Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Skellefteå 7 okt (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/30185-v75-skelleftea-7-okt/)

Lotus 2017-10-06 18:13

Cali Maks med Norberg som kör bra på Skellefteå tror jag kan bli lurig i kallblodsloppet om Månprinsen sviker.

mackpeter 2017-10-06 18:34

Vem är Rebecca Dahlén? Hon kan bli hela Sveriges GulleKändis efter att ha vunnit dubbelt på V75 med 9 Minnestads El Paso i andra till 12 % och avslutningen med 1 Klöver All Over till 19 %.:clap:

Nollkollolisten 2017-10-06 18:39

Megakuskar vs. småkuskar

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 546416)
Rätt intressant att man tar bort Månprinsen för att man har emot kretsen runt den. Så man analyserar trav alltså, hum

Lite får jag ge dig rätt där, för 10-20 år sedan var det så att småtränare/amatörer vann oftare med favoriter än megakuskarna typ goop o örjan m. Fl. har ingen koll om det fortfarande är så men kan misstänka det.
/N

mackpeter 2017-10-06 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 546416)
Rätt intressant att man tar bort Månprinsen för att man har emot kretsen runt den. Så man analyserar trav alltså, hum

Hur reagerar man som drygt 70-åring efter att ha kört bort något lopp med Månprinsen och sjutti gånger får frågan: Hur bedömer du din egen körning? Skulle du köra på samma sätt om du körde om loppet? Tror du det blivit annorlunda om Ulf Ohlsson kört?

Åke Svanstedt och Zlatan har bojkottat hela eller delar av massmedia. Ett par snuskpellar inom travet har "straffats och mobbats". Men så fort framgångarna kommer har massmedia och travpubliken glömt gamla synder och hyllar dem.

Vem har fel? "Syndaren" eller massmediadrevet?

Om Melander vinner några lopp med Månprinsen i höst/vinter blir dom idoler igen. De började med SM och fortsätter sannolikt i morgon. Sedan älskar och hyllar vi dem igen. Kire - sådana är vi människor.

olle 2017-10-06 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 546426)
Hur reagerar man som drygt 70-åring efter att ha kört bort något lopp med Månprinsen och sjutti gånger får frågan: Hur bedömer du din egen körning? Skulle du köra på samma sätt om du körde om loppet? Tror du det blivit annorlunda om Ulf Ohlsson kört?

Åke Svanstedt och Zlatan har bojkottat hela eller delar av massmedia. Ett par snuskpellar inom travet har "straffats och mobbats". Men så fort framgångarna kommer har massmedia och travpubliken glömt gamla synder och hyllar dem.

Om Melander vinner några lopp med Månprinsen i höst/vinter blir dom idoler igen. De började med SM och fortsätter sannolikt i morgon. Sedan älskar och hyllar vi dem igen. Kire - sådana är vi människor.

Har inte bojkotten mot media mer att göra med hans kärring och hur media skrev om henne efter att hon misshandlat en annan kusk efter ett lopp snarare än gubbens brister som kusk?

putte64 2017-10-06 20:00

Tänker inte lira vinnare, så jag har inte räknat på det, men bedömer ändå vinstchansen vara max hälften av nuvarande 56%.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 546426)

olle 2017-10-06 20:01

Det finns en fyllig intervju med Gunnar Melander i guidens nyhetsbrev idag (guiden xpress).

Manprinsen 2017-10-06 20:25

Månprinsen har startat 87 gånger och vunnit 54 av dessa. Det ger en segerprocent på smått fantastiska 62%. Han har platsat i 77% av sina starter. Till nuvarande 57% är han snarare underspelad.

putte64 2017-10-06 20:49

Inte på den här distansen, med en gubbe som gärna sitter still i 1000m trots 21 tempo.
Jag rankar 5,7,2,9.
Lome Brage borde vara stenklar, men med förra loppet på näthinnan litar jag inte på det.
Norheim Faksen har pissat på Prinsen, och om han sitter i rygg ledaren pissar han på honom igen.

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 546439)
Månprinsen har startat 87 gånger och vunnit 54 av dessa. Det ger en segerprocent på smått fantastiska 62%. Han har platsat i 77% av sina starter. Till nuvarande 57% är han snarare underspelad.

Manprinsen 2017-10-06 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 546446)
Inte på den här distansen, med en gubbe som gärna sitter still i 1000m trots 21 tempo.
Jag rankar 5,7,2,9.
Lome Brage borde vara stenklar, men med förra loppet på näthinnan litar jag inte på det.
Norheim Faksen har pissat på Prinsen, och om han sitter i rygg ledaren pissar han på honom igen.

Det är kusken emot som sagt. Samtidigt har han vunnit sina 62% med gubben, vilket i sig är imponerande.

Lome Brage är en vek lus som inte tål tryck på sig. Lär inte hålla hela vägen med Månprinsen utvändigt. Norheim Faksen har slagit Månprinsen en enda gång när han inte var på topp. Jan Ove Olsen från spår 7 vs Gunnar Melander från spår 2 borde ge dött lopp i kuskmatchen?

Jag vidhåller att Månprinsen krossar dom här med en normalprestation och om gubben har tagit sina vitaminer.

putte64 2017-10-06 21:13

Vi får se, men Faksen är j-t startsnabb om han laddas.

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 546449)
Det är kusken emot som sagt. Samtidigt har han vunnit sina 62% med gubben, vilket i sig är imponerande.

Lome Brage är en vek lus som inte tål tryck på sig. Lär inte hålla hela vägen med Månprinsen utvändigt. Norheim Faksen har slagit Månprinsen en enda gång när han inte var på topp. Jan Ove Olsen från spår 7 vs Gunnar Melander från spår 2 borde ge dött lopp i kuskmatchen?

Jag vidhåller att Månprinsen krossar dom här med en normalprestation och om gubben har tagit sina vitaminer.

Spojs 2017-10-06 22:00

http://www.pt.se/sport/tv-lundkvists...-10652633.aspx

bosse lundkvist

Gotland 2017-10-06 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Spojs (Inlägg 546457)

Prenumeration krävs. Vad säger han?

Torstens 2017-10-06 22:37

i stort sett klar med systemet men får ingen ordning på avd 1. Är lite inne på att Olympia Gold trampar runt det här motståndet. Någon som hört något från Per Linderoth?

Gotland 2017-10-06 22:40

SO, vad säger du? Ska jag spika Månprinsen igen eller ska någon/några av 1,3,5,7,9 med?

Hjälp mig tack!