Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Onsdagen den 4 april - V86 Åby/Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32047-onsdagen-den-4-april-v86-aby-solvalla/)

Gotland 2018-04-03 14:59

Onsdagen den 4 april - V86 Åby/Solvalla

Ny dag - nya tag!

Här pratar vi om tävlingarna onsdagen den 4 april på Åby och Solvalla.

Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till därute!

daza 2018-04-04 07:32

När man läser på och kikar på omgången tycker jag att dessa känns spelvärda:

Puccy Italia - barfota runt om idag, Veijo tror på en bra chans, spets o slut! 5.25 i vinnarodds på NordicBet.

Minnestads Equador - första gången barfota runt om, kan ge en enorm effekt på den hästen. 7.50 i vinnarodds på NordicBet.

Uappa Di Azurra - toppkusk i vagnen nu, spets eller open stretch. 6.50 i vinnarodds på NordicBet.

Hercules T. - stort skrik senast, funkade ej med volt, auto nu. Jag tror på tempo i detta lopp, sen glider Hercules förbi på slutet. 16.50 i vinnarodds på NordicBet.

Mina bidrag idag.

//David

Helge 2018-04-04 10:31

Rose Garden känns som en kul spik idag (just nu 9%).
Fungerade ej ¢¢ senast, ändrad balans idag. Men oj som den såg ut mellan galopperna!
Minns Goop låg lågt då men ryckte skorna ffg, så de flesta spelarna var med på noterna ändå.
Fin propp, bra inne.
Hoppas de två på förhand betrodda fortsätter dra streck.

trance_error 2018-04-04 10:36

Kanske blir rivigt i avd 4, flera startsnabba, om nu inte earn n burn bara håller upp.

olle 2018-04-04 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 566244)
Rose Garden känns som en kul spik idag (just nu 9%).
Fungerade ej ¢¢ senast, ändrad balans idag. Men oj som den såg ut mellan galopperna!
Minns Goop låg lågt då men ryckte skorna ffg, så de flesta spelarna var med på noterna ändå.
Fin propp, bra inne.
Hoppas de två på förhand betrodda fortsätter dra streck.

Sen framgår det igen att dom som företräder stallen i media inte får all info från tränarna. Tänker framförallt på Anton Sverre (stall Goop) och Preben Sövik (stall Robert Bergh). Är väl bara i Björn Goops egen krönika i Aftonbladet idag det framgår att Jepson troligen ska köra Earn and Burn med jänkarvagn ffg i nuvarande regi. Sverre säger till ronden t ex att det inte blir några ändringar. Jepson i jänkarvagnen är för mig en mycket stor ändring.

När Preben Sövik uttalar sig för stall Robert Bergh är det ytterst vanligt att inte helker han fått info från chefen om olika utrustningsändringar .

Jämför det med stall Untersteiner t ex. PU lämnar alltid korrekt information i väldigt god tid och han lämnar den själv. Inte via dåligt informerad stallpersonal.

kire1111 2018-04-04 15:35

Blev en billig jävel innan jobbet..

Får väl hoppas Harran springer felfri, lite gissningslek
Tänker mig spets o slut
Nu utan skor, lockar till spik
Testar att strecka 4 hästar
Favorit bakspår, kan nog hända en del ändå
80 % testar med ett lås som känns starkt o rimligt
1640 svårt för bakspår 1 min förstahäst samt chansar med 6
Bättre spår på 11 spikat men fegar o tar 2-5 också som säkert blir svåra att slå i spets

Avd
1: 5 Harran Boko (6, 12)
2: 4 Havbergs Knight (8, 6)
3: 2 Puccy Italia (6, 5)
4: 1, 4, 6, 10 (3, 5)
5: 2, 3, 4, 5, 7, 10, 12 (6, 1)
6: 2, 7 (4, 3)
7: 1, 6, 9 (10, 3)
8: 2, 5, 11 (12, 7)

Lillis 2018-04-04 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 566278)
Sen framgår det igen att dom som företräder stallen i media inte får all info från tränarna. Tänker framförallt på Anton Sverre (stall Goop) och Preben Sövik (stall Robert Bergh). Är väl bara i Björn Goops egen krönika i Aftonbladet idag det framgår att Jepson troligen ska köra Earn and Burn med jänkarvagn ffg i nuvarande regi. Sverre säger till ronden t ex att det inte blir några ändringar. Jepson i jänkarvagnen är för mig en mycket stor ändring.

När Preben Sövik uttalar sig för stall Robert Bergh är det ytterst vanligt att inte helker han fått info från chefen om olika utrustningsändringar .

Jämför det med stall Untersteiner t ex. PU lämnar alltid korrekt information i väldigt god tid och han lämnar den själv. Inte via dåligt informerad stallpersonal.

I guiden säger Sverre att man kanske ska prova med bike

olle 2018-04-04 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 566283)
I guiden säger Sverre att man kanske ska prova med bike

Har inte fått Guiden idag. Trodde den kom ut först i morgon pga påsken.

affe56 2018-04-04 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 566285)

Sverre säger det enligt Travronden idag .

mikaels 2018-04-04 16:05

Visst är det Minnestads Ecuador som vunnit 6 av 6 i spets och torskat övriga, jo det är det nog...

olle 2018-04-04 16:25

Har Reijo L och Erik A försonats? Första gången Erik kör till honom i kväll väl sedan Reijo lämnade Stig H stallet ? Visserligen ersätter han Örjan men ändå.

Helge 2018-04-04 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 566285)

De bjussar på V86 tips och intervjuer idag då tidningen kommer först imorgon.

https://www.guiden.se/artiklar/tips/...valla-4-april/

joppe59 2018-04-04 16:31

Bra initiativ tyvärr delar inte posten ut A-post från 1 april förrän efter 1-2 dagar det kommer att innebära strul med att få ronden med flera i utsatt tid

Helge 2018-04-04 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 566292)
Bra initiativ tyvärr delar inte posten ut A-post från 1 april förrän efter 1-2 dagar det kommer att innebära strul med att få ronden med flera i utsatt tid

Jag hade Ronden i brevlådan i morse. Guiden har jag ej men deras V86tips finns gratis på deras hemsida idag.
http://piclair.com/data/ra8q5.jpg

Shooter 2018-04-04 16:58

När jag såg att Puccy Italia ska gå barfota ikväll så blev jag jävligt sugen på att chansa på den, men under dagen så skriks det om den lite här och var så nu är jag mer tveksam. Det finns ju ett antal spikbud att välja på. Eller så går man på första tanken.