Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Mantorp 13 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31683-v64-mantorp-13-mars/)

olle 2018-03-13 11:20

V64 Mantorp 13 mars
 
Bara hoppas att dimman lättat i kväll nu när Solvalla tvingas ställa in kvällens högklassiga tävlingar på grund av tjällossning. Blir säkert rätt mycket strykningar nu när loppen flyttas till Mantorp.

Återstår att se hur banan blir onsdag när det också tävlas på Solvalla. Då multimegajackpot V86 tävlingar.

Helge 2018-03-13 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 563055)
Bara hoppas att dimman lättat i kväll nu när Solvalla tvingas ställa in kvällens högklassiga tävlingar på grund av tjällossning. Blir säkert rätt mycket strykningar nu när loppen flyttas till Mantorp.

Återstår att se hur banan blir onsdag när det också tävlas på Solvalla. Då multimegajackpot V86 tävlingar.

Redén ska stryka omgångens största favorit, även sin andra häst utanför V6, för transporthinder. En del andra upprörda intervjuer på Ronden redan, gällande flytten och längre resväg med önskan om att beskedet kommit igår ist.

olle 2018-03-13 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 563059)
Redén ska stryka omgångens största favorit, även sin andra häst utanför V6, för transporthinder. En del andra upprörda intervjuer på Ronden redan, gällande flytten och längre resväg med önskan om att beskedet kommit igår ist.

Ja. Läste intervjun med Dunder. Förödande att få resan förlängd 3-4 timmar med en unghäst med så kort varsel . 23 mil mellan Solvalla och Mantorp.

Sen är det ju gigantiska prispengar att tävla om i kväll och säkert många av 3-4 åringarna som matchats för kvällens lopp ett bra tag vilket gör det extra olyckligt.

Olyckligt också att det ska bli svinkallt igen senare i veckan. Då sätter sig tjälen igen på alla banorna och man vågar knappt tänka på vad som då kommer hända om det nästa vecka kommer milda atlantvindar som andra halvan av mars kan innebära 10 plusgrader. Då blir många banor omöjliga att tävla på i flera dagar.

Shooter 2018-03-13 12:01

Riktigt skitväder idag i Stockholm. Ska de få ordning på morgondagens bana så krävs nog både grabbarna Grus och ett trollspö. I så fall blir den säkert stenhård.

Dagens flyttade tävlingar kan nog ge en peng. Mantorp ställde ju in igår pga. dimma, men kollar man väderprognosen så borde banan vara bra. Staro Miami - orutinerat treårigt sto som är obesegrad hittills, men också svår att sätta in mot de här. Verkar ju inte vara kulltopparna som är ute dock. Den vill man syna. Mika Forss kör även ett nyförvärv åt Stig H. som blivit favoritspelad och som är svår att ha en åsikt om, men den är säkert väldigt tidig. Sen är frågan hur pass den behöver loppet. Intressant rensare som står bra till och kommer från stall i form är Vedalia. Bara 5 % just nu.

olle 2018-03-13 14:00

18 hästar strukna nu. Lär komma fler är känslan.

Torstens 2018-03-13 15:46

en dumstrutsfråga men kommer furious francis och time machine att starta från fyra och fem nu eller blir de kvar på bakspår?

shjuve9le 2018-03-13 15:57

mer strykningar ;) flerisläge

olle 2018-03-13 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 563105)
mer strykningar ;) flerisläge

Jag tycker det ser väldigt svårt ut trots alla strykningar. Även V64-2 som väl nästan är svårare nu än innan strykningarna. 3 av de 5 hästarna årsdebuterar och inte så lätt att veta hur det blir kört.

kire1111 2018-03-13 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Torstens (Inlägg 563103)
en dumstrutsfråga men kommer furious francis och time machine att starta från fyra och fem nu eller blir de kvar på bakspår?

Alla flyttas upp till bättre spår... Kommer nog köras mellan två så kommer en 3 o säger hej på upploppet.. Ta bort Goop å han kommer vinna spika honom kommer förlora. Känns som helgardering ändå:idiot:

olle 2018-03-13 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 563110)
Jag tycker det ser väldigt svårt ut trots alla strykningar. Även V64-2 som väl nästan är svårare nu än innan strykningarna. 3 av de 5 hästarna årsdebuterar och inte så lätt att veta hur det blir kört.

Unibet har odds på mellan 2,80-4,15 på fyra hästar i V64-2. Det visar väl också att i stort sett vem som helst av dom som är kvar kan vinna. Man kan ju lösa det med relativt billig helgardering men då kommer man knappast i överläge mot kollektivet.

AmaerildeRimfrost 2018-03-13 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Torstens (Inlägg 563103)
en dumstrutsfråga men kommer furious francis och time machine att starta från fyra och fem nu eller blir de kvar på bakspår?

De blir kvar på bakspår. Man flyttas enbart inåt i autostart och därmed till ett bättre spår.

Detta för att sena strykningar inte ska kasta om det helt vad gäller vilka startspår hästarna har.

I volt flyttas t ex inte springspåren ner från 6 och 7 för att ingen ska få sämre spår! Egentligen samma med auto där spår nio inte ska få spår 8 helt plötsligt då det förändrar förutsättningarna för mycket!


EDIT: Time Machine får dock fritt framför sig om den väljer spår bakom fyra (det körs ingen häst där nämligen). Om jag nu är påläst tillräckligt vad gäller dessa regler men det tror jag :)

Torstens 2018-03-13 16:54

tack AmaerildRimfrost (coolt namn), det var så jag misstänkte att det var

jeeboy 2018-03-13 17:05

Är det inte jackpot på V64 längre???
Det var ju jackpot till kvällens tävlingar?
Tog de bort de nu när de bytte bana?

Shooter 2018-03-13 17:31

Jag får nog ändra mig och spika Staro Miami. Det låter bra på henne och jag tror inte de andra jäklas så mycket.

affe56 2018-03-13 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av jeeboy (Inlägg 563125)
Är det inte jackpot på V64 längre???
Det var ju jackpot till kvällens tävlingar?
Tog de bort de nu när de bytte bana?

Jodå det är Jackpot. Ev utdelning just nu ca 1,96 miljoner och omsättning ca 2,67 miljoner.
Häpp:clap:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved