Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/29484-v64-mantorp/)

olle 2017-07-30 17:46

V64 Mantorp
 
I valet och kvalet om jag ska ge mig på V64 omgången i morgon. Det är väldigt lurigt spelmässigt av två anledningar

1. Man har lyft bort två ordinarie lopp och istället lagt in två oerhört lågklassiga spårtrappa lopp med 15 hästar. Nästan omöjligt att räkna på dom loppen även om man lägger timmar i arkiven. Men en sak är säker. Det ska till oerhört bra hästar på Mantorps spetsbana för att vinna från 3e ledet bakom bilen.

2. Breeders crown uttagningar i övriga 4 lopp. Dessa håller hög sportslig kvalitet. Däremot är det vanskligt spelmässigt då det handlar om att komma bland de sex första för att gå vidare till semifinal. Hur sugen är då t ex Robert Bergh på att tömma Muscle Hustle från spår 8? Räcker ju att backa och köra sista 500 för att bli bland dom sex. Loppet i sig knappast särskilt viktigt att vinna. Den är 70 procentare på de tidiga spelen, och dessa spelare måste ha kommit fram till att det kommer köras som att detta lopp är lika viktigt som sprintermästaren och finalen på Bergsåker senast.


Det finns i nuläget ingen het info att förmedla. Båth sa i rondenintervjun att han funderade på att testa Herakles barfota runt om, men står nu på hemsidan att det blir oförändrad balans.

Tror det kanske kan vara läge att leta bra spetshästar i bc uttagningarna. Stor chans/risk troligen att det inte blir så tuff körning när dom väl formerat sig och många hästar vinner från ledningen på Mantorp.

Lutar just nu till att jag hoppar spel i morgon om det inte dyker upp intressant spelinformation till loppen.

olle 2017-07-30 18:11

Om man bläddrar vidare i propositionerna ser man att det nästa måndag stundar E3 uttagningar i Örebro. När man analyserar V64-4 och 5 bör man ha detta i åtanke . De hästar som ska starta där kommer ju knappast att köras i botten i morgon. Brukar tom vara så att när hästar startar en vecka innan ett viktigt uttagningslopp så körs dom ofta väldigt försiktigt och inte sällan med ej optimal balans.

Violet Bi t ex har ju inte startat sedan den vann E3 på Bergsåker för en månad sedan. Konstigt om Jim O maxar den i jobben till morgondagen om den ska ut i nytt E3 kval nästa måndag.

olle 2017-07-31 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 537009)
V64-1:

Jorma Praa Kontio till ledningen. Sedan sköljer en Forss fram till dödens. Sedan kan man ju undra hur deras "förhållande" ser ut? Vill Mika visa Sverige vilken Finne som är bäst nu? eller sitter de i samma Jarmo bastu? #HurMångaGårVidare #WalkinThePark

Hur som helst är aldrig uttagningar bra inom spelet! Det är lite som VR Trav

Det är särskilt olyckligt att köra lopp för treåringarna på V64 där det handlar om att bli sexa eller bättre (samtidigt som det för spelarna handlar om att hitta vinnaren) en vecka innan E3 uttagningar . Det bäddar ju för att man inte kör för att vinna med alla hästar utan mer för att få en genomkörare inför loppet om en vecka där det krävs bättre prestation (andraplats) för finalplats.

olle 2017-07-31 16:41

Infon från Reijo L på atg.se är synnerligen intressant. Han aviserar spyderbike på alla sina hästar i kväll.

T.P fromadream bara vanlig vagn i historiken

Mrs Lindy gick med bike senast ffg och skrällvann till 26 ggr i Halmstad. Dessutom barfota runt om ffg i kväll. Christoffer kör. En riktig jänkarvagnskusk vilket inte Uffe som brukar köra är.


Kashmary N lyft sig i biken två senaste.


Evazam Am bike ffg sist. Då vann den också

olle 2017-07-31 16:47

Jari Åkerfeldt äntligen en ledig dag. Men kan dom inte anställa Stefan Hultman till att sitta i liven oftare. Inget team man hoppar i taket över i kväll heller direkt.

olle 2017-07-31 17:10

Trist att inte lopp 3 är med på V64. Det är ju trots få hästar rätt intressant . Har varit betydligt mindre intressanta lopp som inte lyfts bort från V64. Borde väl vara läge för Falk On Hill idag som jag med flera nu jagat i två starter.

Men omöjligt att veta om det blir något vettigt odds när det är ett ramlopp med få spelalternativ. Tror Åke Olsson i liven på den så blir den ju ospelbar i ett ramlopp . Och legolas P3 pool inte så intressant heller när den just nu uppgår till 45 kr.

Manprinsen 2017-07-31 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 537022)
Jag gillar inte när man medvetet går in och trash talkar enskilda personer hela tiden/dagligen som jobbar med travet i media! Alla kan ha en dålig dag! men att medvetet prata skit om en person hela tiden är inte okej! Har du fattat de nu OLLE?

Jag skulle vilja ge dig minus sharps nu Olle men det går inte så jag ber dig att skicka tillbaka 5 Sharps!

Har du fattat att du är avstängd och inte välkommen till detta forum Perra?

Major 2017-07-31 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 537022)
Jag gillar inte när man medvetet går in och trash talkar enskilda personer hela tiden/dagligen som jobbar med travet i media! Alla kan ha en dålig dag! men att medvetet prata skit om en person hela tiden är inte okej! Har du fattat de nu OLLE?

Jag skulle vilja ge dig minus sharps nu Olle men det går inte så jag ber dig att skicka tillbaka 5 Sharps!

Och ditt "nick" här på sharps hur många sharps ger det i återvinning?

Shooter 2017-07-31 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 537016)
Infon från Reijo L på atg.se är synnerligen intressant. Han aviserar spyderbike på alla sina hästar i kväll.

T.P fromadream bara vanlig vagn i historiken

Mrs Lindy gick med bike senast ffg och skrällvann till 26 ggr i Halmstad. Dessutom barfota runt om ffg i kväll. Christoffer kör. En riktig jänkarvagnskusk vilket inte Uffe som brukar köra är.


Kashmary N lyft sig i biken två senaste.


Evazam Am bike ffg sist. Då vann den också

Det man kanske ska tillägga är att det är just Mrs Lindy som Reijo tror på vinstchans med. Om Kashmary säger han att det kanske saknas lite tempo, men den kan ju vara en outsider.

Manprinsen 2017-07-31 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 537026)
Och ditt "nick" här på sharps hur många sharps ger det i återvinning?

Den här människan har förmodligen fler nicknames genom åren än vad dom flesta har i sharpssaldo. :skamsen:

shjuve9le 2017-07-31 17:21

Jag spikar Lindy, stort spelvärde

Manprinsen 2017-07-31 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 537028)
Vad menar du? Vem är Perra?

Mig lurar du inte. Vi ska se om inte moderatorn vaknar till liv strax.

olle 2017-07-31 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 537027)
Det man kanske ska tillägga är att det är just Mrs Lindy som Reijo tror på vinstchans med.

8 procent på V64 just nu och 6 hos legolas. Kommer det någon info på att inte Violet Bi är toppad för detta funderar jag på en Lill 54 med den som spik. Tänkte egentligen avstå spel och njuta av sporten i kväll.

olle 2017-07-31 17:31

Någon som sett någon intervju med JO ang Violet Bi? Ska den gå med biken i kväll. Han satte ju på den ffg i år när hon skrällvann E3 finalen sist. Ser att hon är anmäld barfota bak ffg i kväll.

Dahle 2017-07-31 17:31

Hur snabb är Monark N. Klarar den och hålla spets?
Tänkte spika den i så fall?
Någon som har koll?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved