Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Souloys stjärnhästar dopade på Solvalla och i Oslo (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27244-souloys-stjaernhaestar-dopade-pa-solvalla-och-i-oslo/)

Knutman 2016-09-09 21:30

Denna sajt tillhör i de flesta fall "idioter", speltorskar, i princip ingen som
vet/kan trav och travets verklighet, tack för mig loggar ut kommer aldrig
tillbaka!
Good luck! Lär Er trav, inte bara spel!:lol:

mackpeter 2016-09-09 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 504816)
Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.

Eftersom jag bl a var rådgivare i Trustoraffären och tidigt skickade tillbaka alla arvoden (ca 600 000) och avslutade samarbetet vet jag hur jag reagerar mot skumma kunder.
Björn reagerar med att gråta offentligt - men kör ändå hästar för en konstaterat fuskande tränare. Och behåller sina körprovisioner på kontot. Fy fasen!

tvablaa 2016-09-09 21:47

Kan inte på något sätt tycka att Björn gör något fel i detta, han ger en bra förklaring och är märkbart tagen.

Manprinsen 2016-09-09 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504822)
Tror, som jag skrev tidigare, att hela trav-Sverige hade sympatiserat med Björn om han strykt sig och han hade således sluppit stå till svars gentemot hästägare och tränare. Inte heller orimligt heller att ST hävt en eventuell avstängning med tanke på den speciella situationen.

En enkel utväg hade kanske varit att gnälla på ryggont eller sjukdom?

Möjligt, men det jag menar är att allt inte är svart eller vitt. Sen kan vi omöjligt veta vilken sits Björn sitter i och vilka dilemman som plågar hans beslutsfattande. Jag tänker iaf avvakta med att fälla några förhastade domar över honom.

mocka 2016-09-09 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504829)
Eftersom jag bl a var rådgivare i Trustoraffären och tidigt skickade tillbaka alla arvoden (ca 600 000) och avslutade samarbetet vet jag hur jag reagerar mot skumma kunder.
Björn reagerar med att gråta offentligt - men kör ändå hästar för en konstaterat fuskande tränare. Och behåller sina körprovisioner på kontot. Fy fasen!

Väl rutet! Märkligt agerande från Björn minst sagt. Han får en peng får att hora för en fuskare. Äckligt!

Har alltid haft ett love/hate-relationship till Goop Jr genom tiderna. Trodde att han växt upp och skärpt till sig för länge sedan men jag hade fel.

Glömmer aldrig när han totalrammade Love Me Do i V75 med Carolinas Mystic!!!

mocka 2016-09-09 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 504816)
Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.

Wow, vilket otroligt knasigt resonemang med tanke på Meldonium-debatten och tjafset kring astmamediciner och norska längdåkare.

En fuskare är alltid en fuskare och får anses ren då denne inte åker fast i några tester. Det är inte särskilt svårt det här med fusk och doping.

Om man väljer att jobba för en fuskare så är man en putain om vi ska snacka franska. Hur jäkla mycket man än gråter ut i media så är man en hora, en glädjeflicka!

Var inte Goop Jr en av de första att försvara sin vän Huselius efter att Kristian Huselius med vänner hade gruppvåldtagit en dyngrak brud natten innan Sweden Hockey Trophy!?

mocka 2016-09-09 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504819)
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"

Jämför med andra idrotter och du kanske fattar varför ingen, och jag menar verkligen ingen, utanför travet bryr sig om denna obskyra "sport"!

Ludmila Engquist har levt med mordhot och tvingades att flytta utomlands för att hon fuskade men Fabrice och de som horar för honom ska naturligvis komma undan. Björn vet vad han gör och jag har noll respekt för den pajasen hädanefter. Och han om någon har verkligen fått sina chanser.

Manprinsen 2016-09-09 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504836)
Wow, vilket otroligt knasigt resonemang med tanke på Meldonium-debatten och tjafset kring astmamediciner och norska längdåkare.

En fuskare är alltid en fuskare och får anses ren då denne inte åker fast i några tester. Det är inte särskilt svårt det här med fusk och doping.

Om man väljer att jobba för en fuskare så är man en putain om vi ska snacka franska. Hur jäkla mycket man än gråter ut i media så är man en hora, en glädjeflicka!

Var inte Goop Jr en av de första att försvara sin vän Huselius efter att Kristian Huselius med vänner hade gruppvåldtagit en dyngrak brud innan Sweden Hockey Trophy!?

Varför snackar du en massa skit? Att ha gruppsex är inte detsamma som en gruppvåldtäkt. Du har uppenbarligen aldrig hängt i hockeykretsar, för där finns det brudar som ställer upp både på det ena och det andra och det är 100% frivilligt och ofta nyktert. Förundersökningen mot killarna lades ner direkt och det hela kom istället att handla om deras moraliska ställningstaganden.

Att du anklagar Kristian för att vara en våldtäktsman är inget annat än ett lågvattenmärke av episka proportioner. Skämmes ta mig fan!:skamsen:

mocka 2016-09-09 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 504759)
Klart som fan att det är för jävligt för oss spelare med...skrev tidigare att man känner sig jävligt kränkt när FS gjort som han gjort...

Kan inte riktigt se varför du skall ge dig på Björn i detta fall? Han lär knappast vara glad och absolut inte stolt över loppen han vunnit med dopade hästar.

Skulle tro att han skiter fullständigt i provisionen och han skulle säkert byta den mot att få avgå som segrare i loppen om hästarna varit rena.

Varför gör han inte det då? Därför att du har en bild av vem Goop Jr dom inte tillnärmelsevis stämmer överens med verkligheten. Grattis!

mocka 2016-09-09 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504839)
Varför snackar du en massa skit? Att ha gruppsex är inte detsamma som en gruppvåldtäkt. Du har uppenbarligen aldrig hängt i hockeykretsar, för där finns det brudar som ställer upp både på det ena och det andra och det är 100% frivilligt och ofta nyktert. Förundersökningen mot killarna lades ner direkt och det hela kom istället att handla om deras moraliska ställningstaganden.

Att du anklagar Kristian för att vara en våldtäktsman är inget annat än ett lågvattenmärke av episka proportioner. Skämmes ta mig fan!:skamsen:

Bruden var dyngrak och anmälde det hela efteråt. Allt fångades av kameror och gjordes upp i godo.

Wow, försvarar du Kristian nu och inte Björn eller både och!?!? Är det du som är Kristian eller Björn eller är ni samma person?

Ska vi kanske återgå till ämnet, det här med fusket. Varför tycker Björn att det är OK att hora för en fuskare? Har han något att vinna på det? Förutom ackorden vad kan man förlora på att hora för en fuskare?

Knutman 2016-09-09 23:04

Wallman

Lovade att inte skriva mer, men att ha läst travpravda där Wallman uttalar
sig om doping, med all rätt.

Han den store-i käften- har en anställd zig som misshandlar en skötare och dessutom misshandlar hästar. Låter detta pågå trots vetskap om detta.
Egen uppfattning-Wallman förstår inte bättre, han är en puck.

Johan Lindberg visste!
Ingen åtgärd, typiskt JL, en rövslickare, det alla som haft med honom att göra
med honom tidigare, ingen utbildning och inget CV av dignitet.

Wallman borde ställas inför rätta för sitt handlande som arbetsgivare enligt lag.
Ursäkt finns inte även om "storkäften" inte kan läsa eller skriva, han är
ansvarig för zigs beteende i stallet.

Beklämmande att detta kan ha fortgått i ett " storstall" under lång tid.
Märkligt att kanal 75:s media inte tagit fallet.
Inte ensam bland dom som kanal 75 håller om ryggen,
En bransch för miljadärer, kriminella, skattesmitare och puckos som deltar i andelshästar.-totalt lurade!

mocka 2016-09-09 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504819)
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"

Jämför med andra idrotter och du kanske fattar varför ingen, och jag menar verkligen ingen, utanför travet bryr sig om denna obskyra "sport"!

Ludmila Engquist har levt med mordhot och tvingades att flytta utomlands för att hon fuskade men Fabrice och de som horar för honom ska naturligvis komma undan. Björn vet vad han gör och jag har noll respekt för den pajasen hädanefter. Och han om någon har verkligen fått sina chanser.

Det här inlägget blev uppenbarligen för jobbigt att argumentera emot så du hoppade det helt sonika. Säger en del om din inställning till de som dopar och de som horar för dopade! Det är som amerikanerna säger; "Once a cheater always a cheater"!

Manprinsen 2016-09-09 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504842)
Bruden var dyngrak och anmälde det hela efteråt. Allt fångades av kameror och gjordes upp i godo.

Wow, försvarar du Kristian nu och inte Björn eller både och!?!? Är det du som är Kristian eller Björn eller är ni samma person?

Ska vi kanske återgå till ämnet, det här med fusket. Varför tycker Björn att det är OK att hora för en fuskare? Har han något att vinna på det? Förutom ackorden vad kan man förlora på att hora för en fuskare?

Att hon var dyngrak säger inte ett skvatt om huruvida det var en våldtäkt eller ej. Om det funnits fog för åklagaren att väcka åtal kan jag garantera dig att killarna fått skaka galler, hockeyproffs eller ej. Dom är friade, dvs oskyldiga och förtjänar inte att bli kallade för våldtäktsmän.

Björn hade självklart ingen aning om att Fabrice hästar var dopade. Han blev erbjuden att köra några av världens bästa hästar, varför skulle han tacka nej till det? Han lär knappast göra det fler gånger nu när det kommit fram att karln är en fuskare.

Varför ältar du självklarheter? Eller är det bara en massa jävla fylledravel?

Melander 2016-09-09 23:49

Vi kallar in robfri han bör kunna detta spörsmål!

Knutman 2016-09-10 00:20

Fel