Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-06, 12:38   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56938
Standard

V75 Åby 12 aug


På lördag inleds V75 racet. Det följs av V75 på Dannero dagen efter. Härligt med Åby och open stretch efter två lördagar med V75 ute på orten. Det fanns många lopp att välja på denna lördag att lägga på V75. Den enda V75 omgången på hela året där vi ska tippa ett lopp utan att ha sett hästarnas senast lopp.

Omgången inleds med första heatet i Åbys stora pris. Spårlottningen inte klar. Blir ofta att dom maxar i ett försök och kör lite snällt i det andra. Högst startpoäng har den finske gästen Midnight Hour. Muscle Hustle har imponerat stort men nu är det inte årgångskamrater den ställs mot. Bl.a. 8 år äldre Nahar från samma stall är med. Volstead imponerade på Hagmyren. Åbys stora pris ok lopp men de allra bästa saknas. Jag hade nog gärna sett att man ändrat upplägget för detta klassiska storlopp.

Klass 2 finalen ser rätt spelvänlig ut. Lukas zaz och qamaro cd dom man såg först i startlistan.

Silverdivisionen fick bara 9 hästar. Det var två andra lopp jag hellre hade sett på V75 denna dag. Rätt öppet dock ändå. Bravo Navarone är den mest grundkapabla hästen men allt snack handlar om Frankrike i vinter.

Kul med ett stayerlopp på V75 och det blev ett högklassigt race. Franske Ready Cash avkomman Buttler har jag ingen riktig koll på. Lövgren tar ut sin toppstayer Alfas Da Vinci. Elitloppshästen Spring Erom också med här.

Bronsfinalen ett topprace. Man har fortfarande Stepping Spaceboys lopp med första Jänkarvagn på Axevalla på näthinnan . Broadway Apollo är väl annars aktuell men kanske framförallt Nobel Amok, som Bergh antydde skulle ha ett lopp i kroppen igår inför denna final.

Klass 1 finalen tippar jag att Havbergs Night vinner om barfota nu eller Bålsta Palema. Men finns fler tänkbara.

Trist att Ragnar Thorngrens minne med grymt fina fyraåringar hamnade på lunch V4an. Så gjorde även Bertil Knutssons minneslopp. Ett härligt race som jag hellre sett på V75 än Silverdivisionen .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drphilsner (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 15:16   #2
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Butler pinnade ju på rätt bra i Harpers, då med Åke i sulkyn. Känns spännande på Åby om den får ett vettigt läge.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 18:19   #3
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1092
Standard

Avd 1 volstead spets o slut

Avd 3 zenit brick spets o slut
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 18:25   #4
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Avd 1 volstead spets o slut

Avd 3 zenit brick spets o slut
Finns väl inte på kartan att Zenit Brick håller ut hästar som Re Doc och Officer C.D?
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 18:41   #5
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Riktigt rolig omgång tycker jag, nu kör vi!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 18:51   #6
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Finns väl inte på kartan att Zenit Brick håller ut hästar som Re Doc och Officer C.D?
Kanske det
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 11:38   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Svår omgång där många kommer bli överspelade o några bortglömda som kommer belöna spelaren som hittar dessa.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 15:55   #8
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Kan det vara dags för Officer CD nu? Bra spår på Åby, startsnabb och Kim i sulkyn.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 16:54   #9
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Kan det vara dags för Officer CD nu? Bra spår på Åby, startsnabb och Kim i sulkyn.
Möjligtvis från vinnarhålet på Re doc d.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 18:46   #10
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Svår men jättekul omgång! Strecken lär spridas hej vilt så det kommer knappast att bli svårt att hitta roliga singelprocentare i de flesta loppen. Kommer att spika Havbergs Knight och endast denne. Han slipper Muscle Hustle denna gång och får ett bra lopp i antingen spets eller på snikspåret. Gick med skor senast men nu när det är final så borde man maxa utrustningsmässigt.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 19:01   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Svår men jättekul omgång! Strecken lär spridas hej vilt så det kommer knappast att bli svårt att hitta roliga singelprocentare i de flesta loppen. Kommer att spika Havbergs Knight och endast denne. Han slipper Muscle Hustle denna gång och får ett bra lopp i antingen spets eller på snikspåret. Gick med skor senast men nu när det är final så borde man maxa utrustningsmässigt.
Beror på hur hårt spelad den blir för mig då det är ekipaget som räknas. Spikar ogärna Fredde B som favorit i en V75 final.

Klar med jobbet till morgondagens V86a så ska ägna mesta travtiden resten av veckan till helgens båda V75 omgångar.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 19:21   #12
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Beror på hur hårt spelad den blir för mig då det är ekipaget som räknas. Spikar ogärna Fredde B som favorit i en V75 final.

Klar med jobbet till morgondagens V86a så ska ägna mesta travtiden resten av veckan till helgens båda V75 omgångar.
Du har naturligtvis helt rätt. Det är ekipaget som räknas. Jag håller Fredrik B som en av de sämsta kuskarna vi har i landet med tanke på hur många lopp han har kört. Men hästen är riktigt bra och under kraftig utveckling så FBL behöver bara hitta sargen, det fixar till och med han, så känns det som en fin chans till vinst och han lär knappast bli överspelad, snarare tvärtom. Är just nu 3-handare. Spetsfavvisen Sobel Conway känns bäst på speed och riskerar dessutom att få ångvälten Antonio Trot över sig.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 19:49   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Väldigt rolig men svår omgång. Jag ska dock bara göra V5, men det gäller att hitta spikarna. Örjan har tydligen valt Whitehouse Express istället för Canari Match. Hade kunnat tänka mig att chansspika Canari annars, men det är ju fler som räknas.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 12:22   #14
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Någon som har två bra spikar? Måste lämna in rätt tidigt denna gången. Lurar på RK King men vet inte riktigt vart den hamnar så det känns för osäkert.
Kanske Muscle Hustle i avd 5 men där vill väl alla vinna? Borde bli tokkörning och det gynnar kanske de där bak...

Hush Teemer i avd 2 är min bedövare. Bra på Solvalla sist.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 12:41   #15
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Någon som har två bra spikar? Måste lämna in rätt tidigt denna gången. Lurar på RK King men vet inte riktigt vart den hamnar så det känns för osäkert.
Kanske Muscle Hustle i avd 5 men där vill väl alla vinna? Borde bli tokkörning och det gynnar kanske de där bak...

Hush Teemer i avd 2 är min bedövare. Bra på Solvalla sist.
Varför inte volstead i första?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td