Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 14 januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27965-v75-jaegersro-14-januari/)

Lobo 2017-01-14 18:37

Om jag förstått regeln rätt så ska hästen bli nedflyttad för en förseelse den skulle blivit diskad för 2016. Om detta stämmer så är det en regelvidrig nedflyttning.

Den hade aldrig blivit diskad för detta 2016 eftersom den inte hann fram. Den hade blivit två oavsett och inte ändrat resultatordningen.

Fidus 2017-01-14 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 516943)
Om jag förstått regeln rätt så ska hästen bli nedflyttad för en förseelse den skulle blivit diskad för 2016. Om detta stämmer så är det en regelvidrig nedflyttning.

Den hade aldrig blivit diskad för detta 2016 eftersom den inte hann fram. Den hade blivit två oavsett och inte ändrat resultatordningen.

Nä, Flemming hade varit tvåa. Det visade målfotot.

criba 2017-01-14 18:43

Undrar om inte Ingves hade blivit diskad om det inte rört sig om skandalspelet Top7. Nu finns endast sju godkända ekipage och utan Ingves hade endast sex giltiga ekipage ingått i spelet. Högt pris på många sätt för detta genuina skitspel när de till och med måste ändra regelverket för att rädda skiten. Lägg ner snälla Top7 tack!

Altoc 2017-01-14 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 516941)
Vet du vad som hänt om Flemmings häst blivit störd till galopp, som en följdreaktion av att Dahlborg tvingades ut?

VET inte, men gissar att Ingves då blivit nedflyttad bakom Flemmings. Dvs diskad. Är ju Ingves som startar det hela.

Staketkusken 2017-01-14 19:11

Vet inte om jag tycker det är schysst att en häst flyttas ner. Ja, schysst mot de bakom som "skött" sig loppet igenom.

Stimmet 2017-01-14 19:18

Nästa helg silver 2640 meter favorit fossens bonus? Idag spik på dreams take time så som vanligt nära...

Lobo 2017-01-14 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 516944)
Nä, Flemming hade varit tvåa. Det visade målfotot.

Kollade loppet igen och det kan nog faktiskt stämma.

Lobo 2017-01-14 19:45

http://www.equidia.fr/live/anna-mix-...rsro-en-suede/

mocka 2017-01-14 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av enstahill (Inlägg 516905)
PREPARE`är nu tillåtet i Sverige!

Märkligt! Ja uppenbarligen och då är ju ändå Maharajah och "grisfösar'n" ute ur leken!

Varför ställde man ens upp?

Det måste vara den mest passiva styrningen sedan Åke Svanstedt var här och gjorde bort sig!

mocka 2017-01-14 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 516908)
Du kan iaf inte säga att du inte var förvarnad. All heder åt Sofia Aronsson som tänkte på spelarna och var 100% ärlig från början.

Visst fint att hon efter några snurriga kommentarer fick ur sig något slags info som spelarna kan ha nytta av. Men varför startar man en häst med intentionen att enbart köra preparé i Sverige och på V75 dessutom? Vi måste få ett slut på det här lallandet.

mocka 2017-01-14 23:32

me
Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 516914)
Skulle de stryka alla hästar vars tränare i intervjuerna säger att det blir ett försiktigt eller passivt upplägg skulle det fan bli tunt i startlistorna till V75

Du är betydligt smartare än så, hoppas vi alla.

Startar man med en kanon, som är startklar för PDA, på V75 och varnar för passivt upplägg så är det bäddat för tjafs och du är inte dummare än att du fattar det. I Frankrike och andra obskyra travländer så köper man det här med preparé. Men i Sverige kör man alltid för att vinna för spelarnas skull.

sigh 2017-01-15 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 516967)
me

Du är betydligt smartare än så, hoppas vi alla.

Startar man med en kanon, som är startklar för PDA, på V75 och varnar för passivt upplägg så är det bäddat för tjafs och du är inte dummare än att du fattar det. I Frankrike och andra obskyra travländer så köper man det här med preparé. Men i Sverige kör man alltid för att vinna för spelarnas skull.

Varför är preparé fel om man är tydlig med det? Visst jag kan köpa att det inte ska ingå i streckspel men att kräva att alla hästar alltid ska gå på maxbalans och köras upp i dödens är ju djurplågeri och betydligt värre.
Klagas mer på någon som går ut med infon än på andra kuskars uppenbara preparé som hemlighålls innan. Mer öppenhet skulle bara gynna travsporten.

Edit: Inser nu när jag har sovit att du kanske var ironisk om så är fallet så kan du ignorera det jag skrev :)

Strappa71 2017-01-15 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 516972)
Varför är preparé fel om man är tydlig med det? Visst jag kan köpa att det inte ska ingå i streckspel men att kräva att alla hästar alltid ska gå på maxbalans och köras upp i dödens är ju djurplågeri och betydligt värre.
Klagas mer på någon som går ut med infon än på andra kuskars uppenbara preparé som hemlighålls innan. Mer öppenhet skulle bara gynna travsporten.

Jag har inte följt denna tråd till punkt och pricka. Men av det som skrivits på t ex Twitter så handlar kritiken mer om reglerna och hanteringen av loppet än något sågande av varken Sofia eller Kim. Att det skulle bli exakt så här konstaterades ungefär mitt i förra veckan. Helt enligt praxis och helt enligt nuvarande regler som inte kräver mer än en välformulerad förberedd bortförklaring.

Stimmet 2017-01-15 12:28

Igår hur räkna man ut (om) dreams take tame vunnit 3% vad hade utdelningen på 7 6 och 5 rätt varit då?

sigh 2017-01-15 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 516979)
Jag har inte följt denna tråd till punkt och pricka. Men av det som skrivits på t ex Twitter så handlar kritiken mer om reglerna och hanteringen av loppet än något sågande av varken Sofia eller Kim. Att det skulle bli exakt så här konstaterades ungefär mitt i förra veckan. Helt enligt praxis och helt enligt nuvarande regler som inte kräver mer än en välformulerad förberedd bortförklaring.

Svarade Mocka som (jag tolkade) verkade tycka att Sofia också gjorde fel.

Lobo 2017-01-15 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av newbranch (Inlägg 516928)
Lopp 7/V75-3: Kim Eriksson hördes ang. Anna Mix prestation då hon bitvis verkade ovillig och hade svårt att följa övriga. Eriksson förklarade att hästen har svårt att följa med i snabba tempohöjningar men att hon fullföljde loppet på ett godkänt sätt men utan segerchans då hon hade alldeles för långt fram. Förklaringen gdk.

Nu hade de ett bra läge att statuera ett exempel på vad man inte får göra i Svensk travsport. Alltså gå ut i förhandsintervjuerna och säga att detta lopp gäller "ingenting" och sedan också köra därefter. Jag tror inte jättemånga hade sagt att det var "rent fel" möjligen på sin höjd lite hårt.

Det hade varit en perfekt tillfälle att hitta en riktlinje så man hade sluppit se styrningar typ kuskar som Kihlström och Haugstad sitta sist i loppet och vrida ut på upploppet och sen spurta där kusken sen tänker, "Om den blir tvåa eller trea spelar ingen bara den går med full fart över mållinjen. Där kommer fler lopp."

Det är småspelarna som äts upp ännu mer av sådant här skit och utan dom skulle inte V75 funka.

Men som vanligt kom de fram till den absolut enklaste lösningen att förklaringen var godkänd. :gun_bandana: De jävla lallarna.....:rant: