Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALTERNATIV till Jokersystemet? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26866-alternativ-till-jokersystemet/)

olle 2016-07-09 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 496990)
Jag använder inte dator privat längre. Vad gäller travet är det väldigt mycket bättre att köra ATG live på tvn än via datorn och i tv soffan funkar det bättre att sitta och arbeta med en padda än med en dator både när man komponerar system, spelar och tar del av klaringarna på sharps.

Hoppas ATG snart kommer med en app för Apple tv 4. Apple gillar inte spel om pengar i sitt utbud men om dom i Apple store tillåter ATG live appen så borde det inte vara några problem att utveckla en app som finns tillgänglig i Apple tv store. Då hade man inte behövt använda iPhone eller iPad för att köra ATG live i tvn.

Strappa71 2016-07-09 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 496992)
Hoppas ATG snart kommer med en app för Apple tv 4. Apple gillar inte spel om pengar i sitt utbud men om dom i Apple store tillåter ATG live appen så borde det inte vara några problem att utveckla en app som finns tillgänglig i Apple tv store. Då hade man inte behövt använda iPhone eller iPad för att köra ATG live i tvn.

Jag tror tyvärr att du kommer att få vänta ett tag innan din idé blir verklighet.

Som jag förstår det har ATG i närtid inga planer alls på någon TV-app.

Det är snudd på att web-reducerings-apparna förmodligen hinner bli tillräckligt effektiva och driftsäkra först.

Grant 2016-07-09 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 496992)

Nu är jag som vanligt inte med på vad som är problemet? Men går det inte att köra
ATG i tvns webläsare?

Mvh Uffe

Strappa71 2016-07-09 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Solo (Inlägg 496987)
Jag undrar hur representativa ni som inte vill ha webbprogram är. Utvecklingen går i rasande takt mot att folket i stugorna slänger ut sin PC till förmån för mobila enheter. Privat surfar Svensson mest, kryddat med lite swish och några inköp här och där. Det behövs det ingen PC för.

Ska man nå många kunder som Joker bygger sitt koncept på tror jag att de gjort ett nödvändigt val. Går liksom inte att sälja ett program om snart ingen har en PC att stoppa in programmet i. I alla fall kan man nog säga att webbprogrammen har tiden som sin bästa vän.

Förmodligen inte representativa alls. Men vad spelar det för roll?

TS söker efter ett icke-web-alternativ. Då är det väl det vi ska diskutera i den här tråden?

En anledning att det går mer och mer mot web-baserat är att ATG kräver detta för att man ska kunna lämna in direkt via appen och detta är i sin tur en nödvändig lösning för att IPad / Mac ska vara aktuellt.

För mig personligen är det viktigt att kunna spela med mycket stora systemramar och aldrig råka ut för "högtrafik"-problem.

Solo 2016-07-09 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 496997)
Förmodligen inte representativa alls. Men vad spelar det för roll?

TS söker efter ett icke-web-alternativ. Då är det väl det vi ska diskutera i den här tråden?

.

Var mest en fundering med tanke på att det är en återkommande synpunkt här inkl denna tråd. Med tanke på att svaren som följer initiala frågan handlar om webbprogram tänkte jag att det gick för sig att bredda lite i kanterna och se om min känsla delas av flera.

10 år säger någon, 3-5 år säger jag att det tar innan reduceringsprogrammen uteslutande (säg med 90% av användarna) är webbaserade.

Strappa71 2016-07-09 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av Solo (Inlägg 496998)
Var mest en fundering med tanke på att det är en återkommande synpunkt här inkl denna tråd. Med tanke på att svaren som följer initiala frågan handlar om webbprogram tänkte jag att det gick för sig att bredda lite i kanterna och se om min känsla delas av flera.

10 år säger någon, 3-5 år säger jag att det tar innan reduceringsprogrammen uteslutande (säg med 90% av användarna) är webbaserade.

Det är nog närmare i tiden än så. Det ser Jokersystemets marknadsandel till.

Om man ser till vad 90% av användarna behöver/klarar av så är nog de flesta program avancerade i överkant. Om man skalade av det mesta så skulle man nog kunna öka driftsäkerheten ganska rejält. Men en sådan lågprisprodukt vill man naturligtvis inte sälja.

Ett till störande moment för mig personligen är att det är en relativt dyr månadskostnad för att ha det webbaserat där driftsäkerheten är sämre. Jag kan helt enkelt inte acceptera det.

Känslan är att innan allt är sagt och gjort så får man köra med hem-pulat eftersom Solo's bild av framtiden nästen helt säkert är helt korrekt.

Men det kommer aldrig att duga åt mig.

salama 2016-07-09 14:26

Betala en Tusing för Joker,tycker jag är billigt,när man får loppkommentarerna -så att säga-gratis.
Annars är nya Joker som byta en säker volvo mot gammal damcykel!

Solo 2016-07-09 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 497000)
Det är nog närmare i tiden än så. Det ser Jokersystemets marknadsandel till.

Om man ser till vad 90% av användarna behöver/klarar av så är nog de flesta program avancerade i överkant. Om man skalade av det mesta så skulle man nog kunna öka driftsäkerheten ganska rejält. Men en sådan lågprisprodukt vill man naturligtvis inte sälja.

Ett till störande moment för mig personligen är att det är en relativt dyr månadskostnad för att ha det webbaserat där driftsäkerheten är sämre. Jag kan helt enkelt inte acceptera det.

Känslan är att innan allt är sagt och gjort så får man köra med hem-pulat eftersom Solo's bild av framtiden nästen helt säkert är helt korrekt.

Men det kommer aldrig att duga åt mig.

Ni är öppenbarligen flera bara här som känner så vilket inte ska underskattas. Min känsla är annars att störningar, problem i mångt och mycket varit kopplat till fel och oannonserade förändringar i ATG:s tjänst samt till buggar i samband med nyutveckling i programmen.

Får inte jokeranvändare tips, loppkommentarer, mm i sin månadskostnad? Tycker mig se en strategi där ST:s företag nästlas allt mer samman. Gissar att joker och ex spelvärde, ögat kan komma att integreras framöver.

putte64 2016-07-09 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av salama (Inlägg 497003)
Betala en Tusing för Joker,tycker jag är billigt,när man får loppkommentarerna -så att säga-gratis.
Annars är nya Joker som byta en säker volvo mot gammal damcykel!

Du kan få samtliga kommentare från mig för 999 :lol:

Galoppen 2016-07-09 15:00

Bara mitt jokersystem som ligger nere?

Migge 2016-07-09 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Galoppen (Inlägg 497007)

Mitt fungerar :yes:

Nispen 2016-07-09 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Galoppen (Inlägg 497007)

Mitt ligger nere

Migge 2016-07-09 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 497012)
Mitt fungerar :yes:

Ska tilläggas att jag kör PC-versionen :cheers:

salama 2016-07-09 15:25

Mitt ligger nere,också.
Pc version fungerar ej heller.
Går ej spara filen!
Supporten bara mumlar ,använd Nya,då!

Strappa71 2016-07-09 15:33

Visste vi inte bättre så skulle man kunna tro att det här var uppgjort.

Med tanke på att jag ganska ofta lämnar in system som andra är med på så går det inte att sitta och lita på diverse moln-lösningar.