Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Bergsåker/Solvalla 13/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35002-v86-bergsaker-solvalla-13-2-a/)

viking90 2019-02-10 14:46

V86 Bergsåker/Solvalla 13/2
 
Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


AvdI:
Mr Clayton J.F är snabb ut och tar sig troligen till spets, i så här tidigt skede är det en spik för mig. Den har mött en del tuffa senaste starterna.

AvdII:
Cash T.J med Ida Reisterer vann för två veckor sedan mot hästar så som Kents Laddie, Peakster bl.a. ganska snabb ut och med en kusk som har visat talang.
5 Kavata Käll är också den snabb ut och kommer från en seger i ett billigt lopp med en ganska oprövad Jean-Claude Pace i sulkyn.
De mest rutinerade kuskarna i detta gänget ser vi istället på bakspår där Anders Eriksson och Emilia Leo befinner sig.

AvdIII:
Zorro Swing storfavorit här, mer van med voltstart men har startat helt okej bakom bilen på få försök. Ganska stort kuskminus nu dock?
Jag hade garderat detta loppet ganska brett.

AvdIV:
Dream Lane var riktigt dålig senast när den återkom efter ett lopp nere på Vincennes innan Frankrike besöket gjorde den två fina insatser som resulterade i vinst. Drizzle C.C gjorde en fin comeback efter 1 års frånvaro senast och spurtade bra till en 3:e plats. Bortglömd nu kanske?
Ile Saint Louis vinner den med skor på? Fame Boko tidig tillsammans med Bacardin.

AvdV:
Buzzy Beater kuskplus nu dock möter den äldre hästar en vanligt men intressant trots dålig spår då den lär ligga kvar på låga procent.
Benita har ett roligt läge och hade krafter kvar senast mot ganska tufft motstånd rolig här också till under 1% just nu....
Annars är hästarna på främre volten intressant.

AvdVI:
Tiger Journey +75% nu med endast 5 starter och "floppade" senast som favorit dock knepig bana. Så stor favorit på en såpass orutinerad häst känns så där.

AvdVII:
Uggla i Mossen tror jag en del på här, lurigt spår dock och galopperar ganska ofta. Smedsbo Faksen tidigt också. Jan Olov Persson har 5 hästar med, nån av de lär väl vinna?

AvdVIII:
Editor gjorde en gedigen insats senast då den kördes i dödens fick överta ledningen in mot upploppet och höll okej till tredje plats, lite snällare lopp i ryggar nu och ett fint sista halvvarv och den får fira?

olle 2019-02-10 16:45

Man ryser dock över dagens väderprognos. Kallt i Sundsvall månd och tisdag. På onsdag sol och 6 plusgrader. Blir det så måste nog barnarbetarna trolla för att få en tävlingsmässig bana onsdag kväll.

Nästan samma prognos för Stockholm.

Bara hoppas att det inte blir så milt som prognoserna säger på onsdag.

Nollkollolisten 2019-02-10 18:45

Så man kan anta att du står över spel Olle? :rolleyes:
Älskar dina genomgångar Olle, men vinterhalvåret är inte din årstid, typ :-)
/N

olle 2019-02-10 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 606361)
Så man kan anta att du står över spel Olle? :rolleyes:
Älskar dina genomgångar Olle, men vinterhalvåret är inte din årstid, typ :-)
/N

Det är väl mindre intressant om jag spelar eller ej. Däremot är väder och banunderlag oerhört viktigt. Läs senaste travronden t ex. Där säger en större tränare att det är rent avgörande för många hästar hur vädret och banan är. Viktigare än huvudlag och vagnar. Är rätt övertygad om att t ex resultatet på Bergsåker på onsdag blir helt annorlunda om det blir tungt och kladdigt jämfört med en normal hård broddbana där i februari. Rätt förvånad att så få av alla tippare på sharps verkar bry sig om den faktorn, dvs man läser på och spelar ungefär likadant oberoende av vilka yttre förutsättningar som aviseras. Dom som t ex i vinter värderat de troliga spetshästarna på Solvalla ungefär likadant varje tävlingsdag trots att vinstchanserna för dom varit så oerhört annorlunda beroende på hur banan är har missat en väldigt viktig del i analysen.

Jag laddar redan för första V75 omgången i mars i Halmstad. Då blir det kul att läsa på när mer än hälften av hästarna kommer gå med annan balans än i starten innan. Det är då det är då min spelsäsong börjar så smått igen. Jag tror inte på att spela 365 dagar om året på streckspel med 35 procents spelavdrag som ett vinnande koncept i längden trots att många här verkar spela så. Att avstå spel när man inte tycker det ser intressant ut är nog en del av speltaktiken för att optimera chansen till positivt utfall på längre sikt är vad jag kommit fram till i alla fall. Åtminstone så länge spelavdragen är så höga som hos atg.

Grant 2019-02-10 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 606362)
Åtminstone så länge spelavdragen är så höga som hos atg.

Det bolaget (Legolas) som fattar det sopar banan med
dom andra. Tänk en återbetalning på 120% och alla andra
hade varit tvungna att lägga ner.

Mvh Uffe :)

Nollkollolisten 2019-02-10 20:06

Visst Olle, håller med dig helt intellektuellt.
Förstår att du troligen vinner mest pengar av oss alla om man ser det över en 5-10 års period, men få av oss har den karaktären. De flesta av oss vill ha en bong på lördag e.m. oavsett om det blir ponnytrav Karlshamns travbana.
Rätt många av speleliten vill ha svåra förhållanden, lopp, propositioner för att utdelningen ska bli hög.
Men återigen du har med stor sannolikhet rätt att det blir lättare att tjäna pengar över tid om förutsättningarna är enklare, även om utdelningen är mindre.
/N

olle 2019-02-10 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 606363)
Det bolaget (Legolas) som fattar det sopar banan med
dom andra. Tänk en återbetalning på 120% och alla andra
hade varit tvungna att lägga ner.

Mvh Uffe :)

Det är historia nu troligen. Trist att alla miljoner dom pumpade in i poolerna inte gett minsta resultat för deras omsättning men kul så länge det varade.

olle 2019-02-10 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 606368)
Visst Olle, håller med dig helt intellektuellt.
Förstår att du troligen vinner mest pengar av oss alla om man ser det över en 5-10 års period, men få av oss har den karaktären. De flesta av oss vill ha en bong på lördag e.m. oavsett om det blir ponnytrav Karlshamns travbana.
Rätt många av speleliten vill ha svåra förhållanden, lopp, propositioner för att utdelningen ska bli hög.
Men återigen du har med stor sannolikhet rätt att det blir lättare att tjäna pengar över tid om förutsättningarna är enklare, även om utdelningen är mindre.
/N

Jag vill också helst att sporten ska hålla hög nivå för att tycka det är värt att lägga ner en massa tid på att läsa på. Det skiljer nog mig från de flesta . Speltarmen kan aldrig dra igång för mig när det är breddlopp eller i alla fall nästan sådant skräp. Sen ska det också finnas ordentligt med info att analysera. Är ju t ex omöjligt att få grepp om en V65a efter V75 på lördagen då infon är obefintlig.

Men räcker för mig att lira 2-3 ggr iveckan även på sommaren. Blir för inrutat liv att lägga all ledig tid på travet varje dag. Men från april blir det betydligt mer att välja på. Just nu är det väl bara på lördagar sporten håller anständig klass.

Shooter 2019-02-11 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 606362)
Det är väl mindre intressant om jag spelar eller ej. Däremot är väder och banunderlag oerhört viktigt. Läs senaste travronden t ex. Där säger en större tränare att det är rent avgörande för många hästar hur vädret och banan är. Viktigare än huvudlag och vagnar. Är rätt övertygad om att t ex resultatet på Bergsåker på onsdag blir helt annorlunda om det blir tungt och kladdigt jämfört med en normal hård broddbana där i februari. Rätt förvånad att så få av alla tippare på sharps verkar bry sig om den faktorn, dvs man läser på och spelar ungefär likadant oberoende av vilka yttre förutsättningar som aviseras. Dom som t ex i vinter värderat de troliga spetshästarna på Solvalla ungefär likadant varje tävlingsdag trots att vinstchanserna för dom varit så oerhört annorlunda beroende på hur banan är har missat en väldigt viktig del i analysen.

Jag laddar redan för första V75 omgången i mars i Halmstad. Då blir det kul att läsa på när mer än hälften av hästarna kommer gå med annan balans än i starten innan. Det är då det är då min spelsäsong börjar så smått igen. Jag tror inte på att spela 365 dagar om året på streckspel med 35 procents spelavdrag som ett vinnande koncept i längden trots att många här verkar spela så. Att avstå spel när man inte tycker det ser intressant ut är nog en del av speltaktiken för att optimera chansen till positivt utfall på längre sikt är vad jag kommit fram till i alla fall. Åtminstone så länge spelavdragen är så höga som hos atg.

Vi har ett annat "problem" att förhålla oss till som spelare, oavsett banunderlag, och det är att loppen sällan blir körda som man tänker sig. Därmed är det inte alltid den häst man tror ska köras i spets som sitter där. Du har säkert rätt i att många inte försöker ta ställning till Solvallas innerspår och hur kuskarna tänker, men många gör det också. Tar vi V75 på Solvalla så är det svårt att förstå att rutinerade kuskar som Björn Goop (Wind Of Victory) och Ulf Ohlsson (Järvsöodin) väljer att gå till spets när de under hela dagen sett att hästarna som går där viker ner sig (frånsett Perfect Dynamite, men den startade efter dessa).

Skaegget 2019-02-12 13:13

Editor struken i sista......

viking90 2019-02-12 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 606564)
Editor struken i sista......

De var riktigt illa, såg ut att bli bra spelvärde på den :(

I lördags fick vi äntligen ge tillbaka lite till köparna av andelar på vår ombudssida, vi hoppas det var början på en god vinstperiod!

Sharps Snackisen(100 kr) - 6 rätt gav 1059 kr tillbaka per andel

Dahles Drag (250 kr) - 6 rätt gav 1578 kr tillbaka.

Vi har inför morgondagens V86 öppnat upp 5 andelar!

Sharps Lilla - 41 kr - Spelläggare Viking

Basses 3-lås - 86 kr - Spelläggare Basse

Sharps Snackisen- 100 kr - Basse knåpar ihop ett system på dragen i denna tråden

Dahles Drag - 250 kr - Spelläggare Dahle
Endast 1 andel kvar på detta unika system med 13 andelar totalt.

Sharps Stora - 300 kr - Spelläggare Gotland


https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499

kire1111 2019-02-13 07:05

Intressant nu ska j-o bara vinna igen med sina supehästar. Va bra de gick i lördags med hans skrikhästar som bara skulle vinna :drunk:.. Frågan är om de ens åker med på bongen, nja. Moeses, sjö vinn å Alfie på läger känns mer intressanta..

Basse 2019-02-13 07:26

Idag får vi hjälpas åt med dragen på V86.

Omgången ser ju ruskigt svårlöst ut på förhand så jag hoppas vi löser omgången och hittar dragen under dagen :D

På jobbet var del lite mindre att göra idag än vanligt så jag tog ledigt och kommer ägna mestadels av dagen åt att vaska fram gulkorn till kvällens V86. Återkommer i tråden när jag hittat någonting intressant.

Det har snöat i Stockholm i natt men det verkar töa bort direkt. Får se under dagen hur vädret utvecklar sig. Blir banan som i lördags skall man ju inte leta ledarhästar att spika ikväll. Tror inte det blir lika illa men banförhållandena spelar nog en nyckelroll i kvällens V86. I sundsvall skall det bli några plusgrader och hur bana blir känns osäkert på förhand.

Det gäller att noggrannt kolla V5 loppen innan V86 ikväll för att bäst värdera hur banorna blir.

eveton 2019-02-13 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 606649)
Intressant nu ska j-o bara vinna igen med sina supehästar. Va bra de gick i lördags med hans skrikhästar som bara skulle vinna :drunk:.. Frågan är om de ens åker med på bongen, nja. Moeses, sjö vinn å Alfie på läger känns mer intressanta..

Håller till viss del med. Av J-O´s hästar är det väl 5 Smedsbo Faksen som har bäst chans, därmed berättigad favorit.
3 Moeses rankar jag upp och kanske landar i U-häst.
1 Alfie gillar jag och med resa i rygg ledaren och lucka tillslut kan hon stega förbi de flesta om form. Tyvärr har hon väl letat form i 1 år nu efter V75 segern på Romme och två andrapris efter det. Inget i raden tyder på form, men det kanske är hennes årstid?
Skrällen kanske kan vara 11 Mjölner Herkules som har bra tider i kroppen och till under 1% kan det vara värt att strecka. Kan den hitta tillbaka till hur den var fram till sommaren 2017 eller är den slut?

Shooter 2019-02-13 09:02

Finväder idag och jag tror att Solvalla kommer bjuda på en för årstiden bra bana. Den borde vara betydligt mycket bättre än de senaste gångerna. Cash T.J. var en tänkbar spik på förhand och efter strykningen av Kavata Käll så är det nog bara att köra på andrahandsfavoriten. Kan konkurrenterna hålla in Zorro Swing i tredje loppet så vore det intressant. Annars är det upplagt för den stora favoriten. Fame Boko är en tänkbar spik och Scarpetta om man vill ha en lite roligare. Sparlopp mellan Tiger Journey och Bossy Alley som det ser ut på förhand, men Marko Korpi ligger lite lågt med storfavoriten och säger bl.a. att det är en barfotahäst. Därmed kan Bossy vara en kul spik. Vettig chans för Smedsbo Faksen, som är ytterligare ett spikbud. En kul häst är Mjölner Herkules, men den behöver lopp i kroppen säger stallet. Det räcker med att ett par av dessa kommer bort och att det blir ett par skrällar så kan utdelningen dra iväg.

Jag läser nu att Scarpetta laddas mot V75 på Bergsåker om 10 dagar, så den kanske inte går för fullt idag. Samma sak med Mellby Entré. Buzzer Beater i samma lopp säger Linderoth kan vara på retur. Han varna samtidigt för krävande bana på Bergsåker. Kanske här som skrällen kommer. Kan vara ett helgarderingslopp eller så chansspikar man Heartbeat.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved