Citat:
Ursprungligen postat av GGS
(Inlägg 558078)
Jag gillar inte jackpot! Men förstår ATG:s policy!
Men om man nu vill påverka så är det att bara spela när det är jackpot, vilket är i mitt tycke det enda vettiga om man nu ska spela V75 eller V86.
Men frågan är om man vinner eller förlorar även då på att någon enstaka gång sätta 7-rätt en jackpot-omgång, kontra alla 5-rätts utdelningar som man går miste om vid lätta omgångar som bevisligen kan hända även vid omgångar när det är jackpot?
|
I längden måste det ändå finnas en gräns där antalet jackpots och antalet extra V75or slår tillbaka.
1. Det finns som sagt inte en krona mer att spela om. Bara omfördelningar av pengar mellan omgångar. Höjd omsättning innebär högre spelavdrag i kronor så vinnaren är enbart spelbolaget så länge effekten fortsätter. Fler jackpots och fler V75or = spelarna förlorar ännu mer.
2. Spelarna har inte mer pengar att spela för oavsett hur många jackpots och extra V75or som körs.
3. Skulle huvuddelen av de riktigt stora vinsterna som samlats ihop till multijackpot fortsätta gå till stora utlandsbolag/syndikat så förlorar ”vanliga spelare” ännu mer.
Jag hade gärna sett lite mer fantasi från atg än att skapa fler extra V75or , jackpots samt att nyutvecklingen av spelformer ska vara rena slumpspel.
Långsiktigt tror jag mycket mer på färre vinstpooler på V64 och V75 samt att höja radpriserna på V5 och V75 till 2 resp 1 kr raden. Sen hade jag nog också hellre sett att man haft kombspel än tvillingspel. Men båda kanske också funkat om man slopat trio till alla lopp.
|