Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Bergsåker/Solvalla 13/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35002-v86-bergsaker-solvalla-13-2-a/)

eveton 2019-02-13 20:42

Fy fasen vad surt för dig Kire1111 :no::omfg:

Stankarn 2019-02-13 20:42

Då måste väl klappträet vunnit klart för idag (i år?).

Dunkar tvilling i V86:3, 4,5,7,9 200kr runt om.

Dahle 2019-02-13 20:43

Så jävla oklara regler de har Atg

Stankarn 2019-02-13 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 606747)
Fan vad jävligt! Jag tänkte ju helgardera, men tog bort en häst - åttan - då den inte såg ut som en vinnare. Ett sånt jävla nybörjarfel.

Ja, det var det.

asgaya3141 2019-02-13 20:44

Häftiga djur. Hästar.

Shooter 2019-02-13 20:46

Det är fan bara att packa ihop. Bytte spiken på tvåan mot tian också. Jaja, det är bara att slicka såren och komma igen på lördag.

HuBBaBuBBa 2019-02-13 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 606750)
Nu e du lite nervig va? ;)

Sry trodde hela tiden att 7an vann!!

Dahle 2019-02-13 20:49

För inte så länge sen tränger sig en ekipage mitt i loppet från tredje,fjärde inner, kappar utvändiga ekipage, vinner loppet och de friar utan ens o titta på det.
Just det, det var på Romme Fredrik B mot Tobbe
Det såg värre ut än detta ikväll
Ikväll mycket mildare trängning, diskad
Det får inte vara så här

shjuve9le 2019-02-13 20:50

Vars trängde sig kajan då ?

Kollade bara slutet, nöjd med att en halvskräll satt.

Kollade , nähääää 8an vann

viking90 2019-02-13 20:50

Kajan, lite små sur där.

Förståeligt.

Dahle 2019-02-13 20:51

Jag överväger att bojkotta o spela på atg i framtiden
Det är FAN bedrövligt

olle 2019-02-13 20:51

Kom precis hem från jobb och gym. Härligt att se att mildluften inte förorsakade någon tjällossning idag.

Shooter 2019-02-13 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 606766)
Det är FAN bedrövligt

Nu var det ju domarna på Bergsåker som dömde, så då går det inte att spela på svenskt trav alls.

viking90 2019-02-13 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 606766)
Det är FAN bedrövligt

Tyvärr kommer det ju alltid vara olika beslut från gång till gång även om dom har samma domarbok.

Som t.ex. inom fotbollen alla domare följer samma regler men kommer till olika beslut på liknande situationer... Dock har dom ju lite längre tid på sig i travet att komma fram till beslut.

Jag valde att spika Mellby Don Juan för att dom skulle slänga på jänkarvagn bland annat och satsa på spets nu är det helt plötsiligt vanlig vagn?

Shooter 2019-02-13 20:54

Försöker få lite revanschpengar.

TRIO
Inlämnat: 2019-02-13, 20:49
Bergsåker Lopp 7
Onsdag 2019-02-13
Start: 20:52
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Mellby Don Juan
2:a: 9 Sugar Daddy
3:a: 1, 5

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: LLW MHN ZBX

Shooter 2019-02-13 20:56

Nu har tre förstareserver vunnit.

Dahle 2019-02-13 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 606768)
Nu var det ju domarna på Bergsåker som dömde, så då går det inte att spela på svenskt trav alls.

Det är oklara regler som gäller på olika banor
Tyvärr föra gg var det Romme nu Bergsåker. Olika beslut för liknande händelse
Hänt på Åby, Jägers också. Så de måste ändra regler

Shooter 2019-02-13 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 606772)
Det är oklara regler som gäller på olika banor
Tyvärr föra gg var det Romme nu Bergsåker. Olika beslut för liknande händelse
Hänt på Åby, Jägers också. Så de måste ändra regler

Diskussionen om proffsdomare har ju varit uppe många gånger under åren. Helt oförståeligt att det inte blivit så.

Shooter 2019-02-13 21:00

Leif Eriksson är hundraprocentig idag.

eveton 2019-02-13 21:00

Vilket jävla antiklimax... :hurt:

shjuve9le 2019-02-13 21:02

Mer flyt...hade spikat Mellby som. Nu ids jag inte titta mer

mikaels 2019-02-13 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 606773)
Diskussionen om proffsdomare har ju varit uppe många gånger under åren. Helt oförståeligt att det inte blivit så.

Som domare, så skulle jag vilja säga att det inte skulle bli någon större skillnad med proffsdomare, även dom skulle hamna i dessa "fifty-fifty lägena", precis som fotbollsdomare o andra domare gör.

Shooter 2019-02-13 21:05

Och så vinner min skräll Erica. Fuck vilket jävla oflyt idag.

eveton 2019-02-13 21:06

Dream Lane kan inte ha varit frisk

viking90 2019-02-13 21:06

Det som gör diskningen jätte skum är ju att hade inte Kaj "tryckt" sig ut och istället stannat kvar i andra spår så hade ju aldrig 8:an fått luckan till att komma tvåa bakom just Kaj Widell?

Jätte konstigt att vinnaren blir på det viset...

Altoc 2019-02-13 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 606777)
Som domare, så skulle jag vilja säga att det inte skulle bli någon större skillnad med proffsdomare, även dom skulle hamna i dessa "fifty-fifty lägena", precis som fotbollsdomare o andra domare gör.

Exakt så! Bara att se på sporter som har proffsdomare på elitnivå. De bedömer, som vi åskådare tycker, ”samma” situationer på olika sätt.

Shooter 2019-02-13 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 606777)

Jag vet inte, men man kan fråga sig om det inte skulle bli jämnare bedömningar i såna här lägen.

HuBBaBuBBa 2019-02-13 21:12

Nu har Leif E vunnit för hela året då!

Shizznit 2019-02-13 21:12

När kylan ger henne samma kindfärg som fadern brukade ha är Li Hanné en 100-procentig klon av Tommy när han var i samma ålder. Läskigt lika, kul att se!

Shooter 2019-02-13 21:15

Lirar lite vinnare på Scarpetta.

AmaerildeRimfrost 2019-02-13 21:16

Problemet är inte proffsdomare eller inte utan att domare efter loppen ska utse vinnare eller diska hästar och liknande. I fotbollsmatcher så går inte domaren igenom situationer efter matchen och avgör vem som har vunnit.

Tidigare inom fotbollen så var det ju att ta beslut när det skedde - många gånger fel när man sett repriserna men det var ett beslut där som inte påverkar hela matchen och stryktipskuponger och liknande. Nu med VAR ska det bli mer pålitligt med korrekta beslut, men inte ens nu blir det helt korrekt. Men det är där och då besluten tas ändå.

Hur man ska göra inom travet vet jag inte helt men jag tycker det ska bli den som är först i mål alltid. Förutom vid saker som galopp etc som inte är gråzoner. Höga böter och långa avstängningar är bättre att ta till men vinnare för streckspelen ska bestå. Eller så har man en vinnare som tar prispengarna på banan men en som står som vinnare på streckspel och övriga spel.

Som det blev nu i första så diskas nr 8 då den trängt sig ut innan upploppet och hade den gjort det på upploppet hade den väl flyttats ner i listan bara. Problemet är att vi nu får en vinnare som inte vinner loppet om inte åttan gör sin förseelse (om det nu var en sådan). Det blir fel på fel på fel bara! Så den som är snabbast ska vinna med eller utan trängningar. Ett lag som fått tre röda kort i en fotbollsmatch döms ju inte som förlorare efter matchen för att de "fuskat" sig till segern...

mikaels 2019-02-13 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 606782)
Jag vet inte, men man kan fråga sig om det inte skulle bli jämnare bedömningar i såna här lägen.

Vi har möten o utskick runt detta, just för att få jämnare bedömning. Men "millimeter-rättvisa" är nästan omöjligt att uppnå runt detta och vi får nog leva med lite subjektiva åsikter.

Dahle 2019-02-13 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 606781)
Exakt så! Bara att se på sporter som har proffsdomare på elitnivå. De bedömer, som vi åskådare tycker, ”samma” situationer på olika sätt.

Nu när jag lugnat ner mig lite, så kanske överreagerar jag lite, mest för att det påverkat spelet. Men det är irriterande att man ena gången diskar nästa bestraffar med böter. Om han inte trängt sig där mot femman då, som viking skrev kommer nr.8 heller aldrig ut. Jag kan tänka mig diskning eller byta plats på ekipage om 5 varit tvåa. I detta fall blev allt fel.
Låt sjuan vara etta och ge Kaj bestraffning, men att diska, tveksamt
Ta och kolla femte loppet på Romme 1 feb. Havbergs K mot Indian Four
Den hade fastnat som tredje inner och aldrig sett dagens ljus.
Där snackar vi trängning och diskning. Men domarna valde inte ens och kolla på situationen.
:thumbdown:

mikaels 2019-02-13 21:22

En sak som jag själv påtalat, är att det finns en "stress" i att få fram vinnaren(nya lopp och nya pengar ska in). Vore bättre om vi domare hade på oss"gott om tid", men det har vi dessvärre inte...

Shooter 2019-02-13 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 606789)
En sak som jag själv påtalat, är att det finns en "stress" i att få fram vinnaren(nya lopp och nya pengar ska in). Vore bättre om vi domare hade på oss"gott om tid", men det har vi dessvärre inte...

Travdomarna har ju rätt gott om tid på sig att studera filmerna ur olika kameravinklar efter loppet. Det är nog värre i din situation, men de borde kunna enas på olika banor om hur det ska dömas. Jaja, inte mycket att göra åt.

AmaerildeRimfrost 2019-02-13 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 606789)

Det vore bättre med bandomare kring banan som diskar direkt när situationen uppstår. Då slipper man allt om spelfusk och liknande. Då vinner den som är först i mål, simple as that! Det blir också mer solklara fall man kommer diska i och inte efter luppgranskning kommer att ändra ordningsföljden på hästarna! Så diska direkt i loppen precis som med galopper etc!

Shooter 2019-02-13 21:25

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-02-13, 21:24
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2019-02-13
Start: 21:40
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Tand Kraft
2: 2 Deux En Un

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: DKR HHN XFZ

sigh 2019-02-13 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 606786)
Hur man ska göra inom travet vet jag inte helt men jag tycker det ska bli den som är först i mål alltid. Förutom vid saker som galopp etc som inte är gråzoner. Höga böter och långa avstängningar är bättre att ta till men vinnare för streckspelen ska bestå. Eller så har man en vinnare som tar prispengarna på banan men en som står som vinnare på streckspel och övriga spel.

Känns som en farlig väg att vandra.. Spelsäkerheten blir ju som bortblåst om man kan tränga sig ut hursom sen så lär ju olycksrisken öka markant då folk nog hellre chansar om ägarna sen tar bötern eller slikt

Altoc 2019-02-13 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 606788)
Nu när jag lugnat ner mig lite, så kanske överreagerar jag lite, mest för att det påverkat spelet. Men det är irriterande att man ena gången diskar nästa bestraffar med böter. Om han inte trängt sig där mot femman då, som viking skrev kommer nr.8 heller aldrig ut. Jag kan tänka mig diskning eller byta plats på ekipage om 5 varit tvåa. I detta fall blev allt fel.
Låt sjuan vara etta och ge Kaj bestraffning, men att diska, tveksamt
Ta och kolla femte loppet på Romme 1 feb. Havbergs K mot Indian Four
Den hade fastnat som tredje inner och aldrig sett dagens ljus.
Där snackar vi trängning och diskning. Men domarna valde inte ens och kolla på situationen.
:thumbdown:

Efter att ha sett domarfilmen tycker jag dagens diskning är helt korrekt. Sen går det såklart alltid hitta tidigare lopp där det dömts annorlunda, som det på Romme. Men även det är lika som i andra sporter, går alltid hitta en match där det dömts fel.
Nu kom nr 8 ut bakom Kaj, men det går inte ta hänsyn till när det ska avgöras om Kaj ska diskas.

eveton 2019-02-13 21:30

DAGENS DUBBELIDIOT

1: 9, 11
2: 2, 12

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: CHT DHZ ZFW