Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 14 okt (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/30258-v75-aby-14-okt/)

olle 2017-10-08 13:29

V75 Åby 14 okt
 
Många olika SM lopp denna dag. Väldigt fina lopp för att vara oktober. Ingen jackpot denna lördag. Premiär för montelopp på V75 denna lördag vilket nog kommer medföra vilda diskussioner.

V75-1

Bronsdivisionen över lång distans inleder. Hoppar Qahar QC bort sig igen ser loppet väldigt öppet ut. Är väl inget superlopp direkt .

V75-2

Montelopp på V75 för första gången. Det är i alla fall fina hästar. Nantucket favorit? Dock inte startat på länge och torskade som favorit sist. Candor Hall imponerade i sin montedebut men mycket värre emot nu. Brasil Boko siktats mot detta men loppet sist gav inga svar. Highspeed Call startar i monte för första gången. Inte ens kvalat. Det gör det väl synnerligen tveksamt att lägga detta lopp på V75.

V75-3

Sto SM. Galatica fick en genomkörare sist inför detta. Borde duga långt då det väl inte är superhästar direkt här heller.

V75-4

Klass 2. Global Trader med jänkarvagn nyckeln till en finfin vinst hos legolas för några veckor sedan. Bike igen? Garcon Above vann senast på Jägers. Ser ut SM ett öppet lopp.

V75-5

Väldigt öppet och spelvänligt klass 1 försök.
Now Or Never Flair barfota igen nu som i stoderbyförsöket där den imponerade stort? Kahleesi skulle vara kraftigt missgynnad av banan i måndags men vann ändå. Barfota nu? Snart måste väl ändå Don Corleone Trot få vinna efter alla kanoninsatser. Duke Of Mearas testades barfota runt om ffg senast. Slutade med galopp. Kim uppsatt igen. Glenn Boko skulle kunna vara aktuell om spets och få bestämma lite.

V75-6

Readly express blir säkert megavavorit i denna supersvåra omgång men det är mycket mycket bättre motstånd nu än senast.

V75-7

Väldigt fin men svårtippad silverdivision över 1640m. Electric Light spets och slut? Nä så lätt är det nog inte. Inget årgångslopp nu. Många som kan vinna och är väl därför loppet ligger som avdelning 7.

Spiritus 2017-10-08 16:02

Kul att Super Ariel startar på svensk mark igen.

Skaegget 2017-10-08 19:14

Respekt Klanke för tipsen, men det där är en reklam-tråd för ditt V64-bolag. Den ryker.

grobben 2017-10-08 19:42

Cab Hornline bör vara totalt stenklar på lördag. Har gjort två lopp över kort distans, båda topplopp som tvåa från dödens på 10-tider. Fast med rubbet senast!

Med Open Stretch får i stort sett alla hästar chansen och utan ett stenhårt lopp i dödens tror jag den vinner.

Får man 3 ggr?

Lotus 2017-10-08 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av grobben (Inlägg 546790)
Cab Hornline bör vara totalt stenklar på lördag. Har gjort två lopp över kort distans, båda topplopp som tvåa från dödens på 10-tider. Fast med rubbet senast!

Med Open Stretch får i stort sett alla hästar chansen och utan ett stenhårt lopp i dödens tror jag den vinner.

Får man 3 ggr?

Ja! Helt enig.

greyhound 2017-10-08 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 546741)

Väldigt öppet och spelvänligt klass 1 försök.
Now Or Never Flair barfota igen nu som i stoderbyförsöket där den imponerade stort? .

Aj aj aj... Stoderbyförsöket? Ska vi komma och kastrera dig Olle? :-)
Synd den fick bakspår här!

steff 2017-10-09 07:21

SPIK
1 Readly Express, v75-6

IDÉER
1 Handsome Brad, v75-1
6 Tottenham, v75-4

RYSARE
8 el Mago Pellini, v75-2
11 Speedy Foxy Vicane, v75-3

ARKIVRANKEN

V75-1
OM INTE HANDSOME BRAD TAR FÖRSTA ÅRSSEGERN FÅR HAN NOG ÅKA PÅ SLAKT...
A 1 B 2-8-9-5-10-11-4-12-3-7

1 Handsome Brad har inte vunnit lopp i år men stångats mot årgångstopparna. Ett magiskt intryck i Derbykvalet, och sen fantastisk insats i det beryktade trekejsarslaget på Axevalla mot Trot Kronos och Stepping Spaceboy. De tre lämnade duktiga hästar med "halva upploppet"...
Vilken repa.
Senast bakspår på snabb Färjestadsoval, vi spikade dumt nog på v75 eftersom han var klassen i gänget men trots 09-avslutningen i spåren blev det sista matlappen.
Handsome Brad var fyra i Kungakannan i våras (när Brad och Monark Newman och Diamanten spurtade såg det ut som alla andra stod stilla...) en lång säsong nu - vi såg hur det gick för Stepping Spaceboy i St Leger...
Innerspåret kan bli en fälla också med många startsnabba utvändigt.
Formstallen Peter och Johan Untersteiner har två intressanta motbud. 2 Shelby Glide fick toppspår och 9 Staro Ivy League står på tur, en nästagångare.
8 King Edward vann St Leger, 6 Västerbo Carrera visar form, 5 Anna slog Rapide du Pommeu senast och får Goop nu, startsnabb. 7 Qahar QC galopperade i finalen senast och går upp en klass, aktuell om det blir regn och tung bana, annars får han svårt på Open Stretch-bana.
Adrian sätter upp stenhårt tempo och då kan 10 Gunnel Palema och 11 Whiskey Akema vara två rysare.

V75-2
NYA MONTÉKUNGEN - NY BOJKOTT
A 7-8 B 4-1-2-6-5-9-3-10

Inte speciellt överraskande att Candor Hall skulle passa i monté men krossen i debuten var sensationell. Nu blir han storfavorit men det finns ett härligt motbud...
8 el Mago Pellini har gjort 3 starter i sporten och galopperat i två, och en andraplats. Hästen är minst lika grundkapabel som favoriten!
Sofia Adolfsson har alltså valt Candor Hall och har övergett tidigare kungen Nantucket. Han var formlös senast (fick stryk av hästen som Candor Hall besegrade) och ryttarbytet gör att han rankas ner: från 45 årssegrar till 0.

Lär bli bojkott av v75 denna vecka från många spelare. Orsaken är att 6 Highspeed Call aldrig startat i monté. Hästen är kapabel och faktiskt skrällduglig...

V75-3
NYBRINKS SUPERSPIK I STO-SM
HÄR FINNS OMGÅNGENS BÄSTA MILJONSDRAG...

A 3-11 B 1-5-2-9-8-6-7-4-12

Nybrink lär spika 3 Super Ariel, hästen är känd som "nybrinkaren" eftersom han spikade henne till 4 % på v75 2015. Sen reste hon till Frankrike och vann 2 miljoner...
Stjärnan i årets Sto-SM. Men formen dunkel.
Omgångens rysare är 11 Staro Foxy Vicane som varit strålande mot hingstarna i år, titta hur hon sköt till med sen lucka på Färjestad. Häftig avslutning i den stenhårda silverfinalen på Solvalla också...
Varning för 5 Galactica och 9 Withma.

V75-4
TOTTENHAM MOTBUD TILL CHIANTI...
A 6-12 B 7-11-8-3-4-9-1-2-5-10

12 Chianti blir favorit efter insatsen i kriteriekvalet bakom Coin Perdu. När de ryckte skorna sänkte han sig två sekunder och vann i imponerade stil på Färjestad, fyra i Gay Noon också, alltså härdad mot eliten nu och ner i klass. Men orutinerad med 7 starter och spår 12 har fällt bättre hästar på Åby.
6 Tottenham har bättre utgångsläge och är loppets idé.
Han ser ut som en stjärna och var snackis redan i årsdebuten. Hade ju mött hårda hästar 2016, tvåa bakom Stepping Spaceboy som numera är i en annan klass (favorit i årets St Leger mot nordiska fyraåringseliten!). I det loppet visade han att han kan öppna i volt.
Tottenham floppade lite på Halmstad men på Åby var han nära ta 20 meter på 9 Rhesos Face som senast var jättebra på Valla (mot Athos Race och Uret).
7 Iris Palema har inte gjort många starter men aldrig sämre än tvåa felfri, också intressant utgångsläge. 11 Global Trader var mystiskt bortstreckad senast på Valla, exploderade, kan duga igen.
8 Viking Topline är härdad på rikstoton nu, gått 13-tid, smygläge. Vi plockar även med 3 MCC Orlando från fina spår 3, formtoppad!

V75-5
NU ELLER ALDRIG
A 10-2-3-8-11 B 7-9-6-5-4-1-12

Nu eller aldrig för 10 Now or Never Flair som dök upp som en fantom i vintras och börjar växa in i kostymen i högre klasserna. Fler derbykvalare: 2 Duke of Mears, 8 Magic Happens, 9 Glenn Boko. Se upp för 3 Masterglide och 11 Cash Converter...

V75-6
HUR BRA ÄR READLY EXPRESS?
A 1 B 5-4-6-3-12-11-8-7-9-10-2

Hur bra är 1 Readly Express? Han besegrade Twister Bi som bara var ett huvud från att besegra världens bästa häst Bold Eagle i finalen på Vincennes!
Ranken just nu blir alltså:
1 Readly Express
2 Bold Eagle
3 Twister Bi
Om Readly Express förlorar SM blir det miljoner på v75...

V75-7
TOPPCHANS FÖR CAB HORNLINE
A 2 B 12-7-8-3 C 4-1-9-11-5-6

Härligt intryck på 2 Cab Hornline i silverfinalen på Solvalla, det var ett silverlopp som var bättre än de flesta gulddivisioner...
Han besegrade Staro Foxy Vicane och i starten innan Officer CD.
Toppchans trots hårt motstånd igen, 7 Electrical Storm och 8 Michelangelo Ås som kan nå ledningen och 12 Aron Palema som är oerhört gynnad om det blir regn.

TILLSAMMANSSYSTEM
AVD1 1 HANDSOME BRAD
AVD2 7-8
AVD3 1-2-3-5-8-11
AVD4 3-6-7-8-11-12
AVD5 2-3-7-8-9-10-11
AVD6 1 READLY EXPRESS
AVD7 2-7-12

olle 2017-10-09 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av greyhound (Inlägg 546797)
Aj aj aj... Stoderbyförsöket? Ska vi komma och kastrera dig Olle? :-)
Synd den fick bakspår här!

Derbyförsök så klart. Ursäkta. Vill gärna behålla kulorna.

olle 2017-10-09 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av grobben (Inlägg 546790)
Cab Hornline bör vara totalt stenklar på lördag. Har gjort två lopp över kort distans, båda topplopp som tvåa från dödens på 10-tider. Fast med rubbet senast!

Med Open Stretch får i stort sett alla hästar chansen och utan ett stenhårt lopp i dödens tror jag den vinner.

Får man 3 ggr?

Måste gå med bakskor på lördag enligt rondenintervjun och kanske inte lika klar då?

Dodo 2017-10-09 14:08

Monté på V75. Visste att det skulle komma och bestämde mig sedan tidigare att inte spela den gången. Nu är den gången på lördag och jag SKA till Åby. Kan ju inte sitta där utan ett V75-system....
Nä...Monté har inte på V75 att göra. Så tycker jag!

Moonfala 2017-10-09 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 546817)
Nä...Monté har inte på V75 att göra. Så tycker jag!

Nä, håller med - för mig som inte är insatt och aldrig spelar annat än trav förstår egentligen inte varför de buntar ihop monté med trav och inte med galopp (som i mina ögon är mer lika :p ). Det har ju förekommit ganska ofta på V64:or och sådana spel. Det beror väl på att de enbart får utrymme på spelschemat när övriga lopp är trav och att galoppdagarna inte har utrymme men varför måste de nödvändigt vara med på annat än vinnarspel när de inte har någon egen spelform? :thumbdown:

Shooter 2017-10-09 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Moonfala (Inlägg 546819)
Nä, håller med - för mig som inte är insatt och aldrig spelar annat än trav förstår egentligen inte varför de buntar ihop monté med trav och inte med galopp (som i mina ögon är mer lika :p ). Det har ju förekommit ganska ofta på V64:or och sådana spel. Det beror väl på att de enbart får utrymme på spelschemat när övriga lopp är trav och att galoppdagarna inte har utrymme men varför måste de nödvändigt vara med på annat än vinnarspel när de inte har någon egen spelform? :thumbdown:

Jag har faktiskt inga större problem med något montélopp emellanåt. Även i monté så travar ju hästarna, fast med ryttare på ryggen istället för att dra en vagn, och detta är ju stort i Frankrike på deras travbanor så jag tror att man anser att det ligger närmre travet.

Espo 2017-10-09 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 546805)
Måste gå med bakskor på lördag enligt rondenintervjun och kanske inte lika klar då?

Vann bronsfinalen för ett årsedan och gick 10,8 i dödens näst sist med den balansen. Känns som en sund spik så länge inte alla går på den i sista och det blir megalampa.

olle 2017-10-09 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 546820)
Jag har faktiskt inga större problem med något montélopp emellanåt. Även i monté så travar ju hästarna, fast med ryttare på ryggen istället för att dra en vagn, och detta är ju stort i Frankrike på deras travbanor så jag tror att man anser att det ligger närmre travet.

Hur rankar du då Highspeed Call på lördag?

Dom som kan värdera en häst i en helt ny disciplin utan att hästen ens gått ett kvallopp i den måste ha egenskaper jag själv bara kan drömma om som spelare.

Shooter 2017-10-09 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 546826)
Hur rankar du då Highspeed Call på lördag?

Dom som kan värdera en häst i en helt ny disciplin utan att hästen ens gått ett kvallopp i den måste ha egenskaper jag själv bara kan drömma om som spelare.

Hur rankar du utländska hästar eller hästar som du aldrig har sett möta samma motstånd i ett lopp? Det är en del av spelet; man får läsa på och ta med dem man tror behövs. Med tiden märker man vilka som är gynnade/missgynnade av olika förhållanden. Gäller ju utrustningsändringar etc. likväl som om man travar med ryttare eller kusk.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved