![]() |
V86 Jägersro/Solvalla 30/1
Jägersro
Längd: 1000 m Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m) Upplopp: 190 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Ja Solvalla Längd: 1000 m Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m) Upplopp: 196 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Nej Avd1 2140 m Auto 1 Twigs Briard har mycket enklare emot nu och startsnabbheten verkar varit bättre tidigare i karriären. 2 Demolition Man F är snabbare från start och lär komma förbi första biten. 6 Nelle Atticus Jake vill jag minnas att gänget runt den var väldigt positiva till senast... Avd2 2140m Auto 2 Quite Right måste väl ses med en bra chans här? SoS 1 Anddontsayitsover gillar jag skarpt och kan starta snabbt och få rygg på Quite Right därifrån kan det bli bra om luckan uppstår. Avd3 2640m Auto Det här loppet tror jag 2 Alonso Ceasar vinner, men 1&3 är givna motbud. Dock tror jag 1 blir fast invändigt men på långdistans brukar luckan kunna finnas. 4 Panamera har varit gott gåendes på 3140 m nu och kan vara härdad på den distansen och klarar kanske av lite tuffare tempo på 2640m nu. Avd4 1640m Volt SoS på 4 Livi Memory varit ruskigt de två senaste starterna, lite klurigt läge nu med spår 4 i volt. 8 Fast Moving Cash står på tur att få vinna med härliga spurter men inte kommit hela vägen fram, okej läge nu med spår 8 i volten. Bella M.J från springspår verkar bli favorit och den ska väl med på kupongen. Avd5 1640m Auto 3 Marys Overandout flyger väl till spets och där blir den hästen att slå på sprinterdistans. 9 Precious Lord är van med en hel del tuffa hästar emot och bakspår kan ju ställa till det en aning. Avd6 2640m Volt 10 Einstein Sisu var allas vår Dahles spik senast men då valde Ulf Ohlsson att sitta kvar och bli instängd, hängde bra med i ryggar på upploppet mot tufft motstånd. 1 Balto d´Huon är snabb ut om den håller sig i trav och får då troligen spets men de lär väl släppa om de kommer nån vettig häst fram då det är lång distans som häller här. Avd7 2140m Auto 11 Aida Boy vinner en hel del lopp, ganska bra pengar på sig med för att komma ifrån Danmark eller ja tränas och tävlas mest där. 3 Digital Data levde upp till skriket senast och leverade spets och slut enligt snacket. Avd8 1640m Auto 4 Thelma de Glatigne har jag jagat lite ett tag från dåliga utgångslägen men nu har den verkligen chans till sin favorit position spets! 3 Odessa Celiber och 5 Beatiful Bacardi är van att möta tuffare hästar och lär utmana. 1 Vikings Grace är bra men vart hamnar den med startsnabba utvändigt? |
V86 Jackpot 14 miljoner Solvalla/Jägersro.
2019-01-29 11:28 Avd 1: Öppen lösning, i mina ögon tycker ja man kan ta alla här. 2 DEMOLITION MAN F. 8% Peter U. känns som min första rank . En häst som stallet har hållt högt länge och som har mött många bra hästar . Men i år har de gått lite sämre men jag bara väntar på att han ska slå till och vända. Demolition är snabb ut så kan sitta i spets och sen välja att släppa lr köra. Sedan har vi en klar andra häst och favorit streckade 9 PARTIZAN FACE. Adrian K. Hans hemmabana. Har också kört mot bra motstånd senaste tiden, fått tuffa lopp i benen. Om snällare lopp så är den helt klart farlig. Rank: A 2-9 B 1-6-7-3-4-5-8 Avd 2: Här kan de va så enkelt att det blir en SoS vinnare och tänkbar spik, 2 QUITE RIGHT Björn Goop. Bra spår och jättesnabb ut . Men funderar lite på hur de är med Goops stallform. Vid gardering så är 1 ANDDONTSAYITSOVER Kevin O som jag tror får rygg på favoriten kan bli farlig då på upploppet. Tredje streck blir 9 GREEN KEEPER U.S. Örjan K som kan va bästa hästen i loppet och har perfekt rygg på favoriten . Men vet ej hur form är när den inte startat på ett tag . Hur som helst ett smyglopp och kan va farlig vid tempo. Rank: A 2 B 1-9 C 5-3-12-11-6-8-10-7-4 Avd 3: Ett långlopp 2640m som jag gillar, har några roliga bud här. Klar första häst 4 Panamera Jörgen J som älskar långt och hade säkert velat ha längre men ja tror han kan vara helt enkelt bäst i loppet. Sen har ja två starka motbud i 2 Alonso Caesar Ken E som trivs i Skåne och är en stark och oöm häst . 3 IBELIEVEINAMERICA Mathias A som också är en stark rackare och vann senast på v75 . Har bra form och oöm för position. Rank A 4-2-3 B 1-10-6-7-8-11-5-9 Avd 4: Här kommer mitt första klara spik bud, 7 Bella MJ Torbjörn J med springspår och 1640 volt så tror jag det är spets o slut! Bra form och ett rejält sto. Dem som vill gardera skall ta med 8 Fast Moving Cash Örjan K som har smygläge som har superform. Rank A 7 B 8 C 10-2-4-3-5-6-1-9-12-11 Avd 5: Kortdistans som kan få en rivig öppning, har ett spetsbud och två som kan gynnas vid tempo och som är klart dem bästa hästarna. 5 Bonny Boy från stall Conrad L som har form på sitt stall. Joakim L upp nu. Sedan 9 Precious Lord Christoffer E som kör åt Marcus L bra form i stallet där med. 10 Victory Iland Steen Juul som har en fin rad och varit och testat på v75 i Sverige i ett tufft lopp . Kan mycket möjlig vara bäst i fältet . Hoppas på tempo så speedar han ner många . Känns som tre starka A hästar. Rank A 5-9-10 B 6-2-3-1-4-7-11-12-8 Avd 6: Ännu ett långlopp . Där jag kommer med ett starkt lås, båda satt fast i deras senaste starter och kommer få ha nytta av det i detta lopp . 7 Buzzer Beater Per Linderoth som varit ute i årgångsloppen och är härdad i tuffa lopp. Såg ruggigt fin ut i ryggar sist och mycket kvar att köra med. 10 Einstein Sisu Ulf Ohlsson skreks de mycket om sist men vet inte hur Uffe tänkte i de loppet när han satt kvar. Nu tror ja han är mer offensiv efter sist ! Två starka hästar som känns som stenklart lås i mina ögon. Rank A 7-10 B 4-2-8-11-9-1-3-5-6 Avd 7 : Ett mycket öppet och roligt lopp som blandar med svenskt, danskt och norskt i loppet . Kul när danska och norska ekipage kommer hit, dem brukar ju ha påställt. Första häst för mig 10 Strong Case Jeppe Juul . Kommer med bra rad och form från Norge och känns super intressant här . Kan ta ner alla. 5 Cannon Flame Peter U åter en dansk häst med bra form samt att Peter redan kört och vunnit med. Tror det kan va ledaren efter ett tag . Vill också nämna en skräll i 11 Aida Boy Jan Dahlgaard som dem håller högt i Norge och har också en fin form. Som sagt tror jag att i detta lopp kan vad som helst hända, dem som har råd ta alla! Rank A 10-5-11 B 3-6-4 C 9-1-8-7-2-12 Avd 8: Här kommer jag ut med en väldigt bra spelvärd spik (28%) i 5 Beautiful Barcardi Björn Goop som trivs bra med kortdistans och spår 5 som är statistiskt sätt bästa spår på kort ! Tror denna vinner vart hon än hamnar . Stall Melanders hästar måste komma igång snart och de hoppas ja på Onsdag. Skrällar 3 Odessa Celeber Kenneth H som kan få ett fint lopp i draget . 2 Drizzle C.C Pierre Nyström som är en kapabel häst men varit ifrån länge, men man vet aldrig en sådan kan smälla till efter lång vila ! Rank A 5 B 3-2-1-11 C 4-10-7-8-9-6 Hoppas ni gillar mina ideer för Onsdagens jackpot omgång ! |
Fyll på med er idéer så vi får ihop ett roligt Sharps.se Snackisar ikväll! :)
De är ju jackpot för tusan! Vår ombudssidan erbjuder idag 4 andelar! Sharps Lilla 41 kr Gotland spellägare Sharps.se Snackisar 102 kr Basse styr upp era idéer till ett roligt system Basses All in 204 kr UNIKT Givetvis Basse som spelläggare Sharps Stora 306 kr UNIKT Dahle spelläggare https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499 |
Avd 1 Lita helt på 9 nja som gjort vad eg, 1-4 åker med
Avd 2 Favorit bara för att det är Goop el? 4-11 känns roliga 9 överspelad Avd 3 Tror nog Johans sto inte ska glömmas bort samt 4 Avd 4 Volt 1640 kan nog hända lite. Skulle vilja ha alla lyfter fram 11-8 Avd 5 1640 spetshäst, 13% känns som ett fynd nr 3 spik .. Avd 6 Hoppas Ulf kör denna gång, spik 10 Avd 7 Litar inte på Digital nu tuffare o 4-5-9 känns minst lika heta Avd 8 1640 kan vinna från olika lägen o spår 5 38 % får man va nöjd med spik 5 el lås med 4.... Blir det drag då vinner väl gubben i lådan :drunk: |
Jens Sjödén till V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays
|
Mina tankar idag
AVD1: Två hästarslopp 9 Partizan Face rätt favorit mött bra hästar på slutet från dåliga lägen kommer att trivas utmärkt i detta lilla fält. Troligen tidigt avancemang mot dödens kan få överta om den kommer tidigt. Motbudet 1 Twigs Briard mött tuffa hästar kan troligen inte svara upp ledningen så det gäller att ta sig ut gynnad av litet fält speedar till slut kan hinna upp Adrian. Storskräll Bikini men verkar knepig och ett sto mot hingstar och valacker brukar ha det tufft i denna relativt höga klass. Rank 9-1-7 AVD2: Rätt favorit men har inte visat så mycket vilja till slut alltid så kan åka dit speciellt om Kevin skulle vilja köra i spets med 1. Strulhästen 6 Mawerick Dream har bra kapacitet och kan vinna om felfri. En annan rolig vinnare är 8 Walkie Talkie trots läget har god kapacitet och kanske kan 5 Pomeroll AM duga verkar som att Haugstad skräller varje gång nu på V86. Sista strecket till Redens häst även om den inte brukar imponera men kan vinna här. Rank 2-6-8-5-9-1 AVD3: Lång distans och skräll? Min första häst är trots den lite bleka insatsen sist 1 Baxco Epice gäller att ta sig ut för Jeppe har styrkan och speeden för att ta ner dessa. Motbud 2 Alonso Cesar från spets, 3 Ibeliveinamerica , 4 Panamera dax nu? och så min roliga skräll idé 6 Valentin fin häst som överraskat förr bra ut och får fin position. Rank 1-2-6-4-3-8 AVD4: Ston 1640 volt. Springspår och Tobbe brukar betyda bra start men 7 Bella M.J galopperade från samma läge i regi Lugauer så kanske inte. 4 Livi Memory klarat av spåret tidigare utan problem ok ut kan kanske köras till spets efter en bit?. 6 Petunia viss kapacitet ok ut från springen kan bli spets skrällchans. 2 Itakhi Boko kapabel ok läge kan vinna om kusken gör ett bra jobb?. 8 har dålig startrygg som troligen galopperar annars har givetvis Örjan en ok chans med denna formhäst. 10 Topspin inte någon märkvärdig häst men med Björns hjälp kan det gå. Rank 4-7-2-6-8-10 AVD5: 1640 auto Favoriten 5 Bonny Boy osäker och med ny kusk trolig galopp. 2:a handaren 9 Precious Lord bra sist sämre gången innan slipper brodd nu räknas men för mycket streckad. 10 Victory Island bra Juul häst kommer till slut kan vinna. 6 IL Boscaiolo på gång bra läge stallet på gång given. 4 Speedy Sallöv långskott dock bra i hårt gäng näst sist kan rensa bort nästan alla. Rank 6-10-9-5-4-7-2-3 AVD6: Lång distans voltstart med tillägg ett lopp där det kan skrälla till. Från framvolten räknas 2 Pyrolator som galopperade bort segern sist, 4 Rim Perfect i ny regi stark häst med viss kapacitet dock sto. På tillägget står loppets huvudkonkurenter 10 Einstein Sisu och 7 Buzzer Beater de gör troligen upp om segern i loppet kanske chansspik på 7 som nog dras fram av 10 in på upploppet kan då speeda ner denna. Rank 7-10-4-2 AVD7: Ett öppet lopp en eller många? Vem spetsar där kan möjligen lösningen på detta lopp hittas de som säkert laddar är 1,3 och 4 av dessa gör 1,3 upp om ledningen och är bägge givna på kupongen. Om toktempo kommer 6 och 10 in i matchen. Rank 3-1-4-6-10-12 AVD8: Auto sprint och ston. Till spets 4 Telma De Glatine körs där? om släpp tar nog 5 Beautiful Bacardi över och kan då dirigera loppet och rinna undan om svar öppnas loppet upp. 1 Viking Grace är en bra finsk häst som har chans om den kommer ut Uffe fixar nog det? 10,11 fina hästar men lägena usla om överpace. kanske skräll av Haugstad här med 3 Odessa Celeber men det är mindre troligt efter senaste insatsen. Rank 5-1-4-11-10-3 :sweatdrop: |
Haicon kan den svara ut favoriten?
Vermo 24.5.2017 - Lähtö 3: https://veikkausmedia.fi/?video=20170524_11_103 |
Mr tråkig har lirat, blev tre kombar på Unibet. Partisanen(2,20), Bella(3,50) o Einstein(2,35) är materialet...
|
Oj, svs har 2,75 på P, 3,75 på B o E samma som uni, blev tre kombar till med Quite Right till 2,40...
|
Blev en dubbel till, P o Digital Data(2,10) på svs...
|
Mina spikfunderingar
9 Partizan Face i avd1 står bra inne i loppet. Dagens motståndare håller Bronsdivisionsklass och i den klassen har ju Partizanen krossat förr. Bara 9 hästar i loppet borde passa utmärkt. Lugn avgång och man kan välja sätta in attacken när det passar. Adrian lär säkert avancera tidigt och vem svarar upp Partisanen när den kommer? Vid svar är det fortfarande bra chans att man vinner från dödens. Man är storfavorit och jag spikar. Det är värt en del att inte ha slösat streck direkt i första. Det finns andra favoriter att fälla idag. 5 Beautiful Bacardi BG upp ffg och Jänkarbiken på igen, det skriker ju ut att man laddat för att vinna idag. Jag tror man blir släppt till ledningen och då skall loppet vara över. Oskar J spetsade sist från spår7 bakom bilen men Thelma de Glatigne men släppte i andra sketed spets till BG med Shorthanded Jag. Jag tror på ett liknande scenario idag. OJA ger sig direkt nör BG vill ta över ledningen. SOS 5 Beautiful Bacardi Favorit jag vill fälla: 10 Einstein Sisu ser ut att bli dagens största favorit. UO satt kvar med Einstein Sisu när de kom i tredjespår sist. Jag är helt övertygad om att Uffe var med på vad som hände men tyckte att hästen inte kändes 100 sist. Uffe går alltid för vinst och hade gått på om hästen kännts kanon. Man fick aldrig fritt men det gnistrade inte om Einstein över upploppet. Gav inte intrycket av att ha ”allt sparat ” Klar favorit i fara enlig mig. 4 Rim Perfect med BG upp från formstallet Meilink, 7 Buzzer Beater med form och 8 Djorkaeff Sisu som gjorde en mersmakande comeback sist måste med på kupongen |
Citat:
|
Citat:
Vi har samma idéer ikväll Basse |
Mina snabba tankar idag:
1: Gillar favoriten mkt och hade den ju som klar då när den var grym. Men tycker den är i fara idag och kommer att gardera. Är lite inne på 4. 2: Lutar åt chansspik på Kevin, sos 3: Tror favoriten har bra chans. Gott om skrällar bakom, t.ex. 5,9 och 12 4: Streckar 4-8 och noterat att 5 är helt bortglömd denna gång 5: Gasglada kuskar på 6 och 7 gör att 3 knappast får sitta ifred. 5, 9 och 10 känns hetast och kanske spelar jag på att 10 bara är bäst. 6: Vill eg. fälla favoriten och de på start borde vara gynnade. Men samtidigt lätt Salmela så positiv senast att den kan vara stenklar hur loppet än blir kört. 7: Kommer att gardera favoriten som känns sårbar nu. 5 och 4 i första hand där 5 nog är min förstarank. 8: Klart att favoriten har chans men jag vill nog ha med den andra toppspåren samt finske 1 och 12 som känns obehaglig med Örjan trots spåret. |
Citat:
|