Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-18, 21:01   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V75 24/11 Solvalla


Speedy Fox Vicane ut i avd 1. Stenklar? Nja, knappast....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 12:01   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Avd 1 Very vinner felfri, men går lita noll på den hästen. 5-2 grymma ston samt 10 bortglömd. Tar man fler kan man lika gärna helgardera.
Avd 2 Spår, tid, startsnabb o kusk. Detta ska nr 5 Cobbys Olifant vinna. Galopp emot å klass 2
Avd 3 Spikar sällan Per med favoriter. Målar på hoppas på smäll.
Avd 4 Ston å tillägg med volt. Skrällopp målar på
Avd 5 Hästar 5-6 stor chans. 2 3 9 höjer värdet lite. Hoppas på strykningar så Mega star hoppar in som förstareserv. Resten släng pil
Avd 6 Spika proppen spår 12 66% nej tack. Vinner säkert till favoritspelarnas glädje. Men 10 ska med i min båt. 5 möjligtvis resten lottohästar.
Avd 7 Globul trust tar säkert spets sen blir det lekstuga. Men som 5 sett ut så måste den med.. Bakom nr 4 sen helgardera.

Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-22 klockan 11:15.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 13:33   #3
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Tror kanske det blir svårt för Global Unprotected att slå Heart of Steel?
Garderar nog också Proppen den här gången. Kan strula från spår 12. Räcker med att två kuskar inser att de kan gå före och störa....
I sista avdelningen kommer Roheryn återigen att bli lite bortglömd.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-21, 07:37   #4
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Negativ info om utr.föränd. på löpglade Propulsion som siktas mot P.de A. inte bara spår 12 emot, utan nu väntas skor vanlig vagn o öppet huvudlag allt enligt Guidens intervju med Per Pergenius(påhittat namn? Per Geni?). Vi får se hur snacket går längre fram i veckan, för hästen har nog inte fått dessa ändringar i tävlingslopp tidigare(förutom efter lång vila kan tänkas) o ska ju inte torska detta lopp i normala fall,men nu vetefaen!
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 06:38   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 41
Sharp$: 146
Standard

Avd. 3 nummer 12 High Glider framför Örjan Kihlström ser ut att ha en stabil formrad. Överväger spika. Spelad 13 % just nu.

Avd 1, 2 och 4 ser dyra ut. Överväger dock att lägga en spik även i avd. 4, 9 Quiz Töll eller 12 Ile Saint Louis.

Senast redigerad av james_bohlinger den 2018-11-23 klockan 06:41.
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 11:10   #6
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Nedan mina egna funderingar över V75an. Har inte läst någon info från stallen än - betyder att jag inte läst Guidens intervjuer. Bryr mig sällan om att göra det men brukar titta på deras ranking - EFTER att jag bestämt mina hästar.

När man kollar intervjuerna så är ju i stort sett varje tillfrågad uppåt ang chanserna...

Avd 1, Silver.
2 Speedy Foxy Vicane har gjort starkt intryck på mig. Läste en intervju med David Källgren. Intressant att Speedy varit avställd i två omgångar, ett år vardera. Troligen därför hon orkar nu, trodde äg/trän.
Så är det nog. Två bra exempel på detta är Gidde Palema och Spring Erom. Giddde gjorde en sejour hos Svanstedt som unghäst men levde inte upp till förväntningarna och flyttades till Goops. Där gick det heller inte så bra, slutade med att han gick lös och ledig i ung 1½ år. Flyttade tillbaka till Svanen.Sedan lossnade det ju och körde in 27 milj tror jag det var. Spring Erom var ostartad ett bra tag, bortåt ett år, kom sen tillbaka och började vinna.

tror 1 Very Kronos måste med också fast där är det vinna eller försvinna med alla galopperna.

Avd 2, KII.
Vill ha med 2 Cash Simoni/Jorma. Varför vinner han inte mer? Ready Cash-son, körd av Jepson och Kontio nu på slutet. Tränaren Maria Törnqvist säger att hon har lagt om träningen ( tittade på intervjuerna). Jaja vi får väl se nu då.

Tror en hel del på 9 Caligula. Väldigt duktig, har sex vinster på sju försök i år! Nu sitter Robert upp. Tyckte Robban inte lyckats så bra på V75 nu för tiden. fast där hade jag fel.
På SVT 300 st tillbaka har Robban startat 60 ggr i V75 som kusk sedan 180603, vunnit 6. Vinsterna nu på slutet så det ser bra ut för Caligula.

Avd 3, Solvalla GP 4-åriga.
1 Vamp Kronos/Mika Forss/Riordan. Fantastiskt stark och duktig märr. Men verkar ha fattat motvilja mot spår 1 senaste tiden. Senaste fem har hon haft spår 1 2 ggr; ena gången 6:a men hon var inte betrodd då; elvaoddsare(1:a då Chianti). Breeders 11 nov blev diskad galopp.
Kommer inte fram till något här, verkar som att 6 Zack's Zoomer, (en av Stefan Melanders sex hästar i loppet!) har gjort bra ifrån sig, på 11 starter i år har han tjänat 1 miljon.

Avd 4 Diamantstoet. Nästan det värsta lopp jag vet. Det enda som är värre i mitt tycke är stolopp med spårtrappa.
Har tills vidare 12 Ile Saint Louis med 35 i segerprocent, Jorma/Nurmos. 13 Eva I.H.? Mika Forss/Hultgren. Eva är ett Ready Cash-sto! 14 Amalia Cash? Även hon har RC som pappa.Oskar J A/Jörgen Westholm? Tror lite på Amalia.

Abd 5 KI.
Orkar inte längre men

Avd 6, Guld.
12 Propulsion

Senast redigerad av 777 den 2018-11-23 klockan 11:12.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 13:26   #7
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Avd3 Vadå, hade inte Melander några fler hästar till detta loppet?
Hälften av de som startar är från han...Känns väl sådär.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 13:44   #8
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Tycker fortfarande att ENTERPRISE ska slå dessa kusar o kommer spika igen 6% känns bra
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 14:02   #9
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Tycker fortfarande att ENTERPRISE ska slå dessa kusar o kommer spika igen 6% känns bra
Jag har slutat strecka den för länge sen och hittills har det varit rätt. Tror jag hoppar den även imon. Låser på 3,6,12
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), coolmanriver (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 14:06   #10
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Tycker fortfarande att ENTERPRISE ska slå dessa kusar o kommer spika igen 6% känns bra
Kollade lite på Enterprise. Har inte vunnit de senaste fem loppen, varit 2, 5, 2, 5, 2.
Kollade vidare. Bara vunnit 2 lopp i år: Hd 5/7 V75, auto kort, spår 3, Goop
och B 11 april V86 spår 1 auto medel, Per Linderoth. (I Bergsåkersloppet var Selmer I H 4:a så då var Enterprise bra!)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)

Senast redigerad av 777 den 2018-11-23 klockan 14:10.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 14:08   #11
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Tycker fortfarande att ENTERPRISE ska slå dessa kusar o kommer spika igen 6% känns bra
Är den inte bättre på kortdistans? Medeldistans nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)

Senast redigerad av trance_error den 2018-11-23 klockan 14:09.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 14:48   #12
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Tycker fortfarande att ENTERPRISE ska slå dessa kusar o kommer spika igen 6% känns bra
Nu tittar jag på Guidens ranking och vad Stefan Melander säger om Enterprise.

Guiden rankar honom fyra så här:
6 Zackk's Zoomer
13 High Glider
1 Vamp Kronos
9 Enterprise

Stefan M:
"Han känns som att formen är bättre än någonsin tidigare. Trots att han ifjol tävlade tufft i USA har han under året utvecklats. Han har nu ett intressant läge och det känns som att han får loppet. Blir det bara lite tempo på loppet och det inte strular på vägen kan han dyka upp i striden. Han kanske är allra bäst på kort distans men klarar även full distans."

Mjaa--- ??? Svårt fall
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 17:24   #13
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 7
Sharp$: 1468
Standard

Finns d någon vänlig själ som vill lägga ut intervjuerna från AB? ( osäker om det är "ok" att fråga )
cart00n är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 18:02   #14
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Som svar till alla om Enterprises ev.vinstchanser så baserar jag dom på mina egna intuitioner om att hästen som inte spränger ljudvallen precis när chansen kommer i loppen,att han helt enkelt inte visat allt som jag vet han kan. Jepson är min man att fixa detta i morgon till 6% för tredje gången gillt,för det är ju ett skitgäng i mina ögon
Vi får se hur det går o jag spikar iaf när jag fått för mig ngt.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 19:31   #15
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50013
Standard

Har publicerat Jens Sjödén på Service Plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td