Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla - Elitloppssöndagen 27/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32689-v75-solvalla-elitloppssoendagen-27-5-a/)

Manprinsen 2018-05-27 16:29

Fan vad bra sagt av Ludde. Alla andra sticker huvudet i sanden.

olle 2018-05-27 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 572278)
Det spelar ingen roll hur finalen går till när uttagningen blev ett sånt fiasko. Bold Eagle skulle ha varit med i finalen.

Nä troligen inte. Har ju inte varit några lopp i övrigt i dag att minnas heller förutom insatsen av den franska montehästen, men det räcker inte för att få ett positivt minne av sporten som ju ska vara på absolut högsta nivå denna dag.

jeanpier007 2018-05-27 16:30

elitloppet e död tyvärr inte alls kul o titta på nu

Stekel 2018-05-27 16:31

Trycker de på omstart för sent kan de inte lämna vingarna ute, det går på automatik det där. Det var förståeligt nog en svår avvägning där om man skulle trycka för flygande eller inte då det inte förrän i sista stund är säkert om det blir en flygande eller inte. Händer ju relativt ofta det där.

Tillsammans med övriga strulet innan start blev det ju såklart alldeles för mycket på en gång, men att gå ifrån reglerna och släppa starten för att det varit strul innan ger jag inte mycket för. Börjar man släppa på det kommer kuskarna vittra sönder reglerna ännu lite mer med sina dåliga anslutningar för att få flygande.

levin1891 2018-05-27 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 572297)
Trycker de på omstart för sent kan de inte lämna vingarna ute, det går på automatik det där. Det var förståeligt nog en svår avvägning där om man skulle trycka för flygande eller inte då det inte förrän i sista stund är säkert om det blir en flygande eller inte. Händer ju relativt ofta det där.

Tillsammans med övriga strulet innan start blev det ju såklart alldeles för mycket på en gång, men att gå ifrån reglerna och släppa starten för att det varit strul innan ger jag inte mycket för. Börjar man släppa på det kommer kuskarna vittra sönder reglerna ännu lite mer med sina dåliga anslutningar för att få flygande.

Då bör man ändra reglerna så att flygande start medför diskvalifikation.

olle 2018-05-27 16:32

Nu en massa omstarter igen. Lär bli svårt att få iväg finalen i tid.

pistje 2018-05-27 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 572290)
Hmm, svårt, men jag tror detta skulle vara lite väl hårt. Tror utbildning och utrensning av de som inte håller kravet för den kompetens som kräves, måste till. Att alltid sparka chefen leder inte alltid till bättre resultat - tror det är bättre att se hur Malmroth hanterar detta och sedan ev. kräva honom på ansvar när han varit högsta hönset längre tid än vad som är fallet nu...

Välformulerat och noggrant tänkt. Touché!

Nollkollolisten 2018-05-27 16:33

F-n vi ni tar i. B.E. var väl stressad redan före första start!
Vi behöver väl inte anpassa oss till Franska regler Elitloppet körs med svenska regler.
Ok många tråkiga omständigheter men de flesta hästar kunde hantera detta men inte B.E.

Värdig vinnare
Volsted super kass däremot
/N

jeanpier007 2018-05-27 16:33

gör om elit:clap:loppet till nästa vecka

Stekel 2018-05-27 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av levin1891 (Inlägg 572298)
Då bör man ändra reglerna så att flygande start medför diskvalifikation.

Det vore inte dumt faktiskt.

Frasse77 2018-05-27 16:35

Fy fan den där Skoglund som programledare han nästan slår knut på sig själv för ingen ska kritisera. Tror fan jag aldrig hört någon med så lite ryggrad.

Manprinsen 2018-05-27 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 572304)
Fy fan den där Skoglund som programledare han nästan slår knut på sig själv för ingen ska kritisera. Tror fan jag aldrig hört någon med så lite ryggrad.

Ja, det är en jävla cuck och trivseltorsten deluxe det där. "Den moderna mannen" i ett nötskal. Kastrerad och stympad.

linfre 2018-05-27 16:38

https://cdn.discordapp.com/attachmen...614912/sgd.png

Haha, jag spyr på trav nu. Inser innan loppet att jag missat 4an som självklart skulle vara med på 10 hästar och självklart ska hästjäveln vinna :idiot:

Altoc 2018-05-27 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 572287)
inte enligt Expresssen

Du kan väl inte seriöst tro på en sån uppgift? Att någon skulle köra bilen ffg en elitloppssöndag.

Shooter 2018-05-27 16:45

Testar dubbelslag på femmor på DD.