Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Färjestad 1/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27353-v75-faerjestad-1-10-a/)

Stankarn 2016-09-29 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av yoozoo (Inlägg 507002)
Då var det dags att kötta igenom V7:an gott folk och denna vecka heter stöttepelaren Tekno Odin som bör ha en chans i paritet med Delicious förra veckan och därmed "endast" 6 lopp kvar att rota i!

AVD 1)
Vi inleder med en tveksam favorit ifrån stall Heiskanen. Visst är hästen bra och har en viss chans att spetsa hem det, men hon kommer ifrån 3 raka lopp mot enbart ston och har endast orkat med att vinna ett av dessa över kort distans (vilket jag tror är optimalt för favoriten). Nu 2140 och som ensamt sto mot ett gäng kapabla konkurrenter är hon inte mer än en i mängden för mig. 6 Alan Wadd med Goop bästa draget just nu till 8% men det lär nog stiga. 4 Nobel Amok nu med ÖK och 7 Hades Håleryd med Erik också väldigt tidiga. Får plugga på lite extra angående de utländska ekipagen som dock brukar vara lite korta i rocken när det ska stångas med "svenskarna" en som dock känns riktigt intressant till nuvarande procent är 12 Triumf Kåsgård och man bör nog inte heller nonchalera JU´s 11 Broadway Apollo.

AVD 2)
Jämnstreckat mellan 4 ekipage och jag tror allra mest på den knappe favoriten 9 Trevi Dilli men läget drar helt klart ner vinstchansen. Tror faktisk man klara sig väldigt långt på 1,4,8,9 men finns för mig i alla fall 2 tänkbara outsiders i 3 Mithril och formtoppade 7 Mister Cane.

AVD 3)
Gulddivisionen känns tillsammans med långloppet i avd 4 som nyckeln till omgången. Den motiverade favoriten 1 Västerbo Highflyer är helt klart bästa hästen och går ner i klass. Är han på humör och håller upp ledningen så bör det vara spel mot ett mål men kan bli att jag nöjer mig med utgång då det känns som att läget kan bli en fälla och jag får helt enkelt inte riktig känsla för honom ännu. Bakom finns det mycket godis och vid gardering kommer jag inte släppa 12 Coldtown till 2%! Ska också bli intressant hur 11 Digital Ink funkar efter 1,5 års tävlingsfrånvaro.

AVD 4)
Här är det mycket snack om hur bra 6 Heartbreker V.S "står inne i loppet" vilket varken jag eller hästen för den delen lägger någon vikt i. Inga segrar i raden och många "experter" som säkert singlar gör att jag vill måla på här och mitt hetaste motbud står på första volten i 3 Twigs Briard men kommer troligtvis måla på med ett gäng ifrån bakersta volten där miljondraget heter 10 Sparkled Face.

AVD 5)
Kan 6 Tekno Odin förlora? Ja ingenting är omöjligt, men tror han vinner detta 19 av 20 och det finns definitivt inte något bättre/säkrare spikalternativ i omgången och jag bläddrar vidare.

AVD 6)
2 Fossens Bonus har alltid varit en snackhäst och kan väldigt mycket när det stämmer och är given i segerdiakussionen här, men jag måste ändå pusha för 10 Slide So Easy som Flemming verkligen fått snurr på, 4 ettor i raden och en segertid på 1.11,6 senast är inget man får nonchalera. Dessa 2 höjer sig ett snäpp och kan vara ett tänbart lås men även ifall både 7 Roses Glory och 4 Pepe Di Jesolo kommer ifrån fina insatser. Ska man gå längre så är det 1 Order To Fly och 12 Cocktail Fortuna som streckmässigt känns intressanta.

AVD 7)
Spets och slut på 4 Global Republic är kanske det mest troliga scenariot men som klar favorit i sista är jag inte så säker på att jag vill gå det scenariot då det både spelmässigt och sportsligt finns ganska intressanta motbud. 1 Zigge Silvio given men nuvarande låga procent på 5 Eder Bob, 8 Stan Libuda och 9 Sylvester D.K känns för bra för att låta bli.

Sorry, orkade inte läsa igenom allt.

Har du nåt drag?

Mvh

Stänkarn'

hugotheboss 2016-09-30 00:54

[QUOTE=yoozoo;507002]Då var det dags att kötta igenom V7:an gott folk och denna vecka heter stöttepelaren Tekno Odin som bör ha en chans i paritet med Delicious förra veckan och därmed "endast" 6 lopp kvar att rota i!

AVD 1)
Vi inleder med en tveksam favorit ifrån stall Heiskanen. Visst är hästen bra och har en viss chans att spetsa hem det, men hon kommer ifrån 3 raka lopp mot enbart ston och har endast orkat med att vinna ett av dessa över kort distans (vilket jag tror är optimalt för favoriten). Nu 2140 och som ensamt sto mot ett gäng kapabla konkurrenter är hon inte mer än en i mängden för mig. 6 Alan Wadd med Goop bästa draget just nu till 8% men det lär nog stiga. 4 Nobel Amok nu med ÖK och 7 Hades Håleryd med Erik också väldigt tidiga. Får plugga på lite extra angående de utländska ekipagen som dock brukar vara lite korta i rocken när det ska stångas med "svenskarna" en som dock känns riktigt intressant till nuvarande procent är 12 Triumf Kåsgård och man bör nog inte heller nonchalera JU´s 11 Broadway Apollo.

"Nu 2140"

Du får nog kolla igen på det, 1640A är distansen.

yoozoo 2016-09-30 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 507040)

Du får nog kolla igen på det, 1640A är distansen.

Vet inte var jag fick det ifrån men tycker fortsatt att favoriten känns iskall som spikalternativ men visst får hon ett av de 5-6 streck jag "slösar" inledningsvis särskilt över kort distans.

yoozoo 2016-09-30 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 507039)
Sorry, orkade inte läsa igenom allt.

Har du nåt drag?

Mvh

Stänkarn'

Använde mig utav fetmarkerad text vid hästnamnen för att göra det mer överskådligt, tänkbara outsiders finns det gott om men de bästa dragen hittar jag i DD-loppen där jag tror på danska duon 10 Slide So Easy och 9 Sylvester D.K

Tirich 2016-09-30 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av yoozoo (Inlägg 507002)
AVD 2)
Jämnstreckat mellan 4 ekipage och jag tror allra mest på den knappe favoriten 9 Trevi Dilli men läget drar helt klart ner vinstchansen. Tror faktisk man klara sig väldigt långt på 1,4,8,9 men finns för mig i alla fall 2 tänkbara outsiders i 3 Mithril och formtoppade 7 Mister Cane.

AVD 4)
Här är det mycket snack om hur bra 6 Heartbreker V.S "står inne i loppet" vilket varken jag eller hästen för den delen lägger någon vikt i. Inga segrar i raden och många "experter" som säkert singlar gör att jag vill måla på här och mitt hetaste motbud står på första volten i 3 Twigs Briard men kommer troligtvis måla på med ett gäng ifrån bakersta volten där miljondraget heter 10 Sparkled Face.

Jag ser att du har hittat 2 av mina miljondrag och även om de inte är speciellt troliga så är de desto mer roliga.

Micke J tar ju i regel alltid ett lopp på Färjestad och Mithril är väl hans enda start på V75:an? Då måste det ju vara den då!

Sparkled Face vinner ju inte så ofta, men hög kapacitet finns och det är några riktigt fina pållar hon har slagit i år.
Här gäller det som alltid att kusken får till det

spikpaddy 2016-09-30 10:46

Jag tycker 9. Önas igor ( 4%) i avd1 är riktigt intressant imorgon. Har rygg på startsnabba 2. Sundsvik mayday. Är själv snabb ut och kommer få en fin position. Då 4 Nobel Amok också vill till ledning så kan vi hoppas på lite körning och då tar Önas dem alla till slut. Fast senast i Klass 2 final med krafter kvar och klättrade i ryggar över upploppet.

Stankarn 2016-09-30 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av spikpaddy (Inlägg 507045)
Jag tycker 9. Önas igor ( 4%) i avd1 är riktigt intressant imorgon. Har rygg på startsnabba 2. Sundsvik mayday. Är själv snabb ut och kommer få en fin position. Då 4 Nobel Amok också vill till ledning så kan vi hoppas på lite körning och då tar Önas dem alla till slut. Fast senast i Klass 2 final med krafter kvar och klättrade i ryggar över upploppet.

Hoppas verkligen att den sitter fast igen. Helst i tredje invändigt. Om man har framspår med startsnabb häst - och inte vågar köra i spets utan släpper till Mattias Djuse utan strid - då kan man fan sitta där, i tredje invändigt, när det vankas bakspår. Dessutom är tredje invändigt en position som passar aktuell kusk i morgon.

spikpaddy 2016-09-30 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 507047)
Hoppas verkligen att den sitter fast igen. Helst i tredje invändigt. Om man har framspår med startsnabb häst - och inte vågar köra i spets utan släpper till Mattias Djuse utan strid - då kan man fan sitta där, i tredje invändigt, när det vankas bakspår. Dessutom är tredje invändigt en position som passar aktuell kusk i morgon.

Var ju Untersteiner som släppte sist. Inte hästen :D

Tycker hästen har kapacitet att slå dem här med rätt löpningsförlopp som jag tror den kan få denna gången.

hugotheboss 2016-09-30 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av yoozoo (Inlägg 507042)
Använde mig utav fetmarkerad text vid hästnamnen för att göra det mer överskådligt, tänkbara outsiders finns det gott om men de bästa dragen hittar jag i DD-loppen där jag tror på danska duon 10 Slide So Easy och 9 Sylvester D.K

9 Sylvester D.K känns given om man letar skrällar i DD2. Totalt bortglömd här, poängtvåa när jag räknar på loppet.

10 Slide so easy har gått kanon i Flemmings regi, däremot så har den inte gått från bakspår. (1 av 11 har den vunnit).

Känns roligare att spika 9 i DD2 och t ex 2,7,10,12 i DD1.

Stankarn 2016-09-30 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av spikpaddy (Inlägg 507048)
Var ju Untersteiner som släppte sist. Inte hästen :D

Tycker hästen har kapacitet att slå dem här med rätt löpningsförlopp som jag tror den kan få denna gången.

Otvivelaktigt har den bra kapacitet. Men Kihlström från spets känns betydligt troligare.

Stankarn 2016-09-30 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 507049)
9 Sylvester D.K känns given om man letar skrällar i DD2. Totalt bortglömd här, poängtvåa när jag räknar på loppet.

10 Slide so easy har gått kanon i Flemmings regi, däremot så har den inte gått från bakspår. (1 av 11 har den vunnit).

Känns roligare att spika 9 i DD2 och t ex 2,7,10,12 i DD1.

9 Sylvester D.K och 10 Slide so Easy går fetbort på min kupong.

Schysst av Marcus Lindgren att låta en lärling köra V75, men han har inget på en V75-kupong att göra, i det här sällskapet. Behöver köra betydligt fler lopp än 2-3 st per månad för att det ska vara aktuellt.

Flemming? Från bakspår? På Färjestad? Mot det här motståndet? Tror inte att dödens är ledigt och då kommer det att bli lååångt fram när tåget går i sista sväng. Om han ens har metat klart då.

Men annars var det trevliga drag, bra procent.

monimaker1 2016-09-30 13:28

Behöver en spik i avd2. Vilken skulle ni rekommendera? Vem sitter i ledning? 9 är väl bästa hästen, men från bakspår på Färjestad?

Stankarn 2016-09-30 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 507060)
Behöver en spik i avd2. Vilken skulle ni rekommendera? Vem sitter i ledning? 9 är väl bästa hästen, men från bakspår på Färjestad?

5 Millmasai funderar jag på att spika eller köra utgång på. Om han är så bra som det ser ut som och kusken inte kör helt värdelöst ser det ut att vara en hygglig chans...

hugotheboss 2016-09-30 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 507060)

4 Mood Indigo och 5 Millmasai blir nog mitt lås i loppet. 9 Trevi Dilli bakspår, sto, Flemming J nä den går bort helt på min kupong.

Rob 2016-09-30 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 507050)
Otvivelaktigt har den bra kapacitet. Men Kihlström från spets känns betydligt troligare.

Bara jag som inte tycker Kihlström är bäst från spets?
Så vida det inte är en storfavorit som alla har respekt för o gärna vill ha rygg på... Ser inte att Nobel är den hästen även om den är snabb ut o ska laddas för spets, så kan nog bli lite körning där.
Kort distans och ett av de kortare upploppen (177m) men mina drag blir Goop och Adielsson från andra par utv.