![]() |
Ja det borde vara rent kriminellt att lämna Svedalas ankdamm och köra i andra länder. Fan ta dessa profithungriga proffskuskar som vägrar stanna hemma och äta ärtsoppa och knäckebröd och försörja sig på bygdetrav. Då är man ju i praktiken rent medskyldig till dopingbrott! :rant:
|
Nu vann Björn med King Sir Kir.
Om det finns det minsta moral och stake i honom säger han något vettigt i vinnarintervjuerna. Jag tvivlar på hans heder. Hoppas jag har fel. |
Ja usch för denne omoraliske Björn. Tur att alla pretentiösa duktigpettrar här kan ge honom svar på tal. Kanske vi rent av borde rycka kusklicensen av den dopningskörande jäveln? :rant:
|
Citat:
Lika mycket som Prix d’Amérique vinnarna Queen L och Maharaja med deras tränare som åkte fast för doping? |
Citat:
Du kör en klassiker alltså, dvs avslutar en diskussion genom att bara vara efterbliven. |
Citat:
En kusk som blir medskyldig för att han inte kan hoppa av sina styrningar då han riskerar avstängning för att han ovetandes kört åt en tränare som dopat sina hästar. Du hör väl själv hur jävla banalt det låter? |
Lägger ingen värdering i att han kört åkt Souloy när han inte var dömt, absolut inget fel i det. Men ikväll körde han inte ovetandes och borde således givetvis har bojkottat. Tror att hela trav-Sverige sympatiserat med honom ifall han valde att avstå.
För övrigt tycker jag att det är vansinne att det inte finns ett bättre samarbete mellan de olika travförbunden, hur en dopningdömd tränare kan få starta hästar utan någon form av veterinärkontroll eller liknande är skrämmande. Var är djurskyddet? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade. |
Citat:
|
Citat:
"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!" |
Citat:
Jämförelsen haltar lite när du tar upp misstankar, här är det faktiskt konstaterat. Tänker inte Björn på hästarna? Skulle förvåna mig stort om Goop kör imorgon. |
Citat:
En enkel utväg hade kanske varit att gnälla på ryggont eller sjukdom? |
Citat:
Samma B12 vitamin (cobolt)har används av de flesta tränare i Sverige redan från 80-talet. En veterinär nära Stockholm var nära missa sin veterinärlicens på 90-talet när han hade skrivit så mycket recept till stortränarna. |