![]() |
V75 Hagmyren 10/9
Efter en trevlig helg med storlopp känns det som att de svårt att få till bra lopp. Dags att djupdyka i arkiven. Lycka till.
|
Jackpot eller ej men det ser jävligt kallt ut spelmässigt. För stor klassblandning både bland hästar och kuskar.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nattlig V75-uttagning på känsla.
Mina idéer när jag bläddrade i Guiden. Undvek att se efter vad Guiden tyckte eftersom det kan påverka mitt eget tyckande...:p , utan kollade på startlistorna. Kollar f ö aldrig efter vad som tycks av "experterna" och skulle aldrig gå in på en betalsajt. Vill inte veta vad andra tycker, förrän ev på lördag, vill inte bli påverkad. Dessa hästar prickade jag för när gick igenom startlistorna. Började f ö med avd 7 när gick igenom omgången men här blir det från avd 1. Avd 1: 2 Serious Try 4 Ajlexes Cubano 7 Sugarmakemecrazy 10 Global Respons Avd 2: Här har jag prickat för massor? men nu läser jag i Guiden att loppet är otroligt öppet och att helgardering inte behöver vara fel. 1 Tahays Blue Amber 2 Casmira 4 Zarah Zolide 5 T.Wall's Elaine 7 Comewithaflash 8 Lirac de Zeun 12 Lottie Palema Avd 3: 3 Knows Nothing 4 Coldtown 7 Explosive de Vie Klart att man ska ha med 2 B.B.S Sugarlight också men jag har inte prickat för den... Avd 4; 4 Norrskenskongen Avd 5: 6 Pharaon d'Inverne Avd 6: 1 Jetset 4 Premier Kronos Självklart måste 6 Seedorf med här men fick ingen prick av mig...:D Avd 7: 5 Erik Sting Japp. Det var mina nattliga idéer. :cheers: Lycka till! |
Erik Sting är struken! Även Jeppas Olivia.
|
Citat:
|
Citat:
Menar Erik ADIELSSON alltså |
Citat:
|
Sugarlight spets o slut
Tror inte Coldtown tar en längd |
32 miljoner utlovas i sjurättspotten och till skillnad från många andra tycker jag faktiskt det ser ut att kunna bli bra utdelning med många knepiga lopp.
AVD 1) Favorit i inledningen blir med all rätt 7 Sugarmakesmecrazy som är i kanonform och hade det inte varit för den korta distansen och det korta upploppet så hade han varit ett tänkbart spikbud. Förutom dessa 2 faktorer så är det framför allt 2 Serious Try som känns farlig ifrån spets, han satt fast senast och ordinarie kusk och tränare Henrik Svensson närmast lovar seger och att han lämnar över tömmarna till Per Lennartsson är väl också ett litet plus. Känns som att dessa 2 höjer sig markant över övriga och ett tråkigt men troligt lås kan vara lösningen. Bakom dessa är det 4-9-10-1 som känns aktuella ifall man streckar på. AVD 2) Diamantstoet är kanske inte så knepigt som jag får känslan av !? Kan vara så enkelt att streck för favoritduon 1 Tahays Blue Amber & 2 Casmira räcker men kan inte direkt påstå att jag är såld på någon av dessa även ifall det är ett ganska dåligt lopp. Mycket jämnt bakom dessa och bred pensel är nog att rekommendera ifall man söker sig utanför dessa två. För att nämna någon bakom så kanske 8 Lirac De Zeun kan vara något med offensive Ove A och skulle det bli överpacat så ska nog inte 13 Dicks Denja räknas bort heller. AVD 3) Gulddivsionen bjuder på en av omgångens största favoriter i 2 B.B.S Sugarlight och hittar han enkelt till spets och är i åtminstone 80% form så bör det vara spel mot ett mål, men jag vill inte lägga all vikt på en häst med fyra nollor i raden även ifall han onekligen går ner i klass här så är det cirka 1,5 månader sedan han startade senast. Bränner B.B.S så finns det ett par formkort som är tänkbara och tidigast för mig är 7 Explosive De Vie förutsatt att man kör bf runtom, man behöver inte ens titta på motståndet utan kolla i resultatraden så har han varit ute i två miljonlopp på raken och då vill jag påstå att även han går ner i klass. AVD 4) Kallbloden gör upp i avd 4 och här har jag redan bestämt mig för att måla på ordentligt med utgång på favoriten och bästa kusken Ulf Ohlsson & 6 Ossmann. 8 Guli Glöd och 5 Manfred Viking självskrivna bakom men jag målar på och tar bland annat även med speedkulan 14 Grandina trots läget. AVD 5 Klass 2 över 1640 och liksom i andra avdelningen så är spåren 1 & 2 favoritspelade, har dock två roliga måstestreck här i 9 Blytung Am som jag faktiskt tänkte offra streck på mot en viss Isor Håleryd senast men då gjorde han bort sig med galopp, i detta gäng så är han långt ifrån så chanslös som strecken antyder. Tycker även att Erik med 7 Ready To Flex som slutade sist i derbykval senast kan vara tänkbar i detta mer överkomliga gäng. AVD 6) Omgångens största favorit och troligtvis det bästa singelstrecket hittas ifrån springspår med säkre Erik i sulkyn och det ska nog väldigt mycket till för att 6 Seedorf O.M.F ska bränna detta och det blir i alla fall minst utgång. Det enda som motiverar gardering är i första hand spelprocenten men också de 2 g som finns att hitta i resultatraden. Bakom hittar spelarkollektivet nästan bara 1 Jetset men skulle jag få för mig att gadda så fortsätter jag jaga 11 Als Winnermede och även 7 Raffinos är en tänkbar kantboll. AVD 7) Vid en första anblick kändes en chansspik på ÖK i sista som en rolig/trolig lösning men sen såg jag att den "lite" mindre rutinerade Haugstad sitter upp bakom 6 Ottens Casher och då krympte självförtroendet ifrån chansspik till max utgång även ifall det i första hand är hästarna som ska rankas så vill jag likväl påstå att OCs vinstchans decimeras med minst 30% pga kuskbytet. 2 Get A Winner och 3 Palermo Broline hyffsat betrodda men kan inte förstå varför 1 King Of Mine, 10 Sugar Daddy och 12 Only Eyes Broline samtliga står i 2%... |
1
Sjuan köper jag inte alls som favorit. Utgång på derbyhästen med finläge och kuskplus är helt givet, likaså den breda garderingen. Här går nästan ingen säker. 2 Kollektivtänket var nära att fälla mig här, dubbla med 1,2 och sen färdig. Men Casmira öppnar ju som en traktor och jag gillar inte att etta har så många galopper i raden. Knappast givet med någon ledning heller för så blixtrande är den inte, men troligt att det blir SOS på walk over från övriga. Hoppar nog Casmira helt och 5,6,9 ser ut som intressanta bortglömda ekipage. 3 Det är ju svårt att se att någon ska ta sig förbi Sugarlight och är den då i ordning ska den då inte förlora, inte ens om det kostar en del att ta sig dit. Coldtown är redan klar för final om två veckor och jag tror att Ohlsson lämnar walk over i början också. Kanske lite väl krattad väg där för Peter om de utanför lägger sig platt i början. Då kanske Explosive kan överflygla i början? Lutar ändå mot en tråkig storfavoritspik här, det finns andra lopp som jag hellre målar. 4 Att Guli Glöd (Busen...) och Björs Frej (hopplöst inne) ser ut att bli så hårt spelade begriper jag inte. Det normala är att storfavoriten sopar hem det där enkelt. Blir spik eller utgång ihop med 1,4,5,9! 5 Här har jag preliminärmålat hela startlistan! Sprint och låg klass är en typisk skrällproposition. Men överlägset bäst chans måste Untersteiner ha med favoriten (kuskplus+startsnabb+läge+form). Gillar inte så mycket att det ska laddas hårt från innerspår bara i och med galopprisken. Att Bloody Valentine är närapå jämnspelad begriper jag mig inte på, sida vid sida tar den aldrig en längd. Ser inte att den ska kunna vinna om inte Peters galopperar i startkörningen, även om det nu verkar vara en bra häst i form. Får läsa på lite mer här och rensa men utgång Untersteiner och bred pensel lär det bli! 6 Stänger nog matematiskt på 1,6. Just startmetoden skulle väl kunna göra att någon tredje kan vinna men de där ekipagen är allt huvudet högre här! 7 Lurigt lopp som jag ärligt sagt är lite dåligt påläst på men Palermo Broline sticker ut. Bra läge, en jämn rackare med både bra tränare och kusk. Sunt förstastreck och utgång. Om den inte blir alltför hårt spelad kan jag nog tänka mig att spika och använda de strecken i guld men normalt sett blir det utgång och bred pensel här! |
Citat:
Hamnar aldrig rätt på det när handlar om kallblod men måste instämma i att 15 Björs Frej känns otroligt överspelad (iofs bara 12%) men jämfört med andra tänkbara kantbollar så ligger t ex 5,9,13 före i min rank. @7 Skulle verkligen inte rekommendera spik på Palermo även ifall jag tror att han kan vinna detta lopp så är ju resultatraden uag uag allt annat än tilltalande, detta förutsatt att du inte sitter på någon härlig insiderinfo ;-) |