Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V65 Mantorp Fredag 13/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32203-v65-mantorp-fredag-13-4-a/)

coolmanriver 2018-04-13 13:57

Hehe ffg brf o helt ensam i loppet till 12% o Peter Andersson bjuder på en rak tvilling till 39ggr :hattenav:

Major 2018-04-13 14:06

Tycker att det ska vara fokus på V65 och V4 LD mm inte V75 på lunch sändningen !!
Det kan diskuteras efter tävlingarna

oinkk 2018-04-13 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 567491)
Tycker att det ska vara fokus på V65 och V4 LD mm inte V75 på lunch sändningen !!

Håller helt med, missade V4-inlämning på grund av deras V7-snack

coolmanriver 2018-04-13 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 567489)
Nja, det görs ju till loppet och inte i värmningen långt innan.
Därför många skiter i värmningar, då hästarna går med träningsutrustning då.

:cheers:

Det är väl därför man bör undvika att dissa o ta bort o istället endast ta dom positiva man ser o göra ngt med dom.
Ändringar med skor o sulky har ju slagit ut värmningarna numera, men vill ju gärna ha samklang med dom,men det är väl som du säger att ibland kör dom inte värmn. med dessa ändr.

Helge 2018-04-13 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av coolmanriver (Inlägg 567493)
Det är väl därför man bör undvika att dissa o ta bort o istället endast ta dom positiva man ser o göra ngt med dom.
Ändringar med skor o sulky har ju slagit ut värmningarna numera, men vill ju gärna ha samklang med dom,men det är väl som du säger att ibland kör dom inte värmn. med dessa ändr.

Skulle vilja påstå det ändras till ¢¢, bikes och helstängt tex först inför loppet, ej i värmning.
Knappt aldrig man ser det om inte tex test av bike ffg innan.
Finns ingen anledning "stressa upp" häst med ovanstående ändringar innan lopp, utan den effekten vill man ha till loppet.

Shooter 2018-04-13 14:19

Tyvärr så är det omöjligt att avgöra om en balanskorrigering kommer göra travet bättre när en häst värmer dåligt. Det kan bero på många orsaker. Systemet ska ju komponeras och lämnas in i tid.

olle 2018-04-13 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 567489)
Nja, det görs ju till loppet och inte i värmningen långt innan.
Därför många skiter i värmningar, då hästarna går med träningsutrustning då.

:cheers:

Speciellt när hästarna värmer i långvagn och sen ska gå med bike i loppet kan man lika bra låta bli att ens kolla alls.

Helge 2018-04-13 14:21

Niklas Eriksson. Två starthästar i stallet, båda till start idag, en vann tidigare, Veams Allegro. Elegant Frost i V65-6 kvar. Inte illa, oj.

http://piclair.com/data/sp6vt.jpg

mackpeter 2018-04-13 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 567491)

V75-intervjuer och vass eller kass i pauserna mellan V65 på fredagarna gör programmet till det bästa travprogrammet inför V75. Här snackas chanser och taktik med tränare och kuskar seriöst. Unge Matteus gör mycket fint journalistjobb idag. Vi får förstklassig information. Men det gäller att sålla.

Shooter 2018-04-13 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 567499)
V75-intervjuer och vass eller kass i pauserna mellan V65 på fredagarna gör programmet till det bästa travprogrammet inför V75. Här snackas chanser och taktik med tränare och kuskar seriöst. Unge Matteus gör mycket fint journalistjobb idag. Vi får förstklassig information. Men det gäller att sålla.

Jag håller med dig. Seriöst och bra. Sen vet jag inte om Vass eller kass är så intressant när de inte har några kuskar/tränare med sig.

NAFETS 2018-04-13 14:40

Världsklass på loppreferaten idag från studion! :rolleyes:

mackpeter 2018-04-13 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 567500)
Jag håller med dig. Seriöst och bra. Sen vet jag inte om Vass eller kass är så intressant när de inte har några kuskar/tränare med sig.

Med vältalig kusk/tränare som t.ex. Erik Adielsson eller Ulf Ohlsson höjs nivån på Vass eller Kass. Får man dessutom med en påläst spelare som Huselius kan det bli riktigt intressant. Som grädde på moset kunde man då och då ta in Bert Karlsson. Lite annan klass än Malla, Jari och Peter A.

Spiritus 2018-04-13 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av NAFETS (Inlägg 567501)
Världsklass på loppreferaten idag från studion! :rolleyes:

Är det Patrik Nilsson som reffar på banan? Snacka om resursslöseri att låta trillingnötterna i studion sagga bort loppen i stället.

Spiritus 2018-04-13 14:56

Hur många lopp har Jepson suttit i vinnarhålet i dag?

AmaerildeRimfrost 2018-04-13 15:03

Må hända är jag hård nu men... har Malla betalat för att få vara med i sändningarna? Jag har aldrig hört någon som gillar honom! Känns som han inte har något vettigt att säga och allmänt tråkig som person! Hur kan han vara med så ofta som han är? Om jag bara hört att någon gillat honom så kunde jag ju förstått men...