Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-17, 09:14   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 20/2


Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Solvalla

Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

AvdI 1640m Auto
Holländare på besök på Jägers har ingen statistik på den men de blir vinst ofta, även denna gången tror jag 7 Gina Schermer har en väldigt bra chans att vinna. 2 vinsten 1 andra plats på 3 försök i Sverige dessutom.
Queen of Sand blev en liten besvikelse senast fick spets men fick ge sig, formen på väg neråt?

AvdII 2140m Auto
8 Tobias del Ronco gör en spännande debut här, Italienare som har flyttats till Stig H. Det nämndes här i nån tråd för ett tag sedan att Erik Adielsson inte vunnit åt Stig H sen typ Oktober dock?! Svårt bedömd i första starten i Sverige.
Trivs nog allra bäst på sprinter distans men har varit ute och mött Timone Ek , Turno di Azzura tidigare t.ex. 3 Dardanos hittar spets tidigt där den tagit alla sina segrar hittils. 10 Einstein Sisu har visat väldigt ojämn form senast starterna, men senast så var den positiv igen.

AvdIII 2140m Auto
8 Virgin Maiden har ju lite taskigt utgångsläge men med lite flyt med positionerna ska den nog vara med där framme o fightas vid linjen.
3 Call me Brodda vill de köra i spets och chansen finns att de hittar dit och vunnit enda gången de körts i spets. Galopperat bort en del pengar så är bra för klassen.

AvdIV 2140m Auto
Det här känns som ett svårlöst lopp vid första anblicken.
Kanske är så enkelt att Emilia Leo löser detta med 7 Star Fighter?
En av de bättre kuskarna i loppet och en häst men form och startsnabb.

AvdV 2140m Auto
1 Alonso Ceasar är riktigt bra, finns dock en stor risk att den blir fast på innerspåret här ifrån. 2 Harley As är spännande om jag minns rätt så chockade den tyska kusken/tränaren Victor Gentz spelarna två gånger om under Winterburst när en omgång gick i Danmark.
4 Powderfinger ska givetvis vara med och fightas om segern här.
5 Skyfall ytterligare än utländsk häst som gör debut i Sverige vinner väldigt ofta. Det är alltså bara 3 av 12 startande här som tränas i Sverige....

AvdVI 2640m Volt
8 Gadget de L´iton var Elfving väldigt positiv till senast då den gjorde comeback efter 11 månaders frånvaro gjorde en helt ok debut då och knep en andra plats går troligen framåt med det loppet. 2 Leon är en finsk gäst och dom brukar alltid komma över Östersjön med goda chanser.
9 Magic Cash Nurmos tränad med Kontio i vagnen och har de bästa tiderna i fältet ska givetvis inte glömmas bort.

AvdVII 2640m Auto
5 Juan har jag själv jagat ett tag, kanske dumt att hoppa av det tåget nu när den startar i ett litet fält och lär få chansen att visa sin styrka.
1 Ferrari River gjorde en riktigt fin comeback senast då den galopperade från start men kom tillbaka och vann trots allt över sprinterdistans....

AvdVIII 1640m Auto
1 Sweet Surviver är även de en häst jag jagat, den har suttit fast men krafter flera gånger efter defensiv körning av kusken nu sätter dom upp Mika Forss istället, kan tänka mig att hästen lär hamna på väldigt låga streckprocent så den blir rolig att plocka med. 2 Topspin chans till spets här och då vunnit 2 av 2. 5 Vellum Paper vann senast till 25 gånger pengarna på V6 då jag faktiskt varnade lite för den, bra chans här med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8), Heppson (+5), Stekel (+5), Gotland (+8)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 11:27   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Gina Schermer tillbaka i Sverige och det är bara att inleda med en spik. Hon står perfekt inne i loppet och möter ett överkomligt motstånd.

Tobias del Ronco blir hyperintressant att följa. Själv skulle jag inte välja Stig H. som tränare idag och jag undrar vad han siktar på för lopp framöver. Hästen har ju inte tjänat särskilt mycket pengar, men är ändå sju år. Den på förhand troliga favoriten i loppet - Einstein Sisu - är struken. De fyra mest betrodda kommer man nog långt med.

Tredje loppet är ett typiskt garderingslopp.

Titan Journey är bästa hästen i fjärde. Favorit är dock Emilia Leo med Star's Fighter. Spik, tvåhästars eller gardering? Det löser sig.

I femte så kan jag tänka mig att singla Powderfinger. Lopp i kroppen och bra spår. De värsta motståndarna har hamnat långt ut bakom vingen och vid gardering krävs fler streck.

Sjätte är ett garderingslopp.

Sjunde är intressant. Stayerdistans och bra kvalitet på hästarna. Ferrari River är startsnabb och kapabel. Vill han köra i spets? Partizan Face, Juan och Just Wait And See är starka. Kung Edward är min skräll i loppet. Egentligen ett lopp som är billigt att helgardera.

I avslutningen kommer Zourane Kronos tillbaka på banan. Ett ämne som hittills är obesegrad, men också orutinerad. Han har fått sämsta tänkbara läge över kort distans. Visst kan man chansa bort honom i årsdebuten, men hästen kan också vara hur bra som helst. Nej, det blir till att gardera på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), viking90 (+5), Stinsen (+2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 22:00   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Håller nog faktiskt Queen Of Sand som förstahäst i inledningen, absolut bra spelvärde på den och den som vågar spikar! De invändigt kommer att köra för position lite och tränaren har redan gått ut med att planen är att ta sig till ledning med QOS och sedan göra livet surt för storfavoriten Gina Schermer. Tysken tror jag inte är snabb nog att överflygla alla invändiga här. Absolut Gehör ser jag i rygg på ledaren vid de allra flesta badkarskörningar och kan bli riktigt giftig till slut!

Zoey Kronos i tredje kan mycket väl leda hela vägen, men det beror på vad Söderkvist gör med Call Me Brodda. Dessa två lägger iväg allra bäst iallafall, och jag inbillar mig att det är bra segerchans därifrån trots att jag inte gillar att de är yngst i loppet. Tänkbara utgångar i ett öppet lopp! Adrians kommentar om sin häst och hur de tror den utvecklats under pausen här är ju enormt intressant.

Stars Fighter har ni redan varit inne på och jag tror den tar sig enkelt till ledning och bör bli svårslagen. Är Alexia emot där i starten, men jag kan inte tänka mig att de är intresserade av att svara ut. Blir nog ett sömnpiller det där, spik! Annars blir det ju minst sagt en öppen historia.

Powderfinger står ju på ett bra nummer och borde väl ha bra chans. Men med de oskrivna tyska korten i loppet vill jag nog lämna det till att vara utgångshäst bara.

Håller med Shooter igen om att sjätte är ett hopplöst garderingslopp. Att det är lång distans borde göra det lättare men det känns nästan som tvärtom...

Hoppar inte Ferrari River i starten bör den vara ganska klar. Kung Edward snabbast ut bakom bilen av de andra, och även om den tar sig förbi bör Marc kunna ta sig ut och runda utan problem. För så långsamt öppnar övriga. Galopperna oroar ju dock. Partizan Face. Stallformen!

Sista loppet har ju enorm potential! Första tanken var Vellum Paper spets och slut, men sen insåg jag att det kan nog bli rätt svårt att ta sig dit. Tuff körning. Sen har megafavoriten Zourane Kronos inte startat på år och dag och aldrig gått bakifrån. Bizzi Blizz har jag inte hunnit gå igenom riktigt än, men man kan ju konstatera att facitet bakifrån på pappret är uselt. Har lite feeling för Topspin, bra läge och hygglig ut!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), viking90 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 10:32   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

ZOURANE Kronos 56%. Spår 12, 1640, 4år, vilat och klantio.. Hur måmga minus kan en favorit ha. Dagens skämt..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 16:04   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det är jag som ska komponera ihop systemet inför imorgon som bygger på alla bra drag här i tråden. Själv kommer jag ha några egna tankar och idéer vad gäller loppen på Jägersro men från Solvalla blir det till 100% vad som framkommer här i tråden. Så var helgarderar vi och var låser vi? Vilka hästar får inte utelämnas och vilken är hetaste spiken.

Det snackas redan om Queen of Sand i första. Min egen idé är att ingen rår på favoriten där som kommer speeda ner vem som än sitter i spets om Gina nu inte själv släpps dit. Vi får se vad tråden kommer fram till!

Köp en andel nu för 100 kronor!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 16:36   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det är jag som ska komponera ihop systemet inför imorgon som bygger på alla bra drag här i tråden. Själv kommer jag ha några egna tankar och idéer vad gäller loppen på Jägersro men från Solvalla blir det till 100% vad som framkommer här i tråden. Så var helgarderar vi och var låser vi? Vilka hästar får inte utelämnas och vilken är hetaste spiken.

Det snackas redan om Queen of Sand i första. Min egen idé är att ingen rår på favoriten där som kommer speeda ner vem som än sitter i spets om Gina nu inte själv släpps dit. Vi får se vad tråden kommer fram till!

Köp en andel nu för 100 kronor!
En intressant sak som kom fram om första loppet i intervju med PU är att Darling Harbour kommer köras med jänk och norsk gas för första gången! De ska visst bara göra några starter till med henne nu innan avel och det är därför de passar på att dra de växlar som går. Båda dessa nyheter kan ge en sjuhelsikes skjuts på en redan mycket bra häst!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 19:16   #7
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Sista loppet har ju enorm potential! Första tanken var Vellum Paper spets och slut, men sen insåg jag att det kan nog bli rätt svårt att ta sig dit. Tuff körning. Sen har megafavoriten Zourane Kronos inte startat på år och dag och aldrig gått bakifrån. Bizzi Blizz har jag inte hunnit gå igenom riktigt än, men man kan ju konstatera att facitet bakifrån på pappret är uselt. Har lite feeling för Topspin, bra läge och hygglig ut!
Brukar inte Nurmos gå bra efter vila?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 20:09   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Brukar inte Nurmos gå bra efter vila?
Jo generellt sett går de ungefär lika bra efter vila. Vilket är ovanligt, han är ju en tränare som oftast jobbar på det sättet och startar sällan igång dem som många andra gör. Men det är alltid en osäkerhetsfaktor med uppehåll. Och det stora problemet med uppehållet är väl det taktiska. Man kan ju anta att de har oaks i sikte för den här och det vore ju genomkorkat att ge hästen ett stentufft lopp för att vinna 60k i första starten på fyraårssäsongen. "Vinn till varje pris" vore kanske den minst troliga körordern från stall/ägare i ett sånt här lopp. Den bytte ägare efter 3 raka segrar och var knappast billig då.

Sen kan den vinna ändå för att de kör för hårt därframme eller för att den bara är bäst. Men jag kommer inte lägga endaste krona på den där hästen imorrn.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 21:00   #9
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jo generellt sett går de ungefär lika bra efter vila. Vilket är ovanligt, han är ju en tränare som oftast jobbar på det sättet och startar sällan igång dem som många andra gör. Men det är alltid en osäkerhetsfaktor med uppehåll. Och det stora problemet med uppehållet är väl det taktiska. Man kan ju anta att de har oaks i sikte för den här och det vore ju genomkorkat att ge hästen ett stentufft lopp för att vinna 60k i första starten på fyraårssäsongen. "Vinn till varje pris" vore kanske den minst troliga körordern från stall/ägare i ett sånt här lopp. Den bytte ägare efter 3 raka segrar och var knappast billig då.

Sen kan den vinna ändå för att de kör för hårt därframme eller för att den bara är bäst. Men jag kommer inte lägga endaste krona på den där hästen imorrn.
Jag har inte hört så mycket om hästen förutom väl förberedd, men oaks är väl inte aktuellt som fyra åring! Där kommer förhoppningsvis min treåring ut!
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 21:22   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Jag har inte hört så mycket om hästen förutom väl förberedd, men oaks är väl inte aktuellt som fyra åring! Där kommer förhoppningsvis min treåring ut!
Helt riktigt där var jag på fel år. Drottning Silvias och/eller stosprinten är det väl att sikta på i första hand för en sån här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 22:10   #11
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Juan måste väl vara omgångens bästa spik? Sitter väl tidigt i ledningen och bör dirigera därifrån. En felfri Ferarri emot men måste samtidigt runda fältet.
Se upp för Kajjan i sista! Blir farlig om hon når ledningen.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 22:24   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Juan måste väl vara omgångens bästa spik? Sitter väl tidigt i ledningen och bör dirigera därifrån. En felfri Ferarri emot men måste samtidigt runda fältet.
Se upp för Kajjan i sista! Blir farlig om hon når ledningen.
Ska ta ett varv till med spetsanalys i de där loppen, men vid första titten såg jag låg spetschans på båda de där. Kajs kollade jag iofs aldrig, det är så många innanför som är ganska snabba så jag tittade inte längre än till spår 5.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 05:21   #13
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Juan måste väl vara omgångens bästa spik? Sitter väl tidigt i ledningen och bör dirigera därifrån. En felfri Ferarri emot men måste samtidigt runda fältet.
Se upp för Kajjan i sista! Blir farlig om hon når ledningen.
Är också lite inne på kajjan.. tufft emot och årsdebut dock, kan nog göra att den faktiskt inte har mycket bättre än 5% vinstchans faktiskt. Vid bredare gardering absolut en rolig skräll

Senast den vann över 1600 i september 18 så gick den på 11,4.

Senast redigerad av Bowery den 2019-02-20 klockan 05:23.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 07:46   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Avd 6, bricka 11 expendables har jag haft ögonen på ett tag. 3a sist och ute över passande distans idag igen, riktigt långskott; jag tar med den
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 09:15   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Stockholm verkar inte få några större problem med vädret ikväll, omslag till minusgrader men vackert väder. I Malmö kommer ett nederbördsområde in på sena eftermiddagen, frågan är hur det kommer att påverka, risk dock för smetigt där när det är dags för v86-loppen...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td