Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-12, 08:48   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Onsdagen 14 november - V86 Bergsåker/Solvalla Jackpot


Här pratar vi om onsdagens tävlingar på

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-12, 09:10   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard


Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-13 klockan 13:16.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-13, 23:21   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 14/11 Jackpot


Klart vi ska ha en tråd till Veckans V86!

Öppnar med ett par drag I V86:6

7 Jaques Noir Är en kanonhäst från Nurmos som kommer tillbaka efter vila.
Timo Nurmos har visat upp sina i strålande skick på sistone:

Zenit Kronos 2 raka efter vila
Global Trust 3 raka efter vila
Ridgehead Cato vinst direkt efter vila
Global Trustworthy helt överlägsen efter vila
Jaques Noir ? Ser ingen anledning att spekulera i att hästen behöver lopp i kroppen- Nurmos Hästar är bra direkt!

Jag anser JN vara en hårdare häst än Glenn Boko som spelas till stor favorit på BG.

12 Scarlets Mirakel kolla in loppet Scarlets Mirakel gjorde sist och vad den mötte!

Man var chanslös mot On track Piraten men gick förbi och höll säker Ready Ribb bakom sig. Även Bucks to Burn var chanslös. Det var ett högklassigt lopp och insatsen var femstjärnig! Scarlets Mirakel luser det form om. Läget kunde vara bättre dock.

Jag tror loppet blir så här: Glenn Boko är först fram av de "bra" och får säkert överta spetsen av den på startvolten som initialt spetsar. Örjan lär veta om att Jaques Noir är i bra skick och lägger sig i dödens och masserar Glenn Boko sådär lagom hårt under vägen , tillräckligt för att dra musten ur Glenn Boko lagom till Upploppet.
Tror alltså att man tar ner Glenn Boko från dödens!

Får Scarlets Mirakel minsta tur med resan lär den komma som ett Jehu över upploppet


Det känns som att streck för 7 & 12 är ett starkt och fräckt lås!

Lämna Glenn Boko till Harry Boy och alla som spikar bara på BG och det faktum att den är favorit. Bästa hästen tror jag inte det är

**edit. Dessutom finns det ju bonuschans att den som kör Einstein Sisu (UO vart sjuk igår) får för sig att svara ledningen när BG kommer med frågan. Körs det om ledningen gynnar det bägge mina drag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Basse den 2018-11-13 klockan 23:31.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 03:35   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V64:4

Spetsen tar nog 7 Dardanos hand om direkt.

3 Copertino V,W med BG är favorit. Hästen är inte så snabb ut men BG kör säkert offensivt och hamnar nog i dödens om inte Oscar J släpper ledningen med 7:an.
Om Oscar skulle få för sig att svara spetsen öppnar loppet upp sig en del. 3 verkar vara stark så den kan säkert slå 7 från dödens.

Draget måste vara 10 Åsens Boogie

Näst sist gick den i dödens i stort sett hela loppet i ett lopp som vanns av Rede'ns Moses. Åsens Boogie höll bra efter sin tunga resa.

Senast gick man ett grymt sistavarv i tredjespår hela sista 1000. Vet inte om jag klockat rätt men får det till att Åsens Boogie gick under 1.13 sista 1000m i tredjespår - detta utan att tröttna sista biten. Kämpade bra hela vägen in i kaklet till en andraplats.

Man hade bakspår sist också, hamnade i femte ut. med lite bättre flyt med loppet ikväll borde man bli tung att stå emot sista halvvarvet!

Ja , jag är medveten om att det är Jorma från bakspår men det är bara att sööra den här hela sista varvet så blir det praa

Senast redigerad av Basse den 2018-11-14 klockan 03:37.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 05:38   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Sigel Doc avd 2! Streckad på 1%. Blåser till tätt; släpper och vinner från rygg ledaren ?
En 1% från spår 8 är alltid långsökt och aldrig lätt att få in,men den lär åka med på alla mina lappar i alla fall!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 05:39   #6
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V64:4

Spetsen tar nog 7 Dardanos hand om direkt.

3 Copertino V,W med BG är favorit. Hästen är inte så snabb ut men BG kör säkert offensivt och hamnar nog i dödens om inte Oscar J släpper ledningen med 7:an.
Om Oscar skulle få för sig att svara spetsen öppnar loppet upp sig en del. 3 verkar vara stark så den kan säkert slå 7 från dödens.

Draget måste vara 10 Åsens Boogie

Näst sist gick den i dödens i stort sett hela loppet i ett lopp som vanns av Rede'ns Moses. Åsens Boogie höll bra efter sin tunga resa.

Senast gick man ett grymt sistavarv i tredjespår hela sista 1000. Vet inte om jag klockat rätt men får det till att Åsens Boogie gick under 1.13 sista 1000m i tredjespår - detta utan att tröttna sista biten. Kämpade bra hela vägen in i kaklet till en andraplats.

Man hade bakspår sist också, hamnade i femte ut. med lite bättre flyt med loppet ikväll borde man bli tung att stå emot sista halvvarvet!

Ja , jag är medveten om att det är Jorma från bakspår men det är bara att sööra den här hela sista varvet så blir det praa
Åsens boggie kan vara en rolig spik för den fräcke!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 05:57   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Lite tankar, kan ni läsa vilka hästar som inte vinner å kommer galoppera el kommer bli slagna på upploppet med en nos samt dö mm

Avd 1
2 lär ta spets, släpper till fisken som får digital Inc utvändigt. Blir lite kamp där fram. Gynnar 6 som ska gå en 10 tid men blir skrikhäst nr 1. Tycker varken 3 - 4 är några vinnarhästar men fisken har väl brottats med svåra lägen till försvar. Vad är 4 försvar? Tipsar 6-3 digital känns överspelad samt 9 kan va en kantboll..
Avd 2
Har två hästar jag jagar 6-3. Tre fin utvändigt på upploppet nu bike samt 6 bra hela tiden kommer smälla till snart. 4-5 ja är väl givna på en sund bong
Avd 3
MONTE SUCK, kan väl ha sina egna dagar å omgångar. Blir spik 15 å slösar inte streck
Avd 4
Dragen måste väl va 10-9. Tre år å Jorma på 10 ingen önskedröm men kan driva på själv lika så 9 som känns lite bortglömd.. Men var ja tvungen att spika så hade jag valt Goop lär väl köras mot spets å försöka hålla undan å gunga in i mål. 5-7 känns överspelade
Avd 5
Lärlingar lika här vem har råd att slösa streck. Försöker lösa med 1 som har spåret kan leda runt om på 1640 meter, 6 startsnabb lär försöka komma tidigt mot spets tror på hästen men inte på kusken, men får hoppas hästen vill vinna.. 11 är väl den som bevisat kan komma långt fram med liknande förutsättningar.. Ny tränare gillas...
Avd 6
Med tanke på vad 12 gjorde från mellanvolten å mot tuffingar å inte loppet sitter i benen. Lär den vinna, chansspik. Men 7 en bra häst som vilat med Örjan. Men räkna med att den är i form. Goop nja ingen känsla för den. 3 kan väl rinna undan från start.. 4 kanske..
Avd 7
Känns som 4 borde ta detta om nu spåret inte ställer till det.. Stallform å liknande förutsättningar som senast å lite bättre kusk. Blir väl dyr att börja gardera men 1 11 14
Avd 8
Halvöppet lopp inte fått känsla för någon.. 1 kanske vinner om den får spets. 5 utmanar, Peter verkar ju ha grym form nu.. Långsökt 11 bättre än raden får hoppas på strykningar å överfart där fram å massa tur... 9 tidig med gubben i lådan. 7 har haft otur...

Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-14 klockan 06:00.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 09:26   #8
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

I sjätte känns det väl som att einstein sisu måste leda länge. Senast den gick i ledningen var det överpace med 11,4 första varvet men höll ändå bra. När den gick i spets för fem starten sedan var den överlägsen på 13,2 full väg. Upphämtningen efter galopp senast var enorm, tappade så mycket att han kom ifatt fältet 400 kvar och är tvåa i mål! Visade då också startsnabbhet i voltstart. Vet inte om Uffe är frisk ikväll men i så fall vet han ju vad han sitter bakom och lär knappast släppa även om Glenn kommer tidigt.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:11   #9
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Ulf O kör han idag någon som vet?
Han var ju sjuk igår
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:21   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Jäklar vad laddad man är för den här omgången!

Skall bli riktigt roligt att göra ett Stoooort system åt oss Sharpsare.
Var uppe till 04:00 i natt och grövde i arkivet, tog även ledigt från jobbet för att fullt fokusera på uppgiften!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), HuBBaBuBBa (+10), Micke (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:24   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Ulf O kör han idag någon som vet?
Han var ju sjuk igår
Ja, han kör idag. Var tydligen magsjuk igår.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:36   #12
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Ulf Ohlsson angående chanserna

Så här ser jag i alla fall på chanserna.

Alien Kronos – var ruggigt fin senast och det kändes som en mycket fin häst. Nu råkar ju Svante ha en till med i loppet som kanske är minst lika bra men jag var jättenöjd med min.

Galadriel Sisu – är inte alls så pjåkig men har galopperat några gånger. Nu är det tufft emot och det blir nog svårt vinna.

Orkidee Skift – vann jag för ett tag sedan på Solvalla. Då fick vi en bra resa och nu är det mer chansartat läge.

Imma Hanover – ej kört på et tag. Vet att hästen är flyttad från Boden till filialen här nere. Felfritt och hyggliga slantar är väl prio ett.

Einstein Sisu – gick mycket bra efter galopp senast. Nu är det bra hästar tjugo meter bakom men den här vill jag varna för.

Zanzibars Sun – ny bekantskap för mig.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:42   #13
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Avd 1

Roligt streck 7 Höwings Star i första. Ingemar Hultqvist presenterade sina IH hästar i lysande skick under söndagens Breeders finaler. Stallformen är i stort sett alltid bra.
Tycker det fins frågetecken för de flesta av favoriterna - många med osäker form .
Hövings Star har i alla fall en bra spurt om de andra kör för fort. 1% är för lite på den.

Jag steckar 6 hästar här på Bolagslappen. 3,4,6,7,9,10
Väljer att stå över 11 Cool Keeper då Den känns formlös och inte vunnit från bakspår på flera år.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:44   #14
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Basse vad tror du om spets i sista?
1 är hygglig ut, 2 är något snabbare frågan är om den tar över.
3 är också rätt så kvick ut.
8 också rätt så kvick ut men dåligt spår. Men Jorma är Jorma, kanske trycker av ändå.

Senast redigerad av trance_error den 2018-11-14 klockan 11:47.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 11:50   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Det är som vanligt spikarna det hänger på. Första tanken var att singla Patricia Zaz, men jag vet inte om det blir så. Order To Fly bör i alla fall vinna sitt lopp läget till trots. Chapter N. Deo bör också ha bra chans, men jag har inte bestämt mig gällande den heller. Avvaktar information under dagen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td