Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 12 november (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27614-v75-bergsaker-12-november/)

hugotheboss 2016-11-11 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 510983)
Jag är helt konfunderad vad gäller Angels fötter. Ni är flera som säger, att han är kass med skor och urkass med hakar. Men Bergh säger, att han provats med skor osv på sistone och svarat bra på det. Angel är fältets bästa häst, sitter tidigt i ledningen och kan spikas. Annars får man strecka halva fältet. Måste fundera över natten.:popcorn::cheers:

Ja jag fattar inte ens själv vad jag menar :lol: Jag vet att Bergh säger en sak, vis av erfarenhet väljer jag att titta ut om han säger att det är sol ute tyvärr. I lopp har hästen bevisligen bara funkat bra på bfro och inte annars. Tills jag sett ngt annat kör jag på det som är bevisat därav kommentaren.

drakdead 2016-11-11 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 510978)
Någon har sagt att om han inte går barfota behöver han inte streckas,annars vinner han

det var Hugotheboss

hanscrispi 2016-11-11 21:31

Ovanligt tyst med travsurr här i kväll.
Sitter alla och kikar på matchen förstår jag.
Sverige håller bra emot, tom farliga i bland.:evilgrin39::p

SO 2016-11-11 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 510946)
Dado ropar SO... vad säger du om kallblodsloppet? spik på favoriten eller? tacksam

Jag är sjukt intresserad av SJÖ ODIN. Mött hårdare hästar ?! Dessutpm speedigare än Tangen Haap. Den senare är mera åt tankshållet tycker jag.
Storskrällen (på plats?) är väl 1 Torwall, som senast slog Art Nökkve och blev 2;a i ett LÅNGLOPP (2640). Jag har alltid tyckts att Torwall är bättre på kortare distanser! Amen och god tur

dado 2016-11-11 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 511012)
Jag är sjukt intresserad av SJÖ ODIN. Mött hårdare hästar ?! Dessutpm speedigare än Tangen Haap. Den senare är mera åt tankshållet tycker jag.
Storskrällen (på plats?) är väl 1 Torwall, som senast slog Art Nökkve och blev 2;a i ett LÅNGLOPP (2640). Jag har alltid tyckts att Torwall är bättre på kortare distanser! Amen och god tur

har du bästemt spikar? vad tror du om 6 i avd 6 som spik?

Knutman 2016-11-11 22:55

Bergsåker, Ohlssons och Bergs hemmabana, fördel, duktiga kuskar som kommer att
utnyttja sina kunskaper om banan.
Ohlsson till Maldiverna, mycket intressant att veta var han semestrar!
Hoppas han vet var det ligger.
Nästa: Ovalla, Hoting och Lycksele!

Skaegget 2016-11-11 22:59

Jag spikar Raz MacKensie och garderar friskt i kallblodsloppet - 10 hästar. Alla norska ska med.

Kocken14 2016-11-11 23:14

Har haft två hästar som varit mycket spelade och till och med favorit flera gånger (Knows Nothing) och den övertränade och överskattade (Magic Tonight) och har inte haft med dem en enda gång på V75 i år hittills lyckat, och morgonens guld är ju tunnare än en klar soppa och inte tusan hjälper det KN eller MT, det här vinner Erik eller Örjan.

rotagg 2016-11-11 23:21

Angle of attack har såvitt jag vet aldrig tävlat med brodd. Dock tränats mycket på det. Risk för mjölksyra till slut om det blir en snabb öppning och han går broddat. Ej påläst vare sig om loppet eller vädret...

Skaegget 2016-11-11 23:22

Västerbo Loveboat fårn spår 12, 1640a. Det känns som om det kan bli för svårt va? Shaq is Back har ju inte visat nåt alls, hittills....?

Skaegget 2016-11-11 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 511019)
Angle of attack har såvitt jag vet aldrig tävlat med brodd. Dock tränats mycket på det. Risk för mjölksyra till slut om det blir en snabb öppning och han går broddat. Ej påläst vare sig om loppet eller vädret...

Dessutom debut över distansen...Nja....

spalato 2016-11-11 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 510983)
Jag är helt konfunderad vad gäller Angels fötter. Ni är flera som säger, att han är kass med skor och urkass med hakar. Men Bergh säger, att han provats med skor osv på sistone och svarat bra på det. Angel är fältets bästa häst, sitter tidigt i ledningen och kan spikas. Annars får man strecka halva fältet. Måste fundera över natten.:popcorn::cheers:

Spetshästen kan vara värd att passa i 5 Conrads Flamemaker , om nu inte tvåan tar hand om taktpinnen och släpper till favoriten. Per Linderoth ny kusk och en nytändning kan bädda för skräll. Se upp !

hugotheboss 2016-11-12 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 511022)
Spetshästen kan vara värd att passa i 5 Conrads Flamemaker , om nu inte tvåan tar hand om taktpinnen och släpper till favoriten. Per Linderoth ny kusk och en nytändning kan bädda för skräll. Se upp !

"tvåan" har klart uttalat att det är spets och köra där som gäller. Sedan förutsätter det så klart att han kommer dit också, men släpp är inte aktuellt.

hammmmmar 2016-11-12 00:57

Avalon Spider vinner v75-5 med 100 meter

hammmmmar 2016-11-12 01:00

Nej men seriöst. Hur kan en häst som varit oplacerad senaste sex starterna och var spelad till 120ggr i ett 20k lopp senaste loppet få starta på v75? Finns det verkligen så begränsat utbud på guldhästar här uppe?