![]() |
En djävla tur att man inte hade dessa miljoner, jag hade kunnat satsa en halv mille på¨"Örnen" i finalen...
|
47 miljoner på kontot är helt okey... Och kusen är hingst - snacka om avelsvärde! Inseminerar man med denne nu, det gör man, eller hur? Har för mig att det finns ett par svenska unghäststjärnor fallna efter Timoko. Hos Bergh, eller?
:innocent: |
Citat:
|
Citat:
|
Och så infaller den avgrundsdjupa tomheten då travåret nått sin kulmen... Nejdå - många fina dagar kvar, men tomheten, den finns där...
|
Citat:
|
Fasiken, Spring Erom hade slagit Bold Eagle med lucka...
|
Citat:
Hehe, nja - det pirrar inte ens...:cheers: |
Citat:
|
Lite besviken att man inte fick se Bold Eagle slå världsrekord ;)
|
Örnen vinner nästa år med svensk kusk i sulkyn.
|
Jävla Melander, bara velande i intervjun. Kan man inte ge raka svar någon gång.
|
Citat:
Nej, kommer ej hit något mer - pallade, till synes, inte två heat, samma dag... |
Skit också!
VINNARE Inlämnat: 2017-05-28, 18:27 Solvalla Lopp 15 Söndag 2017-05-28 Start: 18:10 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer 10 Angle of Attack 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: MVL XTX TJD Typiskt att det blev fel ordnin gsföljd... PLATS Inlämnat: 2017-05-28, 18:20 Solvalla Lopp 15 Söndag 2017-05-28 Start: 18:10 Kostnad: 500,00 kr Vadet gäller startnummer 5 Antonio Tabac 1 x 500,00 kr = 500,00 kr. Totalt: 500,00 kr. Rättningskod: FSC QTZ TJF Nöjd, men knappt!!! |
Hade denna oxå!
VINNARE Inlämnat: 2017-05-28, 18:18 Solvalla Lopp 15 Söndag 2017-05-28 Start: 18:10 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer 10 Angle of Attack 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: BZL NTP XJK |
Sörlandet nästa, hehe!
|
Citat:
Var en mäktig uppvisning i försöken men utan den kanske han hade vunnit finalen istället? |
Citat:
Nej, tror ej de kommer hit något mer - de tar detta som en läropeng och satsar hellre på de franska storloppen och avel - det är vad jag tror... Aveln är mer värt än förlust i Elitloppet... OM nu inte tränarn är en extrem vinnarskalle och kräver revansch utav sin kuse... Ja, kanske han borde låtit hästen avgjort med huvud/hals i försöket, i stället... |
V65
Inlämnat: 2017-05-28, 18:41 Sörlandet Söndag 2017-05-28 Start: 18:50 Kostnad: 154,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (8, 3) 2: 3 Highland Breeze (2, 8) 3: 1 El Viktor (9, 10) 4: 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (2, 3) 5: 4 Global Rumour (7, 5) 6: 3, 4 (1, 7) 11x1x1x7x1x2 = 154 rader. 154 x 1 x 1,00 kr = 154,00 kr. Totalt: 154,00 kr. Rättningskod: VI GÅR PÅ ÅNGORNA |
Citat:
Varit helt iskall i spelen denna helg men båda dagarna lyckas man sätta något som för en upp till lite över plusminus strecket |
Har den här dagen visat, att inte bästa hästen vinner Elitloppet. Det gör den bästa taktikern.
Enklast möjliga preparé av Timoko i första med allt kvar. Tänk om Nivard kört för tredje plats i första och vunnit finalen pisslätt efter sin högsta förmåga. Då hade det blivit liv i luckan - inte minst v75-luckan. |
TVILLING
Inlämnat: 2017-05-28, 19:29 Sörlandet Lopp 3 Söndag 2017-05-28 Start: 19:30 Kostnad: 128,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 2 1 x 128,00 kr = 128,00 kr. Totalt: 128,00 kr. Rättningskod: BSJ STV PLB |
Citat:
Men, även två heat kanske inte var rätt medicin? Men, jag tror mer på att tömningen var fel. Att Nivard ej heller säger sig vilja komma hit något mer kan tyda på en avhyvling från tränarn! Det är känslomänniskor dessa fransmän... |
Marginalen från att Timoko och Goop är 4:a i försöket istället för 3:a är galen (tycker själv det ser ut som de är 4:a och från spår 7 eller 8 är det med stor sannolikhet ingen vinnare sedan, det säger lite om hur små marginalerna är. Timoko är en riktig kejsare, såg ögonen inför försöket och det var riktigt mäktigt!
|
Ingen som regerat på Örjans styrning ser jag...
Så här sa han efter att ha valt bricka ett. - Vi ska i alla fall inte gå i andraspår om vi ska ge Bold Eagle en match. Facit: Lämnade rygg ledaren och bjöd Örnen en rygg :holms: |
Citat:
|
Prispengarna i Elitloppsförsöken är löjeväckande och äckligt dåliga, Bold Eagle fick 250 små laxar för att springa 08,4
|
Citat:
Bold Eagle hade ingen som helst anledning att köra så fort i försöket. Han hade sannolikt fått 250 lax på en 10-tid också. |
Nivard visade ännu en gång att de flesta utländska kuskar har svårt att hävda sig framförallt taktiskt emot Svenska eliten, jag tackar honom ändå för att jag fick se i mitt tycke det häftigaste travloppet i mitt minne live på plats. Men det var ju inte speciellt smart att tömma hästen totalt i ett försök..... Sedan känns det ju som om Örjan och Tarzan blev lite lurade utav att dom tog ledningen så lätt i försöket och därför tog spår 1 i Finalen, man trodde nog man skulle hålla upp där. Men Goopen mörkade nog lite med Timoko och tog det lite lugnt ifrån start i försöket skulle jag tro.
Kul lopp över lag och en del sjuka prestationer har man med sig i minnet efter helgen. Hur bra var inte Polara ifrån dödens mfl. Efter denna trav tömning så känns det som ett spel break på minst ett par veckor kan vara på sin plats, men man sitter väl där på Lördag igen...... |
Helgens bortkörning stod ändå Gunnar Melander för som sitter kvar i 2:a ytter med Månprisen och kör fast sig och missar vinsten. Hade vunnit med flera längder om han gått ut först. Sitter med ett ton i linorna när luckan kommer för sent.
Hur kan man vara så korkad att man kör fast sig i den enda loppet för året med en sån kuse?? Tyckte Timoko såg oerhört loj ut i försöket, BG kämpade den över linjen. Otroligt så framflyttad den blev till finalen. Han är för jävlig att få dom att tända till, BG är king. |
Tydligen så krokade Nuncio och Bold Eagle ihop i startögonblicket, i finalen...
|