Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v75 Eskilstuna 5 november (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27564-v75-eskilstuna-5-november/)

biddybye 2016-10-30 23:06

v75 Eskilstuna 5 november
 
Avdelning 1: Bronsdivisionen 2140 volt

Spik på nr 10 snabba cash punkt.

boozty 2016-11-02 08:18

Blir lite förvånad, läste lite snabbt igenom ronden, guiden samt vi tippa till morgonen och alla 3 tidningar verkar helt övertygad om detta ska hända i avdelning 5:

3 spetsar och släpper till 4

Att 3 spetsar låter väl inte helt otroligt och att han släpper över medel är väl inte heller helt otroligt men är det verkligen sån garanti att 4 är först fram och övertar? Det är jag inte riktigt lika säker på.

greyhound 2016-11-02 08:29

Verkar som att det kan bli en del snö på lördag. Någon som vet hur Sundbyholms bana eventuellt blir av detta?

AbbeAce 2016-11-02 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av greyhound (Inlägg 510176)
Verkar som att det kan bli en del snö på lördag. Någon som vet hur Sundbyholms bana eventuellt blir av detta?

Jag har hört att den är sämre denna tid på året... Men det är väl det som gör det intressant att spela denna omg :cheers:

magicalrat 2016-11-02 15:45

Skulle vara kul att höra Oskar Svanbergs tankar om Usain Henna denna gången (också...). Uppgiften ser onekligen intressant ut om formen sitter där. Alltid kul och uppskattat att läsa Oskars tankar om sina chanser här på Sharps i alla fall.

Kan det bli ett upplägg med dödens och sedan försöka tugga ner Bravo Navarone sista 700 meterna?

mocka 2016-11-02 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av biddybye (Inlägg 510086)
Avdelning 1: Bronsdivisionen 2140 volt

Spik på nr 10 snabba cash punkt.

Har dock inget vidare facit när han har startat med bakspår.

R.K. King är ju en pisstråkig spik men det har alltid varit en kapabel häst som Veijo verkar ha fått ordning på och den kan öppna skapligt. Feeka S.E. kanske spetsar men det blir dojjor på den här gången. New Moon Pellini var ju strålande bra senast men gör nu sin 3:e start på mindre än en månad och kan inte utnyttja läget.

Propulsion kanske bara vinner men när Volstead bara är streckad på 8% så vill man ju prova att fälla.

Vore kul att se Hazard Sund i spets och med Hawk Cliff i dödens så kan man låsa loppet på Johan och Örjan.

Funderar på att chansspika Mellby Drake.

Många roliga lågprocentare i V75-1 som exempelvis Topgear, Olympic Torch, Eder Bob och Mr Hot Shot.

Jamogu 2016-11-03 00:19

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 510175)
Blir lite förvånad, läste lite snabbt igenom ronden, guiden samt vi tippa till morgonen och alla 3 tidningar verkar helt övertygad om detta ska hända i avdelning 5:

3 spetsar och släpper till 4

Att 3 spetsar låter väl inte helt otroligt och att han släpper över medel är väl inte heller helt otroligt men är det verkligen sån garanti att 4 är först fram och övertar? Det är jag inte riktigt lika säker på.

Ibland ska man inte överanalysera. När omg "säkraste" spik kommer, så släpper den som sitter i ledningen. Bara att spika Propulsion och gå vidare.

hugotheboss 2016-11-03 12:07

Eskilstuna har relativt grovt grus, vid nära noll blir det svårt att köra bf runt om. Fast som vanligt så kan man inte lita på ngn av vädertjänsterna. Det blir att dubbelkolla och se hur det går i loppen som körs precis innan V75.
I övrigt så är jag oerhört förvånad att en häst som alltid varit direkt dålig från bakspår och en som aldrig vunnit på volt verkar bli favoriter i avd 1. 1 Cab Hornline är enligt P Lennartsson dessutom bara medel från start i volt. Det handlar alltså om att komma iväg felfritt och att ta sig ut. Voltstart i första loppet luktar galopp, omstart och sedan gynnas, som Jens Sjödén brukar säga, hästarna från bakspår. Det samma brukar kunna gälla vid tungt/halvtungt. Ngn kommer långt ute på upploppet där banan är i bättre skick. Detta scenariot gör både 11,12 intressanta i min bok.

Stekel 2016-11-03 18:58

Om det håller i sig blir väl Snabba Cash omgångens med råge mest överbetrodda häst. Favorit trots bakspår?? Har tre starter från stängt läge och två nollor där. Tredje gången vinst men det var i ett pisslopp med 13 startande varav 5 hoppade, det är rätt stor skillnad mot detta. Att han är en av de minst rutinerade i fältet är väl heller inga plus direkt.

Cab Hornline trodde jag på senast. Stor kuskmiss att inte göra ett allvarligt försök att ta över ledningen där i mina ögon. Kunde ha blivit svar men tjänstefel att inte utnyttja favoritskapet och försöka. Såg morsk ut halvvarvet kvar men sen var det tomt i tanken in mot upploppet. Krigade på bra ändå men uppenbart att han inte var på topp, då skulle han varit bland de tre eller vunnit. Har fixat 4-1-1 på 11 starter i Pelles regi och då är det med sex starter på V75 där både försök och final i brons vunnits. Klart bäst meriter och med bästa läget av alla är han klar förstahäst. Det lutar åt att jag kör utgång där och fyller på med 6,7 som har läge och kunnande. Tidiga favoriten ratar jag helt.

mocka 2016-11-03 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 510266)
Om det håller i sig blir väl Snabba Cash omgångens med råge mest överbetrodda häst. Favorit trots bakspår?? Har tre starter från stängt läge och två nollor där. Tredje gången vinst men det var i ett pisslopp med 13 startande varav 5 hoppade, det är rätt stor skillnad mot detta. Att han är en av de minst rutinerade i fältet är väl heller inga plus direkt.

Cab Hornline trodde jag på senast. Stor kuskmiss att inte göra ett allvarligt försök att ta över ledningen där i mina ögon. Kunde ha blivit svar men tjänstefel att inte utnyttja favoritskapet och försöka. Såg morsk ut halvvarvet kvar men sen var det tomt i tanken in mot upploppet. Krigade på bra ändå men uppenbart att han inte var på topp, då skulle han varit bland de tre eller vunnit. Har fixat 4-1-1 på 11 starter i Pelles regi och då är det med sex starter på V75 där både försök och final i brons vunnits. Klart bäst meriter och med bästa läget av alla är han klar förstahäst. Det lutar åt att jag kör utgång där och fyller på med 6,7 som har läge och kunnande. Tidiga favoriten ratar jag helt.

Håller med dig helt om PU:s häst. Känns inte rolig från det läget och nästan 30%.

Vill gärna köpa resten av ditt resonemang och krångla mig ur ett knepigt lopp med en pålle som ej är favorit och som dessutom är streckad på mindre än var 5:e kupong.

Men Cab Hornline har verkligen ett halvdant facit i volt och lär i första hand sikta in sig på att gå felfritt.

Undrar om man inte kan stänga V75-4 med 5,6,9,12. Båth vill ju gärna rycka skorna på 12:an som det låter och den gick senast 14,3 i två varv efter galopp i första riktiga loppet efter över ett års vila.

Stekel 2016-11-03 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 510175)
Blir lite förvånad, läste lite snabbt igenom ronden, guiden samt vi tippa till morgonen och alla 3 tidningar verkar helt övertygad om detta ska hända i avdelning 5:

3 spetsar och släpper till 4

Att 3 spetsar låter väl inte helt otroligt och att han släpper över medel är väl inte heller helt otroligt men är det verkligen sån garanti att 4 är först fram och övertar? Det är jag inte riktigt lika säker på.

Att han släpper är 99% säkert. Att han kommer till spets är inte lika säkert men någorlunda ändå, annars blir det Food Money. Att den släpper till den som är först fram av Nadal Broline och Propulsion sätter jag också till 99%. Att Propulsion är den som är först fram sätter jag till 80%. Den är hygglig ut för sin klass. Nadal är ingen traktor men inte mer än medel om man ska vara riktigt snäll. Såklart vore det optimalt för Örjan med en långsammare 3:a istället för en snabb som det är nu men det är ändå hög sannolikhet att han tar sig före. 0,99*0,8=79% att han tar ledningen efter en bit. Då är det väl ca 90% vinstchans, 0,79*0,9=71%. Får han inte ledningen har han fortfarande en liten bit över 50% vinstchans vill jag påstå. Någonstans runt 70% ska chansen ligga på då. Fan han ligger ju på över 70% redan, man kanske borde fälla egentligen. Men det blir nog till att spika ändå och gå emot några av de övriga favoriterna.

Stronghold i andra exempelvis. Har svikit som favorit 10 gånger redan i karriärens blott 20 starter. Han är bra och krigar på men det är som att han inte är speedig nog. Det ser man när han viker sig på Lundenstarterna från ledningen och när han senast inte klarade att hänga på speedrycket Pokemon Ås gör i sista sväng. Att hålla farten räcker inte. Nu är det väl mycket troligt att han tar sig till spets på ett bekvämt sätt. Men både 4,5 är också snabba bakom bilen och minst en kommer säkert köra till för att spetsa och släppa eller trycka till för att hitta ner i ledarryggen. Så det blir nog inget promenadtempo första hundringarna. Fattigast i loppet är han också. Tycker det luktar skräll lång väg här. Kan bli att jag utgångar favoriten, men det är absolut ingen bra spik.

spalato 2016-11-03 19:37

Cab Hornline spetsar mot alla odds

Stekel 2016-11-03 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 510267)
Håller med dig helt om PU:s häst. Känns inte rolig från det läget och nästan 30%.

Vill gärna köpa resten av ditt resonemang och krångla mig ur ett knepigt lopp med en pålle som ej är favorit och som dessutom är streckad på mindre än var 5:e kupong.

Men Cab Hornline har verkligen ett halvdant facit i volt och lär i första hand sikta in sig på att gå felfritt.

Undrar om man inte kan stänga V75-4 med 5,6,9,12. Båth vill ju gärna rycka skorna på 12:an som det låter och den gick senast 14,3 i två varv efter galopp i första riktiga loppet efter över ett års vila.

Det där facitet är dock enormt utdaterat. Och faktum är att den bara en enda gång i sina 9 voltstartslopp studsat från start. Så det där facitet är även enormt missvisande. Senast den gick i volt, enda gången den gjort så på år och dag såg den stabil ut vill jag påstå och kom iväg hyggligt. Om den haft spår 1 då skulle nog spetsen hittats.

Har inte läst på fjärde så mycket men känslan är att ettan står ruskigt bra till där. Blytung Am har väl bästa kusken på år och dag också. 12an har en mindre innanför sig nu och bättre förutsättningar för snabbstart, mycket intressant! Heiskanens nyförvärv är alltid intressanta också, kan inget om den här egentligen men ser att den är helt ostreckad.

Stekel 2016-11-03 20:30

En annan som är snabb ut i andra är Peder Mykla. Småknepig sort som kommer bäst till sin rätt med tätkänning som det verkar, och det är nog inget annat än att ladda framåt för Kevin. Viss chans att få överta om favoriten gör bort sig? Har redan visat sig duga på V75 då den hoppade bort en andra-tredjeplats på Färjestad i våras efter en resa i dödens. Bättre vinstchans än 2% har den bestämt!

hugotheboss 2016-11-03 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 510273)
Det där facitet är dock enormt utdaterat. Och faktum är att den bara en enda gång i sina 9 voltstartslopp studsat från start. Så det där facitet är även enormt missvisande. Senast den gick i volt, enda gången den gjort så på år och dag såg den stabil ut vill jag påstå och kom iväg hyggligt. Om den haft spår 1 då skulle nog spetsen hittats.

Har inte läst på fjärde så mycket men känslan är att ettan står ruskigt bra till där. Blytung Am har väl bästa kusken på år och dag också. 12an har en mindre innanför sig nu och bättre förutsättningar för snabbstart, mycket intressant! Heiskanens nyförvärv är alltid intressanta också, kan inget om den här egentligen men ser att den är helt ostreckad.

Sanningen om Cab Hornlines galopper är exakt 67% av de nio ggr han försökt i volt!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved