Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-24, 14:58   #436
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Om de inte vill dopa potterna på p54 varje dag tror jag en bra idé vore att införa en garanterad vinst om du är ensam med alla rätt. Säg att du får 50/100 tusen om du är ensam med alla rätt skulle väl det dra en del spel? Utan att det kostar legolas särskilt mycket då detta skulle inträffa rätt sällan...
Jag var ensam i fredags i Kalmar, men med en sådan garanti hade jag troligen inte blivit det för då hade omsättningen blivit högre.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 15:10   #437
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag var ensam i fredags i Kalmar, men med en sådan garanti hade jag troligen inte blivit det för då hade omsättningen blivit högre.
Troligen inte, men det kommer ju att inträffa då och då att de tvingas betala garantivinster. Men det skapar också spel där de går plus de allra flesta dagar. Legolas måste få folk att bli vana att gå in på legolas och lira och inte bara inför p76 onsdagar och lördagar. Att dopa vinnarspelet varje dag och garantivinster på p54 tror jag skulle skapa betydligt mer trafik på sidan.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 15:11   #438
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Om de inte vill dopa potterna på p54 varje dag tror jag en bra idé vore att införa en garanterad vinst om du är ensam med alla rätt. Säg att du får 50/100 tusen om du är ensam med alla rätt skulle väl det dra en del spel? Utan att det kostar legolas särskilt mycket då detta skulle inträffa rätt sällan...
Faktum är att risken att behöva betala ut är omvänt proportionell mot antalet inlämnade rader. ( Och det beror på att risken att ett relativt "lätt utfall" bara är spelad av en spelare ökar med få inlämnade rader. )

Det där går att räkna på. Och det har man gjort.

Normalfallet är att spelbolag återförsäkrar såna garantier. Problemet är att premien blir förvånansvärt dyr när antalet inlämnade rader är "lågt".

Om man har ett stort antal inlämnade rader går det att ta den här typen av risk själv. T ex så är det förvånande att ATG inte har satsat på det här för V75 istället för jackpott-eländet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 15:14   #439
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Troligen inte, men det kommer ju att inträffa då och då att de tvingas betala garantivinster. Men det skapar också spel där de går plus de allra flesta dagar. Legolas måste få folk att bli vana att gå in på legolas och lira och inte bara inför p76 onsdagar och lördagar. Att dopa vinnarspelet varje dag och garantivinster på p54 tror jag skulle skapa betydligt mer trafik på sidan.

Det är lite av hönan/ägget-problematik.

Det är svårt att locka folk utan feta garantier av olika slag.

Men det är overkligt dyrt ( per omsättningskrona ) med den typen av feta garantier om man har få spelare.


Om det hade varit "lätt" att skapa kritisk massa i travpoolspel så hade man nog redan gjort det? Eller tror du att det beror på ren fantasilöshet att man inte testat både det ena och det andra redan?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 15:20   #440
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Troligen inte, men det kommer ju att inträffa då och då att de tvingas betala garantivinster. Men det skapar också spel där de går plus de allra flesta dagar. Legolas måste få folk att bli vana att gå in på legolas och lira och inte bara inför p76 onsdagar och lördagar. Att dopa vinnarspelet varje dag och garantivinster på p54 tror jag skulle skapa betydligt mer trafik på sidan.
1000 kr idag i V poolerna till skräploppen i Rättvik har räckt för att få igång spel där. Hade troligen knappt omsatts en krona till en sådan omgång som väl inte ens visas i atg lives huvudkanal utan det. Vore trevligt om det var så alla kvällar i veckan. Då hade man haft igång sidan hela kvällen och troligen lagt en hel del V spel för 50-100 kr styck. Det går ju inte med pooler på under 100 kr.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 15:29   #441
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är lite av hönan/ägget-problematik.

Det är svårt att locka folk utan feta garantier av olika slag.

Men det är overkligt dyrt ( per omsättningskrona ) med den typen av feta garantier om man har få spelare.


Om det hade varit "lätt" att skapa kritisk massa i travpoolspel så hade man nog redan gjort det? Eller tror du att det beror på ren fantasilöshet att man inte testat både det ena och det andra redan?
Vad jag vet har de aldrig provat med garantivinster och hur dyrt det blir beror ju på hur hög omsättning det blir. Men desto högre garantivinst desto högre omsättning och det minskar risken för att någon blir ensam. Om de garanterar en ensam vinnare 100 tusen på p54 och omsättningen bara når 50 tusen per dag. Är det 20% spelavdrag på p54? Då ska de skjuta till 80 tusen de dagar någon blir ensam och tar in 10000 i avdrag alla dagar det inte sker. Sker det då 1/8?

Sedan kan man fundera på vad som händer om de har typ en halv miljon i garantivinst om du blir ensam? Sannolikheten för att det inträffar lär då minska i takt med att omsättningen ökar.

Jag säger inte att det är lätt, men för att det ska bli hållbart för legolas i längden måste de hitta en modell för att tjäna pengar. Att bara skjuta in pengar i potten lär inte funka hur länge som helst.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 15:58   #442
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Vad jag vet har de aldrig provat med garantivinster och hur dyrt det blir beror ju på hur hög omsättning det blir. Men desto högre garantivinst desto högre omsättning och det minskar risken för att någon blir ensam. Om de garanterar en ensam vinnare 100 tusen på p54 och omsättningen bara når 50 tusen per dag. Är det 20% spelavdrag på p54? Då ska de skjuta till 80 tusen de dagar någon blir ensam och tar in 10000 i avdrag alla dagar det inte sker. Sker det då 1/8?

Sedan kan man fundera på vad som händer om de har typ en halv miljon i garantivinst om du blir ensam? Sannolikheten för att det inträffar lär då minska i takt med att omsättningen ökar.

Jag säger inte att det är lätt, men för att det ska bli hållbart för legolas i längden måste de hitta en modell för att tjäna pengar. Att bara skjuta in pengar i potten lär inte funka hur länge som helst.
Man har inte provat det, men man har räknat på det.

Det är 30% spelavdrag på P54. 40% av dessa 30% är öronmärkta till att fonderas för att senare överföras till travsporten. 50000 kr i omsättning ger 35000 kr i potten. Då fattas det 65000 kr. Med 50000 kr i omsättning blir det 9000 i nettoavdrag. I snitt tål man det 1 på 7 till 1 på 8 för att gå break even oräknat kostnader.


Men bara för att man garanterar 100000 till en ensam vinnare så är det inte säkert att det blir 50000 i omsättning. När man la till 50000 kr ( som alltså delades upp och ut till samtliga vinnare oavsett antal rätt! ) blev omsättningen mellan 50000 och 100000.

Att garantera 100000 kr är som att lägga till 65000 kr....men bara om det blir en ensam vinnare. Det lockar rimligen inte i närheten av så många spelare som när man lägger till 50000 kr till alla vinnare.

Och med lägre omsättning än 50000 så tål man färre ensamma vinnare samtidigt som risken att det blir en ensam vinnare ökar.


Om man skulle kunna kombinera en ensam vinnare-garanti med andra promotions samtidigt som man öser på med annan traditionell marknadsföring, skulle man kunna få igång något.

När man väl fått snurr på grejorna så kommer man i ett helt annat läge. Det finns brytpunkter när en sån här garanti kostar mindre och mindre att höja till högre och högre nivåer. Det svåra är att få snurr på det hela.

T ex så är det mycket förvånande att ATG inte garanterar rejäla vinster till en ensam vinnare på V75. Det skulle inte kosta dem särskilt mycket att garantera en betydligt större summa än vad som ligger i potten en vanlig V75 ( utan JP ).

Om vet vad man gör går sånt här att simulera. Och det är redan gjort.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 18:58   #443
Banned
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 243
Sharp$: 420
Standard

olle


Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
1000 kr idag i V poolerna till skräploppen i Rättvik har räckt för att få igång spel där. Hade troligen knappt omsatts en krona till en sådan omgång som väl inte ens visas i atg lives huvudkanal utan det. Vore trevligt om det var så alla kvällar i veckan. Då hade man haft igång sidan hela kvällen och troligen lagt en hel del V spel för 50-100 kr styck. Det går ju inte med pooler på under 100 kr.
HI, Ved du hvorfor vi ikke kan spelar til Legolas fra danmark
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 19:00   #444
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travlife Visa inlägg
HI, Ved du hvorfor vi ikke kan spelar til Legolas fra danmark
Nej, men finns representanter för legolas här på forumet som säkert kan svara på det.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 19:31   #445
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travlife Visa inlägg
HI, Ved du hvorfor vi ikke kan spelar til Legolas fra danmark
Det beror på att Danmark har ett licenssystem för spel, och att Legolas.bet därför inte kan erbjuda spel till människor bosatta i Danmark utan att äventyra sin spellicens eller framtida möjligheter att erhålla spellicens i Danmark.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 16:51   #446
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Gjorde mitt sista uttag i onsdags och det var ännu inte behandlat. Ska bli spännande o se om du får förtur.
Kollade precis. Inga pengar på kontot ännu där uttagsbegäran skedde via trustly i lördags. Det finns spelbolag där man haft pengarna på kontot på någon timme vid uttagsbegäran den vägen, så inget toppbetyg denna gång till legolas. Pengarna i morgon ok. Tar det längre än så underkänt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 16:57   #447
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det beror på att Danmark har ett licenssystem för spel, och att Legolas.bet därför inte kan erbjuda spel till människor bosatta i Danmark utan att äventyra sin spellicens eller framtida möjligheter att erhålla spellicens i Danmark.

Listan av länder vars innevånare inte får spela till t ex Legolas är förvånansvärt lång!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 18:54   #448
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Nöjd med att det tog tid för uttag


Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kollade precis. Inga pengar på kontot ännu där uttagsbegäran skedde via trustly i lördags. Det finns spelbolag där man haft pengarna på kontot på någon timme vid uttagsbegäran den vägen, så inget toppbetyg denna gång till legolas. Pengarna i morgon ok. Tar det längre än så underkänt.
Jag fick ett par lax på 3 sexor förra lördagen. Gjorde uttag som inte gick igenom, i mitten på förra veckan höll jag på och skickade dokument för godkännande och iom att jag hade pengarna på kontot så kastade jag in en P76 på onsdagen. Fick 44000 på den och på fredagen var mina dokument godkända. Gjorde uttag i fredags och idag fanns det registrerat och jag antar att slantarna kommer in i morgon på VISA-kortet. Verkar inte vara automatiserad utbetalning utan handpåläggning krävs för varje transaktion. De bör förbättra det men gillar Legolas iom att potterna blir större när man skippar 5-rättspotten.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 19:03   #449
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Listan av länder vars innevånare inte får spela till t ex Legolas är förvånansvärt lång!
Äh, 154 länder är väl inte så farligt? Knappt längre än Trumps lista över länder med inreseförbud till USA.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 21:12   #450
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Jag fick ett par lax på 3 sexor förra lördagen. Gjorde uttag som inte gick igenom, i mitten på förra veckan höll jag på och skickade dokument för godkännande och iom att jag hade pengarna på kontot så kastade jag in en P76 på onsdagen. Fick 44000 på den och på fredagen var mina dokument godkända. Gjorde uttag i fredags och idag fanns det registrerat och jag antar att slantarna kommer in i morgon på VISA-kortet. Verkar inte vara automatiserad utbetalning utan handpåläggning krävs för varje transaktion. De bör förbättra det men gillar Legolas iom att potterna blir större när man skippar 5-rättspotten.
Med trustly ska man ha pengarna nästan direkt när dom verkställer utbetalningen. Därmed borde man ha dom senast en dag efter uttagsbegäran om spelbolaget har snabba fungerande utbetalningsrutiner. När man läser på olika forum är just långa utbetalningsprocesser något som ger olika spelbolag dåligt rykte.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td