Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 E-Tuna 2016-07-02 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26802-v75-e-tuna-2016-07-02-a/)

doob 2016-07-01 23:11

Omgångens klaraste spik:
Avd.1 3 Sir Ratzeputz - i dagens form med spetsläge!? Trodde aldrig jag skulle säga det om den här hästen men den är STENKLAR!!

Omgångens skrällspik:
Avd.3 1 Gorgeous Boko!! 5% på en försöksvinnare från bricka ett?? Folk är dyngraka!!
Folk vet inte hur bra den här är.... Det tackar jag för!

Omgångens sköna kantboll:
Avd.7 12 Ebony Boko 6%!! "Spetshäst" tänker packet och glömmer strecka.... Tackarrrrrrrr säger doob! Stallform deluxe och Jörgen nöjd och förhoppningsfull!

NicklasA 2016-07-01 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 496121)
Erik valde Urchin av den anledningen att han rekommenderat de som köpt hästen att genomföra köpet. Det är alltså av god vilja han kör hästen, inte för att den har bättre chans än stallets andra häst.

Allt enligt intervju med Båth på lunch-travet idag.

Tror inte att Båth någonsin kommer hävda bättre chans för en häst framför en annan. Är ett standardförmulär han pratar ifrån. Däremot inte sagt att hästen inte kan vinna, men i min värld så väljer Erik den han anser ha bäst chans. Antar att han fortfarande får betalt en del av vinstpengarna? Själv skulle jag inte ge bort en massa deg till en konkurrent bara för att vara sjysst mot eventuella ägare. Men det kanske bara är min egoistiska ådra som talar 😁

mackpeter 2016-07-01 23:52

Nästa viktiga uppgift för Alfas da Vinci är Åbergs. Detta är ett led i matchningen och formen är inte på topp. Därför spikar jag Amaru Boko.

olle 2016-07-02 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 496127)
Nästa viktiga uppgift för Alfas da Vinci är Åbergs. Detta är ett led i matchningen och formen är inte på topp. Därför spikar jag Amaru Boko.

Det stämmer knappast. Startar hästen Åbergskvällen lär det vara ett annat lopp som är som klippt och skuret för den (Malmö stads pris)

Spiken64 2016-07-02 05:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 496025)
Tyvärr blir det ingen denna vecka. Tiden har inte räckt till för att läsa på så mycket som krävs för att kunna gå igenom allt intressant i den tidiga infon. Det tar rätt många timmar att göra det.

Vädret i morgon bör man hålla koll på. Finns risk för regn verkar det som.

I långloppet V75-2 skriver Bergh i sin expressenkrönika idag att Officer C.D ska gå barfota runt om för första gången. I så fall är det fel i skoinfohistoriken 4 starter i rad i fjor när den gick så enligt den listan (vinst första gången, sedan 2 galopper bl a).

Annars är det väl den och Nakoda Goj (fast med rubbet senast, innan dess väldigt fin barfota runt om i två starter i rad, och det aviseras barfota runt om i morgon) som såg ut att vara intressanta spelmässigt hos de internationella spelbolagen. Båda till 25 ggr hos Unibet. Vad jag kunde se i morse i aftonbladet har inte Bet365 några direkta felodds. Men med reservation för att jag inte är påläst något speciellt.

Det som stack ut hos bet-bolagen var ju på Nybrinks skrik 10.Uncertain Age

365:45gånger Unibet:25 gånger

Speedyearl 2016-07-02 07:40

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 496125)
Tror inte att Båth någonsin kommer hävda bättre chans för en häst framför en annan. Är ett standardförmulär han pratar ifrån. Däremot inte sagt att hästen inte kan vinna, men i min värld så väljer Erik den han anser ha bäst chans. Antar att han fortfarande får betalt en del av vinstpengarna? Själv skulle jag inte ge bort en massa deg till en konkurrent bara för att vara sjysst mot eventuella ägare. Men det kanske bara är min egoistiska ådra som talar 😁

Precis som det redan påtalats hade valet av häst inget med chanser att göra då Erik har en vän som han rekommenderade att köpa en del i hästen, och som oxå gjorde det.

Spiken64 2016-07-02 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 496127)

Jag tog 7.Linus Wibb istället.

tvablaa 2016-07-02 08:27

RIP Global Patriot. Lider med MJ, fin häst.

Speedyearl 2016-07-02 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 496138)
RIP Global Patriot. Lider med MJ, fin häst.

Grymt tråkigt! =(

En riktig kämpe till häst som var lätt att ta till sig! Hade nog en hel del utveckling kvar dessutom...trist som sagt!

Lider med MJ!

mackpeter 2016-07-02 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 496128)
Det stämmer knappast. Startar hästen Åbergskvällen lär det vara ett annat lopp som är som klippt och skuret för den (Malmö stads pris)

I gårdagens atg.se telefonintervjuades Lövgren strax efter att han anlänt till Eskilstuna. Efter att ha beskrivit Alfas da Vincis medicinska historia pratade han om form. Jag uppfattade, att han sa att hästen inte varit i full form de senaste starterna och att han nu är på väg uppåt men inte skall vara i full form förrän till Åbergs. Lövgren fick då frågan, om Alfas skall starta där och fick svar, att det var planen.

Det viktiga för mig var att det inte lät som att Alfas har toppform idag. Därmed ryker han från min kupong. Då blir Amaru Boko min spik.

Kocken14 2016-07-02 10:09

V 75 idag på en något tungsprungen bana.
Finaler, bra fart och skrällar som är tänkvärda.
Avd 1- 1 Fire to the Rain 14 %får väl tredje inner och med Örjan i vagnen så öppnar sig en lucka i sista sväng och vinsten är klar med minsta möjliga marginal före en heroisk Sir Ratzeputz.
Avd 2- 8 Nakoda Goj 3 %, är mitt stora drag i eftermiddag, blev ju fast bakom trötta hästar sist och var ju fantastiskt bra när den vann och med tanke på att både 14,15 tävlar så ojämnt så sitter skrällen.
Avd 3- 11 Fantasy River 7% med Sveriges överlägset bästa storloppskusk B.Goop, hittar väl en bra position och med tanke på att han var en grymt moralisk vinnare i försöket så kommer segern nu.
Avd 4- 11 Hawk Cliff 11% Spik. Kommer väl att vinna från alla positioner.
Avd 5- 7 MT Insider 2% sparar speeden och har ju fått en kusk som är lite bättre än tränaren,rygg på Whitehouse??!!
Avd 6- 9 MT Le Bron 4% Björn Goop igen, kör nog med krav på att Björn ska vinna minst ett lopp av E3-finalerna på joketsystemet. Han är ju ofattbart lite streckad.
Avd 7- Är väl omgångens öppnaste lopp, 5Västerbo Exakt 5% känns som en sund vinstkandidat lås med 3 och 12 för den vågade..

olle 2016-07-02 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 496140)
I gårdagens atg.se telefonintervjuades Lövgren strax efter att han anlänt till Eskilstuna. Efter att ha beskrivit Alfas da Vincis medicinska historia pratade han om form. Jag uppfattade, att han sa att hästen inte varit i full form de senaste starterna och att han nu är på väg uppåt men inte skall vara i full form förrän till Åbergs. Lövgren fick då frågan, om Alfas skall starta där och fick svar, att det var planen.

Det viktiga för mig var att det inte lät som att Alfas har toppform idag. Därmed ryker han från min kupong. Då blir Amaru Boko min spik.

Han sa att den i så fall ska starta i långloppet under Åbergskvällen. Precis som det mesta på storbanorna har även det loppet nedgraderats undan för undan. I år är förstapriset nere i 250 tkr, dvs samma som dagens lopp på Sundbyholm.

Blir det regn idag som aviseras är det ett minus sa han också i intervjun om jag minns rätt.

Ska inte gå in på V75 spelet idag men om jag gjort det hade jag inte spikat den som storfavorit tror jag.

mackpeter 2016-07-02 10:35

Vädret

Det har regnat över Sundbyholm. Just nu uppehåll. Svarta moln. Det blir säkert mer regn.
En del experter säger att banan blir tung. Men de flesta bedömer, att den blir hård och skitig. Sådant kan ställa till det främst för oerfarna unghästar.

Nurmos sa igår, att regn är minus för Ratzeputz. Olle säger, att Lövgren säger samma om Alfas da Vinci.
Bra om fler sharpsare har sådan info - tack!

tvablaa 2016-07-02 10:37

Ruskigt svårt idag tycker jag. Tankar hittills:
1: 3 klar förstahäst. Men för ojämn för att vara spik. Kanske utgång. Känns heltäckt med 1,5,8 som gardering.
2: Bör vara fördel de längst bak och för mig är Amaru första strecket. Men många roliga motbud och roligast är 3 och 8. Även 5,7 bör väl med. Sedan pratas det om barfota på Officer men det är väl knappast första gången??
3: Lutar åt utgång på Rhyme, kanske spik. Men känns som det kan skrälla här. 5,9,11 känns mest prisvärda.
4: Tror på körning där fram och är inne på att spika Örjan därför. Var tidigt inne på Faloria men känns tuffare nu.
5: Tycker inte 9 är ngn spik till över 50% från detta läge. Samtidigt borde det räcka långt om man täcker upp med 2,4,5 från bra lägen och med bästa kuskarna. 6 och 12 om man streckar vidare. Kanske även 7 som var bra senast och är ruggig ut.
6: Hopplöst lopp. Men 1-5 borde väl räcka långt, kanske kompletterat med 12 som ostreckad och 9 med Björn. Med annan kusk hade 1 kunnat vara en chansspik.
7: Också svårt. Men tror inget på favoriten. 4 är mitt första streck och kan bli spik i brist på annat. 1,3,5 känns hetast bakom.

Mkt Erik i ovan tankar och det stör mig lite då han svikit mig så mkt på slutet, senast förra veckan.

draken 2016-07-02 10:43

Det har inte regnat så mycket i Eskilstuna som jag hoppats. vart uppehåll i bra många timmar. Blåser ganska mycket så torkar nog upp ganska bra tyvärr. Regnade inte speciellt mycket i går heller men troligen kommer det att komma mer regn under dagen. Skulle tro att det blir speedway i vanlig ordning men får hoppas att det tokvräker i eftermiddag så att det blir lite avvikande resultat.Tror dock inte att den hinner bli tung,möjligtvist kladdig. Inte bra för stänkrädda hästar.