Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V65 Fredag 25/5 Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32675-v65-fredag-25-5-solvalla/)

Basse 2018-05-25 00:57

V65 Fredag 25/5 Solvalla
 
Hittade ingen tråd så jag drar igång en.


Hur skall man bedöma Italienske 4 Zidane Grif i första avdelningen?
Helt stenklar eller?

Den Toppstammade treåringen startade sin karriär med 4 raka galopper. Sen 2 raka vinster på 12,5 /1650m vilket tydligen är italienskt rekord för treåringar.
Jag har sett bägge segerloppen och de liknar Viking Kronos lopp i början av karriären. Vinst med HELA upploppet!
Hästen verkar inte speciellt startsnabb utan har startats lungt och sedan efter 5-600m bara ökat succesivt och lämnat de övriga bakom sig utan besvär. Jag tror inte 2140 meter skall vara några som helst problem för Zidane Grif som bara verkar gå fortare och fortare ju längre han travar. Det var inte alls speedwaytypen jag väntade mig att se när jag letade upp loppen på nätet.

Hästen är nedstruken till ett tredjespår och jag tror man tar det lugnt från start och avvaktat i andra/tredje ut. Går på varvet kvar och kör till man är i spets, alternativt lägger sig i dödens och sen ökar pressen på ledaren från sista sväng och in till mål.

Kan ju vara helt klar!

En galopp eller en sämre prestation skulle öppna upp loppet betydligt. Jag hittar 6-7 motbud om Italienaren skull floppa. Spik eller 8 streck.
Jag streckar nog 8 men gör Zidane Grif till U-häst.

Det var i alla fall kul att få lite Viking Kronos vibbar av Zidane Grifs två senaste lopp:)

Basse 2018-05-25 01:34

I andra avdelningen blir 2 Boadicea jättefavorit.
Har sett de 2 loppen som är tillgängliga i lopparkivet, lite frustrerande att jag inte hittar de 3 senaste loppen någonstans...

Hästen verkar i alla fall startsnabb och kör nog till för att försöka leda runt om. Jag är alltid skeptisk till finska snackhästar då jag allt för ofta sett dem totalfloppa då de kommer till solvalla. Den här kommer jag garanterat gardera.

Tycker Carlos Söderströms häst Mill Zo varit bra på slutet - 3 % just nu

4 Woolies blir man inte klok på. Ofta hårt spelad och uppsnackad men levererar sällan. Om den stannar under 15 % måste man nog strecka den ändå på läge+kusk

Reios 7 Zangone med Ulf Ohlsson känns också streckvärd till 8 %

Även 6 Symphonic Ida som var klart förbättrad senast kommer med till 4 %

Tror jag hamnar på de fem strecken 2,3,4,6,7

Basse 2018-05-25 01:54

4 Lesperanza i femte känns som bästa spiken.

Imponerade väldigt på mig då den trots press i omgångar gick undan till lätt vinst i ett V75 lopp på Jägersro 14/4. Senast fick man en drömresa i rygg ledaren (Waffel Cone) på Åby och man växlade ned fältet på ett par steg på open strech spåret på Åby. Var knappast tom efter den insatsen.

Det enda som skulle kunna häxa är väl om Jeppson toksvarar från spår 1 med Xanthis Amazing som var förbättrad senast med jänkarbike och barfota. Jag tror Lesperanza är en mycket bättre häst och jag hoppas att Jeppson också har den uppfattningen....

Borelia 2018-05-25 05:35

Kul men en fredagstråd!
Avd 1: Har också sett italienaren i lopparkivet. Tror på en flipp här. Tror som du att det blir en sade start och sen kör han till efter några hundra meter och resten blir defilering. Känns som ett monster!
Avd 2: Tror tvärtemot du att finnen bara spetsar runt om. Tycker det ser ut som en riktigt klassig typ som är riktigt startsnabb. Finns några hyggliga motståndare med Woolies i spetsen men de här loppen brukar ledaren få gratis.
Avd 3: öppet lopp där jag rankar My Tambourine Man först. Billigt senast men sättet han glider ifrån gillar jag. Läget taskigt men i de här jämnstreckade loppen brukar många vara sugen på ledningen. 4,2,5,3 därefter.
Avd 4: Återigen en riktigt klassig favorit som också kan vara ett Spikförslag. 6,3 närmast.
Avd 5: Väldigt öppet lopp om inte Lesperanza bara är bäst. Men tjänat mycket pengar på kort tid. Roliga luringar Hankypanky Frances som hamnade omöjligt till senast och är helt bortglömd nu. Merit tydligen i ny träning hos Johan U. Miljöombyte är spännande.
Avd 6: också helöppet där jag håller Grammofon först. Varit klart godkänd och med det kuskbytet och läget. Bortglömd Camaro Cd. Lite sämre senast men höll fantastiskt bra utvändigt Sir QC i starten innan.
Inväntar med spänning när bolagen släpper oddsen på italienaren i första. Inte så stor på streckprocenten. Kan nog få över dubbla pengarna!

Gotland 2018-05-25 08:23

Travsnack kör all in i helgen och har en sändning även till dagens lopp.

In och kika!

https://youtu.be/sH_HuLv-95k


Och lycka till därute!

sjukstuga 2018-05-25 08:34

Är det nån som ska dit idag?

Tror som i att när italienarna kommer under den här helgen brukar dom ha att åka med och den här har sett ruggig ut.

Sedan löser Björn tredje med even's cool boy tror jag. Riktig kuskförstärkning på en häst som jag tycker är bäst i loppet.

Kämpa & skål!

grönvitt 2018-05-25 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 571702)
I andra avdelningen blir 2 Boadicea jättefavorit.
Har sett de 2 loppen som är tillgängliga i lopparkivet, lite frustrerande att jag inte hittar de 3 senaste loppen någonstans...

Hästen verkar i alla fall startsnabb och kör nog till för att försöka leda runt om. Jag är alltid skeptisk till finska snackhästar då jag allt för ofta sett dem totalfloppa då de kommer till solvalla. Den här kommer jag garanterat gardera.

Tycker Carlos Söderströms häst Mill Zo varit bra på slutet - 3 % just nu

4 Woolies blir man inte klok på. Ofta hårt spelad och uppsnackad men levererar sällan. Om den stannar under 15 % måste man nog strecka den ändå på läge+kusk

Reios 7 Zangone med Ulf Ohlsson känns också streckvärd till 8 %

Även 6 Symphonic Ida som var klart förbättrad senast kommer med till 4 %

Tror jag hamnar på de fem strecken 2,3,4,6,7

http://heppa.hippos.fi/heppa/horse/HorseBasic.html

En länk till finska lopparkivet. Skriv in häst ni vill söka på och klicka er vidare.

Borelia 2018-05-25 09:02

Japp, kompar ut om en timme!

olle 2018-05-25 10:01

Man får slänga in en P76a hos legolas på lunchen idag. Just nu spelat för 8 tkr och vinstpotten ligger på ca 55 tkr.

Lutar åt spik på Lesperanza och sedan krav på 3 av 6 a hästar. Det blir 20 kuponger och mer avancerat än så kan man knappast reducera då xml filer via joker inte lär fungera där idag. Lopp 7 , loppet efter V65 ingår också på P76an.

olle 2018-05-25 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Borelia (Inlägg 571704)
Kul men en fredagstråd!
Avd 1: Har också sett italienaren i lopparkivet. Tror på en flipp här. Tror som du att det blir en sade start och sen kör han till efter några hundra meter och resten blir defilering. Känns som ett monster!
Avd 2: Tror tvärtemot du att finnen bara spetsar runt om. Tycker det ser ut som en riktigt klassig typ som är riktigt startsnabb. Finns några hyggliga motståndare med Woolies i spetsen men de här loppen brukar ledaren få gratis.
Avd 3: öppet lopp där jag rankar My Tambourine Man först. Billigt senast men sättet han glider ifrån gillar jag. Läget taskigt men i de här jämnstreckade loppen brukar många vara sugen på ledningen. 4,2,5,3 därefter.
Avd 4: Återigen en riktigt klassig favorit som också kan vara ett Spikförslag. 6,3 närmast.
Avd 5: Väldigt öppet lopp om inte Lesperanza bara är bäst. Men tjänat mycket pengar på kort tid. Roliga luringar Hankypanky Frances som hamnade omöjligt till senast och är helt bortglömd nu. Merit tydligen i ny träning hos Johan U. Miljöombyte är spännande.
Avd 6: också helöppet där jag håller Grammofon först. Varit klart godkänd och med det kuskbytet och läget. Bortglömd Camaro Cd. Lite sämre senast men höll fantastiskt bra utvändigt Sir QC i starten innan.
Inväntar med spänning när bolagen släpper oddsen på italienaren i första. Inte så stor på streckprocenten. Kan nog få över dubbla pengarna!

Lesperanza har tjänat mycket pengar men går ju ändå ner rejält i klass idag. Titta på proppen senast. Då vann hon från bakspår över 1640 m mot hästar som tjänat upp till en miljon. Idag är loppet stängt vid 700 tkr och läget mycket bättre. Dagens mest troliga vinnare för mig.

sjukstuga 2018-05-25 10:48

Nu är det snart valla kompisar. Nån som ska ta en kall?

grönvitt 2018-05-25 10:57

Boadicea såg inte ut att ha något sparat i senaste starten, trots bra löpning. Så den garderar jag.


Mina spikar blir Italienaren i första som bara tävlar mot sig själv och så finnen i 6:e.

travanalys 2018-05-25 11:10

boadiceas alla lopp går att se här genom att klicka på videolänken för respektive lopp

https://heppa.hippos.fi/heppa/app;js...rvice=external

olle 2018-05-25 11:14

Lämnade in 15 bongar hos legolas. Vågade inte vänta då jag tror belastningen kan bli hård efter 12.30 när Peter Anderssons drag avslöjats i tv.

Spik Lesperanza

A hästar med krav på 4 av 6 minst

1. 4
2. 2
3. 2,3,8
4. 2,3,6
6. 1,3,4
7. 7

52 900 rader reducerat till 3969 rader . Kostade 396,90 med legolas 10 öres spel.

fredag 2018-05-25 11:15

Vi försöker utöka helgens spelkassan här: https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...d-c92e04143052

:clap:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved