Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 14/7 Årjängs Stora Sprinterlopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/33068-v75-14-7-arjaengs-stora-sprinterlopp/)

Skaegget 2018-07-08 18:04

V75 14/7 Årjängs Stora Sprinterlopp
 
Ser fint ut i år.
Propulsion, Volstead, Arazi Boko, Maori Time, In Vain Sund, Dante Boko, Nadal Broline m.fl.....

Skaegget 2018-07-08 18:33

Tidiga enkelraden:
1: 1
2: 7
3: 9
4: 1
5: 2
6: 3
7: 7

Garmol 2018-07-08 23:06

Bästa spikarna:

V75-2: 1 Happy Steel
V75-4: 8 Bear Hope

Utgångshästar:
V75-1: 5 Uppohoppa
V75-7: 7 Propulsion

Tack för mig.

kire1111 2018-07-09 10:36

Avd 1 11-1-5 känns väl troliga och 9 4 roliga:D
Avd 2 Sto, tillägg, brunst, omstart o långt upplopp. Målar på
Avd 3 Kallblod 9-1 troliga rolig 4 med kusk med form ?
Avd 4 Bear Hope möter väl inte mycket, spår emot
Avd 5 Magnus spår 1 och Örjan med ett sto är favoriter just nu, jag tar nog fram stora penseln
Avd 6 Detta borde väl Baron Gift ta.. Men klart finns drag
Avd 7 Gör inte om dumstruten som sist, tänker spika Propulsion

Stekel 2018-07-10 13:17

Tror man kommer långt på Nurmos duo i inledningen. Om bara Jorma tar och ångar fram till dödens/ledning direkt släpper den ingen jävel över bron. Problemet bara att den är så ospeedig och att de hellre brukar köra till slut med den.

Angie Simoni mfl kan bli obehagliga överraskningar i stoloppet!

Gott om topphästar i Årjängs Stora men jag tror Örjan löser det. En struken nu och bäddat för rätt hård körning.

GGS 2018-07-10 14:03

Jackpot!
Hur kan det ligga ca 4.4 miljoner i jackpotten? Brukar inte norrmännen plocka hem sina jackpotts pengar? Något måste väl dom omsatt på Jarlsberg !

Altoc 2018-07-10 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 576202)
Jackpot!
Hur kan det ligga ca 4.4 miljoner i jackpotten? Brukar inte norrmännen plocka hem sina jackpotts pengar? Något måste väl dom omsatt på Jarlsberg !

Dom spelar i vår V75 även på Årjäng?

MatsE 2018-07-11 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 576106)
Avd 1 11-1-5 känns väl troliga och 9 4 roliga:D
Avd 2 Sto, tillägg, brunst, omstart o långt upplopp. Målar på
Avd 3 Kallblod 9-1 troliga rolig 4 med kusk med form ?
Avd 4 Bear Hope möter väl inte mycket, spår emot
Avd 5 Magnus spår 1 och ett sto är favoriter just nu, jag tar nog fram stora penseln
Avd 6 Detta borde väl Baron Gift ta.. Men klart finns drag
Avd 7 Gör inte om dumstruten som sist, tänker spika Propulsion

Wellino är valack

kire1111 2018-07-11 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 576262)
Wellino är valack


Menar att 1-8 var mest streckade. Lite slarvigt skrivet

Stekel 2018-07-12 14:53

Nurmos har gjort V75-starter i år, 48% på plats och 22% vinster! Ett helt otroligt facit och med tanke på lägena hans kusar har på lördag kan man nästan räkna hem ett "säkert" krav på att minst en av hans fyra starthästar vinner. Räknade på skoj ut vad de har för vinstfrekvens ihop och kom fram till 25 vinster på 70 starter (36%).

Bear Hope blir min andraspik på tillsammans-systemet på lördag. Trodde det var en ganska enkel sort först, men har visat sig vara V75-duglig! Näst senast väldigt ärlig spurt och torskade bara med läpp mot en bra häst som fått gå där framme. Sist i stenhård final spurtade han vassast av alla och hann sånär fram hela vägen till andraplatsen bakom en oslagbar spetsvinnare. Nu är han fortfarande kvar i klassen och loppet är minst sagt ihåligt. Läget skrämmer inte, det brukar lösa sig i såna här ojämna lopp. Andrahandarna ser inte morska ut heller. Spetsfavoriten Gogo Di Quattro är ingen segerstaplare och Biccs Lamborghini har inte visat V75-klass heller och senast vann han pliktskyldigast från spets på snabb bana.

kire1111 2018-07-12 18:37

Magic Gwin och Propulsion tror jag det ska va mycket till om de torskar på lördag, blixtnedslag o dödsfall typ. Får hoppas det smällar till i avd 2 3 4 5 som ser rätt öppna ut ändå. Långsökt men Tip Toe nu i trav igen och med Jepson rolig som åker med i avd 1 som c-häst ialf. Men ser väl ut som kattskit i utd och favoritspelarna blir glada o nöjda, suck. Får väl börja lägga ner all energi på v 86 istl som ialf kan ge lite då o då...

Spiritus 2018-07-12 22:12

Bestämde mig för att spika en Magnus Dahlén-häst om han skulle ha någon med. Det visade sig bli 2 Cavidendron i andra avdelningen. Inte blev det sämre av att Jepson håller i tömmarna. Den enda emot är ju Lennartssons järnmärr Fame Boko. Den var ruskigt bra senast.

En annan som var överraskande bra i senaste starten var M.T.Joinville. När alla snackar om hur vidöppet loppet är och många målar på eftersom det finns så många bra "V75-följetonger" i samma lopp är det lika bra att spika sig ur knipan. Magic Gwin från bakspår? Good luck. Jorma bombar hem det från spets eller dödens.

Jag kan för övrigt se flera scenarier där Propulsion förlorar. Fjolårets löpningsförlopp är ett (för den minnessvage: Dante Boko bombade runt i spets och Örjan backade ner Propulsion sist utvändigt från spår 8. Avslutade i överljudsfart men torskade på målfoto.). Oavsett om Örjan laddar eller tar upp kommer en sån som Nadal Broline förmodligen få en bättre löpning. Arazi Boko skojar man inte bort från spets. Och var inte gamle elitloppsdeltagaren In Vain Sund överraskande bra i "årsdebuten"? Startar från spår 5/1640 och är just nu spelad på under en procent...

Skaegget 2018-07-12 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 576408)
Bestämde mig för att spika en Magnus Dahlén-häst om han skulle ha någon med. Det visade sig bli 2 Cavidendron i andra avdelningen. Inte blev det sämre av att Jepson håller i tömmarna. Den enda emot är ju Lennartssons järnmärr Fame Boko. Den var ruskigt bra senast.

En annan som var överraskande bra i senaste starten var M.T.Joinville. När alla snackar om hur vidöppet loppet är och många målar på eftersom det finns så många bra "V75-följetonger" i samma lopp är det lika bra att spika sig ur knipan. Magic Gwin från bakspår? Good luck. Jorma bombar hem det från spets eller dödens.

Jag kan för övrigt se flera scenarier där Propulsion förlorar. Fjolårets löpningsförlopp är ett (för den minnessvage: Dante Boko bombade runt i spets och Örjan backade ner Propulsion sist utvändigt från spår 8. Avslutade i överljudsfart men torskade på målfoto.). Oavsett om Örjan laddar eller tar upp kommer en sån som Nadal Broline förmodligen få en bättre löpning. Arazi Boko skojar man inte bort från spets. Och var inte gamle elitloppsdeltagaren In Vain Sund överraskande bra i "årsdebuten"? Startar från spår 5/1640 och är just nu spelad på under en procent...

Måste vara århundradets kuskminus på just In Vain Sund? D. Redén kör själv....

Spiritus 2018-07-12 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 576409)
Måste vara århundradets kuskminus på just In Vain Sund? D. Redén kör själv....

Till en procent kan jag köpa att Redén väljer att köra själv. Nog ska han klara av att ramla ner i andraspår (eller till och med på innerspår), gå i ryggar och leta lucka till slut. Det är till och med svårt att misslyckas med att få ett dåligt lopp från det där läget. 1, 2, 4 och 6 lär laddas.

Skaegget 2018-07-12 23:19

Redéns statistik, som kusk:
2016: 106 starter - 9 vinster.
2017: 49 starter - 4 vinster
2018: 23 starter - 2 vinster.

Suit your self :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved