Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   program för egna systemmallar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26891-program-foer-egna-systemmallar/)

reflex 2016-07-12 15:33

program för egna systemmallar

Söker ett program där man kan skriva in egna systemramar på v75
För rätt program ges 200 sharps

Strappa71 2016-07-12 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av reflex (Inlägg 497401)
Söker ett program där man kan skriva in egna systemramar på v75
För rätt program ges 200 sharps

Du får gärna förtydliga en smula.

T ex genom att ge några exempel på vad du menar.

reflex 2016-07-12 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 497410)
Du får gärna förtydliga en smula.

T ex genom att ge några exempel på vad du menar.

Som exempel kunna skriva av nedanstående system för fem avdelningar Heter U-9R i Spela TippaVinn böckerna. Vinst för 1 - 3 A grupp och 1 i C grupp
50% chans till alla rätt med 1-2 rätt i A-grupp och 25% vid 3 rätt i A-grupp och 1 i C grupp

C- AB- A- B- AB
C -AB- B- A- B
B -C- AB- A- B
AB- C- AB- B- A
A- B- C -AB- AB
B -A- C- AB- B
A- B- B- C- AB
B- AB- A- C- AB
AB- B- A- AB- C
AB- A- B- B- C

Tord 2016-07-12 23:04

Jaså du har gått över till trav nu :) Inget jag gillar tyvärr. Över lag så tycker jag inte det finns så mycket av värde att läsa om här på sharps.se

reflex 2016-07-12 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Tord (Inlägg 497474)
Jaså du har gått över till trav nu :) Inget jag gillar tyvärr. Över lag så tycker jag inte det finns så mycket av värde att läsa om här på sharps.se

Både trav och stryktipssystem intresserad. Gillar dom gamla systemen som finns i systemböcker.

boozty 2016-07-13 06:47

Citat:

Ursprungligen postat av reflex (Inlägg 497467)
Som exempel kunna skriva av nedanstående system för fem avdelningar Heter U-9R i Spela TippaVinn böckerna. Vinst för 1 - 3 A grupp och 1 i C grupp
50% chans till alla rätt med 1-2 rätt i A-grupp och 25% vid 3 rätt i A-grupp och 1 i C grupp

C- AB- A- B- AB
C -AB- B- A- B
B -C- AB- A- B
AB- C- AB- B- A
A- B- C -AB- AB
B -A- C- AB- B
A- B- B- C- AB
B- AB- A- C- AB
AB- B- A- AB- C
AB- A- B- B- C

Om du ska lira ett sånt "lotto-system" så lär du inte hitta det i något trav program, spontant så hade jag nog svängt ihop det i excel om jag vore du, bör inte ta över 2h ens för en novis.

Strappa71 2016-07-13 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 497484)
Om du ska lira ett sånt "lotto-system" så lär du inte hitta det i något trav program, spontant så hade jag nog svängt ihop det i excel om jag vore du, bör inte ta över 2h ens för en novis.

Åjo. Visserligen inte med den där typen av "semi-fast" upplägg men HPT klarar av både 1-fels- och 2-felsgaranti med godtyckliga villkor om man vill det.

Satte en V7 med ett sådant system i mitten på juni själv. Visst är det lite av ett lotteri-moment med i bilden men samtidigt får man med betydligt fler hästar på systemramen. För mig innebar det att jag fick med omgångens båda skrällar som jag aldrig skulle fått med annars. Ett gäng 5or hade det alltså blivit annars.

Strappa71 2016-07-13 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av reflex (Inlägg 497467)

C- AB- A- B- AB
C -AB- B- A- B
B -C- AB- A- B
AB- C- AB- B- A
A- B- C -AB- AB
B -A- C- AB- B
A- B- B- C- AB
B- AB- A- C- AB
AB- B- A- AB- C
AB- A- B- B- C

Nej det finns mig veterligen inget program med den typen av mallar, eller som hanterar inmatning av de där mallarna.

10 kuponger tar dock inte så många minuter att skriva för hand. Och för att beräkna totala systemstorleken vid varierande antal hästar i de olika rankinggrupperna går det att följa Bootzys förslag om att lägga in det i Excel.

Basil 2016-07-13 09:13

Går att göra i excel.

Basil 2016-07-13 09:34

Har skrivit nåra från den gamla v65-boken.
Inmatningen ligger i en fast mall typ:

Spik
Spik
Abc
Abc
Abc
Abc
Abc

Sen väljer jag loppnummer så att det kan se ut så här:

3
6
1
2
4
5
7

I kupongerna sorterar excel ut loppen i rätt ordning.

reflex 2016-07-13 12:30

Tackar
Får göra det i Excel