Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-19, 11:12   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V75 Umåker 22/4


Det är lovat regn/snö hela veckan inklusive lördag så det blir spännande att se vad de klarar att presentera för bana på Umåker.

Några stora favoriter som borde kunna fällas gör att jag tycker det ser ut som en intressant omgång igen.

Global Trust ska ut och resa för första gången och blir storis i lägsta klassen. Sköter han sig är det såklart bra chans men gör han det? Väldigt öppet bakom och en helgardering känns inte fel.

Månprinsen - bakspår på sprint och Melander är inte en favorit i vagnen. Brukar kunna smälla bra i kallblodsloppen. Tangen Haap barfota runt om och helstängt huvudlag. Får överta ledningen och sen kan det bli långt fram för månprinsen som lär hamna en bit ner i kön och det är inte lika lätt att hämta in på kort distans.

Propulsion kommer med all rätt bli stor favorit och borde vinna detta.

Tobin Kronos kör till spets och alla radar upp sig bakom och ska köra snällt, toppchans.

Malkin borde vara klart bästa hästen och har stabiliserats och gått felfritt på slutet, rundar alla?

Pointillist sos?

Digital Archive är bara bäst om han vaknat på rätt sida. Lämnar nog inte urstarke Spitcam Jubb utanför kupongen.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 18:03   #2
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Det är lovat regn/snö hela veckan inklusive lördag så det blir spännande att se vad de klarar att presentera för bana på Umåker.

Några stora favoriter som borde kunna fällas gör att jag tycker det ser ut som en intressant omgång igen.

Global Trust ska ut och resa för första gången och blir storis i lägsta klassen. Sköter han sig är det såklart bra chans men gör han det? Väldigt öppet bakom och en helgardering känns inte fel.

Månprinsen - bakspår på sprint och Melander är inte en favorit i vagnen. Brukar kunna smälla bra i kallblodsloppen. Tangen Haap barfota runt om och helstängt huvudlag. Får överta ledningen och sen kan det bli långt fram för månprinsen som lär hamna en bit ner i kön och det är inte lika lätt att hämta in på kort distans.

Propulsion kommer med all rätt bli stor favorit och borde vinna detta.

Tobin Kronos kör till spets och alla radar upp sig bakom och ska köra snällt, toppchans.

Malkin borde vara klart bästa hästen och har stabiliserats och gått felfritt på slutet, rundar alla?

Pointillist sos?

Digital Archive är bara bäst om han vaknat på rätt sida. Lämnar nog inte urstarke Spitcam Jubb utanför kupongen.
SMHI, har väl inte haft rätt sedan ringsjön brann.
Jag sätter 50 sharps på solsken och 15 plusgrader.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robertkarlsson46 (+1), Rob (+49)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 00:05   #3
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Utdelningen denna vecka ser på förhand inte ut till att skjuta i höjden med svårfällda kanoner som Månprinsen och Propulsion på kupongen, men alla lopp ska köras och jag kommer troligtvis göra ett fällningsförsök på en av dessa.

Klass-1 inleder och som vanligt körs det voltstart i första avdelningen så att ATG kanske lyckas dra in lite extra slantar vid omstart. Tipsettan går till 2 Guinea Boko som verkligen höjt sig på sistone och dessutom har ett betydligt bättre läge än betrodda duon 9 Coffie U.N.G och 10 Malkin, även 6 Mellby Diamant bör få plats på en garderad kupong trots att han inte lyckas sticka nosen först allt för ofta men loppets absoluta måstestreck är 3 Helios Håleryd där man låter uppåt ifrån stallet och för 3 starter sedan så besegrade han just Malkin, Guinea Boko och X.Factor.

Vem är då mest överlägset sitt motstånd 10 Månprinsen eller 7 Propulsion? Rent tidsmässigt efter en titt i reslutatraden blir svaret Propulsion som dock inte startat på 2 månader medans Månprinsen kommer ifrån färsk seger men även ett bakspår och ett halvt varv kortare att hinna avgöra på. Som det ser ut just nu lutar det mot att jag spikar Propulsion då han förrutom ett bättre läge och distans inte möter lika hårt motstånd som Månprinsen.

Klass-2 och här kommer nästa stöttepelare för favoritlirarna i Nurmostalangen 3 Global Trust som aldrig varit sämre än tvåa i sina 5 felfria framträdande och blir man lirad till 1,66 efter sju månaders uppehåll och försvinner över upploppet med 6 längder så kan man ju inte påstå att favoritskapet är omotiverat. De mest intressanta motbuden har dessutom mycket sämre lägen och det ska nog mycket till för att Uffe ska torska med denna, men går ju inte att spika ifall jag skulle singla Propulsion och/eller Månprinsen.Bakom nämns i första hand 10 Orlando Triss och 9 Mr Dream Cocktail som båda har 3 segrar i raden.

Bronsdivisionen är väldigt jämnstreckad mellan halva fältet där 3 Pointilist är favorit på sina 21%, detta är även min förstahäst men när det blir så här jämnstreckat så finns det egentligen bara två val och det är att chansspika alternativt att måla på ordentligt och även ifall jag tycker att Pointilist är en löpärlig häst så lutar det mot att jag tar många kanske alla. Närmast bakom dock 9 Cut Him Some Slack och 4 Mellby Dealer nu med Ove A upp för första gången.

5 Tobin Kronos och 8 In Vain Sund utan tvekan hetast här då 7 Cruzado De La Noche inte startat på 5-6 månader men vill nog lyxa till det med ett streck för högkapabla 6 Copimade som hade en hysterisk formtopp i sommras då han bland annat gick rekordet 1.11,7 full väg, även han årsdebuterar och kommer med en riktigt tråkig resultatrad men det får man tåla till 3%.

4 Digital Archive omgångens minst streckade favorit på sina nuvarande 18% tätt följd av 8 Zenit Brick på 16% men jag har 3 till absoluta måstestreck här i 6 Spitcam Jubb, 12 Premier Kronos och än mer spännande 11 Vacqueyras som äntligen fick vinna senast men återigen blivit bortlottad men kan inte låta bli honom till 2%.

Senast redigerad av yoozoo den 2017-04-21 klockan 00:07.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 18:29   #4
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Lördagens tävlingar ser ut som flerbong...och då blir det väl i vanlig ordning jätteutdelning. Kör en chans med "lite" udda spikar:

3 Pointillist avd 5 Ruggigt svårt lopp annars men jag hoppas och tror att det är spets o slut här, trots att O A Långskånk (4 Mellby Dealer) kommer att gasa på vad det går.
6 Spitcam Jubb avd 7 Går helt på känsla här.

De två som spikar och alla i avd 1 och 4

Avd 2: 4,5,10,11
Avd 3: 3,5,7
Avd 6: 5,7,8

A-hästar
Avd 1: 5
Avd 2: 10
Avd 3: 7
Avd 4: 3
Avd 6: 5

Sedan blir det väl ngn multibong med

10 Månprinsen avd 2
7 Propulsion avd 3

Plus ngn till beroende på väder och vind så klart.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 19:01   #5
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 694
Standard

Spkar Tobin kronos på mitt stora system.

Dragen:
Picasso Tilly
Tangen Happ
Fire to the rain
Orlando Triss
Pokermon ås
Premier kronos



Bedövaren:
Poochai
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 19:03   #6
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Hetaste fynden hittills är :

V75.1: Helios Håleryd
V75.2: MyrFaksen
V75.3: Make it Quick,Spitcam Jubb


I V75.3,V75.4,V75.6 känns favoriterna stenklara. Även Månprinsen och Pointillist känns rätt säkra. Kommer prova ett litet system och chansa men tror inte utdelningen når över 1000 kr.
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 20:15   #7
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Stinker dubbeljackpott lång väg om denna omgång men man vill ju ändå prova att fälla någon av favvisarna så det får bli minst två system.

Det här är så roligt skrivet av Travtjänsten om V75-3; "Rykten på Facebook säger att allt står väl till med favoriten, men synen är ändå begärd! Tempen på både Odin Tabac och Tangen Haap är tagna och vi ser klart på detta!"

Avskyr hur Melander och hans sambo pissar på hela spelarkåren och vägrar ställa upp för intervjuer i media! Borde så klart rendera i böter och avstängning!

På mitt chanssystem tänker jag gardera med 4,5,10,11 och hålla tummarna för att pajasen Melander klantar till det. Om Odin Tabac hade haft framspår så hade jag spikat den rakt ut.

Att man uttalar sig via Facebook är ju helt sanslöst!!! Ingen journalist ska alltså få ställa några frågor.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 21:00   #8
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2212
Standard

Tror inte han kan torska detta såvida han inte är sjuk, trots Gunnar. Dom andra är för dåliga helt enkelt.

Hade varit intressant att se effekterna av ett skoryck på honom nån gång. Känslan är att han kan springa överjävligt fort.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 21:03   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
SMHI, har väl inte haft rätt sedan ringsjön brann.
Jag sätter 50 sharps på solsken och 15 plusgrader.
5-6 + och 5-7 m/s enligt appen klart.se
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 23:26   #10
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
SMHI, har väl inte haft rätt sedan ringsjön brann.
Jag sätter 50 sharps på solsken och 15 plusgrader.
Och när fan brann Ringsjön ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 00:11   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 694
Standard

DD1. 5 Tobin Kronos
DD2. 3 Nakoda Goj
*100

DD1. 5
DD2. 7-12
*50
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 01:05   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 8
Sharp$: 784
Standard

Helios Hålerud, Orlando Triss, Cupido Sisuär dragen o Zenit Brick spiken
Oldljungken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 08:11   #13
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Spikarna:

Avd I:

Jag såg 10 Malkin på Hd senast och det var smått imponerande.
Nu har jag ju hängt på 9 Coffie U.N.G. (13%) hela tiden sedan jag anande att där fanns fartresurser som duger en bit upp i klasserna.
Av utväxlingen att döma vid senaste segerspurten så är taket ej nått ännu.
Det är klart jag spikar som ickefavorit. Blås till dem, Kim!

Avd III:

7 Propulsion är klassen i gänget. Kontrollerad dödens?


Lite övrigt travsnack:


Avd II:

I kallisloppet tar jag 2,4,5,6, 10, 11.
Är Månprinsen bättre än Odin? Jag ser fram mot täta dueller under året. Jag gör "kallblodens Nuncio" till ensam A-häst i loppet. Det är alltid ledigt i dödens, Jörgen...

Avd IV:

3 Global Trust gav härligt intryck senast och torsk känns aningen långsökt.
Spelar den som ensam A-häst och lägger 2,7,8,9,10 bakom i mitt reducerade ABC.
Jag tycker att 8 Don Juan Sisu (5%) varit riktigt fin vid segrarna på slutet. Bra kliv i hästen och relativt spänstig hela vägen in i mål. Kanske kan slugga sig förbi klungan idag också?

Avd VI:

Här måste jag ha med en totalt ospelad, men mycket kapabel häst. Kan 6 Copimade (2%) "göra om" insatsen ifrån den 28/5, så kan det bli tal om rejält rens. Ett utav de bästa travminnena ifrån travåret 2016, när han bryter ut i sista sväng och kom åter för att slå av favven som "alla spikat", även jag. Ett travminne för livet.
7 Cruzado De La Noche ska följas under året med stor spänning. Tas förstås alltid med i lopp som garderas för mot denna går ingen säker.
Duon ifrån Redénhåll är lika givna streck. Vem som är bäst av dessa två återstår att se när året summeras. 8 In Vain Sund blir ständigt underskattad, men levererar var gång. 5 Tobin Kronos är favorit och det kan visa sig helt riktigt.
Härligt lopp!

(...tänk att jag av alla framhåller Westholms uppsittningar! Galenskapen ligger alltid nära tillhands för oss travspelare! )


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2)

Senast redigerad av Fidus den 2017-04-22 klockan 08:28. Anledning: 2 ,som gått bra i spets på slutet streckar jag i kallisloppet oxå
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 08:42   #14
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
men loppets absoluta måstestreck är 3 Helios Håleryd där man låter uppåt ifrån stallet och för 3 starter sedan så besegrade han just Malkin, Guinea Boko och X.Factor.


Citat:
Ursprungligen postat av wallemedw Visa inlägg
Hetaste fynden hittills är :

V75.1: Helios Håleryd
V75.2: MyrFaksen
V75.3: Make it Quick,Spitcam Jubb


I V75.3,V75.4,V75.6 känns favoriterna stenklara. Även Månprinsen och Pointillist känns rätt säkra. Kommer prova ett litet system och chansa men tror inte utdelningen når över 1000 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av Oldljungken Visa inlägg
Helios Hålerud, Orlando Triss, Cupido Sisuär dragen o Zenit Brick spiken
Där har ni en av Yoozoo välmotiverad spik till 3% att luta er emot. Ni delar samma uppfattning. Fram med hammaren, bara! Lycka till!
(Den avgjorde ju riktigt resolut den gången och gynnsamt startspår idag!)

Red: Intressant att notera är att Helios var chanslös mot 2 Vic De Lux senast. Känns bra att ha med den i fjärde i lägre klass II.

Senast redigerad av Fidus den 2017-04-22 klockan 08:50.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 09:25   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2489
Standard

Viss risk för favoritparad idag. Enligt prognos lite regn idag, banan?!Lycka till med era spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td