Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördag 31 mars - Klosterskogen V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31908-loerdag-31-mars-klosterskogen-v75/)

Gotland 2018-03-25 09:59

Lördag 31 mars - Klosterskogen V75
 
Här pratar vi om extra V75 omgången på Klosterskogen.

Lägger upp tråden mest så att vi ska hålla isär alla olika tävlingsdagar den kommande veckan.

Enligt hemsidan är förutsättningarna följande:
Banen er en 800 meter som praktiserer siste indre og svingene har en radius på 57,5 meter med en dosering på 15º og oppløpet er 220 meter. Banens bredde er 21 meter.


Lycka till därute!

olle 2018-03-25 13:22

Startlistorna klara. Antalet svensktränade hästar i denna omgång var väldigt få. Ridå ner. Varför gör atg detta till en svensk V75a? Helt obegripligt. Hade väl varit mycket bättre att köra en hyfsad V64a i Sverige på påskafton som tidigare år. Till och med huvudloppet som brukar vara rätt intressant såg blekt ut i år.

Skaegget 2018-03-25 13:33

Är det min dator/inställningar, för jag kan inte få upp Klosterskogen som V75 nånstans. Varken på atg.se eller Tillsammans.....??

olle 2018-03-25 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 564736)
Är det min dator/inställningar, för jag kan inte få upp Klosterskogen som V75 nånstans. Varken på atg.se eller Tillsammans.....??

Jag kollade på klosterskogens hemsida. Brukar dröja innan dom ligger hos atg .

olle 2018-03-25 13:43

Länk

http://www.travsport.no/Sport/StartL...?date=20180331

Skaegget 2018-03-25 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 564738)
Jag kollade på klosterskogens hemsida. Brukar dröja innan dom ligger hos atg .

Konstigt ändå att Klosterskogen inte finns med på omgångarna på Tillsammans ändå.....?

Altoc 2018-03-25 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 564742)
Konstigt ändå att Klosterskogen inte finns med på omgångarna på Tillsammans ändå.....?

Läggs nog in under kommande natts systemunderhåll.

Shooter 2018-03-26 18:42

Går igenom kommande V75:or lite snabbt. Björn tar med sig Bryssel (Tänkbar spik) och I Love Paris (Möter bl.a. Quick Fix och West Wing (Jag tror att någon av dessa vinner). Waffle Cone gör årsdebut, men är ju en jäkla fin häst (Tänkbar spik), medan Tekno Odin vann sitt senaste lopp på 23,5! Också det en tänkbar spik. Trodde inte det skulle vara spelbart men jag får ändra mig.

Spiritus 2018-03-27 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 564883)
Går igenom kommande V75:or lite snabbt. Björn tar med sig Bryssel (Tänkbar spik) och I Love Paris (Möter bl.a. Quick Fix och West Wing (Jag tror att någon av dessa vinner). Waffle Cone gör årsdebut, men är ju en jäkla fin häst (Tänkbar spik), medan Tekno Odin vann sitt senaste lopp på 23,5! Också det en tänkbar spik. Trodde inte det skulle vara spelbart men jag får ändra mig.

Är din definition av spelbarhet att det finns (minst) tre favoriter som du kan tänka dig att spika?

Shooter 2018-03-27 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 564954)
Är din definition av spelbarhet att det finns (minst) tre favoriter som du kan tänka dig att spika?

Det kan du fundera på under påskhelgen.

Spiritus 2018-03-27 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 564962)
Det kan du fundera på under påskhelgen.

Avsåg att bespara mig den mödan genom att efterhöra direkt från hästens mun. Men det finns ju inget tvång att svara. Konstaterar bara att en del skulle resonera motsatsvis. Diskussioner om spelvärde och spelbarhet är ofta intressanta.

Klanke 2018-03-30 21:42

Kör två roliga system på mina bolag (Miljondragen och Miljondragen2)

Det temporära till Klostergården:

https://app.jokersystemet.se/share/dW6A5CNMj4V5 (bolag2)

avd1.
Favoriten är bra men inte startat på ett tag dessutom är nog inte distansen någon fördel. Speedy Face kan en del och blir nog bortglömd, om överpace tror jag han vinner loppet till 11% Låser dessa två...

avd2.
Brenne Blissi har hela vintern mött stentuffa Ullströd Tea. Här står hon lika på start med motståndet ff gg och dessutom björn upp som dessutom har en seger av en start med Brenne, att ekipaget bara är spelad på knappa 10% är ofattbart! Rolig spik!

avd3.
Twings Briard går ner i klass och kan vara bäst i fältet men alla lopp skall köras och ju tyngre de ju tyngre faller de, Draget är Joo Hoo Lee som visade höga toppar i fjol och är lite väl tappad nu.

avd4.
Beive la marc står förvisso hårt inne men på kapacitet är hon billigt inne kan jag tycka, hon fick inte betalt i grannlandet i fjol trots gedigna prestationer, på Jarlsberg segern visade hon upp en visslande snabbhet från start och jag är inne på att hon kan spåra detta runt om..

avd5.
Kleppe S var tvåa bakom Polara i elitkampen i fjol och tog in metrar för metrar upploppet ned, i sin årsdebut fick hon gå ett tufft lopp i dödens och det är bra rapporter på henne nu, kan bli hästen att slå. Tekno Odin är lägesgynnad men inte alls som han var förr.. Övertar spets från nr1?

avd6.
Jag gillar Bryssel och björn skickar inte hästen till Klostergården om han inte tror på en stark prestation. Given etta. nr 4 är en bra häst och säljer sig dyrt om han kommer till spets. Jeppe låter också nöjd med nr 12 som vi har med i beräkningarna..

avd7
BBS sugerlight bör fronta eller krypa ner i rygg, Finns ju tillgång på Open Strech på Klostergården. Tripolini Vp blev VM fyra i fjol och visade hög standard. Årsdebuten sa inte så mycket då loppet blev odramatiskt. Har jeppe ställt i ordning så lär han bjuda på strid... Quick fix lär fronta men kan ju också släppa ledningen och ta Open S? West wing är toppad för uppgiften och Broberg är helnöjd! I love Paris är en fin sort som mycket väl kan kriga ner dem med klaff. Thai Brodway kan också öppna, om barfota runt om är den också intressant... 5%

God tur!

Shooter 2018-03-31 09:33

Tekno Odin får sällskap av Kleppe Slauren och Ingbest.

olle 2018-03-31 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 564883)
Går igenom kommande V75:or lite snabbt. Björn tar med sig Bryssel (Tänkbar spik) och I Love Paris (Möter bl.a. Quick Fix och West Wing (Jag tror att någon av dessa vinner). Waffle Cone gör årsdebut, men är ju en jäkla fin häst (Tänkbar spik), medan Tekno Odin vann sitt senaste lopp på 23,5! Också det en tänkbar spik. Trodde inte det skulle vara spelbart men jag får ändra mig.

800 meters bana med 220 meters upplopp måste innebära att de snäva svängarna på Momarken är rena barnleken mot vad som väntar hästarna på Klosterskogen idag. Är det inte risk att hästarna springer rakt ut i korvkiosken om dom kommer fort in i kurvorna med bike och helstängt? 71 procentaren Waffle Cone ska för första gången någonsin tävla utan jänkarvagn pga det men verkar som en hel del hästar ska tävla med jänkarvagn. Dessutom är det open stretch på Klosterskogen så väldigt mycket som är annorlunda jämfört med på vanliga travbanor.

Vet inte om det går att jämföra med Åmåls 800 m bana. Längre rakor och mycket snävare svängar måste det vara . I Åmål är det ju totalt iskallt att inte sitta med i främre träffen. Bryssel 55 procentare . Blir väl väldigt många snäva kurvor för den för avancera fram till täthästarna?

Blir nog lätt fel om man läser på loppen som om det vore en normal svensk 1000 m bana.

Shooter 2018-03-31 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 565655)
800 meters bana med 220 meters upplopp måste innebära att de snäva svängarna på Momarken är rena barnleken mot vad som väntar hästarna på Klosterskogen idag. Är det inte risk att hästarna springer rakt ut i korvkiosken om dom kommer fort in i kurvorna med bike och helstängt? 71 procentaren Waffle Cone ska för första gången någonsin tävla utan jänkarvagn pga det men verkar som en hel del hästar ska tävla med jänkarvagn. Dessutom är det open stretch på Klosterskogen så väldigt mycket som är annorlunda jämfört med på vanliga travbanor.

Vet inte om det går att jämföra med Åmåls 800 m bana. Längre rakor och mycket snävare svängar måste det vara . I Åmål är det ju totalt iskallt att inte sitta med i främre träffen. Bryssel 55 procentare . Blir väl väldigt många snäva kurvor för den för avancera fram till täthästarna?

Blir nog lätt fel om man läser på loppen som om det vore en normal svensk 1000 m bana.

Jag har funderat på Bryssel med alla tillägg, men Björn kan ju det här och utan att ha lyssnat på Björnkollen så måste det ju vara den främsta anledningen till att han åker till Klosterskogen idag. I Love Paris har inte startat på ett tag (men duger nog en bit) och kan inte vara främsta anledning. Det kan häxa, men ska den garderas så hittar du Once For All Face på samma fålla. Den vinner inte så ofta och har sämre spår. Sedan spelas Goeie Gozer längst fram, så det är nog den som är värst emot i så fall. En annan sak att betänka är att sex av loppets femton hästar står på samma fålla som Bryssel och med sjättespår så bör han ge sig iväg direkt. Det är fyra hästar längst fram och fem på mittfållan. jag kan tänka mig att Björn drar fram till spets eller dödens omgående.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved