera på. Whitehouse Express spikar jag även idag. Var ju väldigt fin förra gången, men fick också ett bra lopp. Två strykningar och Örjan kan nog hitta rätt på det igen (Rygg på Top of the World). Makethemark måste man sänka om det ska bli några pengar. Garderar på. Även sista loppet garderas upp.
|
Det ser ut som att det ska börja regna när som helst men så har det sett ut sen i morse. Goop brukar kunna vinna en del här på Sundbyholm. Fantasy River ska nog inte tas bort i dag. Nämndes som kulletta efter några starter. 8 % idag. Tackar.Lite kladdigt och ett lopp i draget så är loppet slut.
Nu öppnade himlen sina portar. Vräker ner :) |
Citat:
|
Vädertjänsterna erbjuder upp mot 17mm regn efter kl 12.00 i dag. Är nån på plats och kan bekräfta eller dementera?
|
Bor i närheten och det ösregnar nu.
|
En reflektion: Alfas och Amaru verkar alla eniga "bara ska vinna". Om Linus Wibb springer 14,5, så måste de med dubbla tillägg springa ca 13 för att nå fram. Alfas har rekord på 12,8, och Amaru 13,1. Sen finns ju Swing Kronos på start som nog kan springa 14,5 den med...
|
Mitt bolagssystem.
1) 1,3,5,6,8 r4-7 (mycket talar för favoriten 3, som är något ojämn men har dokumenterat bra form, spår, kusk. Regn kan vara minus. Reijo säger, att 1 har bättre form än 5 men båda skall streckas. 6 är mycket bättre än raden nu med Veijo i vagnen. 8 alltid med i topp. 4 slipper resa men får inte plats på kupongen) 2) 15 r14-7 (favoriten 14 har ännu inte full form och skitig bana minus. Stenströmer är optimist om 7 som går 14,5 eller under på lätt bana. En del skrik om 5 och 3. 14 och 15 höjer sig över mängden och Bergh överraskar alla med en snabbstart 25 m före 14 efter 300 m. 15 spik) 3) 1,2,3,4,9 r11-10 (treåriga ston kan skrälla - i synnerhet med stänk. 2 och 9 har redan tjänat över en miljon. 2 leder länge och klarar skitig bana. 1,2,3 och 4 vann kvalen och fick välja spår. 1 slog favoriten 11 senast från dåligt spår och baissas av spelarna. Mycket skrik på 3. Jag tror, att 4 är bästa hästen här) 4) 2,3,6,11 r7-9 (loppet står i första hand mellan 3 och 2, där jag tror mest på 2. Båth positiv till 6. 11 vid överpace) 5) 1,2,4,5,9 r6-7 (9 är bäst men kan få en strulig resa. 2 vill ha ledningen och stannar i så fall länge där - ända in i mål på Sundbyholms speedwaybana? 5 och 7 är också snabbstartare. 4 är en varannandagshäst, som kan mycket i ljusa stunder. Flemming kör en häst 1, som är Micke Nybrinks stora skrik) 6) 2 r3-4 (många bra hästar i detta fina lopp. 2 är kulletta och får bli spik. Ulf O valde 2 framför 3) 7) 2,3,4,6,7,12 r9-8 (favoriten 6 är stark och får nog överta ledningen från stallkamraten 3 efter 3-400 m. Här finns flera bra hästar. Westholm tror mycket på 12) Kostar 1500:-. Lycka till! |
Citat:
|
TT s system! dock ingen rank!
1-3-4-5-6-8(7-10) 3-5-14-15(8-7) 3-4-5-6-11(2-9) 3 cesar sisu (2-7) 1-4-9(2-5) 1-2-3-4-5-9-10-12(8-7) 4-5-6-7(2-1) 11520 rader 5760 kr |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ebony Boko fullkomligt älskar jag, vilken kuse, håller med om att spets inte är något måste samtidigt som förstås 12e suger rent generellt, så procenten är viktig :drunk: Sen är man ju alltid sugen fälla storisar. Dämpar dock min iver när jag såg/hörde Nurmos i gårdagens sändning, han var närmast lite förnärmad när han fick frågan om Ratzeputz kommer duga i guld och påpekade att på en finare bana, Solvallas, än den han gick 1.10.0 på i Östersund kan han en 9-tid vilket borde duga... vidare var Ratzeputz lugnt tagen hittills i karriären... (fritt citerat). ( För att inte trampa på någon tå: Man ska nog tolka det om banan som att Solvallas är exceptionellt bra, inte att Östersund är kass men det brukar ju inte alltid vara välvattnat och superfäste på alla banor, av naturliga skäl har Solvalla stora resurser även om förstås den också är tillfälligt sämre emellanåt.) 55% ter sig inte särskilt mkt med tanke på det. Nybrink mfl tänker sig att Ratzeputz inte spetsar och därmer "målas kartan om"... I så fall finns förstås ett gäng utmanare som inte är dåliga, fint lopp! Ska lägga ut mitt rysarspel i avdelning 1 när pusslet om väder/bana och form på hästarna är lagt och oddsen kalkylerade... |
Citat:
|
Citat:
Sir Ratzeputz släpps förmodligen till ledningen av Prins Alf. Men regnsur bana är ett minus för favoriten. Om Veijo får andrapar ytter har Fridericus - men även Coldtown, Fire to The Rain och Ready For More tunga spurter. Om två timmar vet vi hur banan är. Banans skick avgör mycket. |
Himlen gråter över Sundbyholm, inte av sorg utan glädje över så fina lopp. ;) Regnet ställer dock till det för en och annan favorit.
Avd 1; 3. Sir Ratzeputz är nog befogad favorit efter de senaste insaterna, dock missgynnad av nederbörd. Garderas med några varav 6,9,10 är de roliga. Får vara orolig för 8 Coldtown men spåret och Jormas V75-statistik i år gör att den går bort. 1,3,5,6,9,10 Avd 2: Dessa lopp brukar vinnas av någon från startvolten eller sistavolten. Första tanken var 14 Alfas men pga vädret hamnar singelstrecket på 15 Amaru Boko utan att känna mig 100 på att det är rätt val. 14 Avd 3: 3-åriga ston och dålig väderlek känns som helgardering och så får det bli. Med mitt flyt vinner säkert någon av de 3 mest betrodda. ;) Alla Avd 4: Streckar de 5 mest betrodda och hoppas på Örjan. 11 Hawk Cliff blir ganska betrodd och finns med på lappen. Jorma har vunnit 1/76 på V75 i år…. Kanske svarar med ett hattrick idag men känns ändå som ett bortkastat streck. 2,3,6,9,11 Avd 5: 4 Seedorf OMF vinner varannan start, dags nu till 15%. Behöver en spik så ”honom ska vi ha”! 4 Avd 6: 2 Makethemark vinner väl om han inte är sjuk eller känslig för vädret. Var dock inte riktigt som tidigare vid försökssegern. På retur eller bara en tillfällighet? 3-åringar är dessutom ofta ojämna så en gardering känns given. 5 kusar får plats på min bong. 1,2,3,4,9 Avd 7: Behöver en spik till, valet föll på 4 ODF då Veijos har viktigare uppgifter framför sig. 1. 1,3,5,6,9,10 2. 14/15 3. Alla 4. 2,3,6,9,11 5. 4 6. 1,2,3,4,9 7. 4 Lycka till |
Banan ser ju fin ut måste man säga. Det blir nog inga problem.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
V75-6 heltäckt på två
Tror på en Båth-are, men inte skriket 1 Louie Brodde utan 5 Urchin. Bägge startsnabba och med urryckare för första gången. Tänkbart scenario är att 1 släpper till 5 och därifrån ska stallkompisarna slås. Med lucka blir det spännande målfoto. Även om inte 5 når ledning tror jag Erik förmår måtta in honom i slagläge till upploppet, 10.7/600 näst senast imponerar och det räcker mycket långt från 2-3 utvändigt. Den modige spikar 5, den försiktige täcker med 1/5. |
Robotspel från Belgien idag igen? Dom håvade ju in massor igår. Nu var inte en vinnaren i avd 4 favorit på V4 men den gav enormt mycket mindre i utdelning än övriga hästar.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://piclair.com/data/nrihy.jpg http://piclair.com/data/a0hkn.jpg |
Citat:
|
Citat: