![]() |
Poängreducering i jokersystemet
Hej , ny här.
Jag leker lite med poäng reducering i jokersystemet. Var kan man hitta all statistik ang poäng på nätet? Eller vad tycker ni om vilka poäng man bör använda på dom olika spelen /Dan |
Citat:
|
Ok du använder det till V75.
Ni som spelar V4, V5 , vad bör gränserna gå på dessa? Borde inte Atg ha bra statistik över flera år på allt detta? |
Citat:
ATG tillhandahåller inget färdigt av sån statistik. När det gäller V75 går det förmodligen att använda "Statistiskbibeln" för V75 av Jens Sjödén. För övriga spelformer, främst V4, kan Viroid här på forumet vara den som har bäst koll. Själv använder jag mig hellre av radvärdesintervall då samma insatsfördelningsranksumma kan innebära väldigt olika svårighetsgrad ( och utdelning! ) på olika rader. Det är helt enkelt ett väldigt trubbigt mått och oklart vad det egentligen är man vill uppnå med den reduceringen. |
I genomsnitt är vinnaren av svenska travlopp rankad knappt trea av spelarkollektivet. 2,85 - 2,95 brukar det ligga på för alla spelformerna V-spelen.
Antal avdelningar x 3 ger ett värde som rätt så trubbigt anger om raden ger låg eller hög utdelning. I t.ex. lopp med stora favoriter kan ju dock en tredjehandare ha 5% streck, och i ett jämnt spelat lopp 20%. Det betyder mycket för utdelningen. Men å andra sidan är det enkelt, och ibland är det värt en hel del att inte komplicera saker mer än nödvändigt. |