Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Örebro 31 dec (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31142-v75-orebro-31-dec/)

Helge 2017-12-31 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 555816)
Precis. Det har legolas bet förstått verkar det som. Dom som bidrar till omsättningen är också dom som ska dela på vinsterna. Hos atg är det lite omvänd Robin Hood effekt med deras jackpotregler. Ta från de fattiga och ge till dom rika. De fattiga då småspelare som ständigt får vinstpengar konfiskerade som sedan delas ut till dom rika storspelarna med alla rätt en annan gång.

Ja, det där borde ATG genast ta efter Legolas.

olle 2017-12-31 18:37

Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.

Moonfala 2017-12-31 19:03

Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..

Skaegget 2017-12-31 19:05

Det som Månprinsen, Helge och Olle säger. Dela ut pengarna på varje omgång i stället. Vi kanske kan behålla jackpot på V86, det är ju lite svårare.....

Strappa71 2017-12-31 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av Moonfala (Inlägg 555821)
Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..

Jodå. Det går bra. Men det går inte att lämna in som "andelsspel". Jag gissar vilt här men tror att tyska ombudet administrerade det hela som ett gammalt "manuellt andelsspel".

Strappa71 2017-12-31 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 555806)
Det är en skam att ATG inte kan stävja de där robotsystemen (om det nu är det) utanför Sverige.
Det är en skam att ATG inte kan få sin sida att fungera bättre än vad den gör.

Hoppas på ett bättre travår 2018!

Gott Nytt på er alla Sharpsare! :)

Det har inget med "robot"-ar att göra. Däremot är det spel med insatsnivåer som möjliggör att få spelet att mer likna investeringar än spel. Och det kommer sig av en och endast en anledning.

Jackpot-reglerna.

Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar.

Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!

olle 2017-12-31 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 555824)
Det har inget med "robot"-ar att göra. Däremot är det spel med insatsnivåer som möjliggör att få spelet att mer likna investeringar än spel. Och det kommer sig av en och endast en anledning.

Jackpot-reglerna.

Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar.

Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!

V75 icke jackpotomgångar har en återbetalningsprocent på 26-65 procent. Idag var det 94 procent . Tro fan att många av dom som räknar på det avstår och bara spelar när det är jackpot. Skulle vanliga spelare förstå hur uselt spelvärde det kan vara hos atg skulle det inte funka, för då skulle alla , precis som tyskarna och malteserna bara spela när det delades ut extrapengar i jackpotomgångar från vanliga V75 omgångar. Som tur är för atg spelar de flesta bara det erbjuds spel och i synnerhet V75 spel.

almen 2017-12-31 21:24

Hur kan någon vara förvånad?

http://www.gamblersvardag.se/koch-ty...stimmar-vidare

abstruse 2018-01-01 01:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 555776)
Man upphör aldrig att förvånas. Hur sjutton tänkte de? Åke satt ju perfekt till.

Kostade mig sannolikt sex rätt...

Spiken64 2018-01-01 14:41

Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.

Shooter 2018-01-02 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 555847)
Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.

Jag hade ju hästen med, men den var inte först i mål, utan tvåa knappt slagen.

Shizznit 2018-01-03 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 555820)
Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.

Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.

olle 2018-01-03 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 555984)
Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.

Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.

bjarnea 2018-01-03 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 555992)
Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.

Nu verkar det ju som att iaf systemet från Tyskland var ett "hederligt" system.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...det-ar-en-drom

Strappa71 2018-01-03 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 556076)
Nu verkar det ju som att iaf systemet från Tyskland var ett "hederligt" system.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...det-ar-en-drom

Vad menas med "hederligt"?

Är det någon som vet hur stor återbäring det tyska spelbolagets kunder får på sin bruttoomsättning?

Obs! Jag vet inte heller säkert. Men enligt t ex Klaus Koch så är det helt standard med sådant i Tyskland. Gissningsvis 8-10%.