Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 Jägersro 26 juli (Åbergs) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26957-extra-v75-jaegersro-26-juli-abergs/)

Spiken64 2016-07-26 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 499076)
En V75-omgång där prispengarna är 70 000 i tre av loppen. Givetvis får man pissdålig sport med dessa summor och årets Hugo Åberg är ett skämt. Norrmännen lyckades till och med skrapa ihop en bättre fält sportsligt. Summa sumarum är hela denna dagen ett riktigt magplask sportsligt där knappt något lopp utanför V7 blev fullanmält trots höga prissummor.

Kör man på en av dom större banorna så borde ju prispengarna va större tycker man.Rent sagt bedrövligt att det bara är 70.000kr i dessa lopp.

Stankarn 2016-07-26 15:58

Dagens stänkare...

Har tittat igenom startlistan för att försöka hitta något matnyttigt. Ser allmänt lite trevligt och "småöppet" ut, men Jägersro, högsommarvärme, merparten av den svenska kuskeliten på plats - kan det bli något annat än favoritbetonat...?

V75:1
De fyra högst rankade hästarna i loppet har spåren 7,11,6,10....över 1609 meter....tyvärr är loppet litet ihåligt så kanske svårt att hitta nån riktig stänkare här. 4 Pepe Di Jesolo och 5 Paramount är roligast.

V75:2
Tror inte ett skit på favoriten från dåligt spår över kortkorta häcken. Fattar överhuvudtaget ingenting. 3 Mellby Dashing slog favoriten regelrätt för ett par starter sedan, då nerspelad till 1.65 ggr insatsen. Fel favorit, enligt mig. Lugauer rycker alla sulor på 1 Auxeline Baunely - gick sådär första/förra gången - men den här är snabb ut och trivs förmodligen i spets. Veckans bedövare kommer i form av 6 Secret Lane som nu blivit nerstruken ett hack och som är ruggigt snabb ut. Om Christopher hittar till spets här så kör han förmodligen där. Går med all säkerhet en 11-tid från spets. 2%!

V75:4
Återigen ett par tveksamma favoriter. Står 7 Sahara One på benen? Är inte 5 Staro Jersey Side missgynnad av medeldistans? Nicolaj Andersen har ingen vacker kuskstatistik men av det jag sett i arkivet så är 3 Adele La Marc en rejäl kuse. Kanske kan vara ett förstabud, t o m? Bedövaren = 8 Wallaby, nu med Takter i sulkyn igen.

Shooter 2016-07-26 16:01

Jag tror det hög utdelning idag, kanske rent av miljonutdelning.

levin1891 2016-07-26 16:16

Har lite tight spelbudget för tillfället, men en kväll som denna lämnar jag ändå in en liten reducerad chans-"fattiglapp". Rolig sport ikväll ju! :thumbup:
Preliminärt:
1: B: 4, 5, 6, 7, 10, 11
2: A: 1 Axeline Baunely B: 3, 4, 5
3: A: 2, 7 B: 1, 3, 5
4: 12 COUNTDOWN FOUGETT (här hade man ju helst haft många fler, men detta är en häst som jag tror vinner snart och trots läget känns chansen bättre än streckprocenten varav jag chansspikar.)
5: B: 1, 4, 7
6: 1 PROPULSION
7: 1 CHOSEN ONE (Känns uppåt här på förhand tycker jag. Om inte favoriterna från tillägg hinner dit så känns han som den bästa hästen i främre volten)

1-2 A
2-3 B
99kr

olle 2016-07-26 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 499234)
Kör man på en av dom större banorna så borde ju prispengarna va större tycker man.Rent sagt bedrövligt att det bara är 70.000kr i dessa lopp.

Men samtidigt tycker du att det ska köras stortrav på alla banor. Du kan väl inte ha missat vad som hänt på storbanorna under senare år. Skulle Jägersro haft 100 tkr minst i förstapris i alla loppen i kväll hade dom ju fått tagit dom pengarna från andra dagar, och där är man nu nere i 20 tkr i förstapris i många lopp. Spiken kan väl inte ha missat detta. Ska det som du tycker köras stortrav på alla banor samtidigt som prispengarna generellt minskat i flera år så är det svårt att få ihop den ekvationen. Ska Jägersro få tillbaka den andel av prispengarna och lite till som storbanorna förr fick så måste man ju dra ner någon annanstans och svensk travsport har väl nu under åtskilliga år visat ett det är framförallt på småbanorna och i synnerhet i norrland som det ska satsas.

Jag vill inte se att Jägersros normala tisdagar får ännu lägre prispengar. Dom är redan nere på samma nivåer som lunchtraven ute på orten, trots att Jägersros tränare och hästar tillhör det absoluta toppskiktet i landet.

mikaels 2016-07-26 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 499240)
Men samtidigt tycker du att det ska köras stortrav på alla banor. Du kan väl inte ha missat vad som hänt på storbanorna under senare år. Skulle Jägersro haft 100 tkr minst i förstapris i alla loppen i kväll hade dom ju fått tagit dom pengarna från andra dagar, och där är man nu nere i 20 tkr i förstapris i många lopp. Spiken kan väl inte ha missat detta. Ska det som du tycker köras stortrav på alla banor samtidigt som prispengarna generellt minskat i flera år så är det svårt att få ihop den ekvationen. Ska Jägersro få tillbaka den andel av prispengarna och lite till som storbanorna förr fick så måste man ju dra ner någon annanstans och svensk travsport har väl nu under åtskilliga år visat ett det är framförallt på småbanorna och i synnerhet i norrland som det ska satsas.

Jag vill inte se att Jägersros normala tisdagar får ännu lägre prispengar. Dom är redan nere på samma nivåer som lunchtraven ute på orten, trots att Jägersros tränare och hästar tillhör det absoluta toppskiktet i landet.

Kan hålla med om att jägers(o de andra storbanorna) borde ha högre prissummor än nu i vanliga lopp...kan dock mycket bero på att man inte hittar sponsorer till löpen, mycket beroende på det skrala publikintresset...ta hoting som ett bra exempel, där ortens företag ställer upp i vartenda lopp under hela veckan...

mikaels 2016-07-26 16:49

Förr stod företagen nästan på kö för att få chansen att marknadsföra sig på travbanan, mycket har hänt senaste 20 åren, tyvärr i negativ synvinkel..

Shooter 2016-07-26 16:52

Testar en V4:a till att börja med. Spikar Saranda Face, och hoppas att stallet har rätt som tror hårt på henne, samt Breidabliks Nubbe, vilken borde ta hem det här även med skor på fötterna.

mikaels 2016-07-26 16:56

Lustigt med dessa kommunare, förr hade en sån som Lord Flax varit en 5%-are(som den nog kanske borde vara med den raden) och nu snackas det till höger o vänster och den slutar väl på 15%...bara för det så vinner den väl ikväll;)

olle 2016-07-26 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 499242)
Kan hålla med om att jägers(o de andra storbanorna) borde ha högre prissummor än nu i vanliga lopp...kan dock mycket bero på att man inte hittar sponsorer till löpen, mycket beroende på det skrala publikintresset...ta hoting som ett bra exempel, där ortens företag ställer upp i vartenda lopp under hela veckan...

Jo, men det är väl ändå svårt att jämföra. Hoting kör en travvecka under hela året och då mitt i sommaren. Storbanorna ska framförallt köra på högvarv under vinterhalvåret för att hålla igång totoindustrin. Nu på sommaren när de bästa hästarna tävlar och när det är läge att gå på trav så flyttar ju travet till stora delar ut på småbanorna. Solvalla t ex har några lunchtrav och en breddloppsdag under hela juli och Åby har väl varit stängt en månad när dom öppnar på torsdag. Dessutom kör ju storbanorna, i synnerhet Solvalla men även Åby, Jägersro och Bergsåker de flesta tävlingsdagar numera med lite högre prispengar som onsdag express, och att locka publik och sponsorer till sådana tävlingsdagar där huvudloppen mitt i vintern drar igång kl 20.45 på onsdagarna kan sannerligen inte vara lätt.

mikaels 2016-07-26 17:13

Så tråkigt det är idag när man ska lira en vinnare på atg...Rutger Gigant i skellefteå står i 4ggr, men dom hinner precis över dit o den snackas ner i 2,75 i sista minuten...och jag står över förståss, nog var det mycket som var bättre förr för en som hade lite hästöga...mm...hehe, sitter och hoppas på att dom ska intervjua BG först och sedan eftersända...

Manprinsen 2016-07-26 18:19

Vad vet vi om Unicorno SLM? Är det en skjutare eller spetsar Chrille hem det?

Galoppen 2016-07-26 18:22

Chansspikar 7 THAIGER EXCLUSIVE nedstruken ett spår, kan ta sig till spets. Har inte riktigt feeling för någon annan. Dessutom drar peter alla växlar direkt, bike, barfota ro m.m. Tror på riktigt bra chans!

Shooter 2016-07-26 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 499251)
Vad vet vi om Unicorno SLM? Är det en skjutare eller spetsar Chrille hem det?

Aldrig sett den, men de säger ju att det är en riktig kanon.

Lazze 2016-07-26 18:23

Citat:

Tror inte ett skit på favoriten från dåligt spår över kortkorta häcken. Fattar överhuvudtaget ingenting.
Fattar heller inget ..nedstruken till spår 4 .."Dåligt spår" ????? Sen håller jag dock med om att hon är överspelad.
Lycka Till !
L