![]() |
Valla riskerar tungt, även om det har slutat snöa nu.
Citat:
|
har hittat en grym skräll ikväll DRANCY
|
Är det spets och slut för Napoleon cd i v86-7?
|
Citat:
Fakta : Ej startat på 6 månader, aldrig vunnit i Sverige, spår 11 på 1640m auto. |
Kim E som körsven på Balfour!
Kört strax över 40% av sina favoritstyrningar till seger senaste två åren men når bara 11% totalt. Nedstruken till spår två bakom bilen nu. Bara åka rakt fram... Men nja, jag säger nja... Vinner väl mest bara därför! |
Going Diablo håller upp ledningen och spårar runt om, tror inte dom l loppet i halsen på Goopens häst igen.
Tycker också Napoleon känns spelvärd so spik då alla verkar gardera den, barfota bak nu och Petri tror det var banans fel att han rullade över sist. |
Citat:
Garantispets för Orizzonte trio, men släpper väl troligen. |
Svårbedömda banor ikväll. Det snöade i natt i Stockholm, men har varit lugnt hela dagen.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle24523080.ab |
Mina mest spelvärda nu för ikv:
avd7. 5 Tango Vang avd8. 8 Violet Hill Avd3. 10 Dani Boko Avd6. 3 Dream Trotter Avd5. 10 Cantona Mearas Avd3. 5 Cabades |
Spelvärda
13 Önas Ida (v86-1) 6 Aparte (v86-3) 8 Valeur (v86-6) 7 RG ' s Thunderbolt & 9 Rolf Lynghöj (v86-7) 10 Pastell Tilly (v86-8) |
Napoleon CD är omgångens mest överskattade häst...gnetar säkert ihop en halv miljon till men duger inte utanför Jägers/Halmstad på vardagarna där den får trolla bort 600 meter av loppen...tråkig sort som startat i billiga gäng större delen av karriären...blir det skoryck på Tango Vang så borde det vara bra chans även om den är lite löpberoende.
Önas är årets klaraste spik. Ingen som kan/hinner göra jobb och härdad i V75. Balfour har hoppat i 4 av dom 9 senaste och möter ett par bra...här har allmogen gått all in och den måste bara bort. Blir det tungt så ska dock Balfour rankas upp...finns några roliga dyngtrampare den här omgången. |
Avd1. 12 Västerbo Arthur o avd5. 4 Venividivici Karsk skrällar värda att nämna.
|
Min chansspik idag blir Speedy Face i avd 2 tror att den håller undan för favoriten. Ludde ska man spela när han inte är favorit....för som alla vet så kan lite vad som helst hända , körningsmässigt.
|
Lite v5 prolog till Solvalla
Avd 1 här måste jag strecka 6 Mach Number som gillar bf fram, 8 Postcard Hannover som går bra på bf fram - 1 %. Övriga streck 11,1,3,10 Avd 2 Borde väl 1 Platon Face med kusken i flyt Kolgjini, Stigh är uppåt på 3 Kimbee Dream bf fram som han gillar 5,5 %. Övriga streck 4 och 6 Avd 3 Bästa kuskarna kör nummer 5 Emelie Hall och 1 Liam Diana men nummer 10 Hot Armani Sur är kraftigt hjälpt av bf runt om. Marika Eriksson har hög träff %. Avd 4 inget särskilt sticker ut i skoinfo jag streckar 4,1,9,2,11. Avd 5 8 Forecast gillar bf fram och körs av Örjan Kihlström som tycks ha för vana att vinna sista loppet på streckspelen överiga streck 4 Jager Oaks och 3 Rambaldo Jet som Stigh medger "vissa möjligheter" |
Spelvärda hästar i kväll:
Avd 1 Loke Chibabba, Ny hos Veijo, han låter mycket nöjd och tror på segerstrid här. Avd 4 Going Diablo, ska köras i spets, Peter mycket uppåt. Mötte årgångstopparna i fjol. Avd 8 Pastell Tilly, Peter G :"Bra smygläge. Tror på en bra insats igen.Kan gå vid rätt resa" |