Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Dannero (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/29117-v64-dannero/)

olle 2017-06-23 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Legolas_bet (Inlägg 531751)
Hej!
Vi har uppmärksammat att ett spel skett efter att Lopp 13 vid Dannero gått i mål.

Detta är vad som har hänt:

På Legolas.bet är rutinen för att stänga lopp enligt följande. Det finns en starttid angiven som stänger automatiskt vid utsatt starttid. Den automatiska spärren kan manuellt lyftas under korta tidsperioder åt gången för att istället få ett manuellt avslut vid loppets start om förseningar sker. Detta görs på plats av tjänstgörande race operator i så gott som samtliga lopp.

Vid Danneros lopp 13 gick starten 00:02:12. Då var 80kr satsade och poolen uppgick till 68kr. 17kr var satsade på häst Nr 1 Bara Fille, och oddset skulle därmed vara 4.00.
Ett spel på en krona inkom 00:06:34 på Bara Fille.
Orsaken ligger i den mänskliga faktorn som gjort två fel. Dels ställt in loppets starttid fel, dels inte manuellt stängt loppet korrekt. Detta uppmärksammades kort efter att loppet gått, och en incidentrapport skrevs till ansvarig chef.

Legolas.bet ser allvarligt på det inträffade och har vidtagit åtgärder för att förhindra att detta sker igen.

Enligt våra spelregler, 1:a kapitlet, §10 skall spel som av något skäl skett efter loppets start makuleras, och så kommer att göras. Vi kommer att kontakta den spelare som spelat en krona efter spelstopp.

De spelare som i poolen spelat på rätt häst kommer att kompenseras för det lägre odds de har fått på grund av detta fel.

En genomgång av samtliga pooler denna kväll har inte visat på att något fel skett i någon annan pool.

Usch det var en trist midsommarnyhet. Det var jag som spelade och låter som min vinst på 3,80 därmed kommer försvinna från kontot. Nä det känns bra att ni tar seriöst på det. Jag vill inte satsa pengar hos ett bolag om inte spelsäkerheten är på topp.

Strappa71 2017-06-23 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Legolas_bet (Inlägg 531751)
Hej!
Vi har uppmärksammat att ett spel skett efter att Lopp 13 vid Dannero gått i mål.

Detta är vad som har hänt:

På Legolas.bet är rutinen för att stänga lopp enligt följande. Det finns en starttid angiven som stänger automatiskt vid utsatt starttid. Den automatiska spärren kan manuellt lyftas under korta tidsperioder åt gången för att istället få ett manuellt avslut vid loppets start om förseningar sker. Detta görs på plats av tjänstgörande race operator i så gott som samtliga lopp.

Vid Danneros lopp 13 gick starten 00:02:12. Då var 80kr satsade och poolen uppgick till 68kr. 17kr var satsade på häst Nr 1 Bara Fille, och oddset skulle därmed vara 4.00.
Ett spel på en krona inkom 00:06:34 på Bara Fille.
Orsaken ligger i den mänskliga faktorn som gjort två fel. Dels ställt in loppets starttid fel, dels inte manuellt stängt loppet korrekt. Detta uppmärksammades kort efter att loppet gått, och en incidentrapport skrevs till ansvarig chef.

Legolas.bet ser allvarligt på det inträffade och har vidtagit åtgärder för att förhindra att detta sker igen.

Enligt våra spelregler, 1:a kapitlet, §10 skall spel som av något skäl skett efter loppets start makuleras, och så kommer att göras. Vi kommer att kontakta den spelare som spelat en krona efter spelstopp.

De spelare som i poolen spelat på rätt häst kommer att kompenseras för det lägre odds de har fått på grund av detta fel.

En genomgång av samtliga pooler denna kväll har inte visat på att något fel skett i någon annan pool.

Hej och välkommen till Sharps!

Att ha en representant på diverse olika spelrelaterade forum var en bra idé.

Bra jobbat!

Altoc 2017-06-23 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 531752)
Usch det var en trist midsommarnyhet. Det var jag som spelade och låter som min vinst på 3,80 därmed kommer försvinna från kontot. Nä det känns bra att ni tar seriöst på det. Jag vill inte satsa pengar hos ett bolag om inte spelsäkerheten är på topp.

Bra jobbat, Olle! Den kronan i insats gav de oseriösa parasiterna på Legolas mycket jobb. Sånt gillas!

olle 2017-06-23 11:48

Legolas bet har ringt mig nu för att prata om det som hände igår. Dom verkar ta det på största allvar vilket är bra. Som tack för att jag uppmärksammade det skulle dom skicka presenter till mig. Bra gest.

mackpeter 2017-06-23 12:40

Det är väl bara att spika Lomex i första.
I andra streckar jag 1,3,6,7 och 9. Svanstedt vann lopp igår och sitter upp bakom Fantomen. Hoppas annars på Kometen.

mackpeter 2017-06-23 12:44

Otrolig är han den där Ove A. Slår dunderfavoriten Lomex från dödens hela sista varvet. Kuskseger.

Altoc 2017-06-23 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 531762)
Legolas bet har ringt mig nu för att prata om det som hände igår. Dom verkar ta det på största allvar vilket är bra. Som tack för att jag uppmärksammade det skulle dom skicka presenter till mig. Bra gest.

Jojo, går bra att dela ut presenter när man inte ger tillbaka en krona till de aktiva.

Helge 2017-06-23 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 531762)
Legolas bet har ringt mig nu för att prata om det som hände igår. Dom verkar ta det på största allvar vilket är bra. Som tack för att jag uppmärksammade det skulle dom skicka presenter till mig. Bra gest.


Dom har skickat presenter till proffstränare och amatörer, registrerade spelare, popcorn/läsk utanför tävlingsbanorna (får ej vara på travbanornas mark), flygplansbanderoller över tävlingsbanan (luften är fri), enorma annonser i tidningar där de tillåts annonsera.

Jag hade inte brytt mig om de hade varit lite ödmjuka men då de anställt ett antal ATG-kritiker från Twitter (twitterligan enligt Westholm), som klagat på allt gällande ATG, för att sedan själva misslyckas...

Ja, det retar mig iaf. Man ska inte fisa i egen kuvös.

Hade väntat mig en nästan perfekt sida efter all kritik på/om ATG.
Men tydligen är det samma misstag som upprepas där.

Med det sagt, vad kul du får en t-shirt eller något som TACK för att du spelade en krona efter spelstopp och upptäckte en enorm brist.
ATT DET GICK ATT SPELA EFTER LOPPET GÅTT!!!!

Hoppas du blir rikligt belönad för din insats så de kan lösa spelsäkerheten bättre, även på en midsommarafton.

Trinity 2017-06-23 21:07

Trodde faktiskt det skulle gå seriöst till med Rune Andersson..
Då han var så pass kritisk mot ATG och hur de gjorde.
Och då borde man även ha lösningen, Då de sa att de skulle ge hästägarna mer och även spelarna..

/ Eller så minns jag fel! ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved