Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Umåker 22/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28690-v75-umaker-22-4-a/)

mackpeter 2017-04-22 09:25

Minst två av storfavoriterna Månprinsen, Propulsion, Global Trust och Tobin Kronos vinner idag. Kanske även Pointillist och Zenit Brick. I ett sådant läge är det fleris som gäller. T.ex. 24 rader x 40 kostar 480 kronor. Och sikta på en utdelning om 500 för sju rätt.

Å andra sidan skulle det reta mig, att långt över hälften av insatsen går till staten och jackpot nästa vecka. Det blir väl en helt vanligt matematiskt system med förhoppning, att Helios Håleryd, Myr Faksen och Cupido Sisu rensar i systemhögen.

mackpeter 2017-04-22 10:02

Bolagssystemet

1) 2,3,6,9,10 r8-1 (ranking 10-6-2-9 och 3 tar jag rygg på ett par sharpsare. 6 är snabb ut och kan ta ledningen från springspår)

2) 4,5,10,11 r2-6 (jag vägrar att spika en sedan länge pensionerad kusk på sprint med bakspår. 4 är preparerad för större uppgifter i år. 5 har sett fantastisk ut i Norge. 11 kan mycket och körs bfro och bike)

3) 7 r3-5 (7 är en av världens tio bästa hästar och möter ingenting här)

4) 3 r9-10 (tränaren/delägaren har stora tankar om 3 Global Trust. Bra årsdebut)

5) 1,2,3,4,8,9,10,11,12 r7-5 (3 förstarankad. Spik eller gardera)

6) 3,5,7,8 r4-6 (5 är ämne till världsstjärna. 8 räknar Redén som likvärdig. 7årsdebuterar. 3 sitter fast i lopp efter lopp med allt kvar. Skall köras i spets idag och jag tar betalt)

7) 4,6,7,8 r3-12 (8 har tränaren mycket höga tankar om. Hästen är stark. Erik kör gudomligt från uselt spår. Spik. Annars smålurigt lopp)

Kostar 1440:-. Lycka till med era kuponger!

yoozoo 2017-04-22 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 525771)
Där har ni en av Yoozoo välmotiverad spik till 3% att luta er emot. Ni delar samma uppfattning. Fram med hammaren, bara! Lycka till!
(Den avgjorde ju riktigt resolut den gången och gynnsamt startspår idag!)

Red: Intressant att notera är att Helios var chanslös mot 2 Vic De Lux senast. Känns bra att ha med den i fjärde i lägre klass II.
:)

Riktigt så modig är jag inte då det finns aningen bättre spikförslag denna omgång ;-)

Klanke 2017-04-22 10:39

Chansdrag i ett annat system. ;)

4 Tangen Haap (Björn Karlsson) verkar bra. Känns fin. Barfota. Fullt ös, medvetslös. Jag inbillar mig att han ska kunna hålla undan. Hoppas det. Drömmer om det. Men Månprinsen är kanske för bra. Vi gör ett ordentligt försök. Det är täta starter för honom och ett halvt varv kortare plus ett dåligt läge. Jag kommer att prova och är beredd att köra det som går i ett och ett halvt varv, säger Björn.

17%

Umeå har dessutom också upploppet 10 meter kortare än medel. Gunnar är väl dryga 70 år och inte känd för att vara offfensiv, sitter sist i kön 400 kvar och drar i högertömmen medans Tangen rycker. Kan bli långt fram..... sex dagar sedan han startade sist och det är för mig ett?? kan vinna men tangen happ är maxad tll fullt för detta. Barfota för 3 gången i karriären samt helstängt huvudlag ff gg i karriären. Skall bli spännande match att se fram emot.. Spelvärdet ligger helt klart i Tangen Haap. ;)

Tirich 2017-04-22 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 525782)
Chansdrag i ett annat system. ;)

4 Tangen Haap (Björn Karlsson) verkar bra. Känns fin. Barfota. Fullt ös, medvetslös. Jag inbillar mig att han ska kunna hålla undan. Hoppas det. Drömmer om det. Men Månprinsen är kanske för bra. Vi gör ett ordentligt försök. Det är täta starter för honom och ett halvt varv kortare plus ett dåligt läge. Jag kommer att prova och är beredd att köra det som går i ett och ett halvt varv, säger Björn.

17%

Umeå har dessutom också upploppet 10 meter kortare än medel. Gunnar är väl dryga 70 år och inte känd för att vara offfensiv, sitter sist i kön 400 kvar och drar i högertömmen medans Tangen rycker. Kan bli långt fram..... sex dagar sedan han startade sist och det är för mig ett?? kan vinna men tangen happ är maxad tll fullt för detta. Barfota för 3 gången i karriären samt helstängt huvudlag ff gg i karriären. Skall bli spännande match att se fram emot.. Spelvärdet ligger helt klart i Tangen Haap. ;)

Mycket möjligt att jag är helt fel ute, men jag tycker det är uselt spelvärde till 19% på Tangen Haap när han nu möter svenska eliten för första gången.
Spelvärdet måste väl ändå ligga på Myr Faksen?

Tangen slutar heller aldrig på under 20% idag

chompipe 2017-04-22 11:35

Trav är trav man vet aldrigt

lokatten 2017-04-22 12:31

Tror det här är en omgång som passar till devisen "litet är fint":D Men blir väl tvärtom som vanligt.

Funderingar.
Avd 1. 10 Malkin fastnade jag för direkt.

Avd 2. 10 Månprinsen är ett måste. Men läst mycket varningar här inne så väljer att gardera. 11 Odin Tabac. Han får vara 14 år så mycket han vill, han är jäkligt duktig. Kom ihåg att Spring Erom vann guld nyligen, 12 år! Två skrällar:Junifaks som aldrig vinner trots stor kapacitet. Örjan nu! Och 1 Hulte Magnus, också en bra häst.

Avd 3, Guld. Om inte 7 Propulsion vinner det här, då vet inte jag!

Sedan har vi avd 4, klass II. Skulle vara konstigt om inte 3 Global Trust tog hem det här. Finaste tiden, ett lopp i kroppen, vinst då. Men det finns mothugg. T ex 7 Floyd P Boko med Örjan och 8 Don Juan Sisu.

Hoppar över avd 5, har inte kommit fram till något där.

Avd 6, 5-åriga. Väldigt fina hästar. Tar tre: 5 Tobin Kronos med Örjan. Men jag vet inte - Känner inte för denne. Varför? Outgrundligt. Den jag tror på är 7 Cruzado Dela Noche. Fantastisk häst, fast vet inte hur den ser ut, får kolla värmningar. Visserligen har han inte Sveriges bästa kusk i sulkyn men är man champion så är man.:)
Även 8 In Vain Sund.

Avd 7. Klurigt lopp. Tar direkt bort, 1, 2, 3, 5, 6 och 11 som inte har med segern att göra enligt mina kriterier. ( som är något suspekta:smoke: )Chansar med en tolva, 12 Premier Kronos. Det här loppet är SVÅRT! Flera hästar här, för att inte säga många!

Jaha. Lycka till!

putte64 2017-04-22 12:46

De blev inte 1a och 2a, men jag nöjer mig med att spiken kom 1a. :p

Eftersom du tar bort den som vinner och den som kommer 2a i sista, så hoppas jag du köpt mycket sprit i stället.

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 525797)
Tror det här är en omgång som passar till devisen "litet är fint":D Men blir väl tvärtom som vanligt.

Funderingar.
Avd 1. 10 Malkin fastnade jag för direkt.

Avd 2. 10 Månprinsen är ett måste. Men läst mycket varningar här inne så väljer att gardera. 11 Odin Tabac. Han får vara 14 år så mycket han vill, han är jäkligt duktig. Kom ihåg att Spring Erom vann guld nyligen, 12 år! Två skrällar:Junifaks som aldrig vinner trots stor kapacitet. Örjan nu! Och 1 Hulte Magnus, också en bra häst.

Avd 3, Guld. Om inte 7 Propulsion vinner det här, då vet inte jag!

Sedan har vi avd 4, klass II. Skulle vara konstigt om inte 3 Global Trust tog hem det här. Finaste tiden, ett lopp i kroppen, vinst då. Men det finns mothugg. T ex 7 Floyd P Boko med Örjan och 8 Don Juan Sisu.

Hoppar över avd 5, har inte kommit fram till något där.

Avd 6, 5-åriga. Väldigt fina hästar. Tar tre: 5 Tobin Kronos med Örjan. Men jag vet inte - Känner inte för denne. Varför? Outgrundligt. Den jag tror på är 7 Cruzado Dela Noche. Fantastisk häst, fast vet inte hur den ser ut, får kolla värmningar. Visserligen har han inte Sveriges bästa kusk i sulkyn men är man champion så är man.:)
Även 8 In Vain Sund.

Avd 7. Klurigt lopp. Tar direkt bort, 1, 2, 3, 5, 6 och 11 som inte har med segern att göra enligt mina kriterier. ( som är något suspekta:smoke: )Chansar med en tolva, 12 Premier Kronos. Det här loppet är SVÅRT! Flera hästar här, för att inte säga många!

Jaha. Lycka till!


keewa124 2017-04-22 12:56

POINTILLIST tar inte en längd på Dream Trotter ( BFRO Helstängt bike ). Tipset på 4,22 % Dream Trotter sos.

spalato 2017-04-22 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 525797)
Tror det här är en omgång som passar till devisen "litet är fint":D Men blir väl tvärtom som vanligt.

Funderingar.
Avd 1. 10 Malkin fastnade jag för direkt.

Avd 2. 10 Månprinsen är ett måste. Men läst mycket varningar här inne så väljer att gardera. 11 Odin Tabac. Han får vara 14 år så mycket han vill, han är jäkligt duktig. Kom ihåg att Spring Erom vann guld nyligen, 12 år! Två skrällar:Junifaks som aldrig vinner trots stor kapacitet. Örjan nu! Och 1 Hulte Magnus, också en bra häst.

Avd 3, Guld. Om inte 7 Propulsion vinner det här, då vet inte jag!

Sedan har vi avd 4, klass II. Skulle vara konstigt om inte 3 Global Trust tog hem det här. Finaste tiden, ett lopp i kroppen, vinst då. Men det finns mothugg. T ex 7 Floyd P Boko med Örjan och 8 Don Juan Sisu.

Hoppar över avd 5, har inte kommit fram till något där.

Avd 6, 5-åriga. Väldigt fina hästar. Tar tre: 5 Tobin Kronos med Örjan. Men jag vet inte - Känner inte för denne. Varför? Outgrundligt. Den jag tror på är 7 Cruzado Dela Noche. Fantastisk häst, fast vet inte hur den ser ut, får kolla värmningar. Visserligen har han inte Sveriges bästa kusk i sulkyn men är man champion så är man.:)
Även 8 In Vain Sund.

Avd 7. Klurigt lopp. Tar direkt bort, 1, 2, 3, 5, 6 och 11 som inte har med segern att göra enligt mina kriterier. ( som är något suspekta:smoke: )Chansar med en tolva, 12 Premier Kronos. Det här loppet är SVÅRT! Flera hästar här, för att inte säga många!

Jaha. Lycka till!

12 Premier Kronos chansspik ?

lokatten 2017-04-22 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 525805)
12 Premier Kronos chansspik ?


Bara en tanke, bland många!:)

Skaegget 2017-04-22 13:58

Hoppsan! Björn Karlsson baissar Tangen Haap lite i intervjun nu....

eveton 2017-04-22 14:26

Propulsion och Pointillist spikar idag.

Dahle 2017-04-22 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 525817)
Propulsion och Pointillist spikar idag.

Jag spikar också i de 2 lopp, men Propulsion och Cut Him Some Slack
:cheers:

Skaegget 2017-04-22 14:35

Asså, man blir ju stollig. Jag kör in ett system med 4 spikar. Så får det bli ett med bara skrällupplägg....



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved