Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   åh nej On Track Piraten igen på v75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28270-ah-nej-track-piraten-igen-pa-v75/)

Kusken1 2017-02-23 23:19

Löjligt

Citat:

Ursprungligen postat av hestfaust (Inlägg 520329)
El Mago Pellini (8) har jobbat väldigt bra i flera månader och jag utgår ifrån att han gör ett topplopp direkt. Med spår invändigt om On Track Piraten hade jag välkomnat honom med varma servetter, för i grunden är det inte en ­bättre häst än El Mago Pellini. Spårlottningen är däremot väldigt avgörande på 1 000-metersbanorna och när On Track Piraten fått spår ­invändigt känns det tufft på förhand, säger Lutfi Kolgjini:)

Fredric Widman på Ronden skriver samma sak: El Mago Pellini är inte en sämre häst än Piraten.
Humor och det är bara att titta på resultaten för att avgöra den frågan.

putte64 2017-02-24 04:06

Klart Udo är bättre än OTP, det vet väl alla :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 520457)
gevgevgev har nog omgångens bästa spik i Udo's Oiler nu då Udo's senast skulle göra det som On Track Piraten inte kunde göra året innan. Nu möts dom häst mot häst - och Udo's är väl bättre..? Det är väl "bara att köra fram i dödens"...? Bara galopp emot igen..?

oinkk 2017-02-24 09:16

Vem är snabbast i 5e? Kan Gigant Proud spetsa?

dingo1337 2017-02-24 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 520543)
Vem är snabbast i 5e? Kan Gigant Proud spetsa?

Nu efter strukningen är det väl aktuellt att ladda med Gigant Proud! Vind Farming kan öppna snabbt och finska kuskar ger sig inte lätt i spetsstriden. Queer fish är ojämnt startsnabb men är kanske inte lika beroende av ledningen så frågan är om man vill ladda för fullt där. Jag tror Vind Farming sitter i ledningen.

Fagerdahlen 2017-02-24 10:27

Spikar Indoor Voices och On Track Piraten.
Jag tror varken JETSET eller Pasithea Face tar den på lördag.

Enkelrad 2017-02-24 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 520549)
Spikar Indoor Voices och On Track Piraten.
Jag tror varken JETSET eller Pasithea Face tar den på lördag.

Nja, sitter nu i badkaret med både hängslen och livrem och kör loppet.
Vart hamnar man med en icke så startsnabb häst från spår 6 auto ?
Det kan bli en rätt dryg första sväng innan man hittar ner. Förutsatt att man verkligen blir nedsläppt och inte blir hängande i tredjespår. Tar man upp och backar tidigt är chansen att man hamnar bakom JETSET.

Titta man på nr. 1 FLY THE WORLD och jämför så tycker jag det är intressant. De fem senaste starterna i gulddivisionen. Kan inte utnyttja spåret men möter klart enklare motstånd. Även om INDOOR VOICES var tapper sist och en - nästagånghäst - så kommer man inte ifrån att det rör sig om en häst i silverdivisionen och möter betydligt tuffare motstånd. Hon har också fått snabba pengar på sig nu på slutet.

Jag tror loppet är heltäckt med 1 - 2 - 6 - 9
Ranking 9 - 1 - 2 - 6 - 5 - 3

Fagerdahlen 2017-02-24 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 520551)
Nja, sitter nu i badkaret med både hängslen och livrem och kör loppet.
Vart hamnar man med en icke så startsnabb häst från spår 6 auto ?
Det kan bli en rätt dryg första sväng innan man hittar ner. Förutsatt att man verkligen blir nedsläppt och inte blir hängande i tredjespår. Tar man upp och backar tidigt är chansen att man hamnar bakom JETSET.

Titta man på nr. 1 FLY THE WORLD och jämför så tycker jag det är intressant. De fem senaste starterna i gulddivisionen. Kan inte utnyttja spåret men möter klart enklare motstånd. Även om INDOOR VOICES var tapper sist och en - nästagånghäst - så kommer man inte ifrån att det rör sig om en häst i silverdivisionen och möter betydligt tuffare motstånd. Hon har också fått snabba pengar på sig nu på slutet.

Jag tror loppet är heltäckt med 1 - 2 - 6 - 9
Ranking 9 - 1 - 2 - 6 - 5 - 3

Pasithea Face tror jag inte på faktiskt, hon kommer från vila och innan dess hade hon 5 starter utan att vinna.
"Tränar som en demon" hörde jag någonstans, men sånt har man hört förut.
JETSET är alltid med på kupongen, men hon har inte visat form på senaste.
Och yes, Fly The World är farlig här, men det finns chans att hon blir instängd p.g.a spåret.
Jag tror att Örjan (kusk-plus) kan lösa en bra position och sedan smälla ner alla på upploppet.

Men kan ha fel såklart

mackpeter 2017-02-24 19:04

Vilka skall man spika? Ludde säger, att han vinner med Pasethea Face i första och Rigel Face i sjätte. Stenströmer snackar upp Man At Work i fjärde. OTP vinner tredje.

Ludde har 150 hästar i träning. Han har kört 25 V75-lopp sedan 30 april förra året och vunnit ett. Man At Work har vunnit två lopp av nio i hela sin karriär. Tjae :sweatdrop::cheers:

Altoc 2017-02-24 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 520601)
Vilka skall man spika? Ludde säger, att han vinner med Pasethea Face i första och Rigel Face i sjätte. Stenströmer snackar upp Man At Work i fjärde. OTP vinner tredje.

Ludde har 150 hästar i träning. Han har kört 25 V75-lopp sedan 30 april förra året och vunnit ett. Man At Work har vunnit två lopp av nio i hela sin karriär. Tjae :sweatdrop::cheers:

Stenströmer har 1 seger på senaste 34 starterna!

Nedomansky 2017-02-24 22:07

Flera bra favoriter gör att jag står över omgången.

mackpeter 2017-02-24 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Nedomansky (Inlägg 520622)
Flera bra favoriter gör att jag står över omgången.

Jag måste göra ett system, som skall kosta ca 1500 kronor. Ge mig en bra spik förutom OTP. Och en vettig motivering.

dado 2017-02-24 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 520626)
Jag måste göra ett system, som skall kosta ca 1500 kronor. Ge mig en bra spik förutom OTP. Och en vettig motivering.

Vilka tänker du spika imorgon? Vad tror du om 3 i avd 5 som spik tillsammans med piraten

dingo1337 2017-02-24 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 520626)

Spika 9 On the dot eftersom det är den mest chanslösa hästen någonsin! Så lämnar du mer pengar i sjurättspotten till mig :thumbup:

Nej men skämt åsido.. 3 Cash a cheque em blir nog min andra spik i omgången OM det blir jänkarvagn. Den hästen har gått väldigt mycket bättre med jänkarvagn. Och som jag läser loppet kommer det bli tokkörning om spets och då kan Erik sitta still i båten i andraspår och använda sig av cashens tunga avslutning från andra-tredje ytter.

Jag var också tidigt inne på Pasithe Face i första som jag fortfarande tror har bra chans att rinna undan från ledningen eftersom ingen vill gå i dödens i det loppet och trycka upp farten.

dado 2017-02-24 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av dingo1337 (Inlägg 520628)
Spika 9 On the dot eftersom det är den mest chanslösa hästen någonsin! Så lämnar du mer pengar i sjurättspotten till mig :thumbup:

Nej men skämt åsido.. 3 Cash a cheque em blir nog min andra spik i omgången OM det blir jänkarvagn. Den hästen har gått väldigt mycket bättre med jänkarvagn. Och som jag läser loppet kommer det bli tokkörning om spets och då kan Erik sitta still i båten i andraspår och använda sig av cashens tunga avslutning från andra-tredje ytter.

Jag var också tidigt inne på Pasithe Face i första som jag fortfarande tror har bra chans att rinna undan från ledningen eftersom ingen vill gå i dödens i det loppet och trycka upp farten.

Nu känns skönt att ha samma spikar som du.. :thumbup::thumbup:vilka tar du i avd 6 ? Räcker med 8,6 eller?

mackpeter 2017-02-24 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av dingo1337 (Inlägg 520628)

Mitt problem med att spika 3 Cash A Cheque Em är att jag tror 4 Vind Farming tar ledningen och har på sprint bra chans att leda hela vägen. 5 Queer Fish är matchad för detta lopp och gick förra månaden 12,4 på denna distans. 9 och 10 kommer in i matchen vid trolig överpace.

Det lutar för min del åt att strecka 3,4,5,9,10 i V75-5.