Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Gävle 19/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31306-gaevle-19-1-a/)

grönvitt 2018-01-19 15:25

Gävle 19/1
 
I v64 i måste väl kvällens spik finnas. Som Heylow avslutade senast borde ingen kunna stå emot. Bakspår snarare en fördel då den hittills visat sig mycket osäker från start och ändå måste tas lugnt.

olle 2018-01-19 15:57

Otroligt svår och lurig omgång. Mer eller mindre avslag på alla favoriter från stallen.

Det var länge sedan jag såg ett lopp rankas så olika i expert tipsen som avdelning 4. Ändå slutar det med att dom massgarderar eller helgarderar. Det blir normalt svårt att få till ett bra system om man streckar 15 hästar i ett vidöppet lopp. Då ska man ha några riktigt bra idéer i övriga.

Jan Olof Persson säger i en betaltjänstintervju att han tror Kolbergs L vinner avd 5. Det var väl lite nästa gång över den i söndags i Östersund. Men JO Perssons tips brukar jag inte ta mycket på allvar. Känslan är ett infon från honom är lika opålitlig som från Bergh om man inte tillhör den inre kretsen. Oavsett så såg hästen fin ut i söndags så testade 50 v/p på den till 20/4.75 hos ett av bolagen med fasta odds.

I avd 3 ska Sjöström köra snällt med Cut Him Some Slack, Lennartsson baisar sitt nyförvärv Young Farmer som vann en V75 final på Solvalla för nästan precis ett år sedan och slog bl a Master Crowe då. Young Farmer ska inte gå med någon racerbalans nu men går det verkligen att undvika spets mot detta gäng? OPs Flirt är väl ingen spetshäst direkt i alla fall.

Galopprisk på de betrodda kallbloden i avd 2 men klasskillnaden är väl ändå så stor att fyra streck är nästan helgarderat? 1,4,7,10

I sista avdelningen är Reggae Hall storfavorit men är ju verkligen inget klartecken från Sjöström i den färska intervjun på atg.se

Känns väldigt lurigt i kväll. Hoppas dom har en kompetent stallbacksreporter i atg live som kan komma med lite bra info. Är väl Jari Åkerfeldt som sitter i studion annars som vanligt på fredagarna. Ska man stå ut med sändningen då krävs det en bra bisittare och reporter på backen.

robfri 2018-01-19 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 557745)
Otroligt svår och lurig omgång. Mer eller mindre avslag på alla favoriter från stallen.

Det var länge sedan jag såg ett lopp rankas så olika i expert tipsen som avdelning 4. Ändå slutar det med att dom massgarderar eller helgarderar. Det blir normalt svårt att få till ett bra system om man streckar 15 hästar i ett vidöppet lopp. Då ska man ha några riktigt bra idéer i övriga.

Jan Olof Persson säger i en betaltjänstintervju att han tror Kolbergs L vinner avd 5. Det var väl lite nästa gång över den i söndags i Östersund. Men JO Perssons tips brukar jag inte ta mycket på allvar. Känslan är ett infon från honom är lika opålitlig som från Bergh om man inte tillhör den inre kretsen. Oavsett så såg hästen fin ut i söndags så testade 50 v/p på den till 20/4.75 hos ett av bolagen med fasta odds.

I avd 3 ska Sjöström köra snällt med Cut Him Some Slack, Lennartsson baisar sitt nyförvärv Young Farmer som vann en V75 final på Solvalla för nästan precis ett år sedan och slog bl a Master Crowe då. Young Farmer ska inte gå med någon racerbalans nu men går det verkligen att undvika spets mot detta gäng? OPs Flirt är väl ingen spetshäst direkt i alla fall.

Galopprisk på de betrodda kallbloden i avd 2 men klasskillnaden är väl ändå så stor att fyra streck är nästan helgarderat? 1,4,7,10

I sista avdelningen är Reggae Hall storfavorit men är ju verkligen inget klartecken från Sjöström i den färska intervjun på atg.se

Känns väldigt lurigt i kväll. Hoppas dom har en kompetent stallbacksreporter i atg live som kan komma med lite bra info. Är väl Jari Åkerfeldt som sitter i studion annars som vanligt på fredagarna. Ska man stå ut med sändningen då krävs det en bra bisittare och reporter på backen.

& icke att förglömma, en fungerande sändning så man inte missar sista halvvarvet i varje avd...

grönvitt 2018-01-19 16:01

När det gäller Gävle brukar Sonny har helt ok bangenomgång.

olle 2018-01-19 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 557746)
& icke att förglömma, en fungerande sändning så man inte missar sista halvvarvet i varje avd...

Berglund tog upp problemen med atg live laggningen i sin krönika på travnet idag. Kanske man kan hänvisa till den om man ringer atg kundsupport och dom svarar att jag ska kolla min utrustning och internet uppkoppling ?

Dahle 2018-01-19 16:25

Om jag inte minns fel, så var det en hel del snack om Garmin BJ vid bägge starter på Bergsåker. Hemmabana idag och 5%. Vill varna för den, tänkte tom chansspika. Men får höra vad som sägs i intervjuerna från stallbacken innan jag tar beslut

Drivarn 2018-01-19 16:55

Någon som har problem med ljudet ifrån ATG live?

Matsl 2018-01-19 16:59

Ja det är ett himla hackande

JimmyA 2018-01-19 17:02

Rigel spik vinner loppet lätt, gäller bara att lämna galoppskorna hemma.

olle 2018-01-19 17:02

Inget ljud just nu och bilden fryser frekvent. Undrar om atg vet om det? Har pågått sedan uppdateringen söndag natt.

Drivarn 2018-01-19 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 557758)
Inget ljud just nu och bilden fryser frekvent. Undrar om atg vet om det? Har pågått sedan uppdateringen söndag natt.

Jag har ringt ATG supporten,citat, vi har inga problem och ingen som ringt in och meddelat lagg och ljudproblem.

jocklon 2018-01-19 17:32

Kom precis hem från Dubai. Jag har varit vansinnig på "jävla piss-internet" där nere, men så kommer jag hem och det visar sig att det är ATG det är fel på och inte Dubai:thumbdown:

asgaya3141 2018-01-19 17:51

9 Thebigred As (V64-6) fick aldrig fritt i rygg på ledaren senast och slutade sjua.

”Det var länge sedan jag körde en häst som hade så mycket krafter kvar i mål. Han håller absolut toppform och tre varv har han startat över en gång tidigare och då vann han. I ett jämnt och bra lopp ska han räknas tidigt och det är min bästa vinstchans”, hälsar Olle.

Spiritus 2018-01-19 18:05

Tycker mig se klart i kväll.

Avd I: 3, 6, 7, 8, 11 (Res: 2, 4)
Inga djur som man hoppar jämfota utav. Streckar de fem mest betrodda med utgång på 11 Heylow. Om den travar lär den ha vettig chans.

Avd II: 7, 10 (Res: 1, 4)
Tror det står mellan 7 G.G. Jonny J. och 10 Björlifanner. Båda kan hoppa, sjuan i synnerhet lite när som helst. Om någon av dem travar borde låset hålla.

Avd III: 3 (Res: 8, 2)
Spik på 3 O.P.'s Flirt med kung Kenth. Den ska gå i ryggar, men Åkerlund tjurhåller alltid kusarna från start, så det är nog lugnt. Sjöström ska inte ladda och Lennartsson är osäker på sin debutant. Snapsflörten har toppform och Pihlström även bra snurr på grejerna.

Avd IV: 2, 5, 13, 15 (Res: 8, 1)
Snårigt lopp. Chansar bort märrarna och blundar under loppet. Streckar 2, 5, 13, 15 med utgång på Jorma.

Avd V: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 15 (Res: 12, 11)
Skrällpropp. Tar alla på startfållan då märrarna kan bli svårfångade med 20 meters fördel. I synnerhet ser 1 Lysjö Mocca intressant ut med etta högst upp i raden. Utgång på den och 7 Kolbergs Lillefot som har form. Tar sju hästar till bakom.

Avd VI: 13 (Res: 2, 7)
Spik på 13 Reggae Hall, även om Sjöström ligger lågt även här. Ska smyga i ryggar, men det brukar ju vara segerreceptet över tre varv. Motståndet skrämmer inte.

olle 2018-01-19 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 557747)
När det gäller Gävle brukar Sonny har helt ok bangenomgång.

Bästa spiken Björlifanner i avd 2 och den roliga Garmin B.J i avd 4 enligt Sonnys bantips som jag lyssnade på nyss. Motbuden i avd 2 hade inte sett något vidare ut i värmningen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved