Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v86 Åby/Solvalla jackpoot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27914-v86-aby-solvalla-jackpoot/)

dado 2017-01-02 18:36

v86 Åby/Solvalla jackpoot
 
Dags att börja plugga.. Bästa spik? bästa drag? God fortsättning alla..

nu kör vi 😀

Fidus 2017-01-02 21:40

Svår omgång.

Det blir till att gardera i första.
Löjligt hög procent på Bergharns är min känsla(67%). Det är orutin på den och nu ska det troligtvis sänkas minst 2 sekunder rakt av ifrån 16,7. Det är andra bullar och hästen kanske ej nått så långt redan nu? Nu helt annat motstånd än vid segrarna är min känsla. Polycrates blir A-häst, dundrar runt på 13-tider vid felfritt. Bellman i ny regi till 1%. Jag vill nämna fler.

Två lås för min del:
De betrodda i avd 4: 3,5,9. När ska 5 Petter Rags få lov att hinna fram med sin fina avslutning?

Två jag känner för i svaga avd 5: 4 är liten men naggande god. Springer hela vägen hem som alla hästar i den regin.
7 Omega Broline tycker jag visar en del fart och känns intressant till 8%. Jag stannar på dessa två och hoppas på att det visar sig tillräckligt.

Klara spiken för min del kommer i avd 7: nr 3 Valentino Strix lär hamna långt fram och avgör när han valt väg på Open-banan. Jag tycker om att gå på hästar som visat bra insatser nyligen på konkurrenskraftiga tider. Härlig individ och endast 16%.

Aldrig att jag lämnar 7 Reggae Hall, i avd 2, ostreckad med sin tunga avslutning.
Det vet du väl om dado?

:)

dado 2017-01-02 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 515646)
Svår omgång.

Det blir till att gardera i första.
Löjligt hög procent på Bergharns är min känsla(67%). Det är orutin på den och nu ska det troligtvis sänkas minst 2 sekunder rakt av ifrån 16,7. Det är andra bullar och hästen kanske ej nått så långt redan nu? Nu helt annat motstånd än vid segrarna är min känsla. Polycrates blir A-häst, dundrar runt på 13-tider vid felfritt. Bellman i ny regi till 1%. Jag vill nämna fler.

Två lås för min del:
De betrodda i avd 4: 3,5,9. När ska 5 Petter Rags få lov att hinna fram med sin fina avslutning?

Två jag känner för i svaga avd 5: 4 är liten men naggande god. Springer hela vägen hem som alla hästar i den regin.
7 Omega Broline tycker jag visar en del fart och känns intressant till 8%. Jag stannar på dessa två och hoppas på att det visar sig tillräckligt.

Klara spiken för min del kommer i avd 7: nr 3 Valentino Strix lär hamna långt fram och avgör när han valt väg på Open-banan. Jag tycker om att gå på hästar som visat bra insatser nyligen på konkurrenskraftiga tider. Härlig individ och endast 16%.

Aldrig att jag lämnar 7 Reggae Hall, i avd 2, ostreckad med sin tunga avslutning.
Det vet du väl om dado?

:)

mannen, välkommen tillbaka saknade verkligen dina tips och system,

Fagerdahlen 2017-01-03 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 515646)
Svår omgång.

Det blir till att gardera i första.
Löjligt hög procent på Bergharns är min känsla(67%). Det är orutin på den och nu ska det troligtvis sänkas minst 2 sekunder rakt av ifrån 16,7. Det är andra bullar och hästen kanske ej nått så långt redan nu? Nu helt annat motstånd än vid segrarna är min känsla. Polycrates blir A-häst, dundrar runt på 13-tider vid felfritt. Bellman i ny regi till 1%. Jag vill nämna fler.

Två lås för min del:
De betrodda i avd 4: 3,5,9. När ska 5 Petter Rags få lov att hinna fram med sin fina avslutning?

Två jag känner för i svaga avd 5: 4 är liten men naggande god. Springer hela vägen hem som alla hästar i den regin.
7 Omega Broline tycker jag visar en del fart och känns intressant till 8%. Jag stannar på dessa två och hoppas på att det visar sig tillräckligt.

Klara spiken för min del kommer i avd 7: nr 3 Valentino Strix lär hamna långt fram och avgör när han valt väg på Open-banan. Jag tycker om att gå på hästar som visat bra insatser nyligen på konkurrenskraftiga tider. Härlig individ och endast 16%.

Aldrig att jag lämnar 7 Reggae Hall, i avd 2, ostreckad med sin tunga avslutning.
Det vet du väl om dado?

:)

Fina tips!

Hur ser du på avdelning 6?? Tycker du att Khilström är en spik här eller är han överspelad?

Fidus 2017-01-03 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 515662)
Fina tips!

Hur ser du på avdelning 6?? Tycker du att Khilström är en spik här eller är han överspelad?

I princip ingen känsla alls för det loppet. Favoriten var seg senast och känns rejält svag. Jag har lite att bidra med där vad gäller häst att tro på.
Mistelle är en som känns ointressant, men var före Örjans i mål senast...
Hästar som sett trevliga ut på slutet med sparat eller med nyans av fart i avslutningen: 3,5,6,7,10,11,12 vill jag inte åka på av de mindre spelade. (De flesta av dem möttes senast)
Det är sällan ett lopp verkat mer givet att helgardera för min del.


Avd 4:
Jag har redan skrotat ett av mina lås. Jag måste ha med Papparazzi M. Den spurtade bättre än Petter R nyligen. Tar med Veijo också.

Jag låser på 7 å 8 i avd 8 istället. :)

dingo1337 2017-01-03 22:13

Alltså vem är Erlend Rennesvik egentligen...? En tidig tanke var ju att spika Pokemon ås efter att ha sett hur han gick i finalen nu senast. Men med den här kusken...? Kan han rå på Valentino strix ändå?

sigh 2017-01-03 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av dingo1337 (Inlägg 515690)
Alltså vem är Erlend Rennesvik egentligen...? En tidig tanke var ju att spika Pokemon ås efter att ha sett hur han gick i finalen nu senast. Men med den här kusken...? Kan han rå på Valentino strix ändå?



Gjorde inget vidare intryck bakom British steel senast iaf. Överforsering in i första sväng.

Klanke 2017-01-03 23:17

Rolig omgång!.

http://miljondragen.bloggo.nu/V86-Onsdag-4-Januari/


:drunk:

boozty 2017-01-04 06:15

Ser lite halvlurigt ut ikväll, mina tidiga tankar är att luta mig mot:

avd 4, 11 Mr Lindy, fick snällt lopp senast men sköt till bra och bör ha gått framåt med loppet, Veijo låter nöjd och även om spåret inte är det bästa så har jag bra feeling på denna till 11%.

Avd 7, 3 Valentino Strix, håller han sig på benen och är fräsch så bör det väl vara klart?

Fagerdahlen 2017-01-04 07:55

Spikarna denna omgång blir följande

avd. 2 Fighting Bax
avd. 7 Valentino Strix

Ett av låsen: avd 4. Mellby Collector, Petter Rags & Paparazzi M.


Om ni garderar i avd 8 så tycker jag inte att ni ska missa Dedes Mythical

edit# Fan om man inte ska spika You Know Me istället för Valentino Strix och gardera med Pokemån ås och Mr Hot shot istället?

Eller bör man kanske gå på första magkänslan?... ahhrggh

Fidus 2017-01-04 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 515704)
Spikarna denna omgång blir följande

avd. 2 Fighting Bax
avd. 7 Valentino Strix

Ett av låsen: avd 4. Mellby Collector, Petter Rags & Paparazzi M.


Om ni garderar i avd 8 så tycker jag inte att ni ska missa Dedes Mythical

Spikarna gillas i grunden. De ger rejält klassintryck för sin klass.

Själv ska jag ha 6 Scarlets Mirakel och 7 Raggae Hall med mot Fighting Bax. FB har en hel del galopper i raden och verkar bli storis denna gång.
Scarlets M har alltid hållits högt som årgångshäst och här misstänker jag att vid laddning kan det bli tal om spetsposition när körningen lagt sig? Vid bra stallrapporter sätter jag den hästen som A-häst på mitt reducerade system.
Raggae Hall är en favorit för mig och en av få jag i princip alltid lirar. Lär gå bra till slut med sina stora kliv över upploppet denna gången med. Kanske ej kan konkurrera med snabba och bra hästar idag?
1 Ramboldo Jet hade tur vid vinsten mot halvdana hästar och såg seg ut senast. Sämre med skor på alla hovar? Schas!

I fallet Dedes M instämmer jag helt.
Har inte Swiss Account varit väldigt svag i sina senaste starter? Slagen för tidigt? Avklädd utav Well Done La Marc näst senast, som Dedes M knäppte av enkelt till slut i WDLM:s efterföljande start.
Senast var SA totalt utan kraft till slut och blek värre. Nja.Schas!
Evening Prayer är väl lite utav en barfotahäst?

Ditt lås gillar jag med de 3 till synes mest vettiga aspiranterna av framspårshästarna. Det är min känsla att det handlar om det iallafall.

Avd 3:

Om danskan 7 Unique Sisa kan jag säga att hon är en personlig (spel-)favorit för mig. En liten speedkula som blivit ännu bättre i nya regin JD. Nuförtiden är det en högre klass som gäller för henne än när jag började på att följa. Jag vet inte om hon matchar dagens klass med sin lilla kropp, men lär avsluta fint. Jag streckar en till synes välmående och formstark häst. Hennes kapacitet mot dessa djur? Det lär vara full spänst in mot linjen och benen lär gå som trumpinnar över upploppet. 7%

:)

alle 2017-01-04 09:52

Navigator Face i avdelning 1, sitter inte Uhrberg i spets och leder hela vägen? Är ju rätt troligt att Polycrates face galopperar bort sig och Malkin likaså?

Sen måste väl Carisma mearas vara superintressant i avdelning 6 från rygg på ledaren? Tvillingen 2-3 måste vara rätt trolig!

doob 2017-01-04 10:13

Många stora favoriter ikväll.... Några för stora och några är motiverade!

Dagens bästa spikar:

3 Fighting Bax till 43% är helt ok! Haugstad ska inte vara 40% bara han men hästen står verkligen på tur, lyser av form och har läget! Inte ens Haugstad ska kunna bränna. Viftas nog gladeligen fram till spets dessutom!

2 You Know Me 44% bombar till spets och ytterligare en häst i toppform som har läge! Svårslagen ikväll!

Dagens bästa drag:

I särklass dagens bästa skräll och för den vågade till och med en chansspik är Luckyline America till ofattbart låga 7%!! Hästen har en blytung slutspurt och formligen sprudlar av form! Är folk dyngraka efter nyår fortfarande?? När favoriten dessutom är helt omotiverad så känns det kanon!

Dagens favoriter som bränner:

5 Loke Survive till oftattbara 56%!? Är det alla ettor som bländar? Stall Bergh har dålig stallform och hästen har en allt för smickrande rad... Galet stor som högst troligt faller!

2 Ditty Bopper 44% är alltid spelad men är i mitt tycke kosmetika! Det ser bättre ut än vad det är. Värmer ofta kanonbra! Ser ut som en glänsare men är en vek, medioker, ickevinnare! SCHAS!!

dingo1337 2017-01-04 10:21

Scarlets mirakel struken.. Nu borde väl fighting bax ha en straffspark?

PhilipBIF 2017-01-04 10:50

Ja, doob är nog rätt ute med "sitt" drag om man får tro tränaren;
7 Luckyline America (Claes Sjöström) var väldigt bra senast och jag tror på bra vinstchans här. Det är inte hårdare emot nu. Läget oroar mig inte jättemycket heller, säger Li Hanné.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved