![]() |
Citat:
|
Jag tror ju Dear friend bara blåser ner dem i sista avd till bra % ! Spöa ju några där sist så !
|
Speedy Foxy V till 8ggr på Unibet och Milligans S till 5,75, kanske kan vara något för den som tror på någon av dessa...
|
Angående guld. Vinner inte Nadal Broline om det blir minsta lilla tempo i loppet? Lär väl sitta som klistrad i rygg på Makethemark och får därmed en bra resa. Antingen tar Xenit Brick ledningen och då blir det Makethemark i dödens och Nadal i 2 andra ut. Eller också tar Mulligans School ledningen och då blir det Xenit i dödens, MTM i andra ut och Nadal i tredje ut.
Nadal har ju spurtat strålande på slutet men haft för långt fram. Nu är det bara 9 hästar med vilket borde gynna honom från bakspår. Bra spik till 27% när ALLA tar med de fyra som kan vinna. |
Min analys av guld
Spetsstriden. Milligans School sitter i spets efter en bit. Stallkompisen Testdrive är snabb ut och kan hjälpa till genom att svara alla utom Milligans Scool. Varken Makethemark eller Zenit brick särskilt snabba ut. Makethemark har ett andraspår och behöver bara köra rakt fram, man släpper gärna ner Zenit Brick framför sig så det borde enligt barkaret bli: 5 Milligans School ledning 1 Test drive rygg ledaren 4 Zenit Brick i dödens 2 Make the mark andra ut 9 Nadal Broline tredje ut Jag tycker Milligans School har varit bäst när den fått smygresa motbra hästar. Är inte hästen som bara leder runt om. Det prövade man 30/9 men vek ner sig över upploppet och släppte förbi sig Makethemark,HeavySound och Nadal broline. Däremot har man matchat yttersta eliten när man fått rygg ledaren i sundvall open trot, andra ut i jubileumspokalen samt andra ut med Propulsion i dödens i UET Trotting Masters. Nu tror jag dock man provar i spets. Zenit Brick är inte snabb nog att utmana om ledningen tidigt men sitter garanterat (?) i dödens efter ett tag . Ger man bort ledningen efter 500m har man gett bort loppet . Sen hänger allt på hur mycket press BG sätter på ledaren. Björn borde pressa en del med Zenit Brick som är på väg mot vinterformen medans Milligans School varit toppad till storloppen i augusti/september och borde inte ha maxform längre. Jag tror Zenit Brick slår Milligans School från dödens men bästa loppet får då Makethemark och inte minst Nadal Broline! Ser framför mig hur Zenit Brick knäckt Milligans School i början av upploppet, Makethemark vrids ut i tredje med Nadal i ryggen som vrids ut i fjärdespår och avgör ! Resultat om mitt badkar har rätt 1:a 9 Nadal Broline 2:a 2 Makethemark 3:a 4 Zenit Brick 4:a 5 Milligans School Om nu inte Ulf Eriksson är så smart att han släpper ledningen med Milligans School om Björn Ställer en allvarlig fråga med Zenit Brick. Då vinner Zenit Brick och Milligans School har bra chans att bli 2:a... Folk har gett BG gratis spets förr.. Har säkert helt fel men just nu känns den här analysen vettig ;) |
Citat:
Lyckas Björn skrämma UE tillräckligt för att få överta får ju Nadal Broline andra ut och en ännu bättre resa. Zenit kommer ju inte till spets i ett nafs så det borde gått undan första halvan av loppet i så fall. Nu har vi fått fram en Spik! Nadal vinner med bägge loppscenarierna :KO: Enda emot är om Zenit Brick är dålig för dagen , vilket jag inte tror:evilgrin39: |
Citat:
|
Citat:
Vi får hjälpas åt här inne och vaska fram några guldkorn. Nadal är den första jag hittat hittils - vi behöver 1-2 spikar till:) |
Någon som verkligen det verkligen sprutar form ur öronen om är 8 Hawk Cliff i avd 6!
Avgjorde från dödens hur lätt som helst näst sist. Senast fick man en dålig rygg i megalampan Ural som knappt gick framåt i lördags. Man satt kvar för länge i den ryggen i tron om att det var en bra rygg- när man völ klev runt Ural gick man bästa av allla över upploppet! Roheryn vann men Hawk Cliff gav enligt mig bästa intrycket. Frågan är bara var man hamnar från spår 8? Lyckas Björn Goop trolla till sig en Ok resa borde Hawk Cliff ha bra chans, Nurmos har ju grym stallform för dagen. |
Citat:
|
Citat:
Tror mer och mer på att Mega Star i femte avdelningen är alldeles galet lågt streckad. 2.8% när hästen senast från spår 11 blir tvåa på 11.2 och sänker med 1.5 sekunder. Form och varning trots lång distans o volt nu! |
Citat:
Nurmos har 31 i segerprocent! Vinner alltså nästan vart tredje lopp! |
Citat:
Jag är också nere på 4 just nu 3 Esprit Sisu som det inte går att förneka att den höjt sig rejält på slutet 2 Athos Race - Bra spår och Lindblom kan överraska med den här som känns lite bortglömd på strecken 5 Stonewashed Diamant varit kanonbra , bra spår , ok % 8 Hawk Cliff med motivering från tidigare inlägg Står nog över 1 Doctor Doxey Zenz som nog blir över från start från innerspåret. |
Citat:
Spår 1 för Doctorn behöver ju inte vara så illa, kolla bara hur kusken "hittade" ut senast... |
Citat:
Nr 3 - Esprit Sisu (framspår och segerrik, ingen jag vill åka på med Erik) Nr 5 - Stonewashd Diamant (Bra spår, segerrik med ok tider, men inte mött så tufft motstånd) Nr 8 - Hawk Cliff (senaste loppet, Nurmos och Björn) Nr 11 - Indy Lane (Visserligen Jorma från bakspår, men varit ute i tuffa lopp mest hela tiden. 11.9 över medel senast från kasst spår. Segerrik med 4% känns intressant) |
Citat:
|
...
|
Citat:
Måste nog ta med 4 Zenit Brick i guld:smoke: |
Citat:
|
V75-1 och 4 är riktiga mystackar enligt mig. Kan inte befoga spik på varken Rajah Silvio eller Claude Debussy utan har 12 streck just nu..
I 4:e borde väl BGs 3 eller 6 få ett kanonlopp. Kan 2 med Ulf få rygg ledaren eller tom ta spets ? Undrar om 14 Veroni kan hinna fram då. 9 Poem In Motion får nog tufft att vinna. Riktigt svårt lopp. I V75-5 har jag försökt hitta argument att spika. Möjligtvis Can Lane men tycker det finns en del som talar emot. Isåfall är Jula Extreme från kanonspår en spets och slut kandidat. Just nu har jag dock 1,5,7,8,10,11 markerade på kupongen. Ramon Dekkers är inte fy skam men ska till en klockren start från spår 5 om den ska kunna hota ordentligt. I sista loppet tror jag Dont Mind Me, Dear Friend och Disco Volante borde räcka. Men Speedy Foxy, Isor Håleryd och Mr Golden Quick är bra emot.. Det är tufft när systemutkasten är 5 siffriga.. |
Jag har varit ett stort fan av Mr Golden sedan jag fick upp ögonen för den när den vann lopp1 elitloppsöndagen i år.
Så jäkla läckert han gick från sista plats till lätt vinst . Men nu på lördag är det Kenneth Haugstad som kör.... Kommer KH ens försöka vinna ??? |
Det ska väl mycket till för att Daniel Redén ska vinna ett V75 lopp som kusk, all heder åt han som tränare men ju färre lopp han själv kört ju mer pengar har stallet dragit in...
Så tror jag låser första avd på tre hästar, de två mest betrodde plus skrällen Allowable med Johan Brandel. Avd 2 Voltstart med lärlingar här kan det bli försenat schemat... 8 Mellby Ess, kolla in den resultat raden men kusken är ju ett stort frågetecken däremot. Avd 3 Fegar nog och tar de 4 som de borde stå mellan. Avd 4 Här spikar jag Goop, borde sitta i ledning sen kan nog Björn styra detta till seger. Avd 5 Vikings Topline (jo jag gillar namnet:D) avslutade riktigt jäkla fint senast men nu är det annat motstånd men ska man bli ensam med alla rätt så måste ju några sånna här vinna med ;) Avd 6 är väl redan färdigt analyserat här i tråden trots de hamnar jag på 7 streck... Avd 7 Låser på 1-6 |
Citat:
|
Citat:
|
Löser man första loppet med en spik så ligger man verkligen bra till för att sätta 7an imorgon ! Va tror ni sharpers om första avd.
Vore kul å ha en skön spik i första! ..Många spelsidor pratar om Rajha Silvio men ja är tveksam på den ..Lite sugen på att 14 Hobby de liton ,är helt klart bästa hästen och stallet håller ju den högt , Blir nog livsfarlig om den håller ihop aktionen ! lr va tror ni ? |
Citat:
|
Citat:
För mycket lotto att spika avd 1 men 10 19 % kan ju va kul spik.. |
En omgång utan "säkra" spikar, så man får gå på känsla och idéer. Tror Goop vinner första trots femtespåret och åter efter sjukdom.
|
Citat:
Ja jag vet inte lätt i första allså .. Lutar nog snart att ta alla där istället ! |
Citat:
|
Avd 1 är hopplöst svår.:sad44:
Men måste försöka trots allt... Måste bli ett helt gäng här. Börjar från början med 1 Messiah, tränarkörd. Verkar ha hyfsat påbrå, mamman tjänade 3,5 milj. Jaa, sen hittar jag inga på första volten. Går vidare och fastnar lite för 9 Allowable med Johan Brandel(?) Har varit duktig och vunnit V75 med kusken. 10 Claude Debussy. Thomas Uhrberg kör igen, vann i förra starten med Claude, var ett 100k-lopp. 11 Rajah Silvio/Björn Goop tränar och kör. Verkar lovande, vann på V75 förrförra starten. Sen tycker jag det blir jobbigt, men hittar nu 14 Hobby de L'iton. Jörgen Westholm. Kanske. Men blir väl alldeles för långt fram. Annars är hästen 50%-ig, 6 av 12 lopp. En häst som jag gärna skulle vilja ha med är 8 Jejje Palema. Men när jag kollade Mikael J Anderssons resultat fann jag att han visserligen vunnit på V75 många gånger i år men bara med en häst - oslagbara Southvind Feji! Ett undantagssto som ställer upp i morgon i Stoeliten! |
Dags att förlora stålar igen. Kör en tidig o efter första tanke o känsla, inge ide att ens försöka eg men men dum som man är så gillar man va kanonmat åt eliten.:smoke:
V75 Inlämnat: 2018-11-09, 15:21 Eskilstuna Lördag 2018-11-10 Start: 16:20 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Claude Debussy (11, 1) Får tacka för % som är nu, kan åka ut direkt o göra annat 2: 6, 8, 10, 12, 14, 15 (1, 13) Draget är nog Mr Perfect 2 % tackarr 3: 9 Nadal Broline (2, 4) Ja tog ställning lär bli för långt fram men men 4: 3, 6, 12, 13, 14 (2, 7) Goops hästar känns iskalla testar, när två träter 5: 4 Mega Star (3, 8) Fint avslut bakom HEART OF STEEL sist, kusken dock hum:idiot: 6: 3, 8 (1, 10) Kan ju inte missa vad HAWK CLIFF gjorde sist men lär va en lus på lördag 7: 1, 2, 5, 11 (8, 10) Lämnar stona här till Harry-boy o kärringen som gör andelar på Ica 1x6x1x5x1x2x4 = 240 rader. 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: :drunk: |
|
Messiah - behöver man ta med denne överhuvudtaget? Redén kör och kommer så fort någon trycker ta upp och i intervjun efteråt gråta över att hans fina hästar inte skall få gå sig trötta... Buhu!
|
|
En spik klar - Nadal Broline! Kommer gå fort hela vägen och Nadal får draghjälp hur loppet än blir kört. Går på 700 kvar och får rygg antingen på Makethemark, eller Zenit Brick!
Får bara hoppas att något lik inte hinner emellan och gör att det blir en längd extra att ta på ledaren... |
Vet att man icke skall se för mycket på tider, men kan någon vara snäll och förklara varför Goopens i fjärde, kan vara favorit? Okey, springspår och Goop, men vad har den visat hittills och vad gjorde den sist? Fyra i ett sexhästarslopp!
Edit: Har dessutom stått över två månader... Siktat hit, för visso, men... |
Kolla Global Upfronts tre senaste starter, vilka denne har mött - tala om att gå ner i klass nu. Springspår och bra form. Spik nummer två!!!
|
Citat:
Den såg lite halvdan ut första delen av upploppet senast men gick helt okej andra delen. Jag ser ingen av Darling Harbours kaliber i detta loppet. (Skulle väl vara just Global Upfront då som slagit Darling tidigare...) Jag väljer att spika men gör det med rejäl magknip, spikar mest för att det är Goop och att den lär sitta i ledning plus att det blir jäkligt dyrt om man ska börja gardera. |
Citat:
Ja, jag tänker också en eller alla och då detta är den svåraste omgången, på pappret, i år så får det bli spik på Globalen... Ltcka, till! |