Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 9 Maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32492-v86-9-maj/)

Nicklas 2018-05-07 19:05

V86 9 Maj
 
Ny omgång. Senaste veckan lyckades stankarn sätta 8 rätt. Nu äre dags för oss andra.
Tips och förslag är välkomna.

Gotland 2018-05-07 22:35

I min bok står Milady Amok som nästagångare efter insatsen senast och kanske skulle kunna vara en spik.

Tänkte syna Fighting bax iaf.

Basse 2018-05-08 00:47

Herregud... skrivit ett låångt inlägg nu 2 ggr och all text försvann bägge gångerna efter att jag växlat sida till ATG kort för att checka någon detalj så mitt inlägg inte innehåller rena faktafel.

Bägge gångerna försvann all text :-(

30-40 minuters arbete till spillo....

Orkar inte skriva om allt en tredje gång men i korthet gick det ut på följande:

** Bra ide' Gotland att gardera avdelning 6

** Örjan kommer nog inte köra sin häst tom- placering och krafter kvar för nästa lopp huvuduppgiften, kan vinna om man får spets gratis bara för att man är streckfavorit, eller om 2 andra kör mot varandra och bäddar för överpace.

** 3 Thebigred As körs i ledningen , kan släppa till 10 Tiger williams om den körs fram tidigt och ser bra ut. 3 vann från rygg ledaren sist

** 10 Tiger Williams är inte någon raket från start men från springspår är man troligen före Örjan fram till dödens och kanske kan få spets tidigt.


Slutsats : 3 & 10 måste med på kupongen

Nicklas 2018-05-08 15:59

Avd 1. Bästa spik. Ser man ut att hitta i avd 1. har svårt att se hur någon annan ska slå den.

Avd 2. 3 Dice man, kan vara spik förslag. Bästa hästen tycker jag dock är 10 urban kronos. Har legat fast många gånger i bakspår men har alltid spurtat om de flesta när den väl kommit fram. Örjan borde lärt sig det nu.

zerodivision 2018-05-08 18:52

Vem vinner sista?

Rob 2018-05-08 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av zerodivision (Inlägg 570222)
Vem vinner sista?

Rim perfect

Basse 2018-05-09 01:37

V86 avdelning 5

1&5 strukna vilket gör att även Nedstrukne Desinfinado räknas med spetschans. 4 Black Snapper kan även lura favoriten 2 Poplar Broline på ledning. 3 Fidagu UR kommer också få ett fint lopp från sitt tredjespår.
Svenska folket stannar vid de 4 strecken. Övriga är nästan ostreckade.

Finns det någon annan häst som kan blanda sig i här?

Forskade lite i 12 Tiger hill diamant tidigare starter. De 5 man kan se hos ATG sa inte speciellt mycket. Tiger Hill diamant räknades faktist till europaeliten som 2åring.
Var favoritspelad i Breeders Course för 2 åringar som avgjordes på Wolvega 2016, inkom som 4:a i mål.
Vann det loppet gjorde Ethien du Viver, tvåa var Flying Fortuna som nyligen var tvåa efter Lucifer Lane, trea kom dansktränade Italienska hästen Volturina Jet som senare det året var tvåa i Italienska Kriteriet, Femma var Staro Litchi som senast lekte med bl.a Fidagu UR som är en av de spelade idag.

Självklart gick någonting snett för Tiger hill diamant under Treårssäsongen. Har efter lång vila nyligen gjort comeback i ett för danmark stort lopp på skive som vanns av talangfulle Tsunami Diamant. I skiveloppet körde Jeppe Juul klassisk Prepare/efter vila lopp med Tiger Hill Diamant. Tredje in och aldrig fritt, inkom som 4:a i mål.

Med 2 strykningar , bara 9 hästar att runda, lopp i kroppen så måste det väl vara klart större chans än 0,6% att hästen vinner avdelning 5 idag?

Skall väl inte vara bland favoriterna här men för de som tänkt sig att strecka alla 4 spelade hästar kan man lika gärna plita ner ett streck för häst nr 12 också , blir nog ganska säkert vad jag kommer göra . jag streckar 5 hästar och hoppas på Dansk storskräll!

Basse 2018-05-09 03:00

Avdelning 8 måste vara dagen skrällopp nr 1?

Favoritspelad är 5 woolies vilket känns som ett mysterium då hon verkligen inte var bra senast. Satt i fjärde utvändigt och gick sedan mer bakåt än framåt då man vred ut för angrepp i tredjespår i sista sväng. Betalar nog inte ens för Woolies på min lapp.

Andrahandare är 3 Alfas Jolie som gallopperat i 3 av sina 5 starter.Visserligen har man vunnit de 2 felfria loppen och BG gungar nog den här till spets om den håller sig på benen.
Men är den häst nog att leda detta runt om felfritt?

Den klart tuffaste/Bästa hästen i loppet tycker jag 7 Rim Perfect är. Det är lätt att gilla den typen av häst, en tanks som bara mosar motståndet från dödens. Med Jag får inte till det i mitt badkar hur Rim Perfect skall få ett bra lopp ifrån spår 7.
Hästen är som ett ånglok från start och brukar hamna nästan sist efter 1-200m. Mot lägre klass har det räckt ändå ibland att bara köra i tredjespår till man till slut hittar dödens och vinner därifrån. Det blir Svårare att vinna med en sån resa på Solvalla.
Rim Perfect är den man med hjärtat vill spika men sunda förnuftet säger nej.

Näst bästa hästen tycker Jag 14 Quite Nice är, toppform och vann på ett imponerande vis sist. Men även här måste man ha lite tur från sitt dåliga startspår.

Tredje bästa häst rankar jag 12 Veroni som. Blir bara bättre och bättre för varje start men handikappas också av ett dåligt startspår.


Så det känns som vägen är öppen för någon tokskräll här!

3 bästa hästarna har dåliga lägen. Favoriten känns som en medelmåtta som favoritspelas på Örjan och startspår mer än visad kapacitet och sen har vi BG:s 3 som lika gärna kan vara diskad efter 500meter av loppet. Skulle inte bli förvånad om någon av fältets minst spelade blandar sig i slutstriden här.
T.ex 15 Gigant Boko till 0%. Alsen körde riktigt konstigt senast och lyckades hitta tredje invändigt från spår 6 bakom bilen, ville absolut ha en invändig resa. Hästen avslutade bra efter sen lucka och det luktade lite prepare' om den styrningen. Med drag hjälp ända fram till upploppet av t.ex 12 eller 14 blir Alse'ns häst farlig. Ingen stenklar vinnare men när man även tycker 0% har chansen kanske det är läge för stor gardering/heltäckt lopp

Nollkollolisten 2018-05-09 07:13

Fortsätter på lopp 8: Häst 8 Ava med Hanna. Ser ut som hon åker ner från Boden med en häst nu igen, misstänker att hon inte jagar en matlapp.
Dessutom spår 8 i spårtrappa är väl aldrig fel.
god tur
/N

trance_error 2018-05-09 07:52

Avd 6 Leonardo Vici vill jag ha med på min lapp, om den går felfritt som i näst senaste starten då den sprang bra från dödens så har den chans. Stark häst.

shjuve9le 2018-05-09 08:16

The big red ska köras i ledningen.....pfff Olle sa så sist. Mesade ur och släppte för att få lucka och vinna kärringvägen. Nu vill jag se Jorma svara allt och alla i ledningen med big red. Annars får Olle se över sin trovärdighet.

Vinner säkert om han körs i ledningen. Bara sophästar med, fighting är väl motståndet. Men Örjan vill / får bara köra snällt och preparera. Vilket borde skötas i provlopp.

Jorma till ledningen , fighting bax matandes i dödens hela vägen, 1.14 minst hela tiden. Kör för seger eller baka bullar.

Massa kärringar i travsporten nuförtiden. "Tävlar man så ska man köra slut på sig själv alltid!"

Varför ställa upp om man är nöjd med 2.a priset. Finns bara ett pris. Första. Annars har man inte tränat nog som min pappa alltid sagt.

Minns när man var liten och spelade hockey , kom med gråten i halsen när man förlorat, ändå stolt när man gjort 3 mål "Du förlorade, bara hem och träna "

zimonzzon85 2018-05-09 08:41

Väldigt öppen o rolig omgång ,kan nog ge bra ikväll!!

Är det så lätt att börja med spik lr torskar han 8, 2 ta honom på stretchen ??

Henriette vinner nog lätt i lärlingsloppen med 75 % form...

Spika Hossiana boko i avd 7 lr så blir det dyrt där , väldigt öppna lopp 7-8??

Kom med ideer ? mvh jimmy

Dahle 2018-05-09 11:02

Flera av oss verkar vara överens om att V86-8 är ett skräll lopp. För att fylla på med två hästar till som ska med, utöver de som nämnts.
Nr.10 Day Composite, varit med i en del tuffa lopp och därav dålig rad. Brukar avsluta bra och med minsta möjliga klaff kan Uffe spurta ner dem.
Nr.4 Hurray Boko, fick aldrig riktig chans sist och fick spara på krafter. Nyttja de ikväll istället hoppas jag. Har bra spår, dessutom många streckar 3 och 5, lämna aldrig lucka däremellan. Lycka till med streckande

mikaels 2018-05-09 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 570252)
Fortsätter på lopp 8: Häst 8 Ava med Hanna. Ser ut som hon åker ner från Boden med en häst nu igen, misstänker att hon inte jagar en matlapp.
Dessutom spår 8 i spårtrappa är väl aldrig fel.
god tur
/N

Unibet har 8ggr på plats, testar den...

trance_error 2018-05-09 12:20

Har ni förtroende för Västerbo i första?
Inte sprungit på 3 månader och nu ska den ut i 3140m... 62%



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved