![]() |
V75:4
12 Myrfaksen har 40 meter fram till täten. Över 1640 meter. Med Krister Söderholm i sulkyn, som brände näst senast. Där värsta motbuden som står 20 meter före är riktigt startsnabba och kanske ordnar ytterligare 20 meter i starten....? Lite förvånad över att 8 Junifaks enbart är spelad till 5%. Ja, jag vet att Per Linderoth inte är lika bra som Erik Adielsson i sulkyn, men när han inte kör favoriter så brukar det lyckas bättre för honom. 7 Mofaksan körs också av en amatör, men ska enligt OAL bara behöva köras rakt fram (är riktigt startsnabbb). 5 Sjö Odin har varit oförklarligt svag i ett par starter men får nu bästa kusken i sulkyn. Bedövaren är 1 Blisjur, 3%, borde köras i tät här, går 1.24 på vinterbana och då ska Myrfaksen gå 1.22? Knappast.... Provar 1,8,7,5 på en tvilling. V75:7 14 Narold Vox är en hårding, och står bra på det i sin volt men är det inte lite för kort och lite för mycket hästar med i loppet? Han kan nog inte sitta sist varvet kvar på den här banan....Nä, jag tror att jag kör med utgång på en annan Uffe. 14% på 3 Importedfrmdetroit, behöver inte gå i dödens idag, kanske? Lite intressant med småändringar. Både 1 Daddy´s first och 4 Nochebuena Face kan få bra lopp i draget (Micael Melander går väl fram i dödens med 6 Coal Trader?). Det stimmas lite om 5 Höwings star. Provar 3 mot 1,4,5,6 på en tvilling. V75:6 Är inte Sandra Eriksson rankad väldigt långt ner med 11 Diego Band? V75:5 Är inte Sandra Eriksson rankad väldigt långt ner med 13 Juno F.? |
Citat:
|
Fy tusan...
Hittar hästar jag vill ha med som är streckade under 10% i varje lopp.....vad spika idag , måste chansa då ingen av mina första hästar är favorit...... |
Citat:
|
Lutar åt spikar på Vic de Luxe, Julia Kaulitz och Falco Di Quattro. Magnifik Brodde vinner sannolikt men drygt 65% på John Östman är på tok för mycket. Låser med Sambucus PR som såg riktigt fin ut, kuskminus där dock.
|
Hittat dagens drag...
V75:6 12 Antonia America (Bäst efter vila) Vann efter 2 måns vila på Boden på 1.13.1 med 6 längder..se upp.. |
Min hpt funkar inte typiskt...
|
Citat:
|
Stora chansningar idag:
Spoiler:
L |
Citat:
|
Citat:
|
Som sagt, över 60% på John Östman är för mycket... :yes:
|
Citat:
Bra att favven torskade i 1:a , överspelad som fan (bra ändå av Magnifik!) |
Hur tänkte jag när jag snålt tog bort Sambucus från kupongen... :no:
|
Citat:
|
Tyckte den där Leif Eriksson körde som en riktig pellejöns mot storfavoriten. Men Leif modererade tempot och var kung i mål. Själv sitter jag med lång näsa. Tur att man inte spelat idag. I morron kommer den riktiga V75-an. Lycka till ni som hade bättre koll än jag.
|
Citat:
Nu V75:2 ..Jagat Blås Undan ett tag nu..dax..farlig rygg dock.. Chansning..(har 10.an också) känner mig långt ifrån säker..(vill ha 7 hästar här......) |
Citat:
|
Citat:
|
Härligt Magnus O Jonsson! :claps:
|
Vilken skit häst uffes va idag. Herrejisses.
|
Tur man hoppade över denna V75a. Favoriten Loke Faks fick allt till skänks men kunde inte ett dugg. Essis stred ju tappert i ledningen men Hallsta Vinnex slet i dödens och vinner ändå - streckad till 7 %. Det är inte lätt med kallblod i Norrland.
|
Men snälla Mackpeter, Hallsta Vinnex är väl utan prut loppets bästa häst med tanke på tidigare insatser
|
Citat:
Men i morron tar vi er på Valla! God Fortsättning!:gun_bandana: |
Varför i helvete kör du inte i tid Sandra? Total bortkörning.
|
Härlig skräll! Tyvärr så har jag åkt i första där jag trodde favoriten skulle hålla spets. Nu följer spikar på Myrfaksen och Julia Kaulitz, så systemet är i ytterligare fara.
|
Där åkte jag på Sandras...
|
Citat:
|
Citat:
ingen favorit av efterhandare, men efter denna kommentar måste jag ju. VINNARE Inlämnat: 2016-12-25, 16:27 Umåker Lopp 6 Söndag 2016-12-25 Start: 16:42 Kostnad: 2 000,00 kr Vadet gäller startnummer 5 Hallsta Vinnex 1 x 2 000,00 kr = 2 000,00 kr. Totalt: 2 000,00 kr. |
Det har gått lite knackigt för den gode Ulf O, hitintills...ska man ta det som ett omen?
|
Var det någon som hade KB Millanson tidig i ranken? Braklus enligt min mening.
|
Spikade Hallsta, sprack på en skithäst som KB , var iofs bara skithästar med. 4an hade jag trodde den sopan skulle hålla undan
|
Citat:
|
Citat:
|
Stormodd och Jula k kvar som spikar
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
40 m var ingenting för Myr Faksen.
|
Fan vilken bajsvinnare även om hästen var bra, men den där hade gärna fått torska.
|