Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Tur i spel (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31540-tur-i-spel/)

olle 2018-02-20 14:34

Tur i spel

Det krävs lite flax även med travspel. Lirade en LD idag hos legolas som suttit till 74 ggr om Sambucus PR vunnit . Såg loppet nu och man kan i alla fall inte skylla på att man inte valde rätt häst kapacitetsmässigt. Hur f-n kunde den slå på en galopp 5 meter från mål med segern stenklar?

Shooter 2018-02-20 14:52

Hade tur och otur jämnat ut sig så hade jag varit stenrik!

hoola 2018-02-20 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 561222)
Det krävs lite flax även med travspel. Lirade en LD idag hos legolas som suttit till 74 ggr om Sambucus PR vunnit . Såg loppet nu och man kan i alla fall inte skylla på att man inte valde rätt häst kapacitetsmässigt. Hur f-n kunde den slå på en galopp 5 meter från mål med segern stenklar?

Det är inte alltid hästens fel att det blir galopp.Naturligtvis är det svårt i en datorskärm att se finmotoriken i tömföringen men ett faktum är obestridligt: kusken i fråga hade 4 i segerprocent förra året.

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2018-02-20, 12:45
Umåker
Tisdag 2018-02-20
Start: 13:25
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10, 12
2: 6, 7

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: FMN DTM NHH

olle 2018-02-20 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 561224)
Det är inte alltid hästens fel att det blir galopp.Naturligtvis är det svårt i en datorskärm att se finmotoriken i tömföringen men ett faktum är obestridligt: kusken i fråga hade 4 i segerprocent förra året.

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2018-02-20, 12:45
Umåker
Tisdag 2018-02-20
Start: 13:25
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10, 12
2: 6, 7

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: FMN DTM NHH

Men ytterst ovanligt att hästar i dom höga klasserna slår på sådana galopper precis innan mål. Hade det varit ett inskolningslopp för kallblod hade jag blivit mindre förvånad. Möjligt att även kusken räknat in segern och mer tittade bakåt än framåt och inte såg till att hålla hästen skärpt. Av alla torsklir man gjort var detta ett av de mest sura på länge. Det kostade fyrsiffrigt belopp i utebliven vinst.

hoola 2018-02-20 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 561225)
Men ytterst ovanligt att hästar i dom höga klasserna slår på sådana galopper precis innan mål. Hade det varit ett inskolningslopp för kallblod hade jag blivit mindre förvånad. Möjligt att även kusken räknat in segern och mer tittade bakåt än framåt och inte såg till att hålla hästen skärpt. Av alla torsklir man gjort var detta ett av de mest sura på länge. Det kostade fyrsiffrigt belopp i utebliven vinst.

Nu hade jag turen att ha med vinnaren också men hade blivit lika förbannad som du.Helt riktigt att det skall mycket tíll att en rutinerad häst (ej trött) inte kan hålla sig i trav den korta biten som är kvar.Detta stärker mig i teorin att tömföringen bidrog till/orsakade galoppen.Händer sällan toppkuskarna.

Kocken14 2018-02-20 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 561222)

Ja sällan man blir så upprörd... Hade 30 kr på DD och spik på V4 på Sambucus PR och jublade lite för tidigt..:thumbdown:

Stekel 2018-02-20 17:40

Han hade då mer fokus bakåt än på hästen sista 100 det är då säkert. Kanske gjorde någon skillnad, kanske inte. Men håller med om att det var en ytterst ovanlig galopp, speciellt som jag då inte såg något varningstecken innan. Såg inte att han trampade på något, och trött lär han inte ha varit heller.

Jublade dock själv, hade H2H med att Östman skulle vara före den i mål. Hade redan dragit till med ett par väl valda svordomar när man plötsligt fick galoppen som en skänk från ovan. Hade ännu en målgalopp åt rätt håll förra veckan, kanske vänder turen nu efter ett segt 2017!