Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 15/10 Monster jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27436-v75-aby-15-10-monster-jackpot/)

hugotheboss 2016-10-15 12:37

Första bf runt om på 7 Ferry Boko i avd 4

Speedyearl 2016-10-15 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 508671)
Vi är på Åby läs igen.

Hur ändrar det faktumet att han är obesegrad i spets?

Om han så startat på månen eller Jupiter så vore ju hästen obesegrad när han gått i spets?!

Förklara gärna då ditt läs igen inte ger mig någon vettig förklaring tyvärr.

Billman 2016-10-15 12:46

Jag är ingen statistiklirare men Mosaiquen har inte vunnit på 2600 sedan Derbyt. Då mot jämnåriga. År 2013. Här beror favoritskapet på Megafon Luddes övertro på sin häst. Alfas vann förra året men är inte lika bra. Svårt lopp med idel ädel trashankar och combackare.

Shooter 2016-10-15 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av Billman (Inlägg 508675)
Jag är ingen statistiklirare men Mosaiquen har inte vunnit på 2600 sedan Derbyt. Då mot jämnåriga. År 2013. Här beror favoritskapet på Megafon Luddes övertro på sin häst. Alfas vann förra året men är inte lika bra. Svårt lopp med idel ädel trashankar och combackare.

Jag skulle vilja säga att favoritskapet beror på att han är van mycket tuffare motstånd och att han kan köra sig till spets och sedan dra sönder dem. Distansen känns inte som att den avgör. Däremot så kan han vara lite ojämn i sina prestationer.

mackpeter 2016-10-15 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Billman (Inlägg 508675)

Jag håller med Shooter och det spelande kollektivet. Ludde har anledning att hålla upp Mosaiquen. Han har startat mot elithästar som Nuncio, Oasis Bi, Un Mec d'Heripre, Propulsion. Sådana hästar startar inte här.

Med undantag av 9 Ivar Sånna. Han var tvåa i derbyt och på väg att etablera sig bland elithästarna. Såldes för dyra pengar till Norge. Där tog det tid innan man hittade problem i hästens hals. Efter operation i somras är han som en ny häst. Du skall få se det idag!

lokatten 2016-10-15 14:16

Avd 5 sto-SM

Min troligen enda spik i dag blir 2 Evelina Palema med Christoffer Eriksson. Han är en otroligt bra kusk, bara 29 år. Har kört in 13 milj i år.

T ex vann han uttagningsloppet till korta E3, h/v 8 aug från spår 2. Odds 49,90. Lutfi körde den sedan i finalen, spår 2, galopp. Odds 7,20.

Blev tvåa i derbystoet efter en fullkomligt hisnande kraftansträngning sista 100 tror jag. Med 11 Kryssa Futura. Odds 46,40.

Cyran 2016-10-15 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 508686)
Min troligen enda spik i dag blir 2 Evelina Palema med Christoffer Eriksson. Han är en otroligt bra kusk, bara 29 år. Har kört in 13 milj i år.

T ex vann han uttagningsloppet till korta E3, h/v 8 aug från spår 2. Odds 49,90. Lutfi körde den sedan i finalen, spår 2, galopp. Odds 7,20.

Blev tvåa i derbystoet efter en fullkomligt hisnande kraftansträngning sista 100 tror jag. Med 11 Kryssa Futura. Odds 46,40.

Haha. Det är inte Christoffer som ska springa utan hästen. Att han vann uttagningslopp med en annan häst för två månader sen har inget med saken att göra.

Lazze 2016-10-15 14:32

Citat:

Min troligen enda spik i dag blir 2 Evelina Palema med Christoffer Eriksson.
Rolig spik och ej så jäkla långsökt ..3 %...
Citat:

Haha. Det är inte Christoffer som ska springa utan hästen. Att han vann uttagningslopp med en annan häst för två månader sen har inget med saken att göra.
sant ..men 42% seger% tar spets rekord på 1.12.5 =värd en varning(ingen spik för mig direkt..he he..men men)

Stekel 2016-10-15 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 508677)
Jag håller med Shooter och det spelande kollektivet. Ludde har anledning att hålla upp Mosaiquen. Han har startat mot elithästar som Nuncio, Oasis Bi, Un Mec d'Heripre, Propulsion. Sådana hästar startar inte här.

Med undantag av 9 Ivar Sånna. Han var tvåa i derbyt och på väg att etablera sig bland elithästarna. Såldes för dyra pengar till Norge. Där tog det tid innan man hittade problem i hästens hals. Efter operation i somras är han som en ny häst. Du skall få se det idag!

I mina ögon är det här rätt motsägelsefullt. Musse går mot guldhästar och bättre för jämnan och Ivar många ettor mot silvermotstånd i Norge i princip. Lägg på Blekkan och bakspår och det är obegripligt att han är uppe i tvåsiffrig spelprocent för mig. Spikar Musse utan prut, att Heartbraker istället för den är omgångens största med tanke på galopper och bakspår är jättekonstigt!

lokatten 2016-10-15 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 508688)
Rolig spik och ej så jäkla långsökt ..3 %...

Jo, jo... Men nu gäller det 70 miljoner och då MÅSTE man vara långsökt.:cheers:

korpo 2016-10-15 14:45

Jag har lämnat in mitt spel. Det var inte problemfritt märkte man. Hoppas alla får iväg sina spel. Lycka till grabbar.

Manprinsen 2016-10-15 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 508689)
I mina ögon är det här rätt motsägelsefullt. Musse går mot guldhästar och bättre för jämnan och Ivar många ettor mot silvermotstånd i Norge i princip. Lägg på Blekkan och bakspår och det är obegripligt att han är uppe i tvåsiffrig spelprocent för mig. Spikar Musse utan prut, att Heartbraker istället för den är omgångens största med tanke på galopper och bakspår är jättekonstigt!

Dessutom rygg på en trögstartande Reckless. Nej jag tycker den är överspelad.

Lazze 2016-10-15 14:51

Citat:

Jo, jo... Men nu gäller det 70 miljoner och då MÅSTE man vara långsökt.
Bara 70????:cry: Lär nog hamna på 90M...65 m nu till ensam vinnare..
Och jag tänker söka längre än så...Evelina i spets och släpper ej =9 quantanamera (0.48%) 2:a 3:e ytter i hårt tempo..snacka korsdrag ...

lelle_16 2016-10-15 14:54

Tror Adrian vinner 2 lopp idag på Åby Med Broadway Appolo ocjh M Face

Lazze 2016-10-15 15:04

Citat:

Tror Adrian vinner 2 lopp idag på Åby Med Broadway Appolo ocjh M Face
Hoppas jag också ..men inte med dom kusarna...Kolgini + favoriter+överoptimistiska styrningar(ibland)
Partizan i 1:a och the true F i tredje ....bye bye Harry boy kuponger o favoritspelare:p