Dags för travsporten att en gång för alla ta tag i jänkarvagnsfrågan. Danne Edel's brutala förvandlingsnummer idag är bara en i en lång rad av häpnadsväckande prestationer pga denna förbannade jänkarvagn! De tränare som säger att de inte har nån större betydelse är respeklösa och pissar på oss travspelare. Att Danne Edel skulle vara SNABBARE ut än Electric Light måste man ju fan vara totalt okunnig, opåläst och ointresserad av trav för att kunna gissa sig till.
Det finns egentligen bara två alternativ innan det blir parodi över hela sporten:
1. Förbjud jänkarvagnen.
2. Rapportering och redovisning av vagn måste ske på samma sätt som barfotainformationen.
Tyvärr är vi travnördar de mest stryktåliga människor som finns. ATG, tränare, kuskar, de kan pissa på oss och göra vad fan dom vill men vi likt förbannat sitter vi där och trycker på "spela"-knappen på atg.se.
Det bästa vore en kollektiv bojkott en utvald lördag, en bojkott mot de som styr denna bransch utan att ta hänsyn till oss intresserade travspelare. Men jag vet att det är fullständigt omöjligt att genomföra....
Nej, jag är inte bitter....och ja, jag missade sjuan idag på Danne E och det är väl därför jag till slut skriver dessa rader. Men jag har tyckt så ett bra tag, blev bara så konkret nu när jag själv blev knockad....
|