| MattiasB75 |
2016-09-23 00:56 |
Citat:
Ursprungligen postat av Cyran
(Inlägg 506297)
Någon här som äger denna bok? Finns det t.ex. startspår statistik för alla banor med alla distanser/starttyper?
Jag är lite tveksam för jag brukar se Jens Sjödéns kopierade tips här varje vecka men han verkar vara ute och cykla varje gång. Hänvisar också ofta till helt irrelevant statistik som står i hans bibel.
Skulle vara nöjd om 30% av bokens innehåll är värdefull statistik man kan ha någon nytta av.
|
Jag har ett ex av hans bok och den har hjälpt mig mycket när jag har presenterat datan på ett annat sätt än han gör i boken. Jag köpte boken för att komma åt äldre data som inte finns tillgänglig på atg.se eller travsport.se. Väl investerade pengar, tycker jag.
Den bok jag har presenterar startspår, distans rank, vinnare, odds, favorit i loppet, utdelningar etc. Det finns banspecifik information också men den kan jag inte uttala mig om eftersom jag aldrig intresserat mig för att läsa den ordentligt.
Sen om Jens kan tyda sin egen data eller inte är en annan sak, jag hoppas att han tippar bättre i alla fall :-) Hans krönikor känns väl dock mer som en annons för hans bok och inte som en "experttipsblogg".
|