![]() |
Citat:
Har du nåt drag? Mvh Stänkarn' |
[QUOTE=yoozoo;507002]Då var det dags att kötta igenom V7:an gott folk och denna vecka heter stöttepelaren Tekno Odin som bör ha en chans i paritet med Delicious förra veckan och därmed "endast" 6 lopp kvar att rota i!
AVD 1) Vi inleder med en tveksam favorit ifrån stall Heiskanen. Visst är hästen bra och har en viss chans att spetsa hem det, men hon kommer ifrån 3 raka lopp mot enbart ston och har endast orkat med att vinna ett av dessa över kort distans (vilket jag tror är optimalt för favoriten). Nu 2140 och som ensamt sto mot ett gäng kapabla konkurrenter är hon inte mer än en i mängden för mig. 6 Alan Wadd med Goop bästa draget just nu till 8% men det lär nog stiga. 4 Nobel Amok nu med ÖK och 7 Hades Håleryd med Erik också väldigt tidiga. Får plugga på lite extra angående de utländska ekipagen som dock brukar vara lite korta i rocken när det ska stångas med "svenskarna" en som dock känns riktigt intressant till nuvarande procent är 12 Triumf Kåsgård och man bör nog inte heller nonchalera JU´s 11 Broadway Apollo. "Nu 2140" Du får nog kolla igen på det, 1640A är distansen. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Micke J tar ju i regel alltid ett lopp på Färjestad och Mithril är väl hans enda start på V75:an? Då måste det ju vara den då! Sparkled Face vinner ju inte så ofta, men hög kapacitet finns och det är några riktigt fina pållar hon har slagit i år. Här gäller det som alltid att kusken får till det |
Jag tycker 9. Önas igor ( 4%) i avd1 är riktigt intressant imorgon. Har rygg på startsnabba 2. Sundsvik mayday. Är själv snabb ut och kommer få en fin position. Då 4 Nobel Amok också vill till ledning så kan vi hoppas på lite körning och då tar Önas dem alla till slut. Fast senast i Klass 2 final med krafter kvar och klättrade i ryggar över upploppet.
|
Citat:
|
Citat:
Tycker hästen har kapacitet att slå dem här med rätt löpningsförlopp som jag tror den kan få denna gången. |
Citat:
10 Slide so easy har gått kanon i Flemmings regi, däremot så har den inte gått från bakspår. (1 av 11 har den vunnit). Känns roligare att spika 9 i DD2 och t ex 2,7,10,12 i DD1. |
Citat:
Otvivelaktigt har den bra kapacitet. Men Kihlström från spets känns betydligt troligare. |
Citat:
Schysst av Marcus Lindgren att låta en lärling köra V75, men han har inget på en V75-kupong att göra, i det här sällskapet. Behöver köra betydligt fler lopp än 2-3 st per månad för att det ska vara aktuellt. Flemming? Från bakspår? På Färjestad? Mot det här motståndet? Tror inte att dödens är ledigt och då kommer det att bli lååångt fram när tåget går i sista sväng. Om han ens har metat klart då. Men annars var det trevliga drag, bra procent. |
Behöver en spik i avd2. Vilken skulle ni rekommendera? Vem sitter i ledning? 9 är väl bästa hästen, men från bakspår på Färjestad?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så vida det inte är en storfavorit som alla har respekt för o gärna vill ha rygg på... Ser inte att Nobel är den hästen även om den är snabb ut o ska laddas för spets, så kan nog bli lite körning där. Kort distans och ett av de kortare upploppen (177m) men mina drag blir Goop och Adielsson från andra par utv. |