Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bjerke 18 nov (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/30749-v75-bjerke-18-nov/)

olle 2017-11-12 14:46

V75 Bjerke 18 nov
 
Startlistorna klara till nästa helgs enda V75a som flyttar till Norge. Alldeles för mycket för mig okända norska hästar för att göra en tidig lopp för lopp genomgång, men flera fina lopp.

Lionel borde väl med lopp i kroppen vara närmast klar i guld.

Spets och slut för Nobel Amok från spår 1 ? Har dock inte koll på startsnabbheten hos de norska hästarna.

Avd 6 kanske dagens höjdare. Två kanoner från bra spår borde göra upp. Ferarri B R och Love Matters.

Övriga lopp bäst att hålla tyst om just nu. Med så mycket norska hästar kommer det ta minst 3 ggr så lång tid att läsa på så får se hur jag gör. Ska i alla fall inte aviseras dåligt väder om jag ska lägga tid och pengar på omgången för man har sett Bjerkes bana vid dåligt väder för många gånger nu.

steff 2017-11-12 20:07

.
SPIK
5 LIONEL, v75-3

IDÉER
1 ONCEFORALLFACE, v75-1
3 LOVE MATTERS, v75-6

RYSARE
11 SANTIAGO KYU, v75-4
11 XPERIA KNICK, v75-7


ARKIVRANK

v75-1
DANSK DYNAMIT VISAR VAR SKÅPET SKA STÅ
EN GÅNG FÖR ALLA

A 15-14 B 13-5-7-9-11-1-3-4-12-10-8-6-2

Danska duon som står längst bak på 60 är troligen tuffast under slutvarvet. 15 Onceforallface har levererat stenhårda avslutningar i nya regin, på Charlottenlund i somras en strålande insats när han tog dubbla tillägg över 2140. Det var sammantaget bättre motstånd än på lördag. Han var riktig bra även på Jägersro näst senast och i förra starten kördes han passivt.

Kan man lita på Onceforallface..? Vunnit 5 av 57, galopperat eller diskats i 24.
Alla minns 14 Victory Kåsgårds kross efter galopp på Jägersro, distansgynnad, på Åby var det 1640 meter, bra insats, landade på 10-tid och visade att han är högkapabel men är ju inget pålitligt kort som ni vet. Galopperat 3 av 5 senaste.

13 Making Love var inte så långt efter Victory Kåsgård på Åby och gör intressant debut på distansen, toppform!
5 Perfect King är en sådan häst som experterna väntat på, nu har paret Örjan/Daniel hittat tillbaka igen, var ju favorit på v75 tidigare i år, men det var lägsta klassen. Hetast på startvolten tillsammans med formstallen Goop (7 Farouk B.R) och J Untersteiner (1 Diablo Sisu). (4 Darco har fyra vinster i år, fyra galopper, 6 Perriat aldrig under 16 senaste året).

Jämngoda hästar på 20: 9 Marlon Donvici, 10 Double Spin har form, samma med danskarna 11 Awesome Deal och 12 Dekadent K.


v75-2
VM-RYCKET
A 1-6-2-3 B 5-4-9-10-8-12-11-7

1 Aileron är startsnabb och visar absolut toppform (på Jägersro var det 11.2 första 500) och senast såg han ut som en nästagångare över mållinjen. Ser bra ut på pappret men nu har han kommit till lejonets kula, norrmännens Solvalla, de lär inte tillåta en svenne bluffa hem loppet.
VM i v75 inne i slutspurten. (Lite otur senast att inte 8 Xantis Amazing och 10 Obi Degato kunde hålla undan, i så fall hade fem rätt inneburit stort avancemang i tabellen). Taktiken de två slutomgångarna är ta genomvägen direkt till final och därför blir det gardering här...
Svenskbekantingen 6 Dancelli känner vi som en ganska begränsad sort och ingen vinnartyp men det har hänt något i höst. Två raka. Näst senast var han grym. Kuskplus.

Öppet bakom (3 Monfalcone, 5 Trinity Lux, 8 Rigletto Jet och 10 Great King Wine bra hästar för klassen). 4 No Limit LA besegrade Valley Ivan för tre starter sen och det är stark merit...
2 Havbergs Knight visade form senast som tvåa bakom Qahar QC från svår position och har toppspåret.


v75-3
ALLT TALAR FÖR LIONEL
A 5 B 1-10-2-12 C 4-6-11-3-9-7-8

Efter alla högklassiga Guldlopp är vi bortskämda och vi tror att det snart ska komma en gulddipp med sämre hästar - då får vi ny knock med Norges bästa häst, Årets Häst (i Norge) och en världsartist... Han fick spår fem här och det mesta talar för seger. Blir omgångens största favorit. Troligen ännu större på strecken i norska polen...

De naturliga motbuden är 2 Zenit Brick, 10 Tripolino VP och 12 Caid Griff men vi lyfter upp en ostreckad miljonhäst från drömspår... 1 Super Ariel kan öppna och skulle hon får rygg ledaren igen går ingen säker.

Sicken toppbredd det är alltså...
Och kul att de spritt ut sig i olika lopp de senaste månaderna...

Idag: Diamaten - Cyber Lane - Rajesh Face.
På Örebro toppindividen Day or Night In vi fick se....
På Bergsåker Nuncio vs Tobin Kronos.
I SM Readly Express -och i VM Twister Bi....
Och även igår höll guld fin klass när Nadal Broline - On Track Piraten - Cruzado dela Noche och Spring Erom gjorde upp på 10-tid tung bana....


v75-4
SEAL KRONOS STAKET SKA RASA OM VM SKA LEVA...
SVENSKA FRÄCKISAR TROTS NORSK LOTTNING
- ELLER BLIR DET DIRTY HARRY PÅ VALLA..?

A 11-10-3-8-12 B 2-4-6-5-1-7-9

Här snackar vi norsk lottning - de svenska hoppen har fått sämsta spåren...
10 Seal Kronos övertygar mer och mer och har fyra raka segrar nu. Han blir storfavorit i alla fall i svenska polen men för att VM ska leva mote han åka på pumpen på lördag...
Vi håller tummarna på två svenska fräckisar: 11 Santiago Kyu med Goop igen och 12 Liam Dana trots iskalla spår på spetsbanan...

8 Always On Time gav ett läckert intryck vid segern på Åby - och det kan bli en filmklassiker i finalen....
3 Clint Classic drog vinstlotten - besegrade Price Tanic senast som var riktigt fin på Valla.


v75-5
SKÄNKER NORRMÄNNEN BORT SEGERN TILL EN BLÅGUL..?
A 1 B 10-7-8-6-11-12-5-2-9-4-3

1 Nobel Amok har nästan varit oslagbar hela året. Hur bra är han egentligen? Vinner han på lördag är han delad etta med Southwind Feji som året vinstrikaste häst med 10 segrar....
Han gav ett härligt formbesked senast när han vann i fin stil på Solvalla till 1.21...
Ser upplagt ut för favoritseger. Troligen skänker norrmännen bort loppet till en blågult ... 2 Photo Lavec kunde inte gå förbi Augustus F senast och då lär han inte gå förbi Nobel Amok heller..12 Triton Neergård radar upp andrapris och 5 Valokaja Hindö hinner med ett lopp till innan lördag... tja...

Man måste försöka göra ett vältningsförsök , annars blir det smulor på 7 rätt och ingen chans till VM-seger....
10 Donatomite är mkt fartfyld, minns att han krigade ner Tangro Negro med en nos under sprintermästartorsdagen... Missgynnas av bakspår. 7 Nancy America och 8 Emir la Brousse har form, kan också komma in i matchen om hemmalaget väljer att mangla storfavoriten.


v75-6
FERRARIN DUNDRAR PÅ I TOPPLOPPET
- PATRIOTISK LÖSNING!!!

A 3-2 B 10-5-8-9-6-1-4-7

Norge vs Sverige...
Grannlandets två bästa hästar kryddar lördagen och Ferrari BR går för Elitlopp, 14 av 17 i år, världsrekord, slaktat svensk motstånd tidigare i år och härligt formbesked senast.

Men det är slutspurt i VM som sagt och patriotisk lördag så vi tar en rå och spikar 3 Love Matters på VM-systemet (se nedan).
Örjan och Reden är på väg mot form igen och hästen såg fin ut senast vid ohotad seger.

Det är ett jättefint lopp detta. 8 Justice Ås! 10 Mucle Hustle är ju en kanon i grunden och kanske vaknar till liv snart igen... Samma med 5 Unicorno SLM (kanske slagit kanonen Spitcam Jubb felfri senast och också en Elitloppsaspirant - ruggigt startsnabb).
9 Evil Enok ML ständig rysare. Får loppet om körning- demonspurtare...


v75-7
FAVORIT I REPRIS - KAN EN DANSK BIKINI UTMANA?
A 3-5-8-11 B 9-1-4 C 10-7-2-6-12

3 Unrestricted skräll vann idag och mycket talar för favort i repris nu när hon bästa spåret.. Spet soch slut. 5 Bikini vann danska stoderbyt överlägset och kan utmana från bricka 5. Segrarna i enklare sällskap såklart men räknas. 8 Bugatti Brick var smällfin senast och en av de hårdaste i kullen. Med omända spår hade det varit hon som garanterat blivit storfavorit...

Rysare? Tja , får bli 11 Xperia Knick, Peter U är speialist på att skrälla från spår 11 -tokkörning och armen i luften... 9 Ursula Horse- segervan italienska, svårbedömd.


VM I V75-SYSTEM
v75-1 14-15
v75-2 1-2-5-6
v75-3 5 LIONEL
v75-4 3-10-11-12
v75-5 1-10
v75-6 3 LOVE MATTERS
v75-7 3-5-8

steff 2017-11-13 07:00

Ja Olle , det blir en del att fundera över med de norska hästarna, framförallt i v75-4 det är lurigt... Där har de nog chans! Annars har jag feeling att det blir svensk kross denna gång.
Härligt lopp v75-6!
Väntat på att 3 Love Matters ska komma ut igen!
Strecklistan öppnar snart, gissar streckprocent på lördag.....
1 Nobel Amok ....60 %
5 Lionel ...58 %
2 Ferrari BR....50 %
10 Seal Kronos...45 %
1 Aileron....38 %

Frågor.

2 Zenit Brick slog 5 Lionel senast - tar ledning på spetsbana och trivs med Goop. Plockar verkligen Lionel ned honom? Goop har vunnit de senaste tre gångerna han kört Zenit Brick. Hästen fyra vinster på senaste 14 - tre med Goop.

1 Nobel Amok är årets svenska v75-häst. Vad kan fälla honom egentligen??   

I första loppet ska man nog plocka med 5 Perfect King och 7 Farouk BR på v75-lappen. Farouk BR har ju bara gjort 8 lopp i livet och ingen stayerstam väl... Väldigt färsk men väldigt kapabel och Goop har superstallform. Hästen blev fyra senast på Bjerke över 2640 meter - mot Evil Enok och Ferrari BR... På Jarlsberg stod han i 4.67 mot Da Pepperboy!  

MatsE 2017-11-15 16:19

Efter en första titt tror jag att det skräller i V75-2 & 4 så där går det åt många streck för mig

KalleKlut 2017-11-16 09:51

Unicorno S.L.M spikas på allt! Blåser till spets och håller förhoppningsvis undan.

Skaegget 2017-11-16 10:05

Och nu är Super Ariel struken.

Fagerdahlen 2017-11-16 13:57

Jag var ju inne på att Zenit Brick skulle ha en schysst chans ändå.
Men från spår 1, spetsar han därifrån?

MatsE 2017-11-17 11:50

Victory Kåsgård struken.
Jag som hade tänkt spika öppet lopp nu eller vinner Perfect King nu bara ?
Vad säger expertisen?

Andy90 2017-11-17 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 551296)
Victory Kåsgård struken.
Jag som hade tänkt spika öppet lopp nu eller vinner Perfect King nu bara ?
Vad säger expertisen?


Jag är inne på att "spika mig ur" det här loppet med hjälp av Perfect King med Örjan och springspår. Leder nog länge..
Förtydligande; Tror att 5an håller undan 7an från start. Litar på Örjan!

777 2017-11-17 20:22

Kommer inte ur fläcken, har fastnat på avd 1. Just nu har jag 4 Darco och 7 Farouk B.R. Darco har 27 i segerprocent och Farouk 50.

Skaegget 2017-11-17 20:30

Ferrari BR lär vinna det här. Given spik. Redéns stallform saknar en del fortfarande. Hade Santiago Kyu som tidig spik i söndags, men nu börjar den klättra så den överger jag. Lite fel distans också.
Onceforallface kanske.....

myntet 2017-11-17 20:45

Steff,varför rankar Du den troliga spetshästen Global Takeover 3:a från slutet?

777 2017-11-17 20:46

Funderar på 11 Awesome Deal i avd 1. Han har gått över 3 000 m 2 ggr på sistone, varit favorittippad då, slutade fyra med galopp och nu sist tvåa.

Man måste nog ha med 5 Perfect King också. Perfekt;) matchad i mitt tycke och Örjan. Men aldrig 3000 m.

myntet 2017-11-17 21:02

Jag kommer att spika Global Takeover

Groknak 2017-11-17 21:02

Bergharn verkar vara ur drift imorgon, kanske in jobba in CE på Aileron/Nobel Amok?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved